![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Heeft hij gelijk? | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 20,00% |
Nee. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 60,00% |
Ander antwoord. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 20,00% |
Aantal stemmers: 10. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() "Ze willen de privileges van de mannelijke bescherming en geld, maar ze willen hun benen niet meer opendoen. Je kan een vrouw niet als gelijke behandelen zonder haar slaaf te worden"
Aldus de grote moraalfilosoof Jozef Hoeyberghs. Wat vindt u van zijn stelling?
![]() |
#2 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik wel vind is dat veel vrouwen de dag van vandaag pretenderen dat ze alles beter of minstens evengoed kunnen als mannen. Ze hebben voor niks een man nodig. Het eigenaardige is dat ik merk dat vrouwen voor alles en nog wat toch nog altijd moeten rekenen op de mannen. Het is misschien een boutade maar volgens mij kunnen mannen beter zonder vrouwen dan vrouwen zonder mannen. Ik ervaar dat ook in mijn eigen leefwereld. Ach ze doen maar maar ik vind het spijtig dat vrouwen blijkbaar niet meer vrouwelijk mogen of willen zijn en mannen niet meer mannelijk mogen zijn. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 december 2021 om 15:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vrouwen zijn veel sterker dan mannen.
Zo kan een vrouw volkomen zelfstandig ongelukkig zijn, terwijl een man daar altijd een vrouw voor nodig heeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen hij de show opvoerde waarin hij deze woorden uitsprak, was er net een oproep geweest van de een of de andere troula om een seks-staking te houden met alle getrouwde vrouwen. Zo lang dit of dat niet gestemd werd ivm gelijke rechten, geen seks dus. Dat gegeven, die oproep dus, haalde hij aan, en hij verbond daar dus zijn conclusie aan dat ze wel gelijke rechten willen, maar hun benen niet meer willen openen ... Conclusie 1: Hoeybergs is een roeptoeter, nogal vuilgebekt, maar zo kennen we hem. Conclusie 2: de draadopsteller probeert ons wat in het ootje te nemen, tenzij hij super-naïef is en weinig dingen echt checkt.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het moet zogezegd "logisch" blijven. Een vrouw die thuisblijft en op de kinderen let wordt bezien als een super "beta" in de vrouwenwereld.
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En toch trekken ze het kinderen opvoeden naar zich toe. All-in...
Je ziet de contradictie hier hé.
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vrouwen kunnen veel beter hun plan trekken. En steeds meer vrouwen willen gewoonweg geen vent meer permanent onder hun dak. Nog liever een goei vriendin. Venten zijn er enkel om praktische redenen, in welke zin ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ah, okay. Praktische redenen. Alleen die eerste 5 jaar ofzo dat er liefde was, was het goed. Dan vervlakt dat allemaal tot het gewoonlijke grijs. Hehe. Je bent wel heel droog, hé. Blijven "reflecteren en projecteren". Jij bent echt wel een dweil die makkelijk te temmen was. Dat vinden de vrouwen niet plezant hé. "Hoe goed ze het ook met de wereld voorhebben. In hun broekje zijn ze rechts." ![]()
![]() |
![]() |
#12 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien trekt die Hoeyberchs altijd het verkeerde type vrouwen aan?
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een laboratorium, er werken 80 vrouwen en 20 mannen.
Er komen labostalen binnen, zij tegen hem: kunde gij die stalen halen. Er moet overgewerkt worden, zij: ik kan niet de kleine komt van de school. Zij: 1 dag ziek zonder dokter, kheb m'n maandstonden. Er dient chemisch afval afgevoerd worden. Zij: da doe ik nie zulle, da's veel te zwaar. Er dienen recipiënten afgehaald met een hybride auto: zij, ik kan niet met een automaat rijden. Er dienen recipiënten ge-autoclaveerd worden. Zij, doet gij dat, voor mij is dat te heet. Weekendwerk, zij: ikke nie zunne want dan is mijne vent kwaad. Sorry, ik ben zwanger, kmag niet meer in het labo werken, geef me maar een bureau jobke. Dan is t zwangerschapsverlof. De dame wordt niet vervangen. Het werk dat je normaal gezien met een team van 5 man doet kun je nu maandenlang met z'n vieren doen. Enz... Uit het echte leven gegrepen, geloof me. Wat zegt ge? Vrouwen hebben geen mannen nodig, ik weet wel beter. En als de directie uit 3 vrouwen en 1 man bestaat moogt ge blij zijn dat ge uw jobke hebt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() De vraag is dan eerder: En de Jeff staat die dan steeds op eenvoudige vraag in "geef acht"? Blij u hiermede geholpen te hebben. En nee, het is niet Trump zijn schuld.
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer. Laatst gewijzigd door Hoomer : 7 december 2021 om 17:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik lees nu pas dat de openbare aanklager een gevangenisstraf (met uitstel?) vordert voor Hoeybergs zijn vuile praat.
Amai mijn kloten.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen toeval meer.
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Gedraag je!" Daar komt het meestal op neer in zo'n zaken.
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is het zo'n komkommertijd dat van die zaken van het vredegerecht in het nieuws komen?
"Een beetje kennis is een gevaarlijk ding; Drink diep, of proef niet van de Pierische bron: Daar bedwelmen oppervlakkige gedachten de hersenen" - Alexander Pope Laatst gewijzigd door TV-verslaafde : 7 december 2021 om 19:54. |
![]() |
![]() |