![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
Bekijk resultaten enquête: Is een coronabarometer zinvol ? | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 9,09% |
Neen. |
![]() ![]() ![]() |
32 | 72,73% |
Ik twijfel. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 13,64% |
Geen idee. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,55% |
Aantal stemmers: 44. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaag zit het overlegcomité bijeen omtrent de coronabarometer.
Nu ben ik toch eens benieuwd, in die zin de vraag of het aantal besmettingen een impact zal hebben. Volgens mij zal dat zo zijn, een barometer in functie van het aantal besmettingen. Mijn vraag, zie enquête, of die coronabarometer zinvol is of niet. Ik twijfel omdat ik sterk vermoed dat er geen rekening zal worden gehouden met de aard van het circulerend virus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men moet gewoon ophouden.
Het zou toch interessant zijn om te beseffen dat in gans deze crisis, geen enkele maatregel significant het eindresultaat heeft beinvloed, op 1 ding na: een hoge vaccinatie graad bij de 50+, tot aan kerstmis. GANS het gejesticuleer is grotendeels zonder groot sanitair resultaat geweest. Waarom zou men dan een barometer moeten hebben om voort te doen met essentieel nutteloze en grotendeels schadelijke zottigheden ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals je al elders hebt gesteld, omikron is minder gevaarlijk dan z'n voorgangers. Je kan je ook de vraag stellen of er geen agressievere varianten op ons afkomen. Uiteindelijk heeft niemand een glazen bol. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu hebben we natuurlijke immuniteit, dat zal elke variant wel min of meer dempen. Het komt er nu op aan onze immuniteit verder aan te sterken via lichte besmettingen van varianten, bij ieder contact sterkt je immuniteit tegen coronavirussen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen idee, want we weten niet met zekerheid welke criteria aan de basis liggen van de barometer en welk startpunt er zal worden genomen. Los daarvan: er is gewoon gevaar op instrumentalisering van zo'n mechanisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, eenmaal aangemaakt is het systeem er en kan het makkelijk aangepast worden voor vanalles en nog wat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De huidige barometer gaat uit van ziekenhuisopnames maar niet van de lengte van die opname en de reden, nu zijn er veel toevallig ontdekte besmettingen bij opnames voor iets anders. We zouden nu starten in rood terwijl ze tegelijk willen versoepelen.
Als ze slim zijn beginnen ze er niet aan, ik vrees er dus voor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk is dat niet nuttig. Pre maart 2020 hadden we ook geen virusbarometer en het ging ook. Waarom zou je iets in het leven roepen dat geen enkele toegevoegde waarde heeft? Dat is een vraag die alleen een politicus kan beantwoorden want daar zijn ze goed in. De creatie van geldverslindende, overbodige organen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als er geen ernstige ziekte rondgaat is er geen barometer of andere maatregels nodig.
En snot valling is niet ernstig. Ook niet nieuw. Boris Johnson is de slimste, exit alles.
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Vooral de ziekenhuisopnames per dag zijn een groot probleem. Vanaf 65 opnames per dag al weeral maatregelen. Dat wordt voor de minste scheet dus.
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220121_95106914 |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat er al bekend is, heeft geen enkel maatschappelijk nut. Vivaldi heeft de brede steun in het coronabeleid verloren toen de huisartsen afhaakten en de test en quarantaine onzin niet meeruitgelegd kregen aan hun patienten. En het is ondertussen is het van kwaad naar erger gegaan. De idiote quarantaineregels die nu gelden zijn aan niemand meer uit te leggen. Ook de voorbereiding om zonder al te veel gezichtsverlies een totaal andere, niet meer paniek gedreven, beleid in te voeren stuit op heel veel kritiek bij de mensen. Nu heb ik nog geen reaktie van mensen op die barometer, maar mij lijkt het iets dat het vertrouwen niet zal herstellen. Integendeel.
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mochten we een goeie methode hebben die zonder veel schade veel sanitaire winst oplevert, dan zou zo een "barometer" zin hebben. Maar een barometer om te weten of men nu weer "goe poeier" moet verkopen dat niks doet behalve brokken maken, wat is men daar nu mee, behalve om een ding te hebben om op gelijk welke manier weer zottigheden kunnen uit te steken ? Moeten we ook een "economische problemen barometer" hebben om te weten wanneer we weer schuldige Joden op treinen moeten zetten ? Laatst gewijzigd door patrickve : 21 januari 2022 om 15:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aantal opnames, op IC in het bijzonder, lijkt mij toch iets beter, maar dan wel op voorwaarde dat covid de oorzaak is van de opname. Het enige voordeel van een coronabarometer zou kunnen zijn dat er niet om de haverklap moet worden overlegd, en dat er duidelijkheid is. Niet zoals nu, waarbij er al velen zijn die niet goed meer weten wat kan of mag. Er zijn ook te veel tegenstrijdigheden. Voor alle duidelijkheid, voor mijn part wordt iedere maatregel voorlopig voltooid verleden tijd zolang er niets nijdiger aan virus op ons afkomt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, vermits de enige maatregel die moet worden genomen het beschermen van de oudere bevolking is.
Net zoals het geval is bij griep. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En de criteria gaan sowieso veel te streng zijn. We gaan veel te snel zware maatregelen hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ze eindelijk eens terug normaal doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De volgende dag, oei, nu mag je niet naar de kroeg want er zijn 2002 besmettigen en 31 ziekenhuisopnames. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, ik maak geen grap https://www.demorgen.be/nieuws/coron...maak~b6399b33/ Op het kabinet-Vandenbroucke klinkt het dat het om een eerste stappenplan gaat, waar zeker over gediscussieerd kan worden. Het is de bedoeling dat de sector zelf ruim inspraak krijgt. “Samen met het coronacommissariaat hebben we hier de laatste weken hard aan gewerkt, om de sector een toekomstgericht plan te bieden, zodat er voor hen toch een beetje voorspelbaarheid komt”, zegt woordvoerder Arne Brinckman. |
|
![]() |
![]() |