![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() https://directorsblog.nih.gov/2021/0...d-to-diabetes/
https://answers.childrenshospital.or...etes-covid-19/ https://wexnermedical.osu.edu/blog/w...having-covid19 https://www.bbc.com/news/world-asia-india-58066767 Weet niet of hier al een draadje over bestaat maar zelf heb ik serieuze covid gehad in maart 2020 en een half jaar later diagnose van diabetes gekregen, dus vond deze wel intressant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is dus een bijkomende reden om zich te laten vaccineren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoe bent u besmet geraakt?
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In India bijvoorbeeld is er veel meer diabetes dan bekend, de meeste gevallen blijven onder de radar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gebeurt de controle na covid dan zo lang ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de link over India geven ze het gebruik van steroïden als oorzaak van de verstoorde suiker niveaus. --- Mr Shah, who had no previous history of diabetes, was administered steroids which are used to treat the coronavirus infection. Steroids reduce inflammation in the lungs for Covid-19 and appear to help stop some of the damage that can happen when the body's immune system goes into overdrive to fight off the virus. But they also reduce immunity and push up blood sugar levels in both diabetic and non-diabetic Covid-19 patients. Nearly a year after recovery, Mr Shah, 47, is still on medication to control his blood sugar. "I know a lot of people like me who are taking medicines for diabetes after recovering from Covid-19," Mr Shah, a stock trader, said. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag is of dat helpt. Is, wanneer je symptomatisch ziek bent na vaccinatie, uw kans om diabetes op te doen door covid, als zulk een mechanisme bestaat, verkleind ten aanzien van een niet-gevaccineerde ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de helft van de mensen die covid opdoen, diabetes gaan ontwikkelen, dan gaat dat IN ELK GEVAL zo zijn voor ongeveer de helft van de bevolking he, want we gaan het TOCH ALLEMAAL ooit eens opdoen, en waarschijnlijk meerdere keren. Het is wel juist dat als gevaccineerden minder kans zouden hebben om diabetes te ontwikkelen na hun covid infectie dan niet-gevaccineerden, dat een sterk motief is om zich te vaccineren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
ben het pas te weten gekomen doordat de huisarts zelf aanraadde op anti lichaampjes te testen als ik toch mijn bloed ging doen een tijdje later. dat heb ik dan weer gedaan omdat het me zelf opviel dat ik 5+l per dag dronk, constant moe was en zo verder. resultaat was 280+ bloedglucose nuchter. een klein half jaar/jaar voor covid had ik niets 6maand erna heb je dit dan ga je wel eens rondzoeken en dan kom je vrij veel tegen van hoe corona mogelijk diabetes veroorzaakt en zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook, als de gevaccineerde diabetes krijgt dan zal het niet aan het vaccin liggen. Uiteindelijk stel ik de vraag of je na zes maanden nog kan spreken van een oorzakelijk verband met de ziekte |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een vriend van mij had circa 2 a 3 weken na zijn vaccinatie zware diabetes.
En net voor zijn vaccinatie was hij onderzocht voor zijn hart en had hij het niet. Tussendoor had hij ook geen covid. En als je een goed Google does dan zal je zien dat diabetes na vaccinatie wel bekend is en niet noodzakelijk een covid vaccinatie maar algemeen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 5 oktober 2021 om 10:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jawel.
Zijn waarde stond tegen de 800. Zijn huisdokter heeft hem persoonlijk naar spoed gebracht want hij was bijna dood.
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het feit of een vaccinatie dit dan al tegengaat kan je zelfs nog niet voorstellen voor je weet of het wel effectief een gevolg is. Soms is iets nog altijd gewoon toeval. Maar een bewijs of "dit 'kan' geen toeval zijn" zijn niet hetzelfde en moet je steeds blijven onderscheiden.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
![]() |
![]() |