![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.443
|
![]() (is zelfs een extra draad waard)
De eerste 9 maanden werden er dus iets meer Taycans (28.640) verkocht dan de 911 (27.972). Dat is de eerste keer... Porsche zal ook een van de weinige merken zijn die een stijgende verkoop kent, "ondanks chiptekort". Ook dankzij de Taycan neem ik aan. Electrische autos zijn nu eenmaal gevraagd. USA kende de grootste stijging van +30% tov 2020. De meeste Porsches gingen uiteraard naar China. Bron Porsche: Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 18 oktober 2021 om 21:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.443
|
![]() De Taycan kende dus een stijging van bijna 162% (+17.696), de 911 een stijging van 10% (+2.572)
Zonder die "extremely popular Taycan" groeide Porsches verkoop 4,1% aan i.p.v. 13% YoY. Natuurlijk moet Porsche voldoende van die Taycans bouwen, ze zullen er alvast geen spijt van hebben. In Duitsland wordt de Taycan -als vierdeurs- in de Oberklasse ingedeeld, de 911 natuurlijk in de Sportwagenklasse. Beide waren nummer 1 bij de septemberverkoop, en dat zal niet de eerste maand geweest zijn. De Taycan verkoopt in D dus beter dan de Mercedes S-klasse en de BMW 7-serie. Bron: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 18 oktober 2021 om 22:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Prachtige wagen met "alles" er op en er aan, enige nadeel is dat hij maar 300km ver geraakt zonder bijladen.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.443
|
![]() Citaat:
Bij continu 113 kmh of kalm gereden snelweg haalde de RWD versie met de aero-velgen zelfs 471 km tot leeg (aan 100% opgeladen), wslk in de zomer. Neem wat reserve en je hebt een goede 400 km. Laadt je tot 80% op is 350 km ook nog haalbaar. Want elke vertraging (inhalende vrachtwagen) of stokkend verkeer geeft wat meer rijbereik. Citaat:
![]() Hier het filmpje van de test: https://www.youtube.com/watch?v=5C_7fBljFzY De andere geteste EVs bij 113 kmh, zwarte balk is resultaat. ![]() En als je een andere bron wilt, de Taycan Plus RWD met 83,7 kWh bruikbaar batterijpack staat hier ook in: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 28 oktober 2021 om 22:34. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik hoef niet direct een andere bron, de zoon heeft er eentje maar ik weet nu wel niet precies dewelke?
Meestal neemt hij het beste uit de range maar ze verbeteren bijna dagelijks, dus moeilijk te volgen als leek. Hij riskeert zich alvast niet boven de 300km. en de batterij helemaal leeg rijden zal nu ook wel niet zo bevorderlijk zijn voor een lang leven .... Antwerpen - Oostende lukt goed maar moest hij in Leuven wonen met wat files erbij dan wordt het krap. Dat vind ik een minpunt maar het is het enige. Ik dacht trouwens dat het nu ook mogelijk was om in zijn auto zwaardere batterijen te plaatsen?
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.443
|
![]() Citaat:
Ziedaar: Citaat:
Men rijdt wslk tot 10% ofzo van het bruikbare. OK, of tot 5%. Ik neem aan dat de wagencomputer dat goed kan uitrekenen. Citaat:
Citaat:
ADAC heeft onlangs nog de Taycan 4S PerformancePlus getest en geraakte er 400 km ver mee. https://assets.adac.de/image/upload/...lus_zdzc30.pdf Via https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeu...orsche-taycan/ Taycans hebben LG-accucellen lees ik. Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 29 oktober 2021 om 11:53. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 56.669
|
![]() Electrische Porsche, Bah
![]()
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 29 oktober 2021 om 11:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.443
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.443
|
![]() Tesla model S haalt Cannonball EV-record van Porsche Taycan terug.
New York - Los Angeles werd afgelegd in 42 uur 17 minuten. De Taycan deed er toen 2 uur en 9 minuten langer over. (44 hr 26 min) Blijkbaar met radardetector en 30% boven de snelheidslimiet wanneer mogelijk. Het Model S reed heen en terug en ook LA-NY werd het record vlot gebroken, 42h:52' https://teslamag.de/news/2-stunden-s...-zurueck-42483 Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 31 oktober 2021 om 21:23. |
||
![]() |
![]() |