![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() “Als men zeven mensen kent, kent men de wereld” Zei ooit iemand tegen mij, die man beweerde dat hij dat gezegde van mij had terwijl ik hem volgens mij nog nooit gezien had. Het was op het afscheidsfeestje van zijn broer die dank zij Di Rupo met zijn bedrijf naar Amerika vertrok.
Ik ben daar toen gaan over nadenken en eigenlijk is dat wel zo, als je zeven man kent ken je de wereld. Een voorbeeld buiten dit forum: Notaris X Ik had notaris X en zijn vrouw ooit wel eens ontmoet op een gelegenheid te Mechelen en zoals dat gaat er een woordje mee gewisseld. Zij kwam uit een zeer vooraanstaande doktersfamilie waarvan ik de naam natuurlijk niet ga vernoemen. Toen het verhaal van notaris X in de Humo naar buiten kwam was ik zoals zovelen geschokt door wat die zogenaamde journalisten schreven over die man, wat ik toen nog niet wist was dat Notaris X sympathie had voor de Vlaamse zaak en dus door de linkse media als extreem rechts beschouwd werd. Die man werd toen aan de schandpaal genageld met de meest onwaarschijnlijke verhalen dat het niet mooi meer was, wat ik allemaal las over die kerel hoe hij en zijn ouders die kinderen Jan en Wim mishandelden tijdens de weekendjes die de kinderen bij hen op het kasteel doorbrachten was te erg om waar te zijn. Gruwelijk. Wacht eens even! Op hun kasteel te ….. , potvolkoffie dat gaat hier over de …...... Dat moest ik willen of niet beter gaan onderzoeken en volgen en dus door dat onderzoek kwamen ook de connecties: In het lageronderwijs zat ik in de klas met een jongen …... genoemd, later was ik bij de wolfkes in die zelfde jongen zijn vendel. Wat bleek die jongen was de jongere broer van die vrouw die Notaris X en zijn ouders onafgebroken beschuldigde van het sadistisch mishandelen van hun gezamelijke kinderen dit tijdens de weekends wanneer de kinderen bij vader verbleven. Die beschuldigingen waren zo grof dat de BOB besloot mee op weekend te gaan met Notaris X en zijn kinderen naar het kasteel van de grootouders van de kinderen. In het verslag dat die BOB-ers daarna opmaakten stond te lezen dat er niets abnormaal gebeurt was tijdens dat weekend en dat iedereen daar zeer liefdevol met de kinderen omging. Maandag natuurlijk klacht door de moeder tegen de BOB-ers die hadden deelgenomen aan het weekend en die volgens de moeder zelf ook sadistische handelingen met de kinderen hadden uitgevoerd. Die BOB-ers stonden daarna met hun foto in de krant. Wat een van die mannen was een persoon waarmee ik vroeger op de bus naar huis zat en die ik later dan weer leerde kennen door een andere vriend die me uitnodigde om samen met hem (de bob-er) een trektocht te paard te maken. Later bleek de vader van de vrouw ook nog eens de dokter te zijn die me bij mijn ongeval geholpen had. Deze connecties lopen natuurlijk nog verder maar om ze door te trekken maar dan moet ik mijn identiteit prijsgeven. Connecties, sommigen zien ze de meesten zien ze totaal niet en roepen toeval. Zoek toch maar eens in je persoonlijke wedervaren naar zulke connecties. ![]() Jullie moeten weten we zijn maar met zes miljoen Vlamingen en we zitten op dit kleine forumpje. De connecties op dit forum, en die zijn er en meer dan jullie denken, maar ik ga deze in een vervolg posting schrijven omdat ik uit ervaring weet dat niemand zulke ellenlange postings volledig leest.
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer. Laatst gewijzigd door Hoomer : 29 december 2021 om 10:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hiermee is vrij goed omschreven hoe de "sociale media" (de googles en de FB's van deze wereld,maar evengoed staats-inlichtingendiensten) middels het observeren van schijnbaar ,vanuit hun uitzicht,geanonimiseerde communicaties ,consultaties en ontmoetingen vrij snel een naam kunnen plakken op iemand van hun interesse....
Want in de start van dit draadje wordt "divergentie" beschreven,maar dergelijke diensten kunnen de draadjes ook omgekeerd gaan volgen,en convergeren naar....jouw! Laatst gewijzigd door kelt : 29 december 2021 om 10:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
![]() Polleke Shorty en er zijn er nog wel welke ik niet wil vernoemen.
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Laat ons even de connecties binnen die forum bekijken. Wat zijn de kansen zou u denken het is natuurlijk omdat de mensen hier zo weinig prijs geven over zichzelf dat connecties moeilijk te maken zijn. Diegenen die iets prijs geven zijn dan ook wel te verbinden.
Naam nu de draad “Vrouwen” Plots komt het verhaal over de SM rechter van Mechelen. Ik had reeds voor die zijn toog in het vredegerecht te Mechelen mijn zaak staan te verdedigen, maar eerlijk gezegd veel indruk maakte dat klein manneke niet op mij. Zijn vrouw echter die mij in de Sotscop ook te Mechelen verbaal aanviel was andere koek. Toen die de kranten bericht brachten dat die mensen uit armoede café “Het Kelderke” gingen openen maakte ik mij direct het voornemen om er zeker en vast nooit binnen te gaan. Nu wist de Rudy plots te vertellen dat hij in de buurt van Het Kelderke woont (ik zal er maar bijzetten: Niet dat hij daar klant was) en daar de dochter van één van mijn nichten daar zowat de enigste bakkerij opengehouden heeft was er in dit kort verhaal onmiddellijk connectie. Tel maar er zijn in dit verhaal 4 personen plus mezelf en door mij zijn we allemaal verbonden. Ik kan de connectie nog verder trekken maar weerom moet ik dan mijn id blootgeven, wat we niet echt willen. ![]() Is zoiets niet raar eigenlijk? Er zijn binnen dit forum wel meer connecties te vinden. Met Johan Daelemans heb ik via de autosport prachtige connecties, maar de vraag is mag ik die hier plaatsen.
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer. Laatst gewijzigd door Hoomer : 29 december 2021 om 11:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
i know some people that know some people that kill some people gaat dus voor de meesten van ons op. ![]() Neem 9/11 ik ken niemand die daar in gebleven is, maar ik ken wel iemand die toen in het luchtruim boven de us zat. Toen ik de eerste berichten binnen kreeg over de aanslagen in Brussel wist ik met 90 % zekerheid dat er wel iemand bij zou zijn die ik kende. 2 a 3 dagen later had ik bevestiging. Maar het had er ook best meer dan 1 kunnen zijn. Heel wat rechtstreeks of secondary contacten namen toen heel regelmatig het vliegtuig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() -Jaren geleden is een oud-studiegenote uitgenodigd voor een lezing van Barack Obama in Brussel. Daarmee naderde ik Obama tot in de tweede graad.
-De associé van Tinneke Gazprom was praeses van 1e kan rechten in mijn bisjaar ![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, we hebben, van vroeger alleszins, een aantal dezelfde bekenden.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat er een levensgroot verschil bestaat tussen 'mensen kennen' en 'mensen echt kennen op basis van wie ze echt zijn'
![]() Ik denk dat het zich in mijn geval beperkt tot enkele familieleden.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 29 december 2021 om 14:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je merkt dat inderdaad op Facebook. Je voegt iemand toe die je niet kent, misschien een provincie of 2 verder woont en toch zie je mensen in hun vriendenlijst die mensen kennen uit jouw vriendenlijst. Dat zijn maar 3 connecties. Verder kan je niet kijken, behalve als ze linkedIn hebben, daar kan je tot 3 connecties ver kijken en ben je quasi aan iedere gebruiker daar verbonden.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb mij dus vergist en gaat het meer om:
Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 30 december 2021 om 16:03. |
|
![]() |
![]() |