![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze week nog maar eens getuige geweest van ons Gents parkeerbeleid.
Staande aan de vlasmarkt heb je daar zo een 8 of 10 parkeerplaatsen waar telkens op ieder vak een blauw bordje parkeren staat tot 18 uur. Daarna is het voor de taxi's Nu goed dat is dus altijd vol. Zie ik de parkeerwachter afkomen, 1 minuut later allemaal bekeurd. Ik vraag aan de parkeerwachter of het misschien betalend is en waar dat staat? Staat nergens, in Gent is het betalend en je moet dat maar weten. Dus geen bord te vinden.....betalend! Wie klachten daarover heeft moet zich maar wenden tot het beleid. Dag meneer de mopperaar. Dat is zo een typische muizenval dus. Bordje parkeren staat er maar bordje betalend niet. Met als gevolg dat mogelijks 10duizenden daar reeds een bekeuring gekregen hebben. En dat er nog 10000 zullen volgen. Dat is expres he?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 28 september 2019 om 10:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet meer nodig naar het schijnt.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 28 september 2019 om 10:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens de wetgeving is het inderdaad niet nodig dat er aangegeven staat dat een parking betalend is, onder voorwaarden dat de betaal automaten zichbaar staan.
Enkel het verplicht gebruik van de parkeerschijf moet aangegeven zijn en dan nog enkel bij het begin en einde van de zone waar die verplicht is. Als die verplichting geld voor een heel dorp, moet men dus enkele in het begin van dat dorp een bord zetten, niet in elke straat. Voor betalend parkeren moet men geen borden zetten. Voor verplicht betalend parkeren bestaat er zelfs geen officieel bord. Laatst gewijzigd door Jantje : 28 september 2019 om 11:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 28 september 2019 om 11:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Micele : 28 september 2019 om 11:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De sukkelaar dat niets anders dan daarover steen en been klagen. Het heeft door het beleid van sommige overheden zelfs al klanten moeten afzeggen, gewoon omdat het voor een bedrijf zoals het zijn, niet meer te betalen is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 28 september 2019 om 11:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Staat ook weeral nergens aangegeven uiteraard. Dat is dus ook een autoval....met voorbedachte rade.
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weggebruikers worden geacht de (lokale) verkeerswetten te kennen en toe te passen. Het argument "ik wist het niet..." is een argument dat nergens aanvaard wordt.
En uiteraard melken overheden op alle niveau's de autobestuurders zo veel mogelijk leeg, dat is zowat een nationale sport geworden in dit land. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat wil niet zeggen dat overheden geen misbruik maken van die wettelijke bepaling. Citaat:
Waar ze amper de snelheden controleren en zelden extra parkeerwachters inzetten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In kleinere steden - zoals Genk - zijn er wel parkeerhuizen Shopping 1 waar de eerste 1,5 uur gratis parkeren is, ook op de dakparking Shopping 3. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 28 september 2019 om 12:28. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Logisch he, de tekorten in Walbanië worden bijgepast door Vlaanderen dus waarom zouden ze hun eigen volk dan nog wat kloten met dergelijke toestanden? In Vlaanderen is zoiets schering en inslag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is simpel: de binnenstad in Gent is betalend parkeren, wat aangegeven is met zonale borden bij het binnenrijden van de stad. Tot dusver in orde. Echter, op de vlasmarkt staan opnieuw F9a borden bij de parkeerplaatsen. Daarmee is de zonale geldigheid 'betalend parkeren' opgeheven conform Wegcode art. 65.5.6 Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar is het goedkoper direct te vragen hoeveel ze willen hebben, dan ze een boete te laten uitschrijven. Citaat:
In sommige zones gebruiken ze dat om kinderen verkeersveiligheid aan te leren en meer agenten in te kunnen zetten. In andere zones gebruiken ze het juist om nog meer boetes te kunnen uitschrijven. Parkeerboetes gaan integraal naar de gemeente die de boete laat uitschrijven. Het heeft dus helemaal niets te maken met de transfers tussen Wallonië en Vlaanderen. Dat is ook de reden waarom je in sommige Vlaamse gemeentes om de 5 meter een slimme camera ziet en in andere gemeentes zelfs nog geen flitspaal kan tegen komt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In dorpskern is het max 50 en dikwijls is er buiten die zone nog een zone 50 km/u. Ik ken situaties waarbij er bij het verlaten van de dorpskern volgende borden staan: ![]() In omgekeerde richting staat er geen bord. In principe ok vermits de zone 50 dan verder gaat naar de dorpskern toe. Alleen, het bord ![]() is slechts geldig tot het eerstvolgend kruispunt. Degenen die daar dus de dorpskern binnenrijden weten dus niet dat ze in een dorpskern zitten.
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geld stroomt binnen op al die maniertjes samen.
![]() |