![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gisteren me even te voet naar centrum Brussel gewaagd.
De laatste keer dat meen ik. Geloof ik wel 5 keer heb moeten wegspringen om mijn lijf en leden gaaf te houden Van links van rechts tegen de richting zig zag door de rode lichten nul voorrang aan de zebrapaden..rijden op en af de voetpaden...snelheden tot tegen de 70 Ik geloof ik op 1 uur tijd wel 55 PV had kunnen uitschrijven. Dit is niet meer normaal DE stad is zonder autos een pak gevaarlijker dan met autos. En zeggen dat iemand met een auto wordt beboet als zijn parkeerschijfje 1 minuutje over tijd is. Pure discriminatie https://www.bruzz.be/mobiliteit/volg...oet-2023-09-17 Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 september 2023 om 11:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wanneer komt er een step en fietsloze zondag als tegenpool van de autoloze zondag?
Das toch fair he. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar heb je meer dan een punt. Zo kunnen voetgangers of mensen die wat veilig door de stad willen keuvelen dit doen op een veilige manier. Zijn we eens een dagje verlost van die halve wilden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondertussen neemt de voorzitter van ecolo een taxi naar de rtl tv studio op 8 km van haar deur op de autoloze zondag. Als reden gaf ze op dat het te moeilijk was om met de fiets te doen. 25 minuten met de fiets rijden kan er zelfs niet vanaf voor de ecolo voorzitter. Kan het nog hypocrieter?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 18 september 2023 om 11:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit jaar weet ik niet maar verleden jaar veel mensen op spoed. De cijfers komen nog wel. Hier alvast wat cijfers vrijgegeven door Groen alleszins al een pak meer dab tijdens een gewone dag met autos Hier en daar zijn een paar klein ongevallen gebeurd, maar zonder veel erg. De Brusselse brandweer heeft alles samen 238 interventies uitgevoerd, waarvan 41 op de openbare weg. Dat is iets meer dan vorig jaar. Die interventies hadden meestal te maken met valpartijen met de step of de fiets. https://www.bruzz.be/samenleving/tra...dag-2006-09-18 https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230917_96360236 En vergelijk dat eens met een 'normale' zondag. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 september 2023 om 12:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
100000/365 = 273. Alle dagen door de week moeten er dat ongeveer 270 zijn. Op zondagen zal dat zelfs heel wat minder zijn. https://www.hln.be/brussel/recordaan...-000~a449e140/ Op een fiets en step zondagje zit je aan 238. ![]() ![]() En mocht je het nog niet weten fietsers motoren en voetgangers maken zowat de helft van het aantal verkeersdoden uit terwijl er een heel pak minder van rondrijden. ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 september 2023 om 15:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Die stad waar jij in uw broek kakt. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 september 2023 om 21:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zogezegd met de fiets naar het stadhuis komen als er zitting is maar in werkelijkheid door haar man met de auto gebracht worden en in de nabijheid van het stadhuis de fiets uit de koffer van de auto halen en dan 100 meter naar het stadhuis fietsen. Of in het parlement de auto en het gebruik daarvan verketteren maar wel met haar foto in GvA op een pagina grote reklame voor Volvo pronken. Laatst gewijzigd door daiwa : 21 september 2023 om 01:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die Mie Vogels heeft jaren met een oude Volvo Diesel 240 gereden......als die in de straat voorbij was gereden hong er na een half uur nog een diesel walm. Doe wat ik zeg maar doe niet wat ik doe is het motto van iedere groene. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In het prille begin van haar loopbaan reed ze in een R4 met een P nummerplaat.
|
![]() |
![]() |