![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Uit De Tijd: Citaat:
http://www.spiegel.de/auto/aktuell/a...a-1220060.html Laatst gewijzigd door Micele : 25 juli 2018 om 15:58. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
|
![]() Ook bij benzinewagens directe injectie hebben de constructeurs verboden kartelafspraken gemaakt.
Directe injectie bij benzines geven véél meer roetdeeltjes (ultrafijnstof) af als indirecte injectie(verneveling voor de inlaatklep), bestaat op grote schaal quasi al bijna 15 jaar. (tsi/tfsi 2005, ook vroeger Ide:Renault 1999, Fsi:VW 2000: https://de.wikipedia.org/wiki/Direkt...wendung_im_PKW ) De benzineroetfilter in massaproductie had maar 140 € gemiddeld per wagen gekost. Dat zou het aantal deeltjes met 90% gereduceerd hebben, al die jaren. Aangezien de euronorm 6b september 2015 pas het aantal roetdeeltjes beperkte maar wel honderd maal meer dan vanaf september 2018 hoefde het wettelijk ook niet eerder. PM of enkel massa was een maat voor niets dat was in 2011. Maar al de automerken maakten toen al (> 15 jaar geleden) onderlinge afspraken, maak jij ze niet dan doen we het ook niet. Zo hoeven we ze niet te laten ontwikkelen en maken we wat meer winst. De luchtkwaliteit kan ons geen kloten schelen. bron en video: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 25 juli 2018 om 20:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 47.782
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door daiwa : 26 juli 2018 om 02:28. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
|
![]() Citaat:
Je weet toch maar al te goed dat CO2 niet bij de luchtschadelijke emissies van de euronormen staat. Een hulpje voor jou: (emissienormen diesel) ![]() Doe je bril op en kijk of CO2 erbij staat. Of lees volgende tekst eens door en kijk of je er de schadelijke emissies betreft luchtkwaliteit dus: NOX, fijnstof PM/PN, CO, HC, NMHC in vindt: Europa verdenkt autobouwers van nieuw CO2-gesjoemel 25 juli 2018 Autobouwers knoeien met nieuwe CO2-uitstoottests om in 2025 makkelijker de strengere normen te halen. Dat schrijft de Europese Commissie in een brief aan de lidstaten. Na Dieselgate bij Volkswagen legde Europa de autobouwers nieuwe CO2-uitstootregels op. Tegen 2021 moet elke fabrikant de gemiddelde CO2-uitstoot van zijn autovloot op 95 gram per kilometer brengen. Tegen 2025 moet die uitstoot nog eens met 15 procent omlaag en tegen 2030 moet er nog een verlaging komen. Gaan de fabrikanten niet mee in die uitstootvermindering, dan krijgen ze een boete. Om die doelstellingen te halen moeten nieuwe modellen sinds september gehomologeerd worden volgens de zogenaamde Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure of de WLTP-test. Die moet de verouderde onrealistische NEDC-test - die minder aansluit bij de reële rijsituatie - vervangen. Citaat: In 2025 moet de CO2-uitstoot van nieuwe auto’s 15 procent lager zijn dan in 2021. In september gaat die WLTP-test een nieuwe fase in. Auto’s worden nog steeds in een labo getest, maar de waarden worden niet langer berekend op één basismodel. De fabrikanten moeten zowel een ‘naakt’ basismodel als een ‘full-option’-model, dat meer CO2 uitstoot, testen. De Europese Commissie heeft ontdekt dat autofabrikanten met die nieuwe tests knoeien en de WLTP-waarden bewust opblazen, waardoor het makkelijker wordt om tegen 2025 15 procent minder CO2 uit te stoten. Als startpunt voor de 2025-uitstootnorm wordt de uitstoot van 2021 gebruikt. Hoe hoger die is, hoe makkelijk het is om de strengere norm van 2025 te halen. De Commissie zegt bewijzen te hebben dat sommige autofabrikanten tot de helft van die verplichte 15 procent uitstootvermindering kunnen halen door alleen hun WLTP-waarden op te blazen. Volgens het onderzoek manipuleren de autobouwers hun testresultaten door onder meer de stop-startfunctie af te zetten, sneller te rijden (en dus meer brandstof te gebruiken) en de batterij te ontladen zodat ze tijdens de test door de alternator moet worden opgeladen en de auto dus meer brandstof verbruikt. Het onderzoek noemt geen namen van fabrikanten. Citaat document Europese Commissie: Door de uitstoottests te manipuleren kunnen autofabrikanten zonder bijkomende inspanningen tot de helft van de gevraagde milieunorm halen. De Commissie vermoedt ook dat de fabrikanten samenwerken bij het opkrikken van hun WLTP-waarden. Dat klinkt logisch, want als slechts een autobouwer zijn waarden opblaast, heeft die een concurrentieel nadeel. Tegelijk lobbyen de fabrikanten bij hun regeringen om de fiscaliteit aan te passen. Met de nieuwe tests liggen de CO2-waarden volgens schattingen makkelijk 15 tot 20 procent hoger. Omdat veel taksen worden berekend op de CO2-uitstoot dreigt de verkeersbelasting voor die auto’s te stijgen. De uitstootregelgeving is enorm belangrijk voor de manier waarop autoconstructeurs in de toekomst met hun autovloot omgaan. Ze bepaalt hoe sterk en hoe snel autobouwers moeten investeren in milieuvriendelijke hybrides en e-auto’s. De Commissie heeft haar bedenkingen naar het Europees Parlement en naar de EU-lidstaten gestuurd en overweegt amendementen in te voeren in de WLTP-wetgeving. Wat de gevolgen van het onderzoek zijn, is onduidelijk. Europese consumentenorganisaties hekelen al jaren de kloof tussen de uitstootcijfers van wagens in labo-omstandigheden en die in de reële omgeving. Duidt me even aan waar? Laatst gewijzigd door Micele : 26 juli 2018 om 09:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.536
|
![]() Ondertussen lijkt er op de Caterpillar-site in Gosselies een steeds concreter project te groeien om daar (Chinese) electrische auto's te assembleren....(dat wordt een samenwerking tussen Thunder Power Ltd en de Waalse investeringsmaatschappij)
Als het Waalse syndicalisme wat beperkt kan worden dan is dat een initiatief met gouden toekomst. De regio Charleroi moet ondertussen (fysiek) zowat een van de beste plaatsen van Westelijk Europa zijn voor dergelijke activiteiten. Terwijl ze (de Europese autofabrikanten) wanhopig proberen produktiecapaciteit voor e-cars in China op te bouwen om daar "het feest" niet helemaal te missen komen Chinese e-car bouwers reeds naar hier...(Geely is de eerste,en in Vlaandreen dan nog)... De draadstart gaf het al aan,de direkties van onze "Europese" autobedrijven hebben het niet begrepen en zullen het niet begrijpen,Ze nemen nog steeds lange-termijnposities in voor de ICE(want daar komt het gefoefel waarvan sprake op neer),dus is er een beetje concurrentie nodig om hen te tonen hoe DOOD de ICE eigenlijk al is en moet er wat geschoten worden onder hun duiven.... ![]()
__________________
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie... Laatst gewijzigd door kelt : 28 juli 2018 om 15:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Ice is bijlange niet dood.
Zelfs springlevend. Maar ik kan me goed voorstellen dat de opgave van de regering en dan nog verschillend van land tot land contraproductief werkt voor de producenten.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
|
![]() Citaat:
De CO2 moet serieus naar omlaag, ook bij de personenwagens. Bovendien wordt de ademlucht nog steeds vuiler (dat stapelt zich op in de atmosfeer). Het landijs van Groenland is ondertussen meer bruin en zwart geworden dan wit. https://pulitzercenter.org/reporting...blue-and-brown ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 29 juli 2018 om 12:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Citaat:
De regering wilt zus en zo. Mocht het simpel zijn dan volgde de fabrieken klakkeloos. Zelfs ik die niks met auto's te maken heeft krijgt soms aanbestedingsopdrachten met een omschrijving in van hoe ze het willen en hoe het moet. Maar bijtijds weet ik soms langs geen kanten hoe ik dat kan uitvoeren op hun wensen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
|
![]() Citaat:
Anders was dat klimaatverdrag van Parijs er ook niet gekomen: Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 29 juli 2018 om 13:03. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Citaat:
Ik herhaal ik krijg soms ook zo aanbestedingen. 80 blz pure onzin en wet en bepalingen met een reeks voorwaarden en goedkeuringen en omschrijvingen. Meestal vele zaken die ik nergens kan terugvinden in het ganse land. Soms moeten wij 3 of 4 verdiepingen hoog maar mogen niet op een ladder, niet van het dak afkomen, kunnen geen hoogtewerker plaatsen, of krijgen geen vergunning. En dat blijft maar doorgaan. Tja soms gaat het gewoon niet op hun eigen beschrijving. En zelf mogen we geen beschrijving van wat wel kan doen. Soms nijpen ze een oogje dicht dat ze het zelf zien. Soms ook niet. Dan valt alles stil natuurlijk. Dat komt omdat die zaken niet geregeld word door mensen met kennis maar puur administratief zijn. Wat kan hun het allemaal schelen ? Hun paraplu staat open. Daar gaat het "hun" om. De rest is bijzaak. Volg je niet....je bent altijd in de fout dan. En dat is wat nu met die autoconstructeurs ook bezig is.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]()
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Ik dacht me te herinneren dat het door politiekers met veel gevoel voor show gevalideerd was.
Zouden dat dan ex mecaniciens zijn?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Fabrieken zien hun omzetten smelten als sneeuw met dit alles.
Boeten fenomenaal hoog...een mens kan zich dat niet eens inbeelden. Doen ze dat expres ? Huh...iemand?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Citaat:
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
|
![]() Bewijs dat eens.
Bijvoorbeeld BMW vind van wel, zelfs in 2020 al mogelijk. Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 29 juli 2018 om 14:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Citaat:
Niet over fabrieken .
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
|
![]() |
![]() |