![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
Bekijk resultaten enquête: Welke situatie komt overeen met uw geval ? | |||
Ik was reeds tegen vaccins, en ja hoor, een familielid had zware nevenwerkingen. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Sinds een familielid zware nevenwerkingen had, ben ik tegen vaccins. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ik ben een voorstander van vaccins, maar had toch een familielid met zware nevenwerkingen. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 100,00% |
Sinds ik een familielid had met zware nevenwerkingen, ben ik voorstander van vaccins. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 1. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In complement tot IJsboer zijn enquete, hier een vraag die enkel dient beantwoord te worden indien je bij die enquete van IJsboer stemde op "ja, ernstige bijwerking bij familie".
We willen nagaan of er een causale link is tussen antivaxxer en bijwerkingen en indien zo, in welke richting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() En hoe kan een antivaxer (iemand die zich niet laat vaccineren) bijwerkingen van het vaccin ondervinden?
Of is antivaxer gedefinieerd als "iemand die tegen dwingelandij is"? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik als niet-gevaccineerde (dus antivaxxer?) vindt dat het vaccin alvast goed beschermt tegen hysterie. Veel gezonde dertigers die ik ken die voor hun vaccinatie zo'n schrik hadden om zwaar ziek te worden of zelfs te sterven aan covid, doen nu wel terug normaal sinds ze gevaccineerd zijn. Dat hun risico verlaagd is van 0,5% naar 0,05% maakt voor hen blijkbaar een wereld van verschil.
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro. Laatst gewijzigd door Rapture : 2 augustus 2021 om 14:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() geen van allen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Geen van allen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het lijkt mij namelijk het geval te zijn, en deze enquete wil dat numeriek nagaan, dat mensen die zich als antivaxxer (in de enge betekenis) profileren hier, ook die zijn die velen in hun omgeving kennen die zware bijwerkingen hebben gehad. Maar dat is een indruk, en ik wilde nagaan of het ook inderdaad zo is. Mambo heeft blijkbaar in zijn familie een vaccinatie dode en een zwaar gehandicapte. Dat is veel. Inforwarrior zijn vrouw heeft een trombose gehad. Hoofdstraat (niet direct een antivaxxer maar wel zeer kritisch) heeft iemand gekend die een hersentrombose had. Van de mensen die minder kritisch staan tegenover vaccinatie (waaronder ikzelf) zijn er maar weinig gevallen gekend. Statistisch gezien zijn dat enorme dingen in vergelijking met wat men zou verwachten ; het lijkt er dus op dat mensen in families van antivaxxers of van mensen die heel kritisch staan tegenover het vaccin, veel meer "accidenten" gebeuren dan in de families van anderen. Ik wilde dat even nagaan. Laatst gewijzigd door patrickve : 2 augustus 2021 om 14:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Causale link tussen antivaxxer en bijwerkingen van vaccins, hoe verzin je het maar. Wat een onzin. En de bijwerkingen bij gevaccineerden, vooral van de mRNA rommel, kun je pas overzien na een periode van 2 tot 5 jaar volgens de mengele-farmaceuten. Je bent dus voorbarig om ernstige bijwerkingen door vaccinaties in kaart te willen brengen als dat de bedoeling was.
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Uw poging tot framing pakt gene mayonaise bij mij. En stop nu eens allemaal met dat woord te gebruiken! Ge weet wel.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik moet in totaal gemakkelijk een 100-tal gevaccineerden kennen, en velen hebben daarvan een hevige reactie gehad, maar niemand die ik ken heeft iets ernstigs voorgehad. Dat staat toch in contrast, statistisch gezien, met de gevallen die bijvoorbeeld Mambo voor zou hebben. Nu 1 persoon kan pech hebben, maar als er vier of 5 zulke zijn, dan is het toch wel zo dat "antivaxxers" blijkbaar veel meer ernstige gevallen in hun omgeving hebben dan "vaxxers". Ik wilde gewoon die cijfers verzamelen, meer niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik sta zelf kritisch tegen massa vaccinatie omwille van de effecten op het virus zelf. Ik sta ook kritisch tegenover vaccinatie van mensen die totaal niks te vrezen hebben van corona, zoals kinderen en jongeren. Maar ik denk NIET dat het vaccin bijzonder veel nefaste effecten heeft, toch niet veel meer dan andere vaccins. Ik gebruik hier de term "antivaxxer" in de betekenis van mensen die denken dat die vaccins "giftig" of "sterk nefast" of "gevaarlijk" of zo zijn, maw, mensen die denken dat veel zware nevenwerkingen "te verwachten" zijn, en dat ook vaststellen in hun omgeving. Nu kan dat causaal zijn omdat die mensen inderdaad vaststellen dat er iets niet pluis is ; of het kan een zelf-bevestiging zijn van hun vooroordeel. Het kan zijn dat mensen die geen problemen zien in vaccinatie, eigenlijk niet beseffen dat de mensen rondom hen als vliegen neervallen. Maar alvorens daar iets over te zeggen, moeten we wat cijfermateriaal hebben he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 2 fel zieke en 1 in het ziekenhuis, maar ze leven nog allemaal
ben voor vaccins en tegen dwang
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Ja maar ja, ik hoor overal dat ik een antivaxxer ben en nu hanteer jij, Patrick, daar een andere definitie voor. Ik weet het op den duur ook niet meer hoor
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien had ik een minder beladen woord moeten gebruiken, maar het is in dat kader dat ik het hier wil gebruiken: ik wil weten of mensen die DENKEN dat vaccinatie veel zware bijwerkingen heeft, er ook veel vaststellen in hun omgeving, en ik wil weten wat eerst kwam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tussen haakjes leg je de vinger op de woordkeuze-wonde.
Ik heb nog nooit iemand gehoord of gelezen die vaccins voor anderen wil laten verbieden. Dát zouden in mijn ogen antivaxxers zijn, de tegenpool van al die dictatortjes hier die vaccins voor anderen verplicht willen zien, en die andere vormen van dwang (dan wettelijke verplichtingen) toejuichen. De zogenaamde antivaxxers zijn niet zo anti als de zogeheten vaxxers.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |