Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 november 2004, 11:29   #1
dUSK
Provinciaal Statenlid

dUSK's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar dUSK
Standaard Wanneer komt IRAN aan de beurt, Mr. Bush?

Mehran, een moslim die in Teheran woont heeft een goede kijk op wat er daar leeft, mailde via een internationaal forum het volgende door over het islamitische fundamentalisme in zijn land:

"[font=Arial]The only way to win this is to destroy the Islamic Militant Movement. In my country, the so-called Islamic Republic is nothing but a rogue, corrupt and number one financial supporter of terror around the world. Without Iran's financial backing, Hezbollah would cease to exist. Every Friday in Teheran, the call to prayer is also one to remind us that Isreal needs to be destroyed. Literally. This is what the mullahs believe, this is what the mullahs are working towards. Their next move is to supply Muslim militants with a nuclear bomb. Remember, these people live for the other world, where they will get 70 virgins and unlimited amounts of alcohol once they enter heaven. Moral and humanity are not a part of their vocabulary."[/font]

Laatst gewijzigd door dUSK : 19 november 2004 om 11:38.
dUSK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2004, 12:03   #2
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Hebben ze olie?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2004, 12:16   #3
dUSK
Provinciaal Statenlid

dUSK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Hebben ze olie?
Olie.... het smeersel van het terrorisme.
Oud 19 november 2004, 12:20   #4
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

Mr Bush is out of money, Iran ipv Irak zou logischer zijn...

Iran, Saudi's, Emiraten, Zuid-Korea, Afghanistan Pakistan en misschien nog een paar landen die imho gevaarlijk zijn..
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2004, 12:22   #5
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Nog niet genoeg oorlog op tv naar de smaak van sommigen. De miserie waarin de Irakezen zitten wens je nu ook toe aan tachtig miljoen Iraniers?

Oud 19 november 2004, 12:29   #6
Shizie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Nog niet genoeg oorlog op tv naar de smaak van sommigen. De miserie waarin de Irakezen zitten wens je nu ook toe aan tachtig miljoen Iraniers?

Oud 19 november 2004, 12:32   #7
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
Liever miserie aan 80 000 000 Iraniers dan nukes en rakketen die Europa en Israel kunnen bereiken in Iraanse handen...
Nu ja, droom maar verder. De legermacht van de VS zit nu al aan zijn limiet om Irak onder de knoet te houden.

Oud 19 november 2004, 12:36   #8
Shizie
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu ja, droom maar verder. De legermacht van de VS zit nu al aan zijn limiet om Irak onder de knoet te houden.

true :/
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2004, 13:29   #9
dUSK
Provinciaal Statenlid

dUSK's schermafbeelding

Standaard

Maar ondertussen wordt er maar verder gebouwd aan die kernbom. In Rusland heb ook niet alle vertrouwen, maar in Iran al zeker niet. In dat apenland kan je met je bestelwagentje en een vals pasje de gekste dingen uithalen vrees ik. En nu die legers toch in de geburen zijn...
Oud 19 november 2004, 13:35   #10
dUSK
Provinciaal Statenlid

dUSK's schermafbeelding

Standaard

'Iran kan binnen enkele maanden kernbom maken'

Uitgegeven: 27 juli 2004 09:56 (--> dan is ze nu dus klaar!!!)

LONDEN - Iran is nog maar 'enkele maanden verwijderd' van demogelijkheid uranium te verrijken voor een kernbom. Dit meldde deBritse krant The Times dinsdag op gezag van 'westerse diplomatiekebronnen'.

Het land heeft volgens de bronnen van de krant "tijd gekocht door te doen alsof het meewerkte met het InternationaalAtoomenergie Agentschap (IAEA) en met een diplomatiek initiatief van Groot-Brittannië, Frankrijk en Duitsland".

Nu blijkt dat het land veel verder is met het verwerven van de relevante nucleaire technologie dan iedereen dacht, zei een Britse functionaris tegen The Times. "In feite zijn zij gewoon doorgegaan met onderzoek en nu zijn ze nog maar een paar maanden verwijderd van de completering van het programma."

Laatst gewijzigd door dUSK : 19 november 2004 om 13:37.
Oud 19 november 2004, 13:35   #11
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ze moeten een nummerken trekken zoals bij den beenhouwer, en geduldig wachten, er zijn nog enigte Axes of Evil voor hen hé, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2004, 14:44   #12
Jolle
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
Liever miserie aan 80 000 000 Iraniers dan nukes en rakketen die Europa en Israel kunnen bereiken in Iraanse handen...
Dan zou ik mij maar snel naar ergens anders reppen : Noord Korea is proeven aan het doen, en da's ook een "schurkenstaat" in Bushes "humble" opinion...

Laatst gewijzigd door Jolle : 19 november 2004 om 14:44.
Jolle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2004, 14:58   #13
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dUSK
....[font=Arial] In my country, the so-called Islamic Republic is nothing but a rogue, corrupt and number one financial supporter of terror around the world. ......[/font]
...sorry , maar ben geen fan van het Iraans beleid...maar als je dit vertaalt naar het US model....[font=Arial]The USA, the so-called 'land of freedom & speech' is nothing but a rogue, corrupt and number one financial supporter of illegal warfare around the world.....[/font]
[font=Arial]Maw , zie ik niet veel verschil..de ene in de naam van God en de andere in de name van Allah... ..both systems sucks...[/font]

Laatst gewijzigd door neruda : 19 november 2004 om 14:59.
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2004, 15:04   #14
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wel, in dat geval is het misschien eens tijd voor de Europese landen die tegen de oorlog in Irak waren om in actie te treden.

Zij hebben zo'n grote mond tegen de V.S. , wel, het moment is aangebroken om te tonen hoe zij een probleem oplossen.

Even kijken of we op hen kunnen rekenen om die zotte ayatollah's tegen te houden.

Neruda, jij ook, hé. Het is nu het moment om ons uit te leggen hoe je zonder Bush en de Amerikanen het probleem 'Iran' gaat aanpakken.

Ik ben benieuwd.

Laatst gewijzigd door Antoon : 19 november 2004 om 15:05.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2004, 15:12   #15
dUSK
Provinciaal Statenlid

dUSK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
...sorry , maar ben geen fan van het Iraans beleid...maar als je dit vertaalt naar het US model....[font=Arial]The USA, the so-called 'land of freedom & speech' is nothing but a rogue, corrupt and number one financial supporter of illegal warfare around the world.....[/font]
[font=Arial]Maw , zie ik niet veel verschil..de ene in de naam van God en de andere in de name van Allah... ..both systems sucks...[/font]
Met dit verschil dat we (dacht ik toch) van Amerika geen aanval hoeven te vrezen.
Van Iran en vooral van één van hun gesubisieerde geschifte terroristenclubjes wel. Of dit nu met of zonder hun toestemming of weten gebeurt, daar laat ik me niet over uit.
Met Korea heeft Europa weinig of niks mee aan de hand. Dat is de 'ver van mijn bed'-show. Maar met de islam, door dat 1%-tje fundamentalisten, begint het serieus te vonken.
Ik vind dat het Iraans probleem flink onderschat wordt.
Oud 19 november 2004, 15:13   #16
dUSK
Provinciaal Statenlid

dUSK's schermafbeelding

Standaard

Ik ook, héél benieuwd.

Laatst gewijzigd door dUSK : 19 november 2004 om 15:15.
Oud 19 november 2004, 15:20   #17
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ook, héél benieuwd.
De slinkse klootzakskes zullen het zoals steeds wel weer oplossen (met hun flippend bakkes)...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2004, 15:31   #18
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Wel, in dat geval is het misschien eens tijd voor de Europese landen die tegen de oorlog in Irak waren om in actie te treden.

Zij hebben zo'n grote mond tegen de V.S. , wel, het moment is aangebroken om te tonen hoe zij een probleem oplossen.
Citaat:

Even kijken of we op hen kunnen rekenen om die zotte ayatollah's tegen te houden.

Neruda, jij ook, hé. Het is nu het moment om ons uit te leggen hoe je zonder Bush en de Amerikanen het probleem 'Iran' gaat aanpakken.

Ik ben benieuwd.
Waarom denk je uberhaupt dat er een probleem is dat opgelost moet worden? Ik stel 'niks doen' voor als oplossing, en deze oplossing is superieur aan de catastrofe waarin de Amerikenen Irak en hun eigen leger gegooid hebben.

De ayatollah's zijn al aan de macht sinds 1979. Ze zijn geen onverdeelde zegen geweest voor het Iraans volk. Dat is een probleem van het Iraans volk. De ayatollah's hebben noch mijzelf, noch mijn naasten ooit een haar gekrenkt. Ze hebben grappige lange baarden en lopen rond in een soort jurken. Ze zitten bij elkaar, slurpen thee en interpreteren godganse dagen de Koran. Als jij, tienduizend kilometer verderop, het in je broek wilt doen voor deze onwaarschijnljke wezens, mij best.

Oud 19 november 2004, 15:36   #19
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met dit verschil dat we (dacht ik toch) van Amerika geen aanval hoeven te vrezen.
Van Iran en vooral van één van hun gesubisieerde geschifte terroristenclubjes wel. Of dit nu met of zonder hun toestemming of weten gebeurt, daar laat ik me niet over uit.
Met Korea heeft Europa weinig of niks mee aan de hand. Dat is de 'ver van mijn bed'-show. Maar met de islam, door dat 1%-tje fundamentalisten, begint het serieus te vonken.
Ik vind dat het Iraans probleem flink onderschat wordt.
Ach zo , zo zit het , 'wij' hoeven ons niet zorgen over te maken van enige Amerikaanse aanval maar een andere op een illegale manier platbombarderen kan dus wel blijkbaar, niet ?
Als ge het mij vraagt is Bush&Co 'de' grootste bedreiging van de 21ste eeuw die de 'world order' eventjes aan zijn voeten blijft vegen...
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2004, 15:37   #20
dUSK
Provinciaal Statenlid

dUSK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De ayatollah's hebben noch mijzelf, noch mijn naasten ooit een haar gekrenkt. Ze hebben grappige lange baarden en lopen rond in een soort jurken. Ze zitten bij elkaar, slurpen thee en interpreteren godganse dagen de Koran. Als jij, tienduizend kilometer verderop, het in je broek wilt doen voor deze onwaarschijnljke wezens, mij best.
Heb jij daar ergens een verborgen webcam hangen, ofzo?

Waarom sleutelen ze dan zo vastberaden aan een kernwapen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be