![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Schepen
|
![]() Ik vraag mij het volgende af: Stel je bent een ober (werknemer) en je weigert principieel om alle klanten bij binnenkomst te controleren op het al dan niet bezitten van een coronapas, vanuit de gedachte: Ik ben geen politieman of controleur, dit behoort niet tot mijn normale takenpakket en kan men niet van mij eisen...
Sterker nog: uw controlerend optreden kan zelfs je veiligheid in gebaar brengen! Zo las ik onlangs in de media dat een ober werd neergestoken door een opstandige kandidaat-klant die door de ober de toegang werd geweigerd wegens het niet bijhebben van een vaccinatiebewijs... Ook al zou de baas dit van zijn werknemer verplichten, mijn inziens hoeft de ober in kwestie dit bevel niet op te volgen... Immers: anders zou de baas de ober ook kunnen vragen om dagelijks bij het aanvangen van het werk de schoenen van de baas te poetsen (ik geef maar een voorbeeld). Ook zoiets hoort niet tot het normale takenpakket van de ober dus kan hij zo'n instructie naast zich neerleggen lijkt mij... Wat denken de juristen op dit forum? Kan horecapersoneel ontslagen worden als het weigert om bezoekers te controleren op het bezit van een vaccinatiebewijs? En is het trouwens geen schending van de privacy? Volgens wat ik hoor vertellen mag de baas zijn werknemers immers ook niet vragen of ze zijn gevaccineerd (omwille van de pricacy). Waarom zou een ober dat dan wel mogen weten van de bezoekers?
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Victor Magnus : 29 oktober 2021 om 00:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mag ik schadevergoeding eisen van een cafébaas die manifest geen corona-pas opvraagt aan al zijn klanten, omdat ik dan niet zo gerust kan genieten van datgene waarvoor ik hem betaald heb?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Normaal is dit onwettelijk maar door de pandemiewet is het opeens allemaal OK, ze kunnen die zaak sluiten dus moet de werknemer dit doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Succes ![]() Een koffie huis op de Lippenslaan en een kroeg op het kiel is niet direct hetzelfde alhoewel het beiden behoort tot de horeca Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 oktober 2021 om 15:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En verder, waarom bent u gerust als iemand een bepaalde prik heeft gekregen en bent u niet gerust als iemand die prik niet heeft gehad? Dat heeft toch geen enkele impact op uw gezondheidssituatie of risico?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Niet goed naar jouw opper-viroloog geluisterd misschien? Nee, je kunt niet gerust genieten. Of de andere bezoekers wel of niet een corona-pas hebben, of ze nu een alu-hoedje opzetten of niet, het heeft geen belang: ze kunnen besmettelijk zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementslid
|
![]() Aangezien CST niks met SAFE veiligheid te maken heeft kan je gerust genieten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De werkgever kan zijn werknemer ontslagen, maar hoort de wettelijke opzegtermijn te respecteren of uit te betalen. (dit laatste zal hier de enige praktische keuze zijn aangezien hij per definitie niets meer kan aanvangen met een kelner die weigert mee te werken met wat een verplichting is). Geen enkele patron gaat zin hebben om zelf boetes op te lopen, wat kan eindigen met een sluiting van zijn etablissement op bevel van de burgemeester bij herhaling, omdat er een PiPo 'den interessanten' wil uithangen en zijn plicht weigert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Drink dan thuis uw pint, eh.
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah, maar dan zullen er waarschijnlijk Belgicisten zijn die schadevergoeding gaan vragen aan de cafebaas omdat er Vlaams nationalisten in zijn cafe zitten, en dat hen niet zo gerust kan laten genieten van hun pint, te weten dat zulke verwerpelijke wezens met zulke verachtelijke gedachten in hetzelfde cafe zitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een covid app controleren is op zich geen politietaak. Luchthaven personeel of personeel van een vliegtuigmaatschappij voert die controle uit. Idem wat betreft horeca. Men vertrekt hier van een verkeerde stelling en gaat daar dan verkeerde conclusies op bouwen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Welnu, of je nu een vaccin hebt tegen corona of niet, is niet iets dat met uw specifiek bezoek aan de horeca iets te maken heeft, want dat heeft enkel maar iets te maken met ziekenhuis bezettingsproblemen en zo en met curves die virologen graag willen zien. Maar helemaal niet met wat er in een horeca zaak gebeurt. Dat ZOU ANDERS geweest zijn mochten de vaccins besmettingen tegen houden, maar dat doen ze niet.. Een gevaccineerde kan vrij goed in een restaurant de andere gasten besmetten, dus heeft dat niks te maken met "besmettingen in restaurants tegengaan". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is nogal evident dat het vaccin geen 100% bescherming biedt maar de gevolgen ingeval van besmetting zijn veel milder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je mag dus enkel maar met je pasje in een restaurant corona gaan opdoen van een andere gevaccineerde, maar je mag bij jou thuis met jouw nieuwe besmetting dan ongevaccineerde jongeren in gevaar brengen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |