![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
Bekijk resultaten enquête: Voor of tegen? | |||
Voor |
![]() ![]() ![]() |
3 | 20,00% |
Tegen |
![]() ![]() ![]() |
12 | 80,00% |
Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nee, lijkt me niks. Dit soort implantaten kan nog altijd wat afstotingsproblemen met zich meebrengen. Prima voor echte medical devices, waar de voordelen het meer dan goed maken, maar voor dit soort zaken is een telefoon of een simpel pasje veel handiger, ondanks dat je er iets meer kans op fraude mee riskeert.
Epicenter Stockholm lijkt van wat ik op hun site zie dan ook geen serieus biotech bedrijf dat een product aan het ontwikkelen is, maar meer zo'n op de financiële markt gerichte "tech" startup die hoopt viral te gaan en investeerders binnen te hengelen. Een site vol buzzwords, elke blogpost gaat over een compleet ander onderwerp en het merendeel gaat niet eens over een product. Mocht zoiets ooit aanslaan dan zal het bovendien ook wel zijn omdat het handig is. Als je ermee kan betalen, in het OV kan reizen en noem nog eens wat handige functies zijn mensen er nog wel voor te porren. Maar voor die eens in de zoveel tijd dat je je vaccinatiestatus aan moet tonen?
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 20 december 2021 om 19:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit begint steeds meer op science fiction te gelijken. Doet een beetje denken aan hetgeen nu reeds wordt toegepast bij huisdieren.
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Misschien geeft het toch niet zoveel afstotingsreacties meer dan. Ik gebruik alsnog wel een telefoon of een pasje.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Ik zou dat invoeren op vrijwillige basis
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Tot men op die chip ook andere informatie gaat bewaren:
- heeft u openstaande verkeersboete? - heeft u zonnepanelen/warmtepomp? - hoeveel gram vlees heeft u deze week al gekocht? - heeft u deze week weer gelachen met de onkunde van Annelies Verlinden op Twitter? - ... En u aan de hand van het antwoord al dan niet dit of dat kan/mag doen ... Technologisch gezien heel indrukwekkend. Op politiek vlak, een zeer gevaarlijke springplank naar een sociaal kredietsysteem. Wat denk je dat het CST is ...
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een unieke identifier is voldoende. De rest kan men terugvinden in een database. Of op een zwarte lijst. Zo werkt de Belgische CST al: een zwarte lijst van unieke identifiers, je weet niet waarom je erop staat, niemand kan je helpen, het is nu eenmaal zo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat men een aantal medische zaken al eens op de chip van je identiteitskaart zet.
Tenminste, bedoel ik, die zaken die in geval van nood elke arts zal helpen de juiste beslissingen te nemen. Toen ik (jaren geleden inmiddels) van een hartkatheterisatie, vertrok er voor en tijdens de ingreep een mail naar mijn huisarts. Dat vernam ik achteraf van die arts. Dat is eigenlijk toch al iets. Van mijn heksie perfeksie, dringend opgenomen in een Frans ziekenhuis in de Haute-Saône, wisten de spoedartsen geen fluit.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() Heb ik 'voor' gestemd misschien?
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Omdat er al wereldvreemde dingen als lockdowns, CST's, kindervaccinaties etc. zijn ingevoerd.
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() En het is geen 'nepdraad'. Die ideeën bestaan wel degelijk en ook elders, zowel bij Klaus Schwab als bij Bill Gates (biometrische tattoo's).
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() Klaus Schwab over microchips:
https://www.youtube.com/watch?v=m_Orus2ocvU Dus waarom ook niet 'om het virus te bestrijden' nietwaar?
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() Op vrijwillige basis doen er in ons land hier en daar al een aantal mensen dat:
"Sleutels? Plaats liever chip in je hand" Betaal contactloos met een chip in je hand Mechels bedrijf plant chip in bij werknemers In Zweden zijn duizenden mensen ervan bezeten: Thousands of Swedes are getting microchip IDs inserted into their hands to swipe into homes, offices, concerts and even to access social media The rise of microchipping: are we ready for technology to get under the skin? In 1998, Kevin Warwick, a professor of cybernetics at Reading University, had a chip implanted in his hand both to demonstrate that it was possible, and as a way of exploring the transhumanist idea that fusing technology with the body is the next step in humanity’s evolution. Allemaal science-fiction en complottheorieën... ![]() Spelenderwijs implementeren in de samenleving en vervolgens niet meer zonder kunnen.. een ideaal instrument om "levensreddende middelen" eenvoudiger toegankelijk te maken.. letterlijk altijd bij de hand.. ![]() Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 20 december 2021 om 23:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och geef mij ook maar zo’n chip. Die heeft de volledige discografie van Rammstein en Metallica ingebouwd.
Doen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|
![]() Maar zie je Dadeemelee, als jij het hebt over 'wereldvreemd' dan doe jij dat vanuit het beeld van de wereld dat gevormd is door het tv-nieuws en Marc Van Ranst etc. Maar de wereld is veel ruimer dan dat, jongen, en het loont de moeite om zelf op onderzoek uit te gaan. Je kunt het!
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 20 december 2021 om 23:29. |
![]() |
![]() |