Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 oktober 2021, 20:05   #1
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard Rapport uit 't veld.

Vandaag voor 't eerst sinds juli 2020 terug kunnen winkelen zonder doorheen de nazi's gedwongen joden... err... mondneusdoeken te moeten ademen.
In de enkele supermarkten en kleinere winkels waar ik vandaag waar kocht had quasi geen klant die nog aan. Redelijk wat personeel klaarblijkelijk wel nog.

Wel, de wereld ziet er daarmee terug uit als voorheen.
Van die zogezegde erge epidemie, heb ik eigenlijk niks gemerkt ergens.
Ik ben zowel vorig jaar als dit jaar een week verkoudheid achtige symptomen gehad. Dit jaar wat lastiger, een soort van sneller buiten adem zijn, die enkele weken duurde, plots totaal verdween voor een week, en dan plots 1 enkele dag een beetje terug.

Vorig jaar heb ik nog in stad de indruk gehad dat er meer ambulances reden dan anders, maar dat bleek te komen doordat ik wegens de nazi mondneusvod dwangstraten een omweg leerde kennen, waarlangs een ziekenhuis was, en ik de link eerst niet legde.

Dat dat virus nu "weg" zou zijn, geloof ik niks van. Dit is maar een interbellum van de nazi klooierij. Hun doel is immers geen virus maar vrijheid eradicatie.
Dat is de enige overgebleven te trekken conclusie.
Hun aanhoudend schenden van de "wortel-aan-de-horizon" beloftes maakte dat intussen duidelijk genoeg.

Niet dat ik dat virus als een ronde 0 gevaar zie, en nu op niks ga letten.
Het lijkt me plausibel dat een grote hoeveelheid virus binnenkrijgen gevaarlijker is dan een kleine. Het is een / zijn (varianten) nieuwe voor het immuunsysteem, het heeft wat meer tijd nodig om de "antideeltjes" te produceren, en in een productie race met de virus replicatie dus wat minder concurrentieel. Ik ga dus blijven grotere aantallen mensen / gesloten / kleinere ruimtes ontlopen of duur beperken in de mate dat me dat praktisch niet teveel klooit. Zeg maar het rusthuis / school scenario.

Vandaag vond ik het klaar en duidelijk dat die mondneusvoddendwang enkel diende om de erge wereldbedreigende epidemie in het openbare leven enige visibiliteit te geven. Al de andere klooierij was niet echt / opvallend zichtbaar.

Eens zien hoe lang de nazi's met deze klooierij gaan ophouden.
Een maand of zo, allicht.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2021, 20:20   #2
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Deze discussie komt eigenlijk te vroeg, met voorbarige uitspraken.
Voorlopig doen we het beter dan waar ook, en van maatregelen is er in het dagelijkse leven voorlopig niets meer te merken.
Niet beginnen doemdenken vanaf de eerste dag aub.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2021, 20:43   #3
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Heel de zomer lage besmettingsgraad maar toch mondmaskers, nu de besmettingen stijgen stoppen ze met de mondmaskers.

Dus moeten ze nu ballen hebben en doorzetten of opnieuw de nazi uithangen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2021, 20:48   #4
betabyte
Partijlid

Standaard

Ja, een dagelijke microdosis rona sterkt den innerlijke mens

Twas plezant, vandaag in de colruyt in Dendermonde.
Geen maskers bijna, een ware verademing
betabyte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2021, 20:49   #5
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Heel de zomer lage besmettingsgraad maar toch mondmaskers, nu de besmettingen stijgen stoppen ze met de mondmaskers.
Gevaccineerden hebben daar geen of weinig last van, wat ook de bedoeling is.
Oud 1 oktober 2021, 20:51   #6
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

In een supermarkt was er 1 kassierster met mondmasker en de rest van het personeel zonder muilband, net als klanten: hier en daar een enkele - in een andere supermarkt was er geen enkel mondmasker te bespeuren, niet bij personeel en niet bij klanten.

En die minderheid gemuilkorfde angsthazen worden terecht aan- en nagestaard.
Sommigen worden openlijk uitgelachen, er werden zelfs kippengeluiden gemaakt en de vogeltjesdans werd opgevoerd.
Bange kiekens hebben nog steeds niet begrepen wat de bedoeling van die mondvodden was/is.

Laatst gewijzigd door Oma : 1 oktober 2021 om 20:52.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2021, 20:55   #7
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tja mijn vrouw zal ook wel nog eventjes haar masker dragen in drukte.
Als ze zich daar beter bij voelt waarom niet.
Vrijwillig doet ieder wat hij zelf wenst.

Verplicht is wat anders.
Oud 1 oktober 2021, 21:01   #8
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Mooi, dat ze dan ons nu met gerust laten.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2021, 21:17   #9
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat versta ik dus ook niet, je zou WILLEN dat daar een reden voor te bedenken valt (zou het toch goed zijn om de circulatie te remmen teneinde varianten te vermijden of whatever), al zie ik er eigenlijk geen: weinig dingen zijn frustrerender dan manifeste zinloosheid.
Oud 2 oktober 2021, 04:46   #10
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
weinig dingen zijn frustrerender dan manifeste zinloosheid.
Dat is voor mij inherent aan regering en staatswezen he. Als het niet manifest zinloos is, dan kan het niet puur van de overheid komen, en zit er iets achter
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2021, 04:50   #11
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik moet zeggen dat ik het "optimisme" niet echt begrijp. Ja, als men naar "cases" kijkt, dan lijkt het te dalen. Maar we weten allemaal dat vaccinatie het testen in de war stuurt. Cases zijn, net zoals helemaal in het begin, geen goeie indicator meer van het verloop van de ziekte, omdat een steeds groter (gevaccineerd) deel van de bevolking steeds minder systematisch getest wordt.

Dus moeten we, zoals helemaal in het begin, en zoals historisch, kijken naar doden. Doden zijn veel "standvastiger" in hun rapporteren. Natuurlijk is dat een indicator met grote vertraging, maar het is een van de meer betrouwbare, die niet afhangt van willekeurige variaties in testen of in strengheid om in het ziekenhuis opgenomen te worden en zo.

Welnu, in Europa stijgt het al gestaag sind begin augustus.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  coronavirus-data-explorer(22).png‎
Bekeken: 647
Grootte:  367,4 KB
ID: 114939  

patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2021, 06:43   #12
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Donderdag avond ben ik opzettelijk mijn inkopen gaan doen op de laatste dag dat het masker nog aan moest...

En ik ZWEER het U,stond daar weer zo een gecoiffuurd geblondeerd wezen haar handen te ontsmetten en zo aan de ingang (en stond dus ferm in de weg...)
Scheelt iets mee......

Historisch moment,hopelijk in mijn leven...
Jaja,ben ook altijd een beetje raar geweest.....

Laatst gewijzigd door kelt : 2 oktober 2021 om 06:47.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2021, 07:08   #13
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik moet zeggen dat ik het "optimisme" niet echt begrijp. Ja, als men naar "cases" kijkt, dan lijkt het te dalen. Maar we weten allemaal dat vaccinatie het testen in de war stuurt. Cases zijn, net zoals helemaal in het begin, geen goeie indicator meer van het verloop van de ziekte, omdat een steeds groter (gevaccineerd) deel van de bevolking steeds minder systematisch getest wordt.

Dus moeten we, zoals helemaal in het begin, en zoals historisch, kijken naar doden. Doden zijn veel "standvastiger" in hun rapporteren. Natuurlijk is dat een indicator met grote vertraging, maar het is een van de meer betrouwbare, die niet afhangt van willekeurige variaties in testen of in strengheid om in het ziekenhuis opgenomen te worden en zo.

Inderdaad, de 2 belangrijkste indicatoren stijgen. Ze gaan dus echt moeten stoppen met het rapporteren van deze cijfers of er gaan tegen binnen pakweg een maand weet nieuwe maatregelen moeten komen. Je ziet van hier komen dat we op deze manier een zwaardere winter in termen van opnames en doden zullen hebben dan vorig jaar. Ze hebben immers hun kans gemist om deze zomer alles open te gooien
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 2 oktober 2021 om 07:09.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2021, 08:12   #14
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Inderdaad, de 2 belangrijkste indicatoren stijgen. Ze gaan dus echt moeten stoppen met het rapporteren van deze cijfers of er gaan tegen binnen pakweg een maand weet nieuwe maatregelen moeten komen. Je ziet van hier komen dat we op deze manier een zwaardere winter in termen van opnames en doden zullen hebben dan vorig jaar. Ze hebben immers hun kans gemist om deze zomer alles open te gooien
Dat het aantal overlijdens zou stijgen was te verwachten.
Binnen België is de stijging wel opmerkelijk in Wallonië.
Zie https://datastudio.google.com/embed/...8ab/page/QTSKB
Gelet op de vaccinatie denk ik niet dat het aantal overlijdens deze winter groter zal zijn dan vorig jaar.
Oud 2 oktober 2021, 08:27   #15
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Voor belgie worden de weekend-doden blijkbaar nog steeds bij maandag geteld. of hoe moet ik die zevendaagse golf anders interpreteren.

FFS. We bestrijden een dodelijke pandemie, en we kunnen niet eens in het weekend iemand de juiste getallekes laten invullen.
Oud 2 oktober 2021, 08:32   #16
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Voor belgie worden de weekend-doden blijkbaar nog steeds bij maandag geteld. of hoe moet ik die zevendaagse golf anders interpreteren.

FFS. We bestrijden een dodelijke pandemie, en we kunnen niet eens in het weekend iemand de juiste getallekes laten invullen.
Zolang het totaal van de week klopt zie ik geen probleem.
Oud 2 oktober 2021, 08:35   #17
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zolang het totaal van de week klopt zie ik geen probleem.
Wel, het is niet omdat jouw fantasie ontoereikend is dat er geen probleem kan zijn.
Oud 2 oktober 2021, 08:38   #18
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vorig jaar waren er geen gevaccineerden in de zomer, en ook weinig last.
Zonder massaklooierij en geld dat beter besteed had kunnen worden.
Je noemde het "doemdenken".
We zullen zien he.
Oktober is begonnen.
Volgende maand november.
Over 2 maanden december.
Enz.
Ik geef het die Enz niet eens.
Oud 2 oktober 2021, 09:00   #19
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Donderdag avond ben ik opzettelijk mijn inkopen gaan doen op de laatste dag dat het masker nog aan moest...

En ik ZWEER het U,stond daar weer zo een gecoiffuurd geblondeerd wezen haar handen te ontsmetten en zo aan de ingang (en stond dus ferm in de weg...)
Scheelt iets mee......

Historisch moment,hopelijk in mijn leven...
Jaja,ben ook altijd een beetje raar geweest.....
Ik ben gisteren, wegens de dageraad-na-nazi-duisternis uitziende wereld, een kwartier naast mijn velo blijven staan, aan de toegang van de laatste winkel.
Van de pakweg 30 klanten die ik zag passeren was er 1 vrouw die haar handen en de handvaten van de winkelkar die ze had gepakt zien ontsmetten. Ik zag wel niks "apart" aan haar. Griet Modaal.
Maar dit was gisteren niet speciaal meer - voorheen waren er ook maar weinigen die dat deden. Het was immers niet gedwongen. Je kunt dat ook moeilijk dwingen haha. Ik heb tijdens de Corona Klooierij met Hoofdletters 1 specifiek Aldi filiaal geweten dat vorig jaar eind zomer 2 weken lang, iemand (leek een soort wat ouder dan schoolleeftijd - vakantiejobster) gezien die klanten pushte/begeleidde dat te doen, door de winkelkar aan te geven en te wijzen naar alcoholwhatever en servetje, soms dat laatste zelf ook al aan te geven. Ik reageerde daarop door een andere winkelkar te pakken en die achter me binnen te trekken.

MAAR, ik heb geen probleem met mensen die deze zaken blijven doen spijts de dwang ertoe stopgezet werd. Het is hun vrije keuze en ik heb er geen last van (tenzij ze natuurlijk zoals jij zag je tijd verbeuzelen door dat in je weg te doen). Het is niet dat sars-cov2 een ongevaarlijke bagatel is. Er is zoiets als "pech hebben" - bij die statistische kleiner dan de normale/andere oorzaken- sterfte meegeteld raken.
Het hele probleem met de nazi's is dat ze WEL mensen dwingen tot hun extremiteiten - zijnde wandaden met kosten/baten verhouding van orde de wiskundige acht op zijn kant. Wat "nazi" zijn definieert.
Oud 2 oktober 2021, 09:43   #20
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Dat versta ik dus ook niet, je zou WILLEN dat daar een reden voor te bedenken valt (zou het toch goed zijn om de circulatie te remmen teneinde varianten te vermijden of whatever), al zie ik er eigenlijk geen: weinig dingen zijn frustrerender dan manifeste zinloosheid.
Eigenlijk is zo een reden gemakkelijk te vinden.
Als je bereid bent te overwegen dat de nazi's andere bedoelingen hadden dan virussen tegenhouden te verspreiden (vrijheden van burgers verder inperken met 1 zevenmijlslaars stap)
Dan wordt een motief ineens zelfs simpel te bedenken.
Ze WILLEN een volgende epidemische piek.
Hun massavaccinatie begon dit jaar na de winter, na het klassieke besmettelijke ziekten seizoen.
Zogezegd omdat vaccins niet eerder beschikbaar waren.
Terwijl de biotechnologie van bvb de mRNA types reeds vele jaren bestond, maar grotendeels genegeerd. Allicht omdat een deel van de bevolking, laat staan een groot deel, bereid krijgen die te accepteren, geen evidentie ging zijn.
Maar door deze sars virus epidemie, mogelijk gestart in een staatslabo, tot enorme Duizendjarig GrossDuitsland proporties op te blazen, zagen, allez, MAAKTEN ze nu WEL die opportuniteit.

Vorig jaar is het de nazi's via hun macro economische sabotage (waarvan de gevolgen nog steeds door tekorten overal blijken) een grote beurzenzwieper te bewerkstelligen.
En in de "herstel" ervan, nog zelfs een grote overshoot - verlenging van de 10 jaar stijgende trend te bewerkstellingen. Voor het eerst sinds al die tijd: grote prijsstijgingen van huizen, zodanig dat de nazi's nu banken verplichten tot huizenleningen te verstrekken op basis van een zelf gemaakte schatting op basis van "eigen" parameters/data.
Ze hebben hun BOOM decennium ermee dus wat kunnen verlengen.
Net als de antilichamen niveaus: hoe groter de BOOM hoe groter de BUST. Want fluctuaties, daar zijn frontrunners op uit. Sukkels bereid krijgen hoog te kopen van hen, en sukkels bereid laag te verkopen aan hen.

En dus, door dit virus tot permanent beschikbaar Joden Probleem te maneuvreren, zijn ze zover geraakt: prijsstijgingen na 10 jaar stagnatie.
Brood werd EINDELIJK duurder.
Net als vanalles.
Ik heb er hier vorig jaar nog een onderwerp voor gemaakt, en zie: het blijkt.
Maar, ze willen dat door HEN gecontroleerd, niet door hun grote vyanden: speculanten.
En dus is het gas EN rempedaal.

Leg nu dit alles samen.
Dra dalen de antilichamen niveaus van hun vaccinatiecampagne bij de eerste "lichtingen" gevaccineerden, tot voor het virus terug overkomelijke waarden. En/of de zoveelste ontwijkende variant wordt door de door de nazi "maatregelen" versnelde natuurlijke selectie versneld dominant.
Die "maatregelen" opheffen is ook zo een poging tot versnelling. Ik zou het willen vergelijken met het beurzen technische analyse om op de korte termijn in/uitstap te bepalen, na de fundamentele analyse die op de veel langere termijn de "grote ongeveer" bepaalde.
Er zijn daarmee een aantal elementen die samen passen in een November Rain van Gun's & Roses. Een volgende nazi coup, doelstelling 1 eindelijk de volgende Grote Crisis maken, doelstelling 2 de vaccinweigeraars (gemeten als "geen NU GELDIGE corona pas vlag in hun database") op... brutere wijze te dwingen, door bvb hun eten kopen mogelijkheid te ontzeggen.
Via de parameter NU GELDIG van die corona pas kunnen ze dan hun dwangdoelgroep schalen in grootte.

Wellekom in Stephen Kings Donkere Toren "verder gegane" Man in Black en Tolkiens Lord of The Rings TrollenArbeit - Werelden.
Het "Nieuwe Normaal".
De oude cash alike technologieen, afgeschaft.
Afhankelijkheid.
Afhankelijkheden.
Van parameters "Totaal Gecontroleerd".

Geniet van dit intermezzo.
De stilte voor de Nazi storm.
Of dacht je werkelijk dat de Nazi's nu, na alle moeite die ze dit en vorig deden om burgers te drijven tot acceptatie van hun nieuwe graad klooierij, ... terug... gaan... keren.... ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be