![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Dedecker spreekt op twee bladziijden in HLN.
de moeite van het lezen waard. In een periode waar de Vrije Meninguiting Centraal staat, de moiete waard om te lezen. Hoe iemand consequent en door rechtlijnig denken mensen weet te overtuigen die voor hem stemmen, ook als hij als een rebel doodgeknuppeld geweest is geweest door zijn partij. De moeite waard om te lezen hoe hij door Verhofstadt werd aangetrokken met zijn burgermanifesten. En zijn houding over het Dexia mandaat. Voor mij een nominatie voor de politicus van 2004: creatief, vernieuwend en durvend denken in de politiek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als Dedecker een beetje eerlijk was, dan zat hij al lang bij de partij die bij zijn laag allooi past.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() [size=7]VLD, maakt allang geen indruk meer!
In 2006 komt deze welgekende vingerbeweging naar boven: ![]() [/size]
![]() |
#4 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Geef mij maar Groen, i.p.v. een nazi-partij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Vreemdeling
|
![]() Ik heb ergens in een mapje gelezen dat linkiewinkies beginnen met schelden nog voor ze een discissie aangaan. Rund (toepasselijke naam trouwens) is daar een goed voorbeeld van. Het verwonderd me dan ook niet dat hij niet inziet dat er iets serieus misloopt met de opvoeding van kinderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die zit weer, ! ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet dat jij helemaal ongelijk hebt maar een achterlijke mongool zal De Decker toch niet zijn als hij, ondanks de tegenwerking van de partijtop, toch nog bijna 40% van de VLD-leden achter zich krijgt. Eigenlijk denk ik dat een pak mensen overdreven vinden wat De Decker over de snelheidsbeperkingen uitkraamt maar dat dit niet zwaar weegt in verhouding tot de rest. De Decker vertegenwoordigt wat de VLD in feite zou moeten zijn: een rechtse partij. Dit terwijl Verhofsstadt er een linkse van heeft gemaakt omdat de CD&V er met alle macht en middelen (LETTERLIJK!) moesten worden uitgehouden. Verhofstadt is daarin geslaagd maar tot welke prijs... Vandaag betaalt 'da younk' echter de tol voor zijn eigenzinnigheid. Nooit wordt hij na deze keer nog premier en met een beetje meeval gaan de sossen er volgende verkiezingen voor lange uit.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 13 december 2004 om 09:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het ego Verhofstadt heeft ervoor gezorgd dat VLD een kwart stemmen minder gehaald heeft. Citaat:
PS is incontorunable in Wallonnië en dus ook in de federale regering. Jammer. Maar wel een feit. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet die Dedecker in feite ook niet teveel hebben. Niet ernstig genoeg. Het is zelfs een beetje zielig dat er in de VLD niemand beter te vinden is om de rechtse vleugel te vertegenwoordigen.
Maar hij komt af en toe wel humoristisch uit de hoek. Ik moest lachen met wat Dedecker zei een week na zijn 40% stemmen : "Ineens wilt iedereen met mij gaan lunchen" ![]() Laatst gewijzigd door Antoon : 14 december 2004 om 13:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Aan Coveliers heb ik getwijfeld. Doch hoe langer hoe meer hij chagrijning uit de hoek kwam groeide deze twijfel over de visie en de ideologie van de man. Geen gemakkeljk man om mee samen te leven. Zijn laatste move: " Ik wens eerherstel, een mandaat van Dexia is niet genoeg, ik wens fractieleider te worden," deden voor mij de deur dicht. In de WE kranten vond ik dan ook de analyse van Schiltz, Maes, zijn collega's bij de VU " Die man heeft altijd gedacht aan zijn persoonljk postje. " Dat hij een postje beloofd is door Verhofstadt, dat geloof ik . En dat Degucht die belofte niet gehonoreerd heeft, daar ben ik zeker van. Want IK heb die belofte niet gedaan. Einde verhaal. Dedecker is wel de enige die tegen het establishment is durven ingaan van zijn eigen partij, en de vragen te stellen, en de opmerkingen te formuleren zoals dat in een democratische partij hoort. Snel Belg Wet, Migranten stemrecht etc. Dit soort figuren die opkomen voor de vrije meningisuiting zijn zeldzaam en komen zeker in het Blok niet voor. Men heeft mij GVA van dit WE getoond. In HLN kwam hij voor als gekwetst persoon. In GVA kwam hij naar voor als een man met politiek doorzicht. En op de Zevende Dag maakte hij een einde aan de one way communicatie van Dewinter met een simpele opmerking " Ik wil praten, zodra ge met die prietpaat stopt" Blok: Prietpraat. Wanneer praten we over sociaal economische dossiers? Ook Dedecker heeft dat gevraagd. Blok blijft het Blok. Zonder sociaal ekonomisch alternatief. * Gisteren zijn onderhandelingen afgesprongen tussen vakbonden / werkgevers. * Gisteren lees ik dat we een rekord aantal faillissementen meemaken. * Blanpain, prof arbeidsrecht KUL, schreef in de zomer " Vakbonden moeten eens leren Werk te maken van Werk." We horen het Blok nooit over alternatieven. Wel over moskeëen Tenzij dat? Tenzij het BLOK een 1929-1940 scenario verkiest: Veel werklozen, veel ongenoegen, een populistische oplossing met het creëren van een vijandbeeld, vroeger de vreemdeling, vandaag de moslim, morgen de Jood, en daarmede de gewone man meesleuren in een propaganda story. Ik ben een 50 + man. Doch als ik zie dat jongere politici zich nu reeds vragen stellen over de financiering van de sociale zekerheid, terwijl het Blok ... Antoon, ik had ook mijn twijfels. Doch als je het persoonljk verhaal van Dedecker leest dan voel je iets. Probleem is: hij is 52 jaar en alleen. Men kan veel, doch tegen een partij establishment opboksen... by the way: Analyse Verwilghen gelezen over zijn mislukking als VLD minister van Justitie: Men, men wilde niet dat ik scoorde. Verhofstadt... Mensen zoals Verhofstadt hebben beloftes gedaan zoals de burgerdemocratie, het referendeum, de model staat, de 200.000 nieuwe jobs, belastingverlagingen, een beter bestuur dan onder de tsjeven. Dit is evenwel niet gebeurd. Wat hebben wij wel gehad dat is revanchisme, Snel Belg wet, Migrantenstemrecht. Op korte termijn blijven we * met Verhofstadt als Premier, bij de gratie Gods - horresco nomen - van di Rupo * met VB als een Blok aan het been wegens geloof aan hun eigen interne dialectiek Doch ik wil niet meedoen aan de vrije meningsuiting van de USA, waarbij kandidaten gigantische bedragen ronselen van big big companies om propaganda te voeren op het niveau van het laagste waspoedergehalte en zelfs below the line. In Europa staat onze democratie wat sterker. En als het Blok bij Bush en zijn groep nu zijn inspiratie gaat zoeken dan is dit gevaarlijker voor onze Europese Democratie zoals we die met oorlogen en met vallen en opstaan hebben opgebouwd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben altijd een VLD'er geweest, dat weten de meeste forum-leden ondertussen. Maar de VLD heeft mij sinds hun toetreding tot de macht enorm teleurgesteld. Op sociaal-economisch vlak een groot links beleid, gedreven door Di Rupo. Eerst zelfs met de extreme groenen. Of de grote knieval van Verhofstadt en Dewael. De echte liberalen hebben dat allemaal moeten slikken met bovenop nog arrogante preken, vooral dan van De Gucht. De rechterzijde van de VLD, waar ik deel van uitmaak(te) is nu eindelijk eens wakker geschoten, maar de enige die deze rechterkant vertegenwoordigt is een mislukte clown. Hoe is zoiets in godsnaam mogelijk! |
|
![]() |
![]() |