![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Interessante peiling van Le Soir:
https://plus.lesoir.be/395503/articl...ent-en-flandre Grand Baromètre: le PS chute en Wallonie, la N-VA et le Belang baissent en Flandre Volgens deze peiling zouden de partijen de volgende resultaten halen. Voor wat het Vlaams gewest betreft. Tussen haakjes de winst of het verlies tov. de federale verkiezingen van 2019 Voor wat het Vlaams gewest betreft: VB 23,6 procent ( + 4,9 ) N-VA 21,2 ( - 4,3 ) CD&V 12,6 ( - 1,6 ) Vooruit 12,3 ( + 1,5 ) Open VLD 11,4 ( - 2,1 ) Groen 9,6 ( - 0,2 ) PVDA 7,7 ( + 2,1 ) Voor wat het Waals gewest betreft: PS 21,4 procent ( - 4,7 ) MR 20,3 ( - 0,2 ) PVDA 18,7 ( + 4,9 ) Ecolo 16,7 ( + 1,8 ) CDH 10 ( - 0,7 ) Défi 5,1 ( + 1 ) Voor wat het Brussels gewest betreft: N-VA 2,6 ( - 0,6 ) Groen 2,4 (geen afzonderlijke lijst) Open VLD 2,4 ( + 0,1 ) VB 1,5 (status quo) CD&V 0,6 (geen afzonderlijke lijst) Vooruit 0,8 ( - 0,5 ) Ecolo 19,1 ( - 2,5 ) PS 18,6 ( - 1,4 ) MR 18,5 ( + 1 ) PVDA 15,1 ( + 2,8 ) Défi 10,4 ( + 0,1 ) CDH 3,7 ( - 2,1 )
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: Laatst gewijzigd door BWarrior : 17 september 2021 om 19:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een peiling van Le Soir????
Of een van VTM Nieuws, Het Laatste Nieuws, RTL en ook Le Soir ? En je punt is?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al surfende op het net kwam ik deze tegen ...
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat de favoriete krant van Bruno Le Soir is?
![]() |
#5 |
|
![]() Het was het eerste persorgaan dat de resultaten gedetailleerd weergaf gisteren…
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Découvrez la suite avec votre abonnement
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat bewezen de looserspartijtjes die Vivaldi bevolken al met verve.
![]() |
#9 |
|
![]() Ja, klopt. Maar je kan je ook het dagblad voor 24 uur aanschaffen. DS had dat vroeger ook, maar nu helaas niet meer…
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Verder kijken dan de neus lang is. Dan zie ik dat het Zwitserse politiek systeem van de kantons perfect op onze gewest toestanden kan toegepast worden. Met louter symbolische federale zaken om het gezamenlijke standpunt van de gewesten/kantons om het contact met EU en het buitenland. Pas dan zal rondvraag in het kanton de juistere uitslagen brengen over de politieke rol dat er verwacht word. Want nu word gekozen op de partij waarvan men vermoed dat het en ander gewest of regio het meest zal kunnen pluimen. Gewesten/kantons Waar de verschillende partijen hun ding kunnen doen. En heel belangrijk het einde van het communautaire gesjoemel. Waar mensen die onze taal niet spreken van uit hun voor ons onbekend gebied en omgekeerd hier zaken komen opleggen of afdwingen. Of met onze centen gaan lopen om hun chaos op te lossen. Als ze dan toch zoals Zwitserland eindelijk ook hier democratisch worden en Gewesten/kantons de macht geven, dat ze dan ook meteen het referendum kiezen inlijven zodat de bevolking over hun gewest hun gerichte kiesmening kunnen geven. Ter plaatse blijven trappelen is stilstaan en stilstaan is achteruitgaan!
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doe geen moeite, dirk.
België verdraagt geen democratie. Vergeet het bindend referendum, en zeker een referendum op burgerinitiatief zoals in Zwitserland. Verhofstadt dankte zijn populariteit o.a; aan zijn belofte om het bindend referendum in de grondwet te laten opnemen. Intussen weten we wat zijn "politieke vernieuwing" alias "nieuwe politieke cultuur" waard was.
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() De politieke partij die protesteerde toen in maart 2020 mijn grondwettelijke rechten geschonden werden door en voor de coronahoax, krijgt mijn stem bij de volgende verkiezingen.
![]()
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Dus droom ik dan maar hier mijn droom bedenkingen openbaar >> gebaseerd op het aantoonbaar feit wat Zwitserland al decennia economiesch en politiek presenteert zonder gereutel in Drie talen enz. door hun kanton stelsel en referendum kiezen. Bv: toen de ramp autobus zich te pletter reed in Zwitserland werd hier zoals steeds gereutel. Echter de uitspraak in de Zwitserse rechtbank werd heel snel na de ramp datum verwerkt en uit gesproken. De verzekeringen betaalden dan ook "zonder gemor" na die uitspraak. Hooo hoe wonderbaarlijk..... Hier was er een trein ramp nu al vele jaren terug… de slachtoffers wachten nog steeds door rek en trek op uitspaak van de sjoemel rechtbank te lande en dus ook op hun geld om te overleven! Niet alleen bij die trein ramp...er zijn zo veel rek en trek dossiers in dit sjoemel land hier!!!! Rek en trek door verantwoordelijken die niet willen betalen en door de rechtbank die dit gesjoemel rek en trek toelaat!!!! Daarom stel ik dan ook: waar de rechtbank niet voldoet is er ook geen democratie waardoor in dit land hier alles uit geroken en getrokken kan worden tot de “Mens” het beu word of zelfs dood is en een partij ( dat geen levend wezen is en waar de jaren geen vat op hebben) uiteindelijk berijken wat zij wensen. Wat dus de strategie geweest is van Vivaldi horde van verliezende partijen en hun staatsgreep na de laatste verkiezing, na hun lange rek en trek maneuver. Wit Rusland heeft inderdaad zen dictator, Poetin die de tegenstanders naar Siberië stuurt. >>> Terwijl hier al decennia het cordon enz. gebruikt word om anders denkenden het zwijgen op te leggen. Hier spelen de dictatuur partijen al decennia hypocriet dictator. Bij wet en dus gerechtelijk vervolgbaar en strafbaar mogen bedrijven niet samen spannen tegen de klant!!! De politiek in dit land hier doet al decennia niets anders!!!!Met de gekende compromis achter de schermen en de theater commissies om de bevolking rad voor de ogen te houden dat er iets aan gedaan word, pffff…. Wie gelooft die mensen nog?????? Alleen spijtig dat in dit land, de pers en TV en zelfs ook hier op de site de politieke gesprekken meer lijken op café toog voetbal geratel. Of de Club ( partij) nu goed is of slecht presteert of steelt men blijft maar achter de ploeg (partij) staan al is het maar om de ander te persten zeker. Met als resultaat niets, stilstaaaaaaaa = achteruit gaan, steeds grotere staats schulden en versleten meubilair tot zelfs totaal niet meer aanwezig of bruikbaar wegens géén geld meer!. Sta mij in zo een chaotisch politiek land dan toe om te dromen……. ![]() Is de verkiezing keuze van de bevolking hier te lande schijn om de “wereld” VN en Co en rad voor de ogen te houden dat er hier een democratie is. Door verplicht kiezen ( waar nadien echter nooit rekening met gehouden door de machtswellustige die ten alle prijs hun zitje doordrukken met alle mogelijke trucks) Dus hier op dit forum waar men het volgens Politics.be het goed voor menen te hebben over de politiek verwijs ik naar een politiek systeem dat bewezen economisch machtige resultaten opleven, politiek democratisch 100% doet wat het moet doen >>> waar de Zwitserse kiezer voor koos. Met als resultaat dat de Zwitserse bevolking trots is om Zwitser te zijn omdat ze steeds weer via onder andere ook referendum kiezen de richting dat hun land vaart kunnen bepalen!!! Zich dus niet moeien met het buitenland.... ![]() Ps: daar ik invalide ben en anders nogal vast zit, heb ik tijd om hier mee te reutelen, Was ik gezond dan zou ik echt hier mijn tijd niet aan verspelen hoor……. ![]()
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 19 september 2021 om 19:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jos heeft genoeg het democratisch gehalte van Zwitserland versus dat van België vergeleken om te weten waar het licht brand. Wat de Zwiters via bindende referenda bewerkstelligden haalt in de regel de Belgische kranten. Daar kan het Vlaams Belang, één van de weinige partijen die pro bindende referenda is, alleen maar van dromen. IK moet de eerste Belg nog tegenkomen die even trots is dat hij Belg is als een Zwitser die Zwitser is. De Zwitsers hebben daar dan ook gegronde redenen voor. En ja hoor. Ik weet ook dat Zwitserland het op alle vlakken beter doet dan België. Zeker wat democratie betreft.
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() 2
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou de mensen die het Zwitserse systeem willen ook verplichten van Switserduts te praten en zondags naar de reformistische kerk te gaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus we willen in geen geval zaken waar we beter van worden, die ons goed uitkomen?
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wedden dat dit is omdat het hen niet goed uitkomt?
![]() |