![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Meeste zelfmoorden bij bejaarden
De meeste zelfmoorden komen voor bij hoogbejaarden. 80-plussers maken dubbel zo vaak een eind aan hun leven dan veertigers. Ze zijn vaak depressief en hun omgeving heeft daar soms te weinig aandacht voor. Bejaardenverzorgers kunnen nu een cursus volgen waarin ze uitleg krijgen over hoe ze genoeg aandacht kunnen geven aan het probleem. In de Senaat is vrijdag een studiedag gepalnd over zelfmoord bij bejaarden. Ook de overheid wil meer doen om het taboe rond het probleem te doorbreken. Door gezinshereniging komen alle opaatjes en omaatjes van Mohamed en Youssef dit land binnen, krijgen serviceflats, de beste zorgen alle invaliditeitsuitkeringen en die zijn niet min, maar eigen volk mag stikken en wordt overal uitgesloten. Hier het goed gekende systeem bij vreemdelingen , de dienst kunnen de toevloed van aanvragen niet aan en via de Arbeidsrechtbanken krijgen ze alles en hun linkse doktertjes regelen tuurlijk alles ; http://socialsecurity.fgov.be/handicap/index.htm Zo vonden 7000 bejaarde gehandicapten vroegtijdig de dood door niet behandeling van hun dossier : http://www.google.be/search?q=cache:...dicapten&hl=nl .000 gehandicapten stierven voor ze uitkering kregen[font=Times][size=3][font=Times] – Vorig jaar stierven 7.000 gehandicapten alvorens ze de uitkering zagen die ze hadden gevraagd. De overheidsdienst die de aanvragen moet verwerken, werkt zo traag dat ze hoge boetes moet betalen. "Aberrant", vindt kamerlid Luc Goutry. Eind vorig jaar hingen de vakbonden al eens aan de alarmbel over de slechte werking van de diensten die de tegemoetkomingen voor gehandicapten moet verwerken. Uit cijfers die staatssecretaris Isabelle Simonis gisteren in de Kamer bekendmaakte, blijkt dat het nog erger is dan gedacht. [/font][/size][/font][font=arial,sans-serif]Page 4[/font] [font=Times][size=3][font=Times]Goutry dient een wetsvoorstel in om een ombudsdienst op te richten voor de gehandicapten, net zoals dat voor de gepensioneerden is gebeurd. Verder wil hij de termijn voor het afhandelen van een dossier terugbrengen van acht maanden naar zes. [/font][/size][/font] Laatst gewijzigd door De Zuiveraar : 17 december 2004 om 20:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Bullshit dat gij uitkraamt... Die zelfmoorden zijn inderdaad e wijten aan te weinig zorgen voor bejaarden, maar het tekort aan geld, is omdat het rechtse regime hier alles in het werk stelt, om overal te besparen en belastingverlaging weg te schenken aan bedrijven, in plaats van dat geld te geven aan de generatie die ervoor gewerkt heeft...
Trouwens wat bedoel je met "linkse" doktertjes??? Is iedereen die een beetje gestudeerd heeft, of verondersteld wordt wat inetelligentie te hebben, van op voorhand al links? ![]()
![]() Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 17 december 2004 om 20:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Misschien dat sommige bejaarden er heel erg bewust een einde aan maken. Als het lichaam of de geest niet meer goed mee wilt, dat ze dan denken : "ik heb me genoeg geamuseerd in het leven, nu is het tijd om te gaan".
Als zo iemand aan een pijnlijke uitzichtloze ziekte zou lijden, zou ik het een rationele keuze vinden om zoiets te doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Schepen
|
![]() Of die zelfmoorden te wijten zijn aan te weinig zorg voor bejaarden zoals jij zegt Jonas Elossov, durf ik toch in twijfel trekken... Ik denk dat het meer ligt in de richting die Geertje aangeeft: Als je al oud bent, en je hebt geen leven meer (je bent chronisch ziek, of kan niks meer o.w.v. menthale of fysieke redenen), dan kan het zijn dat er in je opkomt van er een eind aan te maken voor het nog erger wordt. Da's gewoon een manier van die mensen om te "zeggen" dat ze genoeg geleefd hebben, zonder dat het daarom een verwijt is naar de maatschappij. (Allé, zo zou ik redeneren moest het eens zover zijn...)
De link die De Zuiveraar legt met de gezinsherenigingen is mij echter totaal niet duidelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Mijn moeder, die gelukkig nog vrij goed is, zit in een bejaardenhuis. Ik zie daar mensen die snakken naar de dood. Maar dood breng je geen geld meer op. Dus koste wat koste laten leven en veel geld verdienen.
Peroonlijk vind ik dat een mens recht heeft op een waardig leven EN op een waardige dood.
![]() |
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN