Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2021, 20:32   #1
Victor Magnus
Schepen

Standaard WTF? Broer Ned. Min. Volksgezondheid heeft nauwe banden met vaccin industrie!

Al anderhalf jaar volg ik het nieuws rond de coronacrisis op de voet en zopas vernam ik dankzij het kijken naar De Slimste Mens (editie Nederland) voor het eerst dat de Nederlandse Minister van Volksgezondheid (en rechterhand van premier Rutte) Hugo De Jonge diens broer zeer nauwe banden heeft met de vaccin industrie:

https://www.story.nl/artikel/showbiz...3-c215a3f40aa6

Fragment uit het artikel:

'Criticasters laten Story de afgelopen week weten te twijfelen aan de geloofwaardigheid van De Jonge. Dat heeft volgens hen vooral te maken met Hugo’s broer Marien, die werkzaam is als wetenschappelijk onderzoeker aan het Radboudumc in Nijmegen. In het verleden werkte Marien voor het Amerikaanse farmaceutische bedrijf Merck. Die firma werkt samen met AstraZeneca, bij wie ons land onlangs met Italië, Duitsland en Frankrijk 300 miljoen coronavaccins, met een geschatte waarde van 750 miljoen euro, kocht. ‘Hugo focust zich als minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport wel heel erg op vaccineren,’ stelt Sonja van den Ende, voormalig Statenlid voor de SP in Zwolle, tegenover Story. ‘Je zou kunnen concluderen dat zijn broer daar een rol in speelt. Ik durf niet te zeggen dat Hugo’s broer geld verdient aan de vele vaccins die er bij een partner van zijn voormalige werkgever zijn ingekocht. Dat gaat me te ver. Maar ik kan wel zeggen dat beide heren deze schijn van belangenverstrengeling hadden kunnen voorkomen.’

Dat onze Belgische vaccin pusher Marc Van Ranst in het verleden als onderzoeker gewerkt heeft voor farma bedrijven die vaccins ontwikkelen wisten we al langer... Maar dat zelfs de broer van de Nederlandse Minister voor Volksgezondheid nauwe banden heeft met deze industrie is compleet nieuw voor mij...

Hoe duidelijker moeten we het hebben?
Google eens Chester Southam: Amerikaans topviroloog die in de jaren vijftig opzettelijk 600 kerngezonde mensen inspoot met dodelijke kankercellen (zonder hen daarover te informeren) om te zien hoe snel ze zouden sterven... Het bewijs dat dit soort schepselen hetzelfde denken: Hij kwam nadien aan het hoofd te staan van medische verenigingen... (slachtoffers waren merendeel Afro-Amerikanen in gevangenschap)

Laatst gewijzigd door Victor Magnus : 18 augustus 2021 om 20:37.
Victor Magnus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2021, 20:34   #2
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Babylonische lobbyh....
Oud 18 augustus 2021, 21:03   #3
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat had ik al lang geleden gepost.
Oud 18 augustus 2021, 21:07   #4
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En dat in het gidsland van de groot Nederlanders.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2021, 21:23   #5
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Hoe kan dat nu? Een doctor in de microbiologie die werkt voor een farmaceutisch bedrijf?

Dat zou verboden,moeten worden!
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2021, 21:36   #6
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik dacht zelfs dat hij 2 broers had die daar werken.
Oud 18 augustus 2021, 21:46   #7
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Kolder en koetjes voor kiekens die de Story lezen:

Citaat:
Hugo de Jonge’s broer Marien verklaart desgevraagd tegenover Story: ‘Ik heb niet zoveel te verbergen. Ik heb vierenhalf jaar bij Merck gewerkt op de Research en Development-afdeling. Negen jaar geleden ben ik mijn baan verloren als gevolg van een reorganisatie. Waarom zou ik een bedrijf bevoordelen waar ik mijn baan ben verloren? Ik weet niets af van banden tussen AstraZeneca en Merck. Zij zijn concurrenten. Ik vind het verbazingwekkend dat er een verband gezien wordt – ik vind dit niet eens een schijn van belangenverstrengeling. Mijn broer en ik zullen er altijd voor zorgen dat daarvan geen sprake is. We zijn daar beiden bij gebaat. Ik heb een carrière in de wetenschap en mijn broer in de politiek. Wij zullen dit soort geruchten altijd willen voorkomen. Dit is kolder. Het doet me pijn dat dit soort dingen beweerd worden. Het is gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden.’

Persoonlijke relaties

Aan Story laat minister De Jonge via zijn woordvoerder weten: ‘Tussen de vaccinstrategie van de minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport en het werk van zijn broer bestaat geen enkel verband. Persoonlijke relaties hebben nooit enige rol gespeeld. Het besluit om samen te werken met het bedrijf AstraZeneca om te komen tot een veilig en effectief coronavaccin is genomen door het Nederlandse kabinet en drie andere landen. Inmiddels werkt deze alliantie samen in een groter Europees verband.

Laatst gewijzigd door Micele : 18 augustus 2021 om 21:48.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2021, 21:47   #8
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik dacht zelfs dat hij 2 broers had die daar werken.
Marien de Jonge werd door Merck ontslagen. Volgens de antivaxxers is dat een reden voor hem om Merck te steunen.

https://www.story.nl/artikel/showbiz...e-jonge-de-weg

Hugo de Jonge’s broer Marien verklaart desgevraagd tegenover Story: ‘Ik heb niet zoveel te verbergen. Ik heb vierenhalf jaar bij Merck gewerkt op de Research en Development-afdeling. Negen jaar geleden ben ik mijn baan verloren als gevolg van een reorganisatie. Waarom zou ik een bedrijf bevoordelen waar ik mijn baan ben verloren?
Oud 18 augustus 2021, 21:48   #9
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Kolder en koetjes voor kiekens in de Story.
Je was me 1 minuut voor.
Oud 18 augustus 2021, 22:10   #10
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

"Negen jaar geleden ben ik mijn baan verloren"
Dat is 2021-9=2012

https://www.sec.gov/Archives/edgar/d...000005/R16.htm
Citaat:
AstraZeneca LP
In 1982, Merck entered into an agreement with Astra AB (“Astra”) to develop and market Astra products under a royalty-bearing license. In 1993, Merck’s total sales of Astra products reached a level that triggered the first step in the establishment of a joint venture business carried on by Astra Merck Inc. (“AMI”), in which Merck and Astra each owned a 50% share. This joint venture, formed in 1994, developed and marketed most of Astra’s new prescription medicines in the United States.
In 1998, Merck and Astra completed the restructuring of the ownership and operations of the joint venture whereby Merck acquired Astra’s interest in AMI, renamed KBI Inc. (“KBI”), and contributed KBI’s operating assets to a new U.S. limited partnership, Astra Pharmaceuticals L.P. (the “Partnership”), in exchange for a 1% limited partner interest. Astra contributed the net assets of its wholly owned subsidiary, Astra USA, Inc., to the Partnership in exchange for a 99% general partner interest. The Partnership, renamed AstraZeneca LP (“AZLP”) upon Astra’s 1999 merger with Zeneca Group Plc, became the exclusive distributor of the products for which KBI retained rights.
Merck earned revenue based on sales of KBI products and such revenue was $463 million, $920 million and $915 million in 2014, 2013 and 2012, respectively, primarily relating to sales of Nexium, as well as Prilosec. In addition, Merck earned certain Partnership returns, which were recorded in Equity income from affiliates, as reflected in the table above. Such returns included a priority return provided for in the Partnership Agreement, a preferential return representing Merck’s share of undistributed AZLP GAAP earnings, and a variable return related to the Company’s 1% limited partner interest.
On June 30, 2014, AstraZeneca exercised its option to purchase Merck’s interest in KBI for $419 million in cash. Of this amount, $327 million reflects an estimate of the fair value of Merck’s interest in Nexium and Prilosec. This portion of the exercise price, which is subject to a true-up in 2018 based on actual sales from closing in 2014 to June 2018, was deferred and is being recognized over time in Other (income) expense, net as the contingency is eliminated as sales occur. During 2014, $140 million of the deferred revenue was recognized in Other (income) expense, net. The remaining exercise price of $91 million primarily represents a multiple of ten times Merck’s average 1% annual profit allocation in the partnership for the three years prior to exercise. Merck recognized the $91 million as a gain in 2014 within Other (income) expense, net. As a result of AstraZeneca’s option exercise, the Company’s remaining interest in AZLP was redeemed. Accordingly, the Company also recognized a non-cash gain of approximately $650 million in 2014 within Other (income) expense, net resulting from the retirement of $2.4 billion of KBI preferred stock (see Note 11), the elimination of the Company’s $1.4 billion investment in AZLP and a $340 million reduction of goodwill. This transaction resulted in a net tax benefit of $517 million in 2014 primarily reflecting the reversal of deferred taxes on the AZLP investment balance.
As a result of AstraZeneca exercising its option, as of July 1, 2014, the Company no longer records equity income from AZLP and supply sales to AZLP have terminated.
"Ik weet niets af van banden tussen AstraZeneca en Merck. Zij zijn concurrenten."
Nochtans, toen hij ontslagen werd, ging de band van samenwerking tussen de concurrenten nog 2 jaar verder door.

De conclusie is dat er hier wordt gelogen.
Of dat hij het gewoon niet wist.
Van niks weten, dat is het gemakkelijkst.

Samenwerken tot een veilige inning van het belastingsgeld.
Toffe verwoording.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 18 augustus 2021 om 22:12.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2021, 22:19   #11
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
"Negen jaar geleden ben ik mijn baan verloren"
Dat is 2021-9=2012

https://www.sec.gov/Archives/edgar/d...000005/R16.htm

"Ik weet niets af van banden tussen AstraZeneca en Merck. Zij zijn concurrenten."
Nochtans, toen hij ontslagen werd, ging de band van samenwerking tussen de concurrenten nog 2 jaar verder door.

De conclusie is dat er hier wordt gelogen.
Of dat hij het gewoon niet wist.
Van niks weten, dat is het gemakkelijkst.

Samenwerken tot een veilige inning van het belastingsgeld.
Toffe verwoording.
Zo grote concurenten zijn dat niet hoor.
Ze hebben samen elk meer dan 100 miljoen in Moderna gepompt.

Eén pot nat met verschillende bedrijfsnamen zoals waspoeders ook meestal uit dezelfde fabriek komt met verschillende namen en minimale verhoudingen.

Maar soit hier zit het verhaal.
https://www.parool.nl/nederland/unie...cins~bf242b26/
En graperhaus ook wel gekend vanwaar zijn fortuin gemaakt was met een nep pandemie zijn rechterhand zit weer in de carrousel.
Oud 18 augustus 2021, 22:20   #12
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Kolder en koetjes voor kiekens die de Story lezen:
Heeft hij of z'n broer nog aandelen of andere connecties?

Openheid van belangenconflicten lijken me aangewezen en normaal.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2021, 00:06   #13
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Farmaceuten werken allemaal samen, onderling en met de virologen/pseudo-tv/experts die uit eigenbelang fors reclame maken voor hun vaccins die miljarden opbrengen en daarvan krijgen de bedriegers dan een stukje van de koek als beloning om het vaccinatie beleid te beïnvloeden.
"Iedereen, de hele wereld, moet gevaccineerd worden en niet 1 of 2 keer maar 3 keer - en dan noemen we de vaccins "boosters" en kunnen we de domme sheeple blijven melken tot ze beginnen te mekkeren over de schadelijke bijwerkingen waarvoor we dan al dure medicatie hebben ontwikkeld. Het perfecte, eeuwigdurende en gouden verdienmodel"

Zowel de farmaceuten als hun hebzuchtige bedriegers zijn overigens zeer dankbaar voor de angstige gevaccineerden die hun koehandel blijven promoten, financieren en zelfs verdedigen ondanks de vele vaccinatieslachtoffers en -doden.
Big farma lacht zich een breuk over de domheid van gevaccineerde sheeple en strijkt intussen miljarden op aan de miserie die ze veroorzaken en dat nog zal toenemen in de toekomst als gevolg van hun medisch experiment.
Oud 19 augustus 2021, 02:58   #14
Victor Magnus
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Farmaceuten werken allemaal samen, onderling en met de virologen/pseudo-tv/experts die uit eigenbelang fors reclame maken voor hun vaccins die miljarden opbrengen en daarvan krijgen de bedriegers dan een stukje van de koek als beloning om het vaccinatie beleid te beïnvloeden.
"Iedereen, de hele wereld, moet gevaccineerd worden en niet 1 of 2 keer maar 3 keer - en dan noemen we de vaccins "boosters" en kunnen we de domme sheeple blijven melken tot ze beginnen te mekkeren over de schadelijke bijwerkingen waarvoor we dan al dure medicatie hebben ontwikkeld. Het perfecte, eeuwigdurende en gouden verdienmodel"

Zowel de farmaceuten als hun hebzuchtige bedriegers zijn overigens zeer dankbaar voor de angstige gevaccineerden die hun koehandel blijven promoten, financieren en zelfs verdedigen ondanks de vele vaccinatieslachtoffers en -doden.
Big farma lacht zich een breuk over de domheid van gevaccineerde sheeple en strijkt intussen miljarden op aan de miserie die ze veroorzaken en dat nog zal toenemen in de toekomst als gevolg van hun medisch experiment.
Goed samengevat! Let wel: Ik schat dat bij minstens zo'n 50% van de gedupeerde gevaccineerden het besef al is ingedaald, maar dat ze te beschaamd zijn om het toe te geven...

Dezelfde instinctmatige reactie die men ook ziet bij mensen die online opgelicht werden met phishing en zo: Te beschaamd en teveel gekrenkte trots om toe te geven dat ze gefopt werden...
Google eens Chester Southam: Amerikaans topviroloog die in de jaren vijftig opzettelijk 600 kerngezonde mensen inspoot met dodelijke kankercellen (zonder hen daarover te informeren) om te zien hoe snel ze zouden sterven... Het bewijs dat dit soort schepselen hetzelfde denken: Hij kwam nadien aan het hoofd te staan van medische verenigingen... (slachtoffers waren merendeel Afro-Amerikanen in gevangenschap)
Victor Magnus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2021, 04:41   #15
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Zo grote concurenten zijn dat niet hoor.
Ze hebben samen elk meer dan 100 miljoen in Moderna gepompt.

Eén pot nat met verschillende bedrijfsnamen zoals waspoeders ook meestal uit dezelfde fabriek komt met verschillende namen en minimale verhoudingen.

Maar soit hier zit het verhaal.
https://www.parool.nl/nederland/unie...cins~bf242b26/
En graperhaus ook wel gekend vanwaar zijn fortuin gemaakt was met een nep pandemie zijn rechterhand zit weer in de carrousel.
Een beetje zoals de nazi's.
Eén pot nat met verschillende partijnamen.
Nepconcurrentie.
Nepdiversiteit.
Nepkeuzes.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be