Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 juni 2022, 06:31   #1
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
Standaard NMBS –autonoom bedrijf treinen naar Auschwitz of naar de kust?

Hoe kunnen West-Vlamingen (politici) dit altijd maar verder en verder laten gebeuren in een zaak waar zij alleen baat bij hebben


Wij hadden gedacht dat de online Vlaamse & kranten vandaag over die ellende zouden schrijven maar zij hebben het opnieuw niet gezien.


Ook dat is België!

Die beelden dat wij gisteren allemaal te zien kregen op t.v.

Wereldoorlog twee, was er in die vreselijke treinen van deportatie meer comfort dan in de treinen naar de kust van gisteren 18.06.22.

De beelden die wij opnieuw te zien kregen waren afschuwelijk geen ‘overheidsbedrijf’ waardig.

Voor een W.E waar iedereen van wist dat er een hittegolf ging zijn.

Kon de NMBS weeral niet voor haar gebruikers of een deftige manier zorgen.

De treinen werden veetransporten.

Wat aantoont dat een ‘autonoom’ overheidsbedrijf bij ons niet werkt.

Ofwel verkopen zij zonder het aan een ‘parlement’ voor te leggen. (BPost-krantenwinkels of sluiten zij stations).

Ofwel zetten zij de hoeveelheid treinen en personeel in dat zij zelf willen.

Wie wil er werken en wie niet dit WE?

Met dan als gevolg, die Belgen die na een week werk en door de aangekondigde warme temperaturen naar de kust vluchten samengepakt worden.

Gaan er volgende weekin de parlementen eindelijk de gepaste vragen en handelingen komen aan minister Gilkinet en NMBS vrouw Dutordoir om hier een eind aan te maken?

Desnoods met een ontslag.

Het is overduidelijk dat de NATIE deze maatschappij met al haar ‘publieke” raden van vet betaalde politici deze ‘publieke dienst” al sinds enige tijd deze niet meer in handen hebben.


En dan nog dit waar het duidelijk is dat er bij de NMBS geen evacuatieplan en urgentieploeg klaar staat.

Sorry, zij waren allemaal met verlof op het strand.

De schuld lag bij een ooievaar te zijn die zijn nest aan de bovenleiding had gemaakt.

Net alsof dat deze vogel dat in een dag heeft gemaakt.


Als ‘INFRABEL’ haar sporen en werkingen niet controleert kan dit dus elke dag gebeuren.

Honderden reizigers zitten vier uur lang vast op snikhete trein door... een ooievaar

Leuven/BierbeekIn Bierbeek heeft een trein van vervoersmaatschappij NMBS bijna vier uur lang stilgestaan door een kortsluiting aan de bovenleiding. Op de (voorlopig) warmste dag van het jaar, met tropische temperaturen tot 35 graden, zaten 500 reizigers van 11.40u tot 15.30u vast in een trein zonder airco, die ze niet mochten verlaten omwille van veiligheidsredenen. De oorzaak van het probleem bleek een ooievaar te zijn.
Joris Smets 18-06-22, 17:17 Laatste update: 18-06-22, 21:49



https://www.hln.be/leuven/honderden-...vaar~a6364cf1/

30 graden en meer, de zomer is in zicht: Hoe hou je het hoofd koel en wat doe je beter niet?


Met temperaturen tot ver boven de 30 zijn het warme dagen.

Zonnekloppers staan wellicht al te trappelen om wat broodnodige vitamine D op te nemen of om te nippen van een fris glas op een gezellig terras. Maar wat als het té warm wordt? Hoe hou je dan het hoofd koel?

Pieterjan Huyghebaert
vr 17 jun
05:52

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/06/14/tips-hitte/

En nu zouden de ‘burgers’ bij loting het moeten komen oplossen of wat?

De Afspraak op Vrijdag

“Burgerparticipatie, ik vind dat een aanfluiting van de democratie.”

Van den Eynde debatteert met Sinardet en De Roover over politieke vernieuwing


vr 17 jun | 09:17

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/kijk/20...vato_49666446/

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 19 juni 2022 om 06:42.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2022, 07:08   #2
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.355
Standaard

Eerlijk gezegd, ge moet toch ne klinkende zot zijn om op zo een weekend vrijwillig op nen trein en zeker een van de NMBS te gaan zitten. Tenzij dat voor uw werk is en ge niet anders kunt.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2022, 07:20   #3
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Eerlijk gezegd, ge moet toch ne klinkende zot zijn om op zo een weekend vrijwillig op nen trein en zeker een van de NMBS te gaan zitten. Tenzij dat voor uw werk is en ge niet anders kunt.
En dan nog.

Weet dat er maandag tal van mensen op den trein gaan stappen om te betogen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2022, 07:24   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.108
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Eerlijk gezegd, ge moet toch ne klinkende zot zijn om op zo een weekend vrijwillig op nen trein en zeker een van de NMBS te gaan zitten. Tenzij dat voor uw werk is en ge niet anders kunt.
Domheid is ook een reden hoor.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2022, 07:40   #5
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
Standaard Waar blijven de nachttreinen?

Liberalen zeggen, privatiseren die boel.
Anderen zeggen het moet in handen blijven maar doen er niets voor.

En dan jullie mening:

1.-

Eerlijk gezegd, ge moet toch ne klinkende zot zijn om op zo een weekend vrijwillig op nen trein en zeker een van de NMBS te gaan zitten. Tenzij dat voor uw werk is en ge niet anders kunt.

2.-

En dan nog.

Weet dat er maandag tal van mensen op den trein gaan stappen om te betogen.

3.-

Domheid is ook een reden hoor.



In de eerste stelt men dus dat wanneer het mooie weer is en gesteld wordt dat het heel warm gaat zijn naar kust & zee gaan niet kan.

In de tweede, dat deel uitmaakt van een diepere analyse verwijst men naar de staking van maandag.
Waar men zich natuurlijk moet op voorbereiden en dus het W.E. vrij neemt.

In de derde gaat het over domheid, maar dewelke is dat dan?

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 19 juni 2022 om 07:41.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2022, 08:48   #6
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.530
Standaard

Volgens kelts diepgaande analyse,betrokken uit zijn duim,heeft ieder systeem maar een bepaalde piekcapaciteit.

Daar hebben "managers" en "politici" niks mee te maken...het is een technische kwestie.

Laatst gewijzigd door kelt : 19 juni 2022 om 08:49.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2022, 09:00   #7
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
Standaard Altijd maar meer en meer 'belastingsgeld'; Vanwaar komt het-spaargeld?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Volgens kelts diepgaande analyse,betrokken uit zijn duim,heeft ieder systeem maar een bepaalde piekcapaciteit.

Daar hebben "managers" en "politici" niks mee te maken...het is een technische kwestie.
Goed dat in een 'democratie' er iemand opkomt voor de NMBS.

Maar als het dan toch niet beter wordt, waarom nog meer 'publiek belastinggeld voor de NMBS?

Het stopt daar sinds tientallen jaren niet zodner enige verbetering.

Benoemen, in deze tijden waar er geen 'publiek geld' meer is 'KLET' het is daar hoogtijd voor!

Anders gaan wij nog verder de 'dieperik' ingaan!



Enkel voorbeelden en je kan er nog veel meer krijgen binnen het archief van RASPOUTINE die opkomt voor de volgende generaties.



NMBS en Infrabel krijgen compensatie van 82 miljoen voor de sterke stijging van de kosten


De ministerraad heeft vrijdag op voorstel van minister van Mobiliteit Georges Gilkinet een ontwerp van koninklijk besluit goedgekeurd om Infrabel en NMBS te compenseren voor de sterke stijging van de energieprijzen en loonkosten. Het gaat om een interdepartementale provisie van 82 miljoen euro.
Bron: BELGA

Vrijdag 10 juni 2022 om 16:59



https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220610_95399162

Infrabel en NMBS kunnen tot 2024 bijna 450 miljoen euro extra investeren


Spoornetbeheerder Infrabel en spoorwegmaatschappij NMBS kunnen de komende jaren dankzij Europees en federaal geld 445 miljoen euro extra investeren, bovenop de investeringen via de klassieke dotaties die zij krijgen. Voor Infrabel gaat het om 357 miljoen euro, bij NMBS om 88 miljoen euro.

HR 25-02-22, 17:48 Bron: Belga


https://www.hln.be/binnenland/infrab....google.com%2F

NMBS krijgt 28 miljoen euro om toegankelijkheid stations te verbeteren


De NMBS krijgt 28 miljoen euro om de bereikbaarheid van de stations te verbeteren. Dat schrijft Le Soir dinsdag. Het geld maakt deel uit van het budget van 250 miljoen euro dat de federale overheid tegen 2024 voorziet voor het Belgische spoor. Het was de NMBS die er, na overleg met Infrabel, voor koos om het bedrag op die manier te besteden.

https://www.bruzz.be/mobiliteit/nmbs...ren-2022-02-15


En daar aan toevoegend dat wij zelf geen eigenaars niet meer zijn of nooit geweest van het rollend materiaal, sporen en stations;

Naar waar gaat al dat ‘publiek-belastinggeld’ dan naartoe?


PLEN 09-06-2022 14.10 55P185

Tijdslijn

NMBS en trusts Delaware

00:42:49 Tomas ROGGEMAN (N-VA)
00:42:55 Peter MERTENS (PVDA-PTB)
00:45:31 Frank TROOSTERS (VB)
00:47:52 Josy ARENS (Les Engagés)
00:49:53 min. Georges GILKINET
00:54:00 Peter MERTENS (PVDA-PTB)
00:55:20 Frank TROOSTERS (VB)
00:56:25 Josy ARENS (Les Engagés)

http://www.dekamer.be/media/index.ht...85&offset=2543

https://forum.politics.be/showthread.php?t=264981

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 19 juni 2022 om 09:10.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2022, 09:38   #8
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Volgens kelts diepgaande analyse,betrokken uit zijn duim,heeft ieder systeem maar een bepaalde piekcapaciteit.

Daar hebben "managers" en "politici" niks mee te maken...het is een technische kwestie.
Daarom ook dat ge daar als normale mens ook aan denkt en weet dat ge niet op zo'n weekend naar de kust moet. Tenzij je daar een appartement en garage hebt en je daar ruim op tijd naar toe kan rijden.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2022, 09:54   #9
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
Standaard Apartheid, discriminatie dankzij de NMBS of is het de provincie?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Daarom ook dat ge daar als normale mens ook aan denkt en weet dat ge niet op zo'n weekend naar de kust moet. Tenzij je daar een appartement en garage hebt en je daar ruim op tijd naar toe kan rijden.

"Geen aangespoelde nodig of alleen rijken?"


En zo wordt het opnieuw duidelijk dat :

-de Belgische kust
-de Vlaamse kust
-West-Vlaamse kust

Niet voor iedereen is.

Die ‘horeca’ zonder ‘klanten’ met alleen tweede verblijven , dan maar sluiten..
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2022, 15:49   #10
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.108
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
3.-Domheid is ook een reden hoor.





In de derde gaat het over domheid, maar dewelke is dat dan?
Mensen die verwachten op een bloedhete dag in comfort de trein op tijd te kunnen nemen richting kust, die zijn niet echt gespeend van realiteitszin.

Dat kan omschreven worden als domheid.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2022, 08:02   #11
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
Standaard Mentale achterstand, domheid?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Mensen die verwachten op een bloedhete dag in comfort de trein op tijd te kunnen nemen richting kust, die zijn niet echt gespeend van realiteitszin.

Dat kan omschreven worden als domheid.



1.- ste citaat- Misschien is het hierbij nuttig om het woord ‘comfort’ zorgvuldig te definiëren.

wat het leven gemakkelijker of plezieriger maakt

toestand waarin men zonder onrust, vrees of verlegenheid is.

Een gevoel van gemak en bevrediging van lichamelijke behoeften, geheel vrij van pijn of angst


Naar deze beschrijvingen kan men een reis met de NMBS niet vergelijken.


Bij de NMBS gaat men of het nu een weekdag is of in het W.E. voor een verrassing, je weet nooit in wat je terecht gaat komen.

Een vraag dat bij elke reiziger telkens opnieuw opduikt , wie staat daar aan het roer?

Ga ik op tijd op mijn werk zijn, op school?

Wie bepaald hoeveel treinstellen er op dit traject ingezet worden?

Aangezien het zelden klopt, ofwel zijn er te veel ofwel te weinig en soms bitter weinig.


En daartussen schommelt ons NMBS ‘comfort’.




2.-de citaat- Alsook de mentale toestand van die mensen die bij een bloedhete dag naar zee gaan.


Mensen die op zulke dagen naar zee gaan zouden dus iets mankeren.

Is het dan alleen bij storm dat dit wel kan?

Of is het zo dat een privé onderneming of een ‘overheidsbedrijf die dit aanbied in staat moet zijn om dit op een deftig manier te doen.

In de politiek zegt men “Gouverner, c’est prévoir”.

Iets wat de NMBS uit eigen comfort en slechte samenstelling duidelijk niet kan en nooit kon!


Verbazingwekkend als men weet hoeveel bazen daar aanwezig en goed betaald worden, zijn.

Het is dus duidelijk, het is in deze de schuld van de ‘volksvertegenwoordigers’ die altijd maar meer taken doorschuiven.

Van alles maken zij ‘autonome” overheidsbedrijven waar zij dan geen enkele controle of zeggenschap over hebben.

In dit geval treffen de West-Vlaamse volksvertegenwoordigers de grootste schuld.

Al die burgers/kiezers in zulke omstandigheden naar hun provincie laten reizen om hun economie te dienen dat is pas een schande.

Net alsof dat zij (die West-Vlamingen) stellen, laat ze maar komen, vee treinen, containers het maakt niet uit.

Wij nemen de boter en het geld van de boter.

West-Vlaanderen , hip, hip hoera !

Het ganse binnen een NMBS dat zoveel geld kost aan elke burger en van elke provincie.

Provincie bewoners die ook het recht hebben om veilig naar de kust te kunnen gaan en die eveneens verwachten dat hun volksvertegenwoordigers minister Gilkinet en vrouw DUTORDOIR tot handelen dwingen.


PS

Reservatie op de trein. Een systeem dat de dag nooit gezien heeft, waarom?

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 20 juni 2022 om 08:06.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2022, 08:23   #12
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 114.289
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
In de eerste stelt men dus dat wanneer het mooie weer is en gesteld wordt dat het heel warm gaat zijn naar kust & zee gaan niet kan.
Eh, ja. Uiteraard.

Citaat:
In de derde gaat het over domheid, maar dewelke is dat dan?
De gevolgen van zijn vrije keuzes niet willen te aanvaarden.

Het is een beetje gek om VRIJWILLIGE treinreizen gaan te vergelijken met Jodentransport naar kampen. Voor zover ik weet namen die Joden die trein helemaal niet vrijwillig, voor een bestemming waar ze niet echt heen wilden he.

Hier gaat het om mensen die vrijwillig dingen gaan doen waarvan ze met het beetje verstand dat hen ontbreekt, zouden kunnen beseffen dat wat ze meegemaakt hebben, daar het logische gevolg zou van zijn.

Dat is een beetje om naar een rock concert te gaan en te klagen dat er veel lawaai was.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2022, 08:58   #13
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
Standaard Smijt al de politieke bestuurders buiten!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Eh, ja. Uiteraard.



De gevolgen van zijn vrije keuzes niet willen te aanvaarden.

Het is een beetje gek om VRIJWILLIGE treinreizen gaan te vergelijken met Jodentransport naar kampen. Voor zover ik weet namen die Joden die trein helemaal niet vrijwillig, voor een bestemming waar ze niet echt heen wilden he.

Hier gaat het om mensen die vrijwillig dingen gaan doen waarvan ze met het beetje verstand dat hen ontbreekt, zouden kunnen beseffen dat wat ze meegemaakt hebben, daar het logische gevolg zou van zijn.

Dat is een beetje om naar een rock concert te gaan en te klagen dat er veel lawaai was.


Wat er toch op neerkomt dat de NMBS zijn taak niet aankan.



Laat ons niet vergeten dat het hier over een 'openbare dienst' gaat dat niet werkt


Vanwaar de gevraagde privatisering door de liberalen die menen dat zij het beter gaan doen.

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 20 juni 2022 om 08:58.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2022, 10:26   #14
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 114.289
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Wat er toch op neerkomt dat de NMBS zijn taak niet aankan.
De NMBS kan een zekere hoeveelheid reizigers aan he. Zoals ziekenhuizen, schepen, en snelwegen. Komt er meer volk af die die dienst wil, dan gaat dat niet, of wordt het minder leuk, of moet men volk weigeren, of vermindert de kwaliteit he.

Uiteraard is de NMBS niet gedimensioneerd om heel veel volk naar zee te brengen. Denken dat men een openbare dienst kan hebben met onbeperkte dienstverlening aan iedereen, is idioot, want dat vergt veel te veel middelen.

Vandaar: als je denkt dat je naar zee moet met zo een hete dag, en je ziet dat iedereen dat wil, dan moet je beseffen dat het onaangenaam zal zijn, als het al lukt.

Ik ben zeker dat je niet blij zou zijn mocht de NMBS gewoon vraag en aanbod laten gelden, en de tickets 20 keer duurder maken, of gewoon het gros van de mensen zou weigeren, om de paar reizigers die wel mogen reizen, comfortabel te vervoeren, he. Maar dat is nu eenmaal de realiteit.

Mensen denken dat een eindige hoeveelheid middelen volstaat om een onbeperkt aantal mensen een "goeie dienst" te verlenen. Dat is fysisch niet mogelijk.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2022, 11:11   #15
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
Standaard Uitgepraat?

Wat kan men hier nog aan toevoegen?

Als vraag en aanbod geen rol meer speelt.

En men in dit land altijd maar verder de problemen niet aanpakt of stelt dat alles goed is zoals het is.

Dit kom overeen met de verklaringen van Valerie Van Peel en van Zuhal Demir.


Het ene ‘potje’ wil niet aan het andere komen…

Dat de meerderheid maar beslist wat er met dit land moet gebeuren.

Ondertussen staan vandaag met 80.000 op straat.

Men kan ook wachten dat het er nog meer worden.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2022, 21:25   #16
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Eh, ja. Uiteraard.



De gevolgen van zijn vrije keuzes niet willen te aanvaarden.

Het is een beetje gek om VRIJWILLIGE treinreizen gaan te vergelijken met Jodentransport naar kampen. Voor zover ik weet namen die Joden die trein helemaal niet vrijwillig, voor een bestemming waar ze niet echt heen wilden he.

Hier gaat het om mensen die vrijwillig dingen gaan doen waarvan ze met het beetje verstand dat hen ontbreekt, zouden kunnen beseffen dat wat ze meegemaakt hebben, daar het logische gevolg zou van zijn.

Dat is een beetje om naar een rock concert te gaan en te klagen dat er veel lawaai was.
Ze hadden ook geen kaartje gekocht, maar er was dan ook geen conducteur.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be