![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Autokeuring wordt strenger vanaf 1 oktober: “Mankementjes die vroeger een ‘opmerking’ waren, krijgen nu een rode kaart”
In veel gevallen niet meer dan terecht dat men de controles gevoelig gaat opvoeren. Ik heb er alvast géén probleem mee, mijn wagentje kreegt na de laatste controle zelfs twee jaar voor ik hem terug moet laten keuren. Dat doe je wel een beetje zelf zeker uw wagen in orde houden en er al eens met langs de garage rijden voor nazicht. p.s. In het verleden eens megemaakt dat er iemand een wagen had aangeboden voor controle waar de olie zo onderuit lekte. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog strenger? Als je al een stickertje op een "verkeerde" plaats hebt is het al gezever, en als het een fout stickertje is, al helemaal, dan maakt de plaatsing zelfs niet meer uit.
Maar ja, we kunnen ons wel verwachten aan Woke keuringen.
![]() |
#3 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die kon ik er gelijk terug afdoen na neen controle. Autokeuring wordt strenger vanaf 1 oktober Sommige gebreken die harder aangepakt zullen worden? Citaat:
Misschien is dat wel niet verkeerd want je ziet best wel véééééél wagens op de baan waar de lichten slecht van afgesteld staan en zelfs een storend effect hebben voor tegenliggers en anderen. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 30 september 2021 om 14:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Belgie was al 1 van de strengste ter wereld, en nu willen ze nog wat meer overdrijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Betreft vooral verlichting en dat is uiteraard een belangrijk veiligheidsaspect. Als je ziet hoeveel automobilisten met kapotte lichte rijden, is dit zeker geen overbodige luxe.
Ik hoop alleen wel dat men wagens niet gaat afkeuren omdat enkele LEDs in een lamp niet meer functioneren, want dat kost geld en is in feite niet zo'n punt.
![]() |
#6 |
Vreemdeling
|
![]() Waar men op de autokeuring voor het kleinste een meerprijs hanteert doen zij dat niet in omgekeerde zin. Bij een elektrisch voertuig hebben zij véél minder controlepunten maar wordt wel het volle pond aangerekend. Op keuring van 26-10 heeft men mij voor een duidelijk mislukt folie-experiment op één raam een tuningattest aangerekend (8€40) zonder mij de kans te geven de folie te verwijderen. Pas aan de kassa werd ik voor het voldongen feit geplaatst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat ik geen autorijbewijs & auto bezit , geen last van deze nieuwe regels !!
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De autokeuring gaat over de goede staat en werking van ophanging, vering, remmen, banden, lichten en het koetswerk en dan vooral onderaan. Naar de aandrijving wordt niet gekeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() Dat kan best zijn maar de technische controle gaat dat niet oplossen. Lampjes kunnen elk moment uitvallen en het is niet omdat je die één keer per jaar controleert dat die het dan met zekerheid nog zeker een jaar zullen functioneren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Speling op ophangingspunten zal dus op een andere manier (?) worden nagekeken. Schokdempers - volgens mij idem dito. Zeveren over onnozelheden om zoveel mogelijk centen uit onze zakken te halen, daar is het hem om te doen. Ik moet met onze Alfa 159 binnen enkele welken naar de keuring. Hij is nu reeds afgekeurd door mezelf. Het zou me zelfs verbazen dat ze op de keuring het grote probleem gaan opmerken. Ben benieuwd ...
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Even de laptop aan de computer en het werkt weer. Voor 'eerlijke' wagens moet je al 25 jaar teruggaan in de tijd.
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Bij véééééél wagens kan je gewoonweg niet meer de gloeilampen vervangen zonder een halve auto af te breken. Dat ze daar eens van overheid uit een norm op leggen. Indien je een afspraak bij je garagist moet maken om een lampje te vervangen dan zit er echt wat mis.
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Die redenering is onzin natuurlijk. Heck, waarom nog snelheidscontroles uitvoeren als iedereen op elk moment of net voorbij de controle terug sneller kan rijden?
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met je auto naar de keuring ...
Mijn grootvader zaliger heeft nooit op een keuring geweest daar hij voor hij moest gaan altijd een nieuwe wagen kocht, iedereen blij? Dat is ook een plan natuurlijk ... Uni kijkt even in zijn lege portefeuille en denkt ... ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 5 oktober 2021 om 10:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar u hebt wel een punt. Verdomd veel fietsers en steppers hebben geen, of onvoldoende verlichting om veilig in het donker te rijden. En dat in de tijd dat er geen dynamo meer nodig is en de "lampekes" niet meer springen als je wat goed doorrijd. Maar ik begrijp de politie wel dat ze geen grootschalige controles meer doen op dit soort van akkefietjes. Brengt niet genoeg op en de kans op klappen krijgen is disproportioneel in vergelijking tot staan flitsen aan de snelweg.
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoogtijd dat ze de rammelkarren uit het verkeer halen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Staatssecretaris
|
![]() En wanneer keuring voor bedrijfswagens ......is nu geen keuring maar gewoon geld ontvangen-> als het bolt en proper is en je hebt de werkkledij aan van de juiste firma ben je er altijd door
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Maar een Dacia basismodelletje met 60 pk om iedere week wat boodschappen mee te doen naar de plaatselijke Colruyt oh maar die moet binnenste buiten worden gekeerd die moeten we ieder jaar keuren ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 oktober 2021 om 15:46. |
|
![]() |
![]() |