![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe kritiek op een hevig vervuilende bruinkoolmijn de Poolse overheid doet steigeren: “uiterst onverantwoorde uitspraken”
De Poolse overheid roept Miroslaw Jasinski, haar ambassadeur in Tsjechië, terug nadat hij openlijke kritiek uitte tegen Polen. Volgens Warschau maakte de ambassadeur “uiterst onverantwoorde” uitspraken over zijn thuisland. De ambassadeur had kritiek op de exploitatie van een hevig vervuilende mijn die wordt uitgebaat door een staatsbedrijf. “Premier Morawiecki heeft besloten de procedure op te starten om de Poolse ambassadeur in Tsjechië te ontslaan”, reageert Piotr Müller, de woordvoerder van de Poolse overheid, op Twitter. “We gaan niet akkoord met de uiterst onverantwoorde uitspraken over de mijn in Turów. Het is de plicht van elke Poolse diplomaat om de belangen van Polen te behartigen.” Is dit niet totaal van de pot gerukt? Zouden ze in Polen niet beter de regering ontslaan? En wat doet Europa? Waarschijnlijk zoals altijd, niets. Terwijl het Europees Hooggerechtshof de Poolse overheid in september tot een boete van 500.000 euro dwong zolang de activiteiten in de mijn niet worden stilgelegd. Het ziet er echter niet naar uit dat Warschau van plan is zich iets van die sanctie aan te trekken. De hevige vervuiling van omgeving en drinkwater belangt iedereen aan, iedere Europeaan en in het bijzonder de Duitsers en de Tsjechen |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Polen heeft gelijk, ongeacht of hij het grote groene gelijk heeft of niet.
Moest de CEO van de reclame afdeling van Cola publiek stellen dat er in Cola vergif zat stond hij ook aan de deur... Dit gaat niet over het milieu maar over de taak van die man... Dat gezegd zijnde; de buitenlandse kritiek die hij herhaalt komt hoofdzakelijk van Duitsland (kijk eens tussen Aachen en Keulen op een satteliet kaart. Daar ligt een open mijn waar heel het centrum van Keulen in kan verdwijnen...). En van de EU die net terug begonnen is met gas, een fossiele brandstof te promoveren...
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Polen moet voor kernenergie gaan. Spijtig genoeg zal haar gebuur niet willen helpen. Domme Duitsers.