![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() onderwerp:
EU-commissaris wil 500 miljard euro voor nieuwe generatie kerncentrales Betoog: 1) Doet mij denken aan een Geniale Kartel Crimineel die lekker hoog geklommen is en dan een heel continent leegroofd: 500 miljard Euro, de Grootste Roof van het decennium zal dit worden. En hij loopt gewoon lekker vrij en blij rond in brussel en op de naaktstranden in alle belasting paradijzen. Kartel Maffia is lekker bezig zeg. zeker een zonnesteek he door teveel naaktlopen op belasting paradijsje Kaaiman eilanden. 2) Tsjernobyl ramp vergeten, en in Japan he ook schade in Biljoenen nu 100 jaar ellende met kerncentrales. HEt alternatief is veel goedkoper, en de experts op schone energie gebied moeten zich nu bundelen in heel europa en terug vechten tegen deze Kartel Maffia vd EUSSR. Dit is misdadig. 3) EUSSR top is gewoon stelletje criminelen. Wat hebben zij goed gedaan sedert 2003 toen de Schengen zone officieel open ging en de euro overal ingevoerd werd. Zuiver economisch in klassieke zin kan je stellen dat de EUSSR maffia te veel heeft vernietigd vd bedrijven in EU landen. Schulden UNIE........ zal ooit ploffen ..............hongersnoden oorlogen 4) Kernenergie is NOOIT schoon en nooit groen, oplichterij is dit. Er zijn genoeg Technische alternatieven die goedkoper zijn en schoner. ------------------------------------ https://www.nu.nl/klimaat/6177285/eu...centrales.html EU-commissaris wil 500 miljard euro voor nieuwe generatie kerncentrales 09 januari 2022 10:40 Laatste update: 12 uur geleden 1.3K NUjij-reacties Delen via Whatsapp Delen via Facebook Delen via Twitter Delen via Linkedin Delen via email De Europese Unie moet de komende dertig jaar 500 miljard euro investeren in een nieuwe generatie kerncentrales, zegt EU-commissaris Thierry Breton voor Interne Markt en Industrie in een interview met Le Journal du Dimanche. Volgens hem hebben alleen al de bestaande kerncentrales de komende jaren 50 miljard euro aan investeringen nodig. Volgens Breton is het omstreden EU-plan om kernenergie en aardgas als groene energiebronnen te bestempelen een essentiële stap om financiering hiervoor aan te trekken. De EU raadpleegt lidstaten over de vraag of deze stroombronnen ook echt als duurzaam gezien kunnen worden. Frankrijk heeft hierin het voortouw genomen. Maar Oostenrijk en Duitsland, die bezig zijn alle eigen kerncentrales te sluiten, zien niets in het plan. Het idee is om investeringen in gas- en kerncentrales ook een groen label te geven als die maar een hele beperkte CO2-uitstoot hebben en een meer vervuilende centrale vervangen. De nieuwe centrale kan dan worden beschouwd als een soort tussenfase die weliswaar niet volledig duurzaam is, maar toch een bijdrage levert aan de overgang naar schonere energie. Op dit moment wordt in de EU 26 procent van de energie via kerncentrales opgewekt. EU-commissaris Breton schat in dat dit aandeel in 2050 is teruggebracht tot pakweg 15 procent. NU+ Klimaat Zie ook: EU staat voor gevoelig besluit: zijn kern- en gascentrales 'groen'? Door: NU.nl/ANP Beeld: AP Lees 1.3K reacties Delen via Whatsapp Delen via Facebook Delen via Twitter Delen via Linkedin Delen via email Lees meer over: EU Klimaat kerncentrale Economie NUjij-reacties https://www.nu.nl/klimaat/6177285/eu...centrales.html ------------------------------------- |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Fukushima lijkt , zonder het natuurpark voordeel, dezelfde richting op te gaan. En daar was de natuurramp de hoofdoorzaak van alle kosten en ellende, niet die 4 kapotte reactoren. Citaat:
Citaat:
Zonnepanelen maken per km³? Ironisch genoeg heeft 1 van de andere forumleden recent een lijstje aangereikt, met de CO2 per Kwu. Blijkbaar is alleen windenergie iets rendabeler op dat vlak dan kernenergie. En dan zitten we met de stuurbaarheid van die hernieuwbare bronnen. Getijden en golfkracht. Getijdencentrales zijn bewezen, maar zijn geografisch zeer beperkt. Golfkracht. De enorm variabele krachten die golven hebben zijn een technische nachtmerrie. Dat samen met de zeer corrosieve werking van zeewater maakt dat deze installaties nog niet uit proeffaze zijn, en telkens bewijzen zeer duur in aanbouw en onderhoud te zijn. En daarbovenop totaal onstuurbaar en zeer variabel qua opbrengst. Ben ik een energiebron vergeten?
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Ja Maddox
er zijn nog tientallen hernieuwbare schone energie bronnen, ik moet mijn idee toch verder gaan uitrekenen, om vd potentiele massa deeltjes energie in hoge gebergten dus energie te winnen, incl Hydro Kinetische energie. dit is nog nooit zo gebouwd, ik heb iets nieuws nu in mijn kop gekregen. HOe ik dit verder moet ontwikkelen en realiseren is toch moeilijk, waar kan ik aankloppen?? Crowdfunding?? ik ga het verder berekenen en de ontwerpen doorrekenen, ook nieuw type windenergie centrale had ik in mijn kop gekregen, nieuw design. Prototype bouwen en verfijnen is wel heel duur, waar kan ik steun krijgen?? ja zonne energie kan je ook benutten in tropische landen en woestijnen zonder die photovoltaische zonne panelen, technisch gezien kan je het anders aanpakken wat goedkoper is en simpeler. Ook dit moet ik in mijn eigen Tech bedrijfje verder ontwikkelen met andere ingenieurs. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nucleair, waar zonne* en geothermische energie bijhoren. Zwaartekracht, oftewel getijden energie. En dit alleen dankzij het feit dat we een uitzonderlijk grote maan redelijk dichtbij hebben. *Fossiele brandstof is gewoon zonne-energie die al heel lang geleden is ingevangen door leven op aarde, en geconcentreerd in handige, gemakkelijk werkbare vorm. Bio-brandstoffen is gewoon fossiele brandstof waarbij tijd en concentreren is weggelaten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En trouwens, voor proof of concept hebben we tegenwoordig heel leuke "thuis tech", 3D printers en lasersnijders die dun hout en/of kunststof aankunnen. Citaat:
Citaat:
En niet vergeten, perfect is de vijand van goed genoeg.
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() miaauw miaauw namastiaauw Maddox
in de tropische landen kan nog heel veel ontwikkeld worden, mn zonne energie systemen, zelfs zonder fotovoltaische zonne cellen. Ik moet toch mijn schrijfwerk produktie beter organiseren en mijn energie bundelen, heb zoveel ideeen en ontwerpen nu in klad. eigen Green Tech bedrijfje bouwen is toch een van mijn toekomstdromen, oa bv een Elektrische auto of fiets die voor 80 % van hout is gemaakt, bespaart gelijk 80 % metalen, kan al aardig GREEN zijn he. In theorie is zoveel mogelijk om Energie te besparen en om de CO2 emissie van de transport en produktie keten dus flink te verlagen. Alleen NERDS, Techneuten en ingenieurs kunnen dit ontwikkelen. Maar ok ik ben nu oud, alleen op de wereld en alleen mijn kat, Wieroe wil met mij dit bedrijfje runnen, Wieroe wil het management by walking around doen, fulltime he in ons bedrijfje. Hhaa de slimsten houden hun pootjes schoon en droog. Waldo & Wieroe |
![]() |
![]() |