Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 februari 2022, 23:07   #1
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard Belgische overheid maakt zich stierlijk belachelijk

Nu een na een, en aan een steeds sneller tempo, de dominostenen aan het vallen zijn, zou de Belgische regering een zeer krachtig signaal kunnen uitsturen, nu vrijdag, en net zoals Zweden vandaag, de pandemie als voorbij kunnen verklaren, en ons onze ONTERECHT afgenomen vrijheid kunnen terugGEVEN.

Zoals als wel duidelijk is, voor iedereen die niet met pattex vastgekleefd zit aan knop 1 en 2 van z’n afstandsbediening, zijn er enkel nog maar politieke redenen om een privilege-systeem in stand te houden.

De afrekening MOET gemaakt worden, maar de inquisiteurs kiezen vanaf nu hoe veel verder ze nog over de schreef gaan.

Laat het duidelijk zijn, en trek uw ogen open, heren en dames in Brussel; jullie bepalen hoe lang de strijd nog duurt, maar verloren heb je al.
Oud 9 februari 2022, 23:18   #2
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In Frankrijk zou men alle maatregelen overboord gooien in april. Dan zijn de verkiezingen aan de gang. Klinkt wat opportuun. Heb meer interesse wat buiten Europa gebeurd. Weinig zin om hier nog langer gevangen te zitten.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2022, 23:30   #3
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
In Frankrijk zou men alle maatregelen overboord gooien in april. Dan zijn de verkiezingen aan de gang. Klinkt wat opportuun. Heb meer interesse wat buiten Europa gebeurd. Weinig zin om hier nog langer gevangen te zitten.
I feel you, maar opstaan en weggaan is je gewonnen geven. Nee?

Ik heb er ook al duizend keer aan gedacht hoor.

Maar ze kunnen menne zak opblazen, dat de priviligieurs en force-vaxxeurs maar opkrassen. Ik blijf en ik schrijf, en ik vecht.

Het rinkelende geluid van vallende dominostenen klinkt als muziek uit de hemel, en geeft me duizendkracht moed!
Oud 9 februari 2022, 23:34   #4
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht

Maar ze kunnen menne zak opblazen, dat de priviligieurs en force-vaxxeurs maar opkrassen. Ik blijf en ik schrijf, en ik vecht.

Het rinkelende geluid van vallende dominostenen klinkt als muziek uit de hemel, en geeft me duizendkracht moed!
Ik ben blij voor jou maar ik ben er niet gerust in, als ik zie dat dat CST zelfs nu nog niet massaal genegeerd wordt. Mensen zijn oprecht blij met 'versoepelingen'.
Oud 9 februari 2022, 23:47   #5
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik heb hier wel een blok van een bedrijf (twee ondertussen) aan mijn been. Dat was reeds zo toen ik het in 81-82 in New York niet onaardig deed en helaas terug gekomen ben. Je suis a l'automne de ma vie, je sens la fatigue mais les autres me prennent toujours pour leur mine d'or.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 9 februari 2022 om 23:48.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2022, 23:50   #6
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Ik ben blij voor jou maar ik ben er niet gerust in, als ik zie dat dat CST zelfs nu nog niet massaal genegeerd wordt. Mensen zijn oprecht blij met 'versoepelingen'.
Denk aan het 100-apen-experiment.

De hoeveelheid ontwaakten op zich is irrelevant. Er is een kritische massa nodig, en die is kleiner dan je denkt. En “poef” ‘t is weg.

Het is onmogelijk in te schatten waar die kritische massa zich bevindt, en hoe ver we er af zijn, maar je kan onmogelijk nog beargumenteren dat we niet dichterbij komen.

Hou vol, hou moed, en blijf strijden!

Onze tegenstanders zijn geen strijders, hou ook dat altijd goed voor ogen. Ze doen het voor iets anders dan overtuiging, ze doen het voor iets anders dan het goede, ze doen het voor iets anders dan de mensheid.

Ze hebben enkel lege en holle begrippen. Maar geen karakter, geen ziel, geen inhoud. Als je de vijand aankijkt in z’n gezicht zie je NIETS.
Oud 9 februari 2022, 23:54   #7
gunter5148

Standaard

Citaat:
Ik heb hier wel een blok van een bedrijf (twee ondertussen) aan mijn been. Dat was reeds zo toen ik het in 81-82 in New York niet onaardig deed en helaas terug gekomen ben. Je suis a l'automne de ma vie, je sens la fatigue mais les autres me prennent toujours pour leur mine d'or.
Als je je werk als blok aan je been beschouwt, moet je verkopen, en niet omzien. It’s stricktly business. En als je aan een goede partij verkoopt, dan kan je met opgeheven hoofd buitenwandelen, en je mensen in goede handen achterlaten.
Leeftijd is niets. Plezier is alles.
Oud 10 februari 2022, 05:47   #8
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Macron heeft zich vastgezet in zijn "strategie" van emmerdeur. Dus moet hij dat narratief tot aan de verkiezingen volhouden he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 06:45   #9
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb hier wel een blok van een bedrijf (twee ondertussen) aan mijn been. Dat was reeds zo toen ik het in 81-82 in New York niet onaardig deed en helaas terug gekomen ben.
Je suis a l'automne de ma vie, je sens la fatigue mais les autres me prennent toujours pour leur mine d'or.
Is het een drug ofwa?
Conseil: Dis 'fourt' aux autres!

Ik bedoel: ik heb vanaf mijn twintiger jaren geleefd en gedaan wat ik graag doe: "gewerkt" zoals men zegt, alleen ik vond dat dat geen werk was, maar leven. Met volle goesting en plezier, inclusief het gevloek als men start vanaf nul met slechts morele steun en eigen kleine inbreng (wel twee derden meerderheidskapitaal, he. Ni zot.) Indien mijn leven opnieuw te starten van nul deed ik gegarandeerd krak 't zelfde. Ik heb wel vanaf mijn vijftigste de ratrace afgebouwd en nooit achterom gekeken.
Man. echt: het was een echt plezier om mijn bedrijf destijds te verkopen. Maar ja, 'verkoper' was mijn ding.

(Enneuh, Gipsy: mijn (ook twee, toen) bedrijven zijn nooit een blok aan mijn been geweest. Indien ge het zo aanvoelt is 't hoog tijd om effe te reflecteren...
Live and let die.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 10 februari 2022 om 06:56.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 06:53   #10
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu een na een, en aan een steeds sneller tempo, de dominostenen aan het vallen zijn, zou de Belgische regering een zeer krachtig signaal kunnen uitsturen, nu vrijdag, en net zoals Zweden vandaag, de pandemie als voorbij kunnen verklaren, en ons onze ONTERECHT afgenomen vrijheid kunnen terugGEVEN.

Zoals als wel duidelijk is, voor iedereen die niet met pattex vastgekleefd zit aan knop 1 en 2 van z’n afstandsbediening, zijn er enkel nog maar politieke redenen om een privilege-systeem in stand te houden.

De afrekening MOET gemaakt worden, maar de inquisiteurs kiezen vanaf nu hoe veel verder ze nog over de schreef gaan.

Laat het duidelijk zijn, en trek uw ogen open, heren en dames in Brussel; jullie bepalen hoe lang de strijd nog duurt, maar verloren heb je al.
FVDB wil dat minstens met één week uitstellen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 07:05   #11
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Macron heeft zich vastgezet in zijn "strategie" van emmerdeur. Dus moet hij dat narratief tot aan de verkiezingen volhouden he.
Off Topic: als ingezetene kunt ge de temperatuur beter aanvoelen. Wat is je prognose voor la Présidentielle 2022? Macron tegen Marine, of...?
(Ik denk dat de snotneus al bij al de meeste kans maakt tegen wie ook, behalve als er een of ander konijnenschandaal zou opsteken.)

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 10 februari 2022 om 07:06.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 07:10   #12
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Off Topic: als ingezetene kunt ge de temperatuur beter aanvoelen. Wat is je prognose voor la Présidentielle 2022? Macron tegen Marine, of...?
Ik vrees dat Macron het uiteindelijk zal halen. De enige "hoop" is dat Pécresse op de tweede plaats komt, dan zou het wel eens moeilijk kunnen worden voor hem, maar ik zou denken dat Pécresse gewoon een slechtere versie van Macron is eigenlijk. Want je moet het Macron nageven: het is een intelligente mens. Het echte probleem met Macron is dat hij geen "houvast" heeft, en dobbert zonder overtuiging, behalve zijn eigen ego. Dat is van Pécresse al minder evident dat zij een intelligente vrouw is. Het is echt moeilijk te zeggen: Pécresse, Zémour en Le Pen zijn aan elkaar gewaagd. Wie "nummer 2" zal worden is koffie dik kijken. Als het Zémour of Le Pen is, dan is Macron zo goed als zeker van te winnen. Als het Pécresse is, is dat stukken minder evident. En op dit ogenblik is het een dubbeltje op een kant om te weten wie van die drie op nummer 2 zal komen. Links en groen zijn essentieel dood en doen niet mee. Het deel "normale sossen" heeft Macron al in zijn zak. Pécresse als persoon stelt niet veel voor, maar zij is de vertegenwoordigster van "normaal rechts" in Frankrijk die traditioneel vaak de presidentiele verkiezingen wint. Dat had zo moeten zijn met Fillon, had het gerecht hem niet afgeschoten in volle vlucht.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 februari 2022 om 07:15.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2022, 07:20   #13
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik vrees dat Macron het uiteindelijk zal halen. De enige "hoop" is dat Pécresse op de tweede plaats komt, dan zou het wel eens moeilijk kunnen worden voor hem, maar ik zou denken dat Pécresse gewoon een slechtere versie van Macron is eigenlijk. Want je moet het Macron nageven: het is een intelligente mens. Het echte probleem met Macron is dat hij geen "houvast" heeft, en dobbert zonder overtuiging, behalve zijn eigen ego. Dat is van Pécresse al minder evident dat zij een intelligente vrouw is. Het is echt moeilijk te zeggen: Pécresse, Zémour en Le Pen zijn aan elkaar gewaagd. Wie "nummer 2" zal worden is koffie dik kijken. Als het Zémour of Le Pen is, dan is Macron zo goed als zeker van te winnen. Als het Pécresse is, is dat stukken minder evident. En op dit ogenblik is het een dubbeltje op een kant om te weten wie van die drie op nummer 2 zal komen. Links en groen zijn essentieel dood en doen niet mee. Het deel "normale sossen" heeft Macron al in zijn zak.
Merci. Ik volg je redenering hier, hehe! ().
Zemmour heeft het veld zeker open gegooid. Dat is een verdienste. Verder echter naar mijn gevoel is hij geen presidentieel materiaal in Frankrijk. Te beperkt discours. Goed entertainment voor even.

Soit, sorry guys: onvergeeflijk Off-Topic.
'k Zal als boete een kaarske branden voor sint Leiau Twie.
Oud 10 februari 2022, 07:38   #14
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

On topic zou de regering er goed aan doen de protesten voor te zijn, er is een stevige daling van ziekenhuisopnames dus het is verdedigbaar om alles open te gooien.

Dan heb je corona advies die vooraf in de pers komt zodat politiekers bijna verplicht worden om het te volgen, allemaal vuile spelletjes.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be