Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 juli 2018, 15:29   #1
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
Standaard Dieselgate bis?

Citaat:
Dieselgate 2.0? The European Commission has found evidence that carmakers are already manipulating emissions for new standards that come into force in 2020, this time using "tricks" to make test results look worse than they are, FT reports.

By achieving higher emissions under the new protocol - the worldwide light vehicles test procedure, or WLTP - all subsequent targets will be less ambitious and easier to reach.
Citaat:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180725_03631187

Autobouwers knoeien opnieuw met CO2-uitstoot’

Vandaag om 15:40 door Korneel Delbeke

In plaats van de uitstoot kunstmatig laag te houden, zoals bij dieselgate, proberen de autoconstructeurs de uitstoot nu zo hoog mogelijk te stuwen.

De Europese Commissie vermoedt dat de auto-industrie opnieuw de Europese uitstoottesten wil manipuleren. Door de uitstoot nu kunstmatig op te krikken, kunnen ze later gemakkelijker de normen halen. Dieselgate bis?

Het stof van dieselgate is amper gaan liggen, maar de Europese auto-industrie lijkt al opnieuw te knoeien met de CO2-uitstoot van wagens bij testen. In een gelekte nota zegt de Europese Commissie...
Spiegel.de had verleden jaar 9 november 2017 al een verdacht hoe dat er gesjoemeld ging worden:
Citaat:
http://www.spiegel.de/auto/aktuell/n...a-1176871.html
9.11.2017

Anpassung von CO2-Messwerten

Der nächste Software-Trick der Autohersteller

Das neue Prüfverfahren WLTP soll bei Autos für realistischere Verbrauchsangaben sorgen. Doch die Hersteller werden damit keineswegs gezwungen, sparsamere Pkw zu bauen. Es gibt nämlich einen Rechentrick.
Ik denk dat dit op hetzelfde neerkomt.

Uit De Tijd:

Citaat:
Europa verdenkt autobouwers van nieuw CO2-gesjoemel

25 juli 2018

Autobouwers knoeien met nieuwe CO2-uitstoottests om in 2025 makkelijker de strengere normen te halen. Dat schrijft de Europese Commissie in een brief aan de lidstaten.

Na Dieselgate bij Volkswagen legde Europa de autobouwers nieuwe CO2-uitstootregels op. Tegen 2021 moet elke fabrikant de gemiddelde CO2-uitstoot van zijn autovloot op 95 gram per kilometer brengen. Tegen 2025 moet die uitstoot nog eens met 15 procent omlaag en tegen 2030 moet er nog een verlaging komen. Gaan de fabrikanten niet mee in die uitstootvermindering, dan krijgen ze een boete.

Om die doelstellingen te halen moeten nieuwe modellen sinds september gehomologeerd worden volgens de zogenaamde Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure of de WLTP-test. Die moet de verouderde onrealistische NEDC-test - die minder aansluit bij de reële rijsituatie - vervangen.

Citaat:
In 2025 moet de CO2-uitstoot van nieuwe auto’s 15 procent lager zijn dan in 2021.
In september gaat die WLTP-test een nieuwe fase in. Auto’s worden nog steeds in een labo getest, maar de waarden worden niet langer berekend op één basismodel. De fabrikanten moeten zowel een ‘naakt’ basismodel als een ‘full-option’-model, dat meer CO2 uitstoot, testen.

De Europese Commissie heeft ontdekt dat autofabrikanten met die nieuwe tests knoeien en de WLTP-waarden bewust opblazen, waardoor het makkelijker wordt om tegen 2025 15 procent minder CO2 uit te stoten. Als startpunt voor de 2025-uitstootnorm wordt de uitstoot van 2021 gebruikt. Hoe hoger die is, hoe makkelijk het is om de strengere norm van 2025 te halen.

De Commissie zegt bewijzen te hebben dat sommige autofabrikanten tot de helft van die verplichte 15 procent uitstootvermindering kunnen halen door alleen hun WLTP-waarden op te blazen.

Volgens het onderzoek manipuleren de autobouwers hun testresultaten door onder meer de stop-startfunctie af te zetten, sneller te rijden (en dus meer brandstof te gebruiken) en de batterij te ontladen zodat ze tijdens de test door de alternator moet worden opgeladen en de auto dus meer brandstof verbruikt. Het onderzoek noemt geen namen van fabrikanten.

Citaat:
Door de uitstoottests te manipuleren kunnen autofabrikanten zonder bijkomende inspanningen tot de helft van de gevraagde milieunorm halen.
Document Europese Commissie
De Commissie vermoedt ook dat de fabrikanten samenwerken bij het opkrikken van hun WLTP-waarden. Dat klinkt logisch, want als slechts een autobouwer zijn waarden opblaast, heeft die een concurrentieel nadeel.

Tegelijk lobbyen de fabrikanten bij hun regeringen om de fiscaliteit aan te passen. Met de nieuwe tests liggen de CO2-waarden volgens schattingen makkelijk 15 tot 20 procent hoger. Omdat veel taksen worden berekend op de CO2-uitstoot dreigt de verkeersbelasting voor die auto’s te stijgen.

De uitstootregelgeving is enorm belangrijk voor de manier waarop autoconstructeurs in de toekomst met hun autovloot omgaan. Ze bepaalt hoe sterk en hoe snel autobouwers moeten investeren in milieuvriendelijke hybrides en e-auto’s.

De Commissie heeft haar bedenkingen naar het Europees Parlement en naar de EU-lidstaten gestuurd en overweegt amendementen in te voeren in de WLTP-wetgeving. Wat de gevolgen van het onderzoek zijn, is onduidelijk. Europese consumentenorganisaties hekelen al jaren de kloof tussen de uitstootcijfers van wagens in labo-omstandigheden en die in de reële omgeving.

Afgelopen maand werd Audi-baas Rupert Stadler opgepakt voor betrokkenheid bij het gesjoemel met de uitstoot van dieselauto’s. Hij was de eerste VW-topman die in het dieselschandaal werd gearresteerd. Dieselgate barstte drie jaar geleden los bij het moederbedrijf Volkswagen.
Spiegel.de bevestigt:
http://www.spiegel.de/auto/aktuell/a...a-1220060.html

Laatst gewijzigd door Micele : 25 juli 2018 om 15:58.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2018, 20:06   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
Standaard

Ook bij benzinewagens directe injectie hebben de constructeurs verboden kartelafspraken gemaakt.

Directe injectie bij benzines geven véél meer roetdeeltjes (ultrafijnstof) af als indirecte injectie(verneveling voor de inlaatklep), bestaat op grote schaal quasi al bijna 15 jaar. (tsi/tfsi 2005, ook vroeger Ide:Renault 1999, Fsi:VW 2000:
https://de.wikipedia.org/wiki/Direkt...wendung_im_PKW )

De benzineroetfilter in massaproductie had maar 140 € gemiddeld per wagen gekost. Dat zou het aantal deeltjes met 90% gereduceerd hebben, al die jaren.

Aangezien de euronorm 6b september 2015 pas het aantal roetdeeltjes beperkte maar wel honderd maal meer dan vanaf september 2018 hoefde het wettelijk ook niet eerder. PM of enkel massa was een maat voor niets dat was in 2011.

Maar al de automerken maakten toen al (> 15 jaar geleden) onderlinge afspraken, maak jij ze niet dan doen we het ook niet. Zo hoeven we ze niet te laten ontwikkelen en maken we wat meer winst. De luchtkwaliteit kan ons geen kloten schelen.

bron en video:
Citaat:
https://www.n-tv.de/mediathek/videos...e20539897.html

Abgasfilter durch Absprachen verhindert
Autokartell soll auch Benziner-Markt manipuliert haben

21.07.18 – 02:39 min

Die Diesel-Affäre ist längst zu einem umfassenden Abgas-Skandal geworden. Spätestens jetzt, da bekannt wird, dass die deutschen Autobauer auch zu Benzinfahrzeugen illegale Absprachen getroffen haben sollen. Die EU-Wettbewerbshüter ermitteln, die Hersteller weichen aus.

Laatst gewijzigd door Micele : 25 juli 2018 om 20:31.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2018, 00:06   #3
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De luchtkwaliteit kan ons geen kloten schelen.
En daarmee is alles samengevat. Mij kan het ook geen kloten schelen. Maar dat wist je waarschijnlijk al wel. Geld primeert en na geld macht. Al de rest is de reinste bullshit.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2018, 02:23   #4
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 47.782
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Spiegel.de had verleden jaar 9 november 2017 al een verdacht hoe dat er gesjoemeld ging worden:


Ik denk dat dit op hetzelfde neerkomt.

Uit De Tijd:



Spiegel.de bevestigt:
http://www.spiegel.de/auto/aktuell/a...a-1220060.html
Dat zijn die VW diesels die het Antwerps stadsbestuur aankoopt en waarvan jij zegt dat ze proper zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Toch wel en dat is dat de stad Antwerpen bijzonder hypocriet is in haar ban de diesel beleid.

Zo kopen ze momenteel VW combi's voor de politie mét diesel motoren !
Citaat:
Dat zijn propere diesels

Je let alweer niet op.

De Deutsche Umwelthilfe heeft in 2016 36 dieselwagens getest en ook de VW T6 was erbij, toevallig haalden 3 op de 36 wagens de norm, waaronder dat busje:

Laatst gewijzigd door daiwa : 26 juli 2018 om 02:28.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2018, 09:31   #5
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
En daarmee is alles samengevat. Mij kan het ook geen kloten schelen. Maar dat wist je waarschijnlijk al wel. Geld primeert en na geld macht. Al de rest is de reinste bullshit.
Sukkel.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2018, 09:32   #6
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat zijn die VW diesels die het Antwerps stadsbestuur aankoopt en waarvan jij zegt dat ze proper zijn.
Je begrijpt het topic dus niet.

Je weet toch maar al te goed dat CO2 niet bij de luchtschadelijke emissies van de euronormen staat.

Een hulpje voor jou: (emissienormen diesel)



Doe je bril op en kijk of CO2 erbij staat.



Of lees volgende tekst eens door en kijk of je er de schadelijke emissies betreft luchtkwaliteit dus: NOX, fijnstof PM/PN, CO, HC, NMHC in vindt:

Europa verdenkt autobouwers van nieuw CO2-gesjoemel

25 juli 2018

Autobouwers knoeien met nieuwe CO2-uitstoottests om in 2025 makkelijker de strengere normen te halen. Dat schrijft de Europese Commissie in een brief aan de lidstaten.

Na Dieselgate bij Volkswagen legde Europa de autobouwers nieuwe CO2-uitstootregels op. Tegen 2021 moet elke fabrikant de gemiddelde CO2-uitstoot van zijn autovloot op 95 gram per kilometer brengen. Tegen 2025 moet die uitstoot nog eens met 15 procent omlaag en tegen 2030 moet er nog een verlaging komen. Gaan de fabrikanten niet mee in die uitstootvermindering, dan krijgen ze een boete.

Om die doelstellingen te halen moeten nieuwe modellen sinds september gehomologeerd worden volgens de zogenaamde Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure of de WLTP-test. Die moet de verouderde onrealistische NEDC-test - die minder aansluit bij de reële rijsituatie - vervangen.

Citaat:
In 2025 moet de CO2-uitstoot van nieuwe auto’s 15 procent lager zijn dan in 2021.

In september gaat die WLTP-test een nieuwe fase in. Auto’s worden nog steeds in een labo getest, maar de waarden worden niet langer berekend op één basismodel. De fabrikanten moeten zowel een ‘naakt’ basismodel als een ‘full-option’-model, dat meer CO2 uitstoot, testen.

De Europese Commissie heeft ontdekt dat autofabrikanten met die nieuwe tests knoeien en de WLTP-waarden bewust opblazen, waardoor het makkelijker wordt om tegen 2025 15 procent minder CO2 uit te stoten. Als startpunt voor de 2025-uitstootnorm wordt de uitstoot van 2021 gebruikt. Hoe hoger die is, hoe makkelijk het is om de strengere norm van 2025 te halen.

De Commissie zegt bewijzen te hebben dat sommige autofabrikanten tot de helft van die verplichte 15 procent uitstootvermindering kunnen halen door alleen hun WLTP-waarden op te blazen.

Volgens het onderzoek manipuleren de autobouwers hun testresultaten door onder meer de stop-startfunctie af te zetten, sneller te rijden (en dus meer brandstof te gebruiken) en de batterij te ontladen zodat ze tijdens de test door de alternator moet worden opgeladen en de auto dus meer brandstof verbruikt. Het onderzoek noemt geen namen van fabrikanten.

Citaat document Europese Commissie:
Door de uitstoottests te manipuleren kunnen autofabrikanten zonder bijkomende inspanningen tot de helft van de gevraagde milieunorm halen.

De Commissie vermoedt ook dat de fabrikanten samenwerken bij het opkrikken van hun WLTP-waarden. Dat klinkt logisch, want als slechts een autobouwer zijn waarden opblaast, heeft die een concurrentieel nadeel.

Tegelijk lobbyen de fabrikanten bij hun regeringen om de fiscaliteit aan te passen. Met de nieuwe tests liggen de CO2-waarden volgens schattingen makkelijk 15 tot 20 procent hoger. Omdat veel taksen worden berekend op de CO2-uitstoot dreigt de verkeersbelasting voor die auto’s te stijgen.

De uitstootregelgeving is enorm belangrijk voor de manier waarop autoconstructeurs in de toekomst met hun autovloot omgaan. Ze bepaalt hoe sterk en hoe snel autobouwers moeten investeren in milieuvriendelijke hybrides en e-auto’s.

De Commissie heeft haar bedenkingen naar het Europees Parlement en naar de EU-lidstaten gestuurd en overweegt amendementen in te voeren in de WLTP-wetgeving. Wat de gevolgen van het onderzoek zijn, is onduidelijk. Europese consumentenorganisaties hekelen al jaren de kloof tussen de uitstootcijfers van wagens in labo-omstandigheden en die in de reële omgeving.

Duidt me even aan waar?

Laatst gewijzigd door Micele : 26 juli 2018 om 09:53.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 15:35   #7
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.536
Standaard

Ondertussen lijkt er op de Caterpillar-site in Gosselies een steeds concreter project te groeien om daar (Chinese) electrische auto's te assembleren....(dat wordt een samenwerking tussen Thunder Power Ltd en de Waalse investeringsmaatschappij)
Als het Waalse syndicalisme wat beperkt kan worden dan is dat een initiatief met gouden toekomst.
De regio Charleroi moet ondertussen (fysiek) zowat een van de beste plaatsen van Westelijk Europa zijn voor dergelijke activiteiten.


Terwijl ze (de Europese autofabrikanten) wanhopig proberen produktiecapaciteit voor e-cars in China op te bouwen om daar "het feest" niet helemaal te missen komen Chinese e-car bouwers reeds naar hier...(Geely is de eerste,en in Vlaandreen dan nog)...

De draadstart gaf het al aan,de direkties van onze "Europese" autobedrijven hebben het niet begrepen en zullen het niet begrijpen,Ze nemen nog steeds lange-termijnposities in voor de ICE(want daar komt het gefoefel waarvan sprake op neer),dus is er een beetje concurrentie nodig om hen te tonen hoe DOOD de ICE eigenlijk al is en moet er wat geschoten worden onder hun duiven....
__________________
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie...

Laatst gewijzigd door kelt : 28 juli 2018 om 15:42.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2018, 12:29   #8
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ice is bijlange niet dood.
Zelfs springlevend.

Maar ik kan me goed voorstellen dat de opgave van de regering en dan nog verschillend van land tot land contraproductief werkt voor de producenten.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2018, 12:37   #9
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ice is bijlange niet dood.
Zelfs springlevend.

Maar ik kan me goed voorstellen dat de opgave van de regering en dan nog verschillend van land tot land contraproductief werkt voor de producenten.
Klimaatverdrag van Parijs, dat is wereldwijd Mambo.

De CO2 moet serieus naar omlaag, ook bij de personenwagens.

Bovendien wordt de ademlucht nog steeds vuiler (dat stapelt zich op in de atmosfeer). Het landijs van Groenland is ondertussen meer bruin en zwart geworden dan wit.

https://pulitzercenter.org/reporting...blue-and-brown


Laatst gewijzigd door Micele : 29 juli 2018 om 12:44.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2018, 12:52   #10
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Klimaatverdrag van Parijs, dat is wereldwijd Mambo.

De CO2 moet serieus naar omlaag, ook bij de personenwagens.

Bovendien wordt de ademlucht nog steeds vuiler (dat stapelt zich op in de atmosfeer). Het landijs van Groenland is ondertussen meer bruin en zwart geworden dan wit.

https://pulitzercenter.org/reporting...blue-and-brown

Tussen willen en kunnen ligt dikwijls een diep ravijn.

De regering wilt zus en zo.
Mocht het simpel zijn dan volgde de fabrieken klakkeloos.

Zelfs ik die niks met auto's te maken heeft krijgt soms aanbestedingsopdrachten met een omschrijving in van hoe ze het willen en hoe het moet.
Maar bijtijds weet ik soms langs geen kanten hoe ik dat kan uitvoeren op hun wensen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2018, 12:58   #11
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Tussen willen en kunnen ligt dikwijls een diep ravijn.

De regering wilt zus en zo.
Mocht het simpel zijn dan volgde de fabrieken klakkeloos.

Zelfs ik die niks met auto's te maken heeft krijgt soms aanbestedingsopdrachten met een omschrijving in van hoe ze het willen en hoe het moet.
Maar bijtijds weet ik soms langs geen kanten hoe ik dat kan uitvoeren op hun wensen.
Het is zeker niet simpel maar wel vijf na twaalf eraan te beginnen.

Anders was dat klimaatverdrag van Parijs er ook niet gekomen:

Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Akkoord_van_Parijs

Naast de partijen in het Klimaatverdrag, die het Akkoord in Parijs sloten, hebben nog een aantal andere landen het Akkoord van Parijs ondertekend. Op 5 maart 2018 hadden 195 landen, waaronder 175 partijen in het Klimaatverdrag, het Akkoord ondertekend. Het Akkoord werd echter door 21 landen, waaronder Colombia, Irak, Iran, Turkije en Rusland nog niet geratificeerd
Het uitvoeren is natuurlijk heel andere koek...

Citaat:
In het akkoord wordt de bovengrens van 2 graden opwarming ten opzichte van het pre-industriële tijdperk voor het eerst in een juridisch instrument vastgelegd. Bovendien wordt het streven vastgelegd om de opwarming beperkt te houden tot 1,5 graad.[1] Verder moet er nu snel een eind komen aan het gebruik van fossiele brandstoffen, aangezien dit een belangrijke oorzaak is van de overmatige CO2-uitstoot.

Bindend, niet afdwingbaar

Het Akkoord is weliswaar bindend, maar sancties kunnen niet opgelegd worden (tenzij onrechtstreeks, binnen de Europese Unie).[5] Dat ontlokte klimaatveteraan James Hansen de bittere opmerking “dat Parijs een nepakkoord is”.[12] Enkel structurele maatregelen zoals een CO2-taks zou hierin verbetering kunnen brengen, aldus milieu-economen.[13]
Laat de CO2-taksen maar komen, maar je ziet al aan het topic dat de geldgier groter is en de constructeurs beginnen al de kantjes eraf te lopen en steeds opnieuw te sjoemelen in laks Europa.

Laatst gewijzigd door Micele : 29 juli 2018 om 13:03.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2018, 13:09   #12
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Het is zeker niet simpel maar wel vijf na twaalf eraan te beginnen.

Anders was dat klimaatverdrag van Parijs er ook niet gekomen:



Het uitvoeren is natuurlijk heel andere koek...
Het Parijs akkoord is gemaakt door magistraten en administratieven .

Ik herhaal ik krijg soms ook zo aanbestedingen.
80 blz pure onzin en wet en bepalingen met een reeks voorwaarden en goedkeuringen en omschrijvingen.
Meestal vele zaken die ik nergens kan terugvinden in het ganse land.
Soms moeten wij 3 of 4 verdiepingen hoog maar mogen niet op een ladder, niet van het dak afkomen, kunnen geen hoogtewerker plaatsen, of krijgen geen vergunning.
En dat blijft maar doorgaan.

Tja soms gaat het gewoon niet op hun eigen beschrijving.

En zelf mogen we geen beschrijving van wat wel kan doen.

Soms nijpen ze een oogje dicht dat ze het zelf zien.
Soms ook niet.
Dan valt alles stil natuurlijk.

Dat komt omdat die zaken niet geregeld word door mensen met kennis maar puur administratief zijn.
Wat kan hun het allemaal schelen ?

Hun paraplu staat open. Daar gaat het "hun" om.
De rest is bijzaak. Volg je niet....je bent altijd in de fout dan.

En dat is wat nu met die autoconstructeurs ook bezig is.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2018, 13:17   #13
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het Parijs akkoord is gemaakt door magistraten en administratieven .
Zeker niet.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2018, 13:19   #14
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zeker niet.
Wie dan?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2018, 13:21   #15
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ik dacht me te herinneren dat het door politiekers met veel gevoel voor show gevalideerd was.

Zouden dat dan ex mecaniciens zijn?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2018, 13:24   #16
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Fabrieken zien hun omzetten smelten als sneeuw met dit alles.
Boeten fenomenaal hoog...een mens kan zich dat niet eens inbeelden.

Doen ze dat expres ?

Huh...iemand?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2018, 13:31   #17
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Wie dan?
Het is gemaakt op wetenschappelijke basis.

https://www.google.be/search?q=the+s...hrome&ie=UTF-8
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2018, 14:01   #18
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Het is gemaakt op wetenschappelijke basis.

https://www.google.be/search?q=the+s...hrome&ie=UTF-8
Maar een basis die de fabrieken niet beheersen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2018, 14:26   #19
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Maar een basis die de fabrieken niet beheersen.
Bewijs dat eens.

Bijvoorbeeld BMW vind van wel, zelfs in 2020 al mogelijk.

Citaat:
https://bmwlife.be/nl/100-hernieuwba...abrieken-2020/

100% hernieuwbare energie in alle BMW-fabrieken tegen 2020.

6 MAART 2018 | LEEFWERELD

Binnen twee jaar zullen alle productie-units van BMW alleen nog maar hernieuwbare energie gebruiken. Dat beloofde het merk tijdens een VN-klimaatconferentie in november.

Eind 2016 werd 63% van de elektriciteit van de BMW-groep geproduceerd met hernieuwbare energie. Tegen 2020 wil het merk nog verder gaan en uitsluitend hernieuwbare stroom gebruiken in al zijn fabrieken wereldwijd. Dat maakte directielid Markus Diesmann bekend tijdens de klimaatconferentie van Bonn in november 2017.

De fabriek van Leipzig als voorbeeld

BMW heeft die conferentie niet afgewacht om al volop te investeren in groene energie. Elektrische en hybride wagens bouwen zonder zijn productieproces te veranderen, dat ligt niet in de aard van het merk. De ultramoderne fabriek van Leipzig, in het voormalige Oost-Duitsland, is daar het levende bewijs van. Daar wordt onder meer de BMW i3 duurzaam geproduceerd. Hoezo duurzaam? De 100% elektrische stadswagen bestaat uit koolstofvezel en wordt geassembleerd met 50% minder energie en 70% minder water dan een ‘klassieke’ wagen. Maar ook de fabriek zelf is duurzaam, dankzij vier windmolens die 100% van de gebruikte elektriciteit opwekken. BMW installeerde ook een ‘boerderij’ voor het opslaan van gebruikte batterijen. De elektriciteit van de windmolens opslaan, blijft een uitdaging. In Leipzig worden afgeschreven batterijen van de i3 gebruikt om hernieuwbare energie te stockeren en om het openbare net op piekmomenten te voeden door elektriciteit te verkopen.

Hoe wil BMW zijn doel bereiken?

Is dit ambitieuze doel haalbaar? BMW is er vast van overtuigd. De fabriek in Leipzig is namelijk niet de enige die werkt op hernieuwbare energie. In Zuid-Afrika haalt de fabriek elektriciteit uit biogas afkomstig van afval. Goed voor 25% van haar energiebehoeften. En ook in Mexico zal de gloednieuwe fabriek, net als in Leipzig, uitsluitend draaien op 100% hernieuwbare energie. Terwijl Duitsland het doet met vier windmolens, wordt in de fabriek van San Luis Potosi een zonnecentrale geïnstalleerd. Alles is erop voorzien om de volledige productie en assemblage met 100% groene energie mogelijk te maken. Een investering van 1 miljard dollar! Het bewijs dat BMW kosten noch moeite spaart om zijn afhankelijkheid van fossiele brandstoffen te verminderen en zelfs te stoppen.

Laatst gewijzigd door Micele : 29 juli 2018 om 14:31.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2018, 14:35   #20
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Bewijs dat eens.

Bijvoorbeeld BMW vind van wel, zelfs in 2020 al mogelijk.
Het gaat over autos.

Niet over fabrieken .
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be