Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2021, 08:39   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard Zouden wij Nederland best volgen nu daar alles op slot gaat?

Dik tegen m'n goesting, maar ik vind toch dat wij Nederland best volgen nu ze daar in lockdown gaan.

Ik zie het al voor mij, al onze winkelstraten overspoeld door Nederlanders, Nederlanders die nog effe willen shoppen en genieten voor de eindejaarsfeesten.

Het besmettingsgevaar voor onze inwoners neemt daardoor onrustwekkende proporties aan.

Wat denken jullie?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2021, 08:41   #2
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

De waanzin houdt blijkbaar niet op en is diep in de bevolking ingelepeld.

Wanneer gaat men beseffen dat men besmettingen niet tegenhoudt, en dat het gewoon meer of minder in de tijd uitsmeren is waar men het over heeft, niet over wel of niet besmet worden ?

En dan is het toch duidelijk dat hoe massiever en hoe rapper het gros van de besmettingen gebeurt, hoe beter dat is, want het betekent dat de kleine groep mensen die schrik moet hebben van besmettingen, zich MINDER LANGDURIG in hun kelder moeten opsluiten ?

Wie denkt er nu dat de omicron golf er NIET zou komen, of MINDER HOOG zou zijn, als die Nederlanders NIET afkomen ?

Wie denkt er nu dat met of zonder lockdown, er minder omicron besmettingen zullen zijn in het totaal ?

Wat belet mensen die vinden dat er een lockdown moet komen, om zelf gewoon in lockdown te gaan voor zolang als ze denken dat er besmettingen zijn die ze willen vermijden ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 december 2021 om 08:43.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2021, 08:45   #3
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Wanneer gaat men beseffen dat men besmettingen niet tegenhoudt, en dat het gewoon meer of minder in de tijd uitsmeren is waar men het over heeft, niet over wel of niet besmet worden ?

En dan is het toch duidelijk dat hoe massiever en hoe rapper het gros van de besmettingen gebeurt, hoe beter dat is, want het betekent dat de kleine groep mensen die schrik moet hebben van besmettingen, zich MINDER LANGDURIG in hun kelder moeten opsluiten ?

Wie denkt er nu dat de omicron golf er NIET zou komen, of MINDER HOOG zou zijn, als die Nederlanders NIET afkomen ?

Wie denkt er nu dat met of zonder lockdown, er minder omicron besmettingen zullen zijn in het totaal ?
Het gaat volgens mij niet meer over wel of niet besmet worden, ik denk zelfs dat het nooit de bedoeling was. wel het aantal besmettingen uitspreiden in tijd.

De andere optie is natuurlijk om tegen de mensen die besmet werden: "Jammer maar helaas, u heeft pech, het is te hopen dat u niet te zeer afziet, maar we gaan u geen behandeling kunnen geven omdat de capaciteit op is.".
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2021, 08:46   #4
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zoals ik al in verschillende draadjes aangeef...
Mijn regio (ZW-VL tegen de Franse grens aan) is vermoedelijk al voor meer dan de helft besmet.Ik heb moeilijkheden nog iemand te ontmoeten tijdens mijn wandelingen en fietstochtjes tijdens gesprekjes van ..."hee,wie we daar hebben,leefde gij nog?...." ,die NIET besmet is geweest heel recent.....Idem dito op het werk....

We moeten toch niet paniekeren over iets dat al IS......

Laatst gewijzigd door kelt : 19 december 2021 om 08:47.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2021, 08:50   #5
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Het gaat volgens mij niet meer over wel of niet besmet worden, ik denk zelfs dat het nooit de bedoeling was. wel het aantal besmettingen uitspreiden in tijd.
Waarom zouden we dat willen doen ? Dat is toch te gek ? Dan veroorzaakt men veel langer en dus veel meer maatschappelijke "maatregelen" schade, he.

Kijk, scholen 1 week dicht veroorzaakt veel minder schade dan scholen 3 weken dicht. En scholen 0 weken dicht veroorzaakt NOG minder schade.

Als we nu een lockdown doen, dan moeten we dat volhouden tot ergens in april of zo, tot er "spuitjes" zijn, en dan nog tot in juni, tot voldoende mensen dat spuitje gehad hebben. Bedenk U de schade !
En tegen dan staat een nieuwe variant voor de deur, waar we helemaal mogen herbeginnen omdat het omicron spuitje DAAR dan weer niet tegen werkt.

Het is veel beter van het huizenhoog laten te gaan gedurende 1 maand, en allen die denken dat ze een probleem gaan hebben, zich laten af te zonderen gedurende die 1 maand in hun kelder he.

Ik zou zelfs zeggen, laat de gezondheidszorg gewoon niemand opnemen met corona problemen, dat geeft wel meer doden, maar dat maakt dan tenminste dat de zorg niet overbelast wordt. Het aantal doden gaat in elk geval zodanig klein zijn dat we ze niet gaan missen ; en het zijn toch maar mensen die roekeloos geweest zijn en niet in hun kelder waren gaan wonen voor een maand he.

Citaat:
De andere optie is natuurlijk om tegen de mensen die besmet werden: "Jammer maar helaas, u heeft pech, het is te hopen dat u niet te zeer afziet, maar we gaan u geen behandeling kunnen geven omdat de capaciteit op is.".
Absoluut. Dat is de goeie aanpak. Op die manier bepalen mensen zelf wat ze doen en niet doen, en aanvaarden de bijhorende risico's.
Oud 19 december 2021, 09:37   #6
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dik tegen m'n goesting, maar ik vind toch dat wij Nederland best volgen nu ze daar in lockdown gaan.

Ik zie het al voor mij, al onze winkelstraten overspoeld door Nederlanders, Nederlanders die nog effe willen shoppen en genieten voor de eindejaarsfeesten.

Het besmettingsgevaar voor onze inwoners neemt daardoor onrustwekkende proporties aan.

Wat denken jullie?
Een besmetting op doen is gewoon pech. Zo snel mogelijk iedereen zijn booster geven, om de gevolgen van de besmetting te verminderen, en het de niet gevaccineerden super lastig maken.
Ik ben in ieder geval tegen lockdowns. De lockdown in Nederland is compleet nutteloos.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2021, 09:40   #7
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Een besmetting op doen is gewoon pech. Zo snel mogelijk iedereen zijn booster geven, om de gevolgen van de besmetting te verminderen, en het de niet gevaccineerden super lastig maken.
Ik ben in ieder geval tegen lockdowns. De lockdown in Nederland is compleet nutteloos.
Waarom de niet-gevaccineerde kinderen super lastig maken terwijl jij er alles aan doet om het te verspreiden en een IZ bed in te pakken ?
Oud 19 december 2021, 09:45   #8
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gisteren plaats je hier nog dat je al dagen met een lopende neus zit en dat het je geen zak kan schelen als je iemand aansteekt dat het ieder voor zich is ... en nu pleit je ervoor om mensen die misschien voorzichtiger zijn maar die zich niet willen of durven vaccineren te koeioneren ... bweikes.
Oud 19 december 2021, 10:13   #9
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat gebeurt nu al in veel EU landen en het zal zich nog uitbreiden.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2021, 10:15   #10
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dat gebeurt nu al in veel EU landen en het zal zich nog uitbreiden.
Altijd hetzelfde he, maar men heeft het leven van de Joden ook in vele EU landen (die toen nog geen EU landen waren) ook vrij lastig gemaakt he. Dat is geen reden om te zeggen dat dat een goed idee is.
Oud 19 december 2021, 10:23   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat denken jullie?
Onmiddellijk doen wat Frankrijk al deed.
Frankrijk verbood 65-plussers die geen boosterprik kunnen bewijzen, de toegang tot hun grondgebied,
en op 15 januari wordt dat uitgebreid tot alle +18jarigen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2021, 10:24   #12
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Altijd hetzelfde he, maar men heeft het leven van de Joden ook in vele EU landen (die toen nog geen EU landen waren) ook vrij lastig gemaakt he. Dat is geen reden om te zeggen dat dat een goed idee is.
Ik zeg NIET dat het een goed idee is.
Ik maak een vaststelling.
Oud 19 december 2021, 10:26   #13
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Frankrijk verbood 65-plussers die geen boosterprik kunnen bewijzen, de toegang tot hun grondgebied,
Zouden wij best Frankrijk volgen ?
Oud 19 december 2021, 10:27   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De toestand in Nederland is erg verschillend als bij ons.
Vooral dan op het vlak van aanvaarding van de maatregelen.

Voor Nederland helpen momenteel alleen maatregelen met de grove borstel.
Voor Vlaanderen kan men zich permitteren om veel fijner te werken. Maar dat is dan weer iets dat vivaldi en de geldverbrander niet kunnen/kennen wegens hun verblindheid, de ene voor de macht, de andere voor zijn dictatoriaal-communistisch karakter.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2021, 10:28   #15
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fantastisch! Daarmee is de cirisis in Frankrijk bezworen. Driewerf hoera!
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2021, 10:30   #16
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat denken jullie?
Oud 19 december 2021, 10:32   #17
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Fantastisch! Daarmee is de cirisis in Frankrijk bezworen. Driewerf hoera!
Die Fransen hebben het toch maar geflikt, wat een slimme natie.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2021, 10:33   #18
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat denken jullie?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 267999575_7254118617935487_97989695930660881_n.jpg‎ (94,2 KB, 385x gelezen)
Bestandstype: jpg 268274409_7219603068053709_5918687930689402720_n.jpg‎ (33,1 KB, 373x gelezen)
Oud 19 december 2021, 11:09   #19
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat belet mensen die vinden dat er een lockdown moet komen, om zelf gewoon in lockdown te gaan voor zolang als ze denken dat er besmettingen zijn die ze willen vermijden ?
Robert Reich beschrijft het stappenplan van een dictator:

1. First, destroy labor unions, so people have no way to bargain for higher wages and less capacity for political organization.

2. Crack down on college students, so they won’t oppose you (hint: burden them with so much student debt and make it so hard for them to find good jobs that they won’t dare rock the boat).

3. Undermine public education, so people are less able to think critically for themselves.

4. Cut deals with rich business executives and billionaires that if they back you you’ll reduce their taxes, slash government spending on the poor, and eliminate regulations that impinge on their profits.

5. Make most people economically anxious, frustrated, angry, and insecure.

6. Convince them their problems stem from “them” — foreigners, immigrants, racial or ethnic or religious minorities, intellectuals.

7. Make them cynical about democracy.

8. Convince them all they need is a strongman who will fix everything.

9. Fill the airwaves with big lies.

10. Get elected, and then take over.

Meer: https://www.marketwatch.com/story/a-...ich-2018-08-06
Oud 19 december 2021, 11:13   #20
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Buiten de horeca etc is er daar in Frankrijk geen enkele controle op. Maar als men uw app controleert zal hij sowieso OK zijn zelfs zonder booster. Bovendien is controle aan grens onbestaand. Misschien in de luchthavens maar dan nog.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 19 december 2021 om 11:16.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be