Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 december 2021, 15:38   #1
worried.civilian
Partijlid

Standaard Cadeautje van de Sint: maskers vanaf 6

Zucht...

Waar is de wetenschap?

https://www.hln.be/dossier-coronavir...oden~a061315f/
Oud 3 december 2021, 15:40   #2
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het secundair onderwijs zal hybride plaatsvinden
Lap, het onderwijs weer de fles op. Wie de gevolgen gezien heeft van dat hybriede onderwijs weet dat het nep is.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 december 2021 om 15:40.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2021, 15:48   #3
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Ik ben geen ouder, maar als ik er één zou zijn, dan zou ik mijn kind zelf onderwijzen. Op school leren die kinderen toch niet veel?
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2021, 15:53   #4
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Ik ben geen ouder, maar als ik er één zou zijn, dan zou ik mijn kind zelf onderwijzen. Op school leren die kinderen toch niet veel?
Dat is waar. Maar daar is een dubbel probleem bij:

1) je moet thuis zijn met uw kinderen

2) wat een stuk moeilijker is, is die kleine gemotiveerd te houden om "er tegenaan" te gaan als er geen "moetes van buitenaf" of "competitie met anderen" is.

Kortom, het is heel moeilijk om een hoog tempo en een hoge werkkracht langdurig vol te houden.

Natuurlijk, met grotere kinderen die al beginnen te zien waar ze heen willen is dat iets anders, maar om een 12-jarige te motiveren om hard te werken, dat is zo simpel niet zonder "druk" van buitenaf.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 december 2021 om 15:54.
Oud 3 december 2021, 15:55   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door worried.civilian Bekijk bericht
Zeg eens specifieker wat je bedoelt.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2021, 15:56   #6
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Geldt die mondmaskerplicht vanaf 6 jaar enkel op school, of ook elders zoals in een winkel ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2021, 15:57   #7
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Lap, het onderwijs weer de fles op. Wie de gevolgen gezien heeft van dat hybriede onderwijs weet dat het nep is.
dat is de facto een nepmaatregel. De meeste middelbare scholieren zitten al thuis (zoals mijn 14-jarige) of starten afstandsonderwijs volgende maandag ten laatste. En op donderdag starten de eerste examens.

Dat is zoals de lagere scholen die een week vroeger toe gaan. Net die week dat er al geen les meer gegeven werd, enkel bezigheidstherapie

But I approve, dat is gewoon VDB en die imbicielen van het GEMS in hun gezicht uitlachen
Oud 3 december 2021, 15:58   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Wel, ik heb persoonlijke ervaring die dat tegenspreekt.
Namelijk met twee kleinkinderen die thuis Nederlands spreken met hun ouders, en buitenshuis een andere Europese taal.
Kinderen leren enorm veel op school. Mogelijks leren ze nog meest van al van mekaar, dat weet ik niet.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2021, 15:58   #9
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Geldt die mondmaskerplicht vanaf 6 jaar enkel op school, of ook elders zoals in een winkel ?
overal waar nu al mondmaskers zijn verplicht. Dus ook in winkels. En als ze een pintje gaan bestellen op café. Niet als ze zitten (maar niet aan den toog)
Oud 3 december 2021, 15:59   #10
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hybride, den helft van de klas op naft en den andere helft op elentriek. Da klinkt interessant.

Er is koffie zonder cafeïne,
Bier zonder alcohol,
Auto zonder bestuurder,
Maar nog geen regering zonder idioten.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2021, 16:12   #11
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Voor: we moeten nu dringend extra maatregelen nemen om kerstmis te redden
Na: over 2 weken gaan we de scholen sluiten

Wat mij betreft prima, de GEMS en FVDB krijgen alleen wat 'borrelnootjes'. Alleen spijtig dat de kinderen vanaf 6 nu met een mondmasker opgescheept zitten.

Maar toch... is er iemand die kan uitleggen hoe een weekje vroeger kerstvakantie kan helpen om NU de belasting in de ziekenhuizen te verlagen?
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2021, 16:15   #12
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vermoed dat hij bedoelt: waar zijn de maatregelen toegespitst op mensen die voor de problemen zorgen (ttz, de gepensioneerden) ?

Waarom gaat men mensen lastig vallen die niet IZ misbruiken ? Waarom geen lockdown voor gepensioneerden, punt ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 december 2021 om 16:15.
Oud 3 december 2021, 16:18   #13
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is waar. Maar daar is een dubbel probleem bij:

1) je moet thuis zijn met uw kinderen

2) wat een stuk moeilijker is, is die kleine gemotiveerd te houden om "er tegenaan" te gaan als er geen "moetes van buitenaf" of "competitie met anderen" is.

Kortom, het is heel moeilijk om een hoog tempo en een hoge werkkracht langdurig vol te houden.

Natuurlijk, met grotere kinderen die al beginnen te zien waar ze heen willen is dat iets anders, maar om een 12-jarige te motiveren om hard te werken, dat is zo simpel niet zonder "druk" van buitenaf.
Ja en met een brede grijns op uw smoel naar de lantaarnpaal buiten wijzen met een pianosnaar in uw handen is ook niet zo makkelijk als t om uw eigen kleinen gaat.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2021, 16:19   #14
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Hybride, den helft van de klas op naft en den andere helft op elentriek. Da klinkt interessant.

Er is koffie zonder cafeïne,
Bier zonder alcohol,
Auto zonder bestuurder,
Maar nog geen regering zonder idioten.
Dat zou schoon staan op zo een delfts blauw tegelke.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2021, 16:30   #15
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U maakt zich onnodig "worries".
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2021, 16:32   #16
worried.civilian
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat ik bedoel is: 99% van de volwassen gebruikt dat masker verkeerd. Laat staan kinderen van 6 jaar.

Komt nog bij:
1. De fysische eigenschappen van medische en niet-medische gezichtsmaskers suggereren dat gezichtsmaskers niet effectief zijn om virale deeltjes te blokkeren vanwege hun verschil in schaal. Zoals iemand in UK gezegd: het is als schieten van knikkers op steigers. Sommige raken die, maar de meesten vliegen er gewoon voorbij.
==> Verschil van 1000x (draden zijn 1000x groter dan het virus partikel).

2. Een opgesloten lucht die achterblijft tussen de mond, neus en het gelaatsmasker wordt herhaaldelijk opnieuw in en uit het lichaam ingeademd en bevat lage O 2- en hoge CO 2 -concentraties, wat hypoxemie en hypercapnie veroorzaakt

3. HEEL belangrijk voor kinderen: Psychologisch gezien heeft het dragen van een gezichtsmasker fundamenteel negatieve effecten op de drager en de persoon in de buurt. De fundamentele mens-tot-mens connectiviteit door gezichtsuitdrukking wordt aangetast en de eigen identiteit wordt enigszins geëlimineerd

==> https://www.artsenvoorvrijheid.be/bl...eidshypothese/
Oud 3 december 2021, 16:35   #17
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Maar toch... is er iemand die kan uitleggen hoe een weekje vroeger kerstvakantie kan helpen om NU de belasting in de ziekenhuizen te verlagen?
Het is niet meer dan een compromis tussen de federale overheid en de regionale overheden.
Slechts een weekje vroeger vakantie is niet zo naar de zin van de federale, en zoals Jambon zei is die laatste week pedagogisch van geen betekenis.
Pasmunt is dat kindjes van 6 een mondmasker moeten dragen, wat het geweten van Vandebroucke ietwat kan sussen.
Een compromis, meer is het niet.
Oud 3 december 2021, 16:39   #18
worried.civilian
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Pasmunt is dat kindjes van 6 een mondmasker moeten dragen, wat het geweten van Vandebroucke ietwat kan sussen.
Een compromis, meer is het niet.
Laten we hopen dat ze daar snel op terugkomen! Dit is een ENORM cruciale leeftijd voor die klein mannen om menselijk contact te kunnen aanvaarden, opbouwen en verstaan.
Gelaatsuitdrukkingen zijn enorm belangrijk onderdeel van lichaamstaal.
Oud 3 december 2021, 16:46   #19
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laten we hopen dat ze daar snel op terugkomen! Dit is een ENORM cruciale leeftijd voor die klein mannen om menselijk contact te kunnen aanvaarden, opbouwen en verstaan.
Hier in Frankrijk zitten 6-jarigen al meer dan een jaar met een masker op hun bakkes hoor.
Oud 3 december 2021, 16:46   #20
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat weet ik ook wel.
Daarom dat ik de vraag stelde of die mondmaskerplicht voor 6+ ook buiten het onderwijs geldt. Als ik VRT NWS lees is dit enkel binnen de school. Blijkbaar is dit volgens de info op dit forum niet zo.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be