Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2023, 11:16   #1
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard Autoloze zondag de Far West

Gisteren me even te voet naar centrum Brussel gewaagd.

De laatste keer dat meen ik. Geloof ik wel 5 keer heb moeten wegspringen om mijn lijf en leden gaaf te houden

Van links van rechts tegen de richting zig zag door de rode lichten nul voorrang aan de zebrapaden..rijden op en af de voetpaden...snelheden tot tegen de 70

Ik geloof ik op 1 uur tijd wel 55 PV had kunnen uitschrijven. Dit is niet meer normaal

DE stad is zonder autos een pak gevaarlijker dan met autos. En zeggen dat iemand met een auto wordt beboet als zijn parkeerschijfje 1 minuutje over tijd is.

Pure discriminatie

https://www.bruzz.be/mobiliteit/volg...oet-2023-09-17

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 september 2023 om 11:17.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2023, 11:41   #2
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Wanneer komt er een step en fietsloze zondag als tegenpool van de autoloze zondag?

Das toch fair he.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2023, 11:49   #3
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Wanneer komt er een step en fietsloze zondag als tegenpool van de autoloze zondag?

Das toch fair he.

Daar heb je meer dan een punt. Zo kunnen voetgangers of mensen die wat veilig door de stad willen keuvelen dit doen op een veilige manier.

Zijn we eens een dagje verlost van die halve wilden.
Oud 18 september 2023, 11:54   #4
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen neemt de voorzitter van ecolo een taxi naar de rtl tv studio op 8 km van haar deur op de autoloze zondag. Als reden gaf ze op dat het te moeilijk was om met de fiets te doen. 25 minuten met de fiets rijden kan er zelfs niet vanaf voor de ecolo voorzitter. Kan het nog hypocrieter?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 18 september 2023 om 11:54.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2023, 11:56   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Gisteren me even te voet naar centrum Brussel gewaagd.

De laatste keer dat meen ik. Geloof ik wel 5 keer heb moeten wegspringen om mijn lijf en leden gaaf te houden

Van links van rechts tegen de richting zig zag door de rode lichten nul voorrang aan de zebrapaden..rijden op en af de voetpaden...snelheden tot tegen de 70

Ik geloof ik op 1 uur tijd wel 55 PV had kunnen uitschrijven. Dit is niet meer normaal

DE stad is zonder autos een pak gevaarlijker dan met autos. En zeggen dat iemand met een auto wordt beboet als zijn parkeerschijfje 1 minuutje over tijd is.

Pure discriminatie

https://www.bruzz.be/mobiliteit/volg...oet-2023-09-17
Hoeveel doden en hoeveel gekwetsten zijn er gevallen misschien?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2023, 12:00   #6
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Dit jaar weet ik niet maar verleden jaar veel mensen op spoed. De cijfers komen nog wel.

Hier alvast wat cijfers vrijgegeven door Groen alleszins al een pak meer dab tijdens een gewone dag met autos

Hier en daar zijn een paar klein ongevallen gebeurd, maar zonder veel erg. De Brusselse brandweer heeft alles samen 238 interventies uitgevoerd, waarvan 41 op de openbare weg. Dat is iets meer dan vorig jaar. Die interventies hadden meestal te maken met valpartijen met de step of de fiets.

https://www.bruzz.be/samenleving/tra...dag-2006-09-18

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230917_96360236

En vergelijk dat eens met een 'normale' zondag.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 september 2023 om 12:10.
Oud 18 september 2023, 12:01   #7
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ondertussen neemt de voorzitter van ecolo een taxi naar de rtl tv studio op 8 km van haar deur op de autoloze zondag. Als reden gaf ze op dat het te moeilijk was om met de fiets te doen. 25 minuten met de fiets rijden kan er zelfs niet vanaf voor de ecolo voorzitter. Kan het nog hypocrieter?
Beetje zoals Ursula. Die vliegt ook naar Straatsburg met een prive jet om daar te gaan pleiten voor het klimaat.
Oud 18 september 2023, 12:16   #8
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mischien een goed idee om ook automobilisten vogelvrij te verklaren.....iedereen doet en rijdt maar hoe hij wil. Zelfs stontzat rijden .....je zegt het zelf het is dan niet onveiliger.
Oud 18 september 2023, 14:33   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dit jaar weet ik niet maar verleden jaar veel mensen op spoed. De cijfers komen nog wel.

Hier alvast wat cijfers vrijgegeven door Groen alleszins al een pak meer dab tijdens een gewone dag met autos

Hier en daar zijn een paar klein ongevallen gebeurd, maar zonder veel erg. De Brusselse brandweer heeft alles samen 238 interventies uitgevoerd, waarvan 41 op de openbare weg. Dat is iets meer dan vorig jaar. Die interventies hadden meestal te maken met valpartijen met de step of de fiets.

https://www.bruzz.be/samenleving/tra...dag-2006-09-18

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230917_96360236

En vergelijk dat eens met een 'normale' zondag.
Ja, doe eens. Maar wel: gelijke monniken, gelijke kappen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2023, 14:43   #10
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, doe eens. Maar wel: gelijke monniken, gelijke kappen.

100000/365 = 273.

Alle dagen door de week moeten er dat ongeveer 270 zijn. Op zondagen zal dat zelfs heel wat minder zijn.

https://www.hln.be/brussel/recordaan...-000~a449e140/

Op een fiets en step zondagje zit je aan 238. En het was dan nog droog en zonnig

En mocht je het nog niet weten fietsers motoren en voetgangers maken zowat de helft van het aantal verkeersdoden uit terwijl er een heel pak minder van rondrijden.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 september 2023 om 15:02.
Oud 19 september 2023, 21:43   #11
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pas op ik denk een massa. We hebben het hier tenslotte over Brussel he

Die stad waar jij in uw broek kakt.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 september 2023 om 21:44.
Oud 21 september 2023, 00:56   #12
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ja, Mie Vogels.
Zogezegd met de fiets naar het stadhuis komen als er zitting is maar in werkelijkheid door haar man met de auto gebracht worden en in de nabijheid van het stadhuis de fiets uit de koffer van de auto halen en dan 100 meter naar het stadhuis fietsen.

Of in het parlement de auto en het gebruik daarvan verketteren maar wel met haar foto in GvA op een pagina grote reklame voor Volvo pronken.

Laatst gewijzigd door daiwa : 21 september 2023 om 01:02.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2023, 11:15   #13
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ja, Mie Vogels.
Zogezegd met de fiets naar het stadhuis komen als er zitting is maar in werkelijkheid door haar man met de auto gebracht worden en in de nabijheid van het stadhuis de fiets uit de koffer van de auto halen en dan 100 meter naar het stadhuis fietsen.

Of in het parlement de auto en het gebruik daarvan verketteren maar wel met haar foto in GvA op een pagina grote reklame voor Volvo pronken.

Die Mie Vogels heeft jaren met een oude Volvo Diesel 240 gereden......als die in de straat voorbij was gereden hong er na een half uur nog een diesel walm.

Doe wat ik zeg maar doe niet wat ik doe is het motto van iedere groene.
Oud 21 september 2023, 13:00   #14
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

In het prille begin van haar loopbaan reed ze in een R4 met een P nummerplaat.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be