![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() “De virusvariant is in Europa aangekomen!”, staat in dikke letters bij het Duitse Bild nadat vrijdag in ons land een eerste geval met de coronavariant B.1.1.529 vastgesteld werd. Het is de eerste bevestigde besmetting van de variant in Europa en dat was onmiddellijk wereldnieuws. Van de Amerikaanse nieuwszender CNN tot de Times Of India werd bericht over die ene patiënt. Een jonge Belgische vrouw - een dertiger - die op vakantie was in Egypte en via Turkije terug naar ons land afreisde.
“De vrouw was niet gevaccineerd en in perfecte gezondheid toen ze vertrok”, zegt Piet Maes, viroloog aan het Leuvense Rega Institute. Elf dagen na haar terugreis kreeg ze milde symptomen. De vrouw liet zich diezelfde dag - maandag - testen in het federaal testplatform in Leuven, vrijdag kwam het resultaat naar buiten: het eerste geval van B.1.1.529. “Of elf dagen niet lang is qua incubatietijd? In dit geval kunnen we niet uitsluiten dat die infectie in ons land is gebeurd.” Dat zegt ook viroloog Marc Van Ranst (KU Leuven). “Dit kan ook niks te maken hebben met haar reis”, zegt Van Ranst. “Als je de incubatietijd bekijkt, dan is er de kans dat ze hier iemand tegengekomen is die uit Zuid-Afrika kwam.” HLN ![]() ![]() Als je door de gietende regen loopt, is er altijd kans dat je niet altijd nat wordt door de regen, maar door het opspattende water van het autoverkeer in de straat waar langsloopt. Amen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge kunt mensen nu eenmaal alles wijsmaken De Prof.
En eens ze zichzelf knuffelen in zelfrechtvaardiging omdat ze de juiste mening hebben, maakt de waarheid niet meer uit in het welles-nietes spelletje. Iedereen moet die mening opgedwongen worden en ze zouden over elkaars voeten struikelen alles wat het tegendeel bewijst te demoniseren en stigmatiseren. Het is het herhalende patroon van de tijd. The idiocrazy aka democrazy. Een slechte geest heeft ons gevangen.
SOLUS CHRISTUS Laatst gewijzigd door CUFI : 26 november 2021 om 21:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog een discussie over die variant.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie niets opvallends aan de manier van omgaan met de berichtgeving. Laatst gewijzigd door Rudy : 26 november 2021 om 22:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Om die NIET gevaccineerde vrouw uit Afrika uit de wind te zetten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel dat die vrouw gevaccineerd is en besmet is met die variant. Dan waren er misschien geen symptomen en liep ze anderen te besmetten. Ik zie niet in hoe die vrouw uit de wind wordt gezet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg Prof, kunt gij niet lezen of wat ? Lees m'n vorige posting nog eens.
Of doet ge dat opzettelijk ? Ik weet ook wel dat ze niet gevaccineerd is. Ik kan lezen. Laatst gewijzigd door Rudy : 26 november 2021 om 22:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat doet hier niks ter zake. Het feit dat ze niet gevaccineerd is, is veel meer relevant om de nieuwe variant in ons land binnen te brengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die variant zit al lang in Europa binnen, tegen dat ze hem in Zuid Afrika opgespoord hebben, doorgegeven hebben aan Europa, en hier het een en ander onderzocht hebben ben je al lang een keer of 10 de wereld rondgevlogen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Hier zie Professor, in Israël is ze binnen gebracht door drie mensen die GEVACCINEERD waren. Ene had zelfs hare booster nog maar 2 maand geleden gehad.
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() Om de domme mensen weer de illusie te geven dat gevaccineerden niet besmet kunnen geraken. Wat natuurlijk WEL zo is. Het is totaal niet relevant om erbij te vermelden of ze al dan niet gevaccineerd was. Dit is gewoon weer een onderdeel van de propaganda om die levensgevaarlijke brol van Pfizer verkocht te krijgen
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 27 november 2021 om 03:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() Alle gevaccineerden besmetten anderen. Daar is wetenschappelijke zekerheid over. Het wordt gewoon gemaskeerd door een resem afgekochte virologen die op TV leugens komen vertellen, omdat dat geld oplevert voor Pfizer
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oftewel gaat die variant lossendoor het vaccin, en dan maakte het niet uit of ze gevaccineerd was of niet. Deze vrouw, niet-gevaccineerd tegen griep, heeft ebola meegebracht. Zoiets. Laatst gewijzigd door patrickve : 27 november 2021 om 04:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik denk dat dat al stilaan tegen het einde moet botsen van de "maagdelijke periode".... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar zelfs niet eens als het de delta variant is. Vaccinatie doet na een tijdje zo goed als niks aan transmissie. Hoe vaak moet men dat nog te zien krijgen voor de virale frank valt ? |
|
![]() |
![]() |