Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 januari 2022, 00:54   #1
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard Sexschandaal TheVoice - Ali B onder vuur

Over Ali B: “Plots zei hij: ‘Ik heb zin om je te neuken.’”

Maar hopelijk kan ik met deze aangifte iets bereiken voor andere meiden, die twijfelden om aangifte te doen omdat ze dachten dat het niet erg genoeg was. Ik hoop dat het ook iets gaat betekenen voor dat soort meisjes, die zich nooit gehoord hebben gevoeld. Ik ben wel wat bang voor de reactie van Ali. Dat hij naar buiten komt en het gaat ontkennen. Vandaag heb ik bevestiging gekregen dat wat er is gebeurd niet m’n eigen schuld is.”

https://www.hln.be/dossier-seksueel-...roek~a8825f33/

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 21 januari 2022 om 01:04.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2022, 07:23   #2
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Marco Borsato ligt ook onder vuur.

Godverdomme wat een smeerlapperij vindt er toch plaats in dat artiestenwereldje?

Zo lang ze elkaar (meerderjarigen) te pletter neuken (wederzijdse toestemming), kan het mij eigenlijk niet schelen, maar van kinderen blijf je af!
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2022, 07:33   #3
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Tom Barman gaf het lang geleden in een interview eerlijk toe. De enige reden dat hij in de muziek zit is om zoveel mogelijk seks te hebben. Het is maar wachten tot alle groupies zich gebruikt voelen om een nog grotere golf van zaken op gang zien te komen.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 21 januari 2022 om 07:34.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2022, 07:59   #4
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht

Godverdomme wat een smeerlapperij vindt er toch plaats in dat artiestenwereldje?

Zo lang ze elkaar (meerderjarigen) te pletter neuken (wederzijdse toestemming), kan het mij eigenlijk niet schelen, maar van kinderen blijf je af!
De showbizz, de nieuwe katholieke kerk ?

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2022, 08:06   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Seks, precies iets dat verboden moet worden.

En da's redelijk gemakkelijk, het zijn altijd de mannen die slecht zijn.
Awel:
Neem maar afscheid van klokkenspel en klepel. Probleem voor eeuwig en altijd opgelost.
Oud 21 januari 2022, 08:28   #6
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Awel:
Neem maar afscheid van klokkenspel en klepel. Probleem voor eeuwig en altijd opgelost.
Seks is fantastisch....
Net als alcohol.
Als men het gaat misbruiken, is het fantastische eraf en komt de miserie.

U lijkt hier niet het verschil te kunnen / willen zien. Waarom ?

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 21 januari 2022 om 08:29.
Oud 21 januari 2022, 10:04   #7
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Tom Barman gaf het lang geleden in een interview eerlijk toe. De enige reden dat hij in de muziek zit is om zoveel mogelijk seks te hebben. Het is maar wachten tot alle groupies zich gebruikt voelen om een nog grotere golf van zaken op gang zien te komen.
Ja ok, maar dat zijn groupies. Die vragen er écht zelf om.

In dit geval gaat het over machtsmisbruik in de werksfeer.
Oud 21 januari 2022, 10:18   #8
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Hun media waarop ze verschijnen houden lippen stijf rond zware feiten.
Van Dutroux tot Epstein en alles daartussen.
Ze zetten zelfs alternatieve complottheorieën in de spotlight om het echte pizzaschandaal verder up te coveren.

De enige mensen die nog echt vertrouwen te zijn, schikken zich niet naar een mentaliteit om de showman -vrouw -trans te spelen op die vierkante propagandatube. Integere mensen verschijnen niet op tv.

Laatst gewijzigd door CUFI : 21 januari 2022 om 10:27.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2022, 10:29   #9
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Wat is er van Tom Barman eigenlijk terecht gekomen? Wat doet die man nu? Ik volg de “showbizz” hoegenaamd niet. Wat ik mij van die man herinner is dat hij in interviews een 50/50 taaltje gebruikte: de helft Aantwaarps en de helft Amerikaans Engels. Bij mij kwam hij over als een hufter.
Oud 21 januari 2022, 10:45   #10
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht

Zoals 'em zei tegen de dames in zijn team: "Even slikken en weer doorgaan."
Oud 21 januari 2022, 11:05   #11
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Awel:
Preventief liefst zeker?
Bij alle mannen dus...
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2022, 11:10   #12
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

nonnen in een hoerenkot en ge zijt gemietoet

geld en roem of anders toch maar patatten schillen en de gang dweilen

en diene john is het geweest

jaja
Oud 21 januari 2022, 11:50   #13
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Preventief liefst zeker?
Bij alle mannen dus...
Als ge sommige wokertjes bezig hoort, lijkt het daarop neer te komen.
Maar alleen bij de witneuzen.
Oud 21 januari 2022, 11:52   #14
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Seks is fantastisch....
Net als alcohol.
Als men het gaat misbruiken, is het fantastische eraf en komt de miserie.
https://www.youtube.com/watch?v=WyYfb3WUIcE
Citaat:
U lijkt hier niet het verschil te kunnen / willen zien. Waarom ?
Niets is wat het lijkt, maar Parcifal had het wel door.
Oud 21 januari 2022, 11:57   #15
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Ik heb daar helemaal geen wij gevoel bij. Maar ik kan niet zo goed tegen die hulpeloosheid, het is een soort ritueel vieren van de zwakte van de vrouw wat er nu gebeurt. Vooral in de mist om enkele noemenswaardige incidenten heen gecreeerd met laaggeletterde vaagpraat als 'seksueel overschrijdend' en 'veilige omgeving' want dan doorgaans betekent dat niemand de verkeerde gender pronouns of huidskleurbetitlingen gebruikt, maar blijkbaar ook met seks te maken heeft.
Het gaat wel om volwassen vrouwen en als je geen 'nee' kunt zeggen ben je nog niet volwassen en moet men zich afvragen of ze dan wel wat in volwassen omgevingen te zoeken hebben en of ze wel goed zijn opgevoed. In de grote mensenwereld hebben de meeste mensen nou eenmaal vooral het beste met zichzelf voor hebben en niet per se met een ander.

Belangrijker is of nu niet die hulpeloosheid van sommige vrouwen, het niet nee kunnen zeggen, het verkracht zijn als je dingen gedaan hebt waar je spijt van hebt, al dan niet omdat het niet het gewenste carriere-effect heeft gehad, als norm gesteld gaat worden. Woorden doen ertoe, precieze betekenissen ook en in een mist van preutsheid, een moreel oordeel over de mannen, onprofessionaliteit en spijt dreigen vage normen gesteld te worden die erop neerkomen dat vrouwen niet voor zichzelf op kunnen en hoeven te komen en deze hulpeloze wezens door mannen beschermd moeten worden tegen hun eigen zwakheid.

Dat vind ik een gevaarlijk norm omdat die niet gaat werken, niet reeel is en uitgaat van een zwak vrouwbeeld. De norm tav de fysiek zwakke vrouw die beschermd moet worden tegen de fysiek sterkere man vloeit wel heel makkelijk over in eentje ten aanzien van mentale zwakte.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2022, 12:00   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
De showbizz, de nieuwe katholieke kerk ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2022, 12:08   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Teveel goesting hebben om het te maken in de showbizz, en daardoor wel flink naïef worden,
macht erotiseert,
tegenover misbruik maken van je macht en invloed ...
Ik vind dat allemaal niet zo simpel om zeer precies een grens te trekken.

Wat wel duidelijk moet zijn: als je zo de grenzen overgaat dat je getypeerd kan worden als een seksueel roofdier, dan is er iets mis met je karakter. Dat is vergelijkbaar met het asociale karakter van een pedofiel of een sadist (zoals de moordenaar van dat kindje dat in Nederland teruggevonden werd).

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2022, 12:32   #18
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Teveel goesting hebben om het te maken in de showbizz, en daardoor wel flink naïef worden,
macht erotiseert,

Wat wel duidelijk moet zijn: als je zo de grenzen overgaat dat je getypeerd kan worden als een seksueel roofdier, dan is er iets mis met je karakter. Dat is vergelijkbaar met het asociale karakter van een pedofiel of een sadist (zoals de moordenaar van dat kindje dat in Nederland teruggevonden werd).
Ge moet toch de vrouwen, toch niet altijd, afschilderen als onschuldige slachtoffers. De meeste kennen den truc of the name of the game. Het is doorgaans achteraf of als hun vriend of man onraad ruikt dat ze ineens verkracht zijn.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 21 januari 2022 om 12:33.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2022, 12:36   #19
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
macht erotiseert,

Dit is er eentje van mijn echtgenote. Ik zou niet graag Vettige Jef worden genoemd.
Maar zij (mijn vrouw dus) vroeg zich af hoeveel vrouwen hun benen met graagte open doen in de hoop iets te bereiken in de showbiz. Maar als het niet blijkt te lukken (wegens hoogbegaafd en teveel aan talent allicht) dan maar METOO beginnen krijsen.
Ik heb er op geantwoord 8 van de 13 !

Citaat:
Volledig akkoord.
Het misbruiken van een machtspositie om er op los te pampelen of te neuken zelfs, dat is gewoon ziekelijk !
Indien bewezen zouden ze dergelijke klootzakken "chemisch" mogen kastreren met twee kasseistenen.

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 21 januari 2022 om 12:53.
Oud 21 januari 2022, 12:37   #20
LadyM
Burger

LadyM's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ik heb daar helemaal geen wij gevoel bij. Maar ik kan niet zo goed tegen die hulpeloosheid, het is een soort ritueel vieren van de zwakte van de vrouw wat er nu gebeurt. Vooral in de mist om enkele noemenswaardige incidenten heen gecreeerd met laaggeletterde vaagpraat als 'seksueel overschrijdend' en 'veilige omgeving' want dan doorgaans betekent dat niemand de verkeerde gender pronouns of huidskleurbetitlingen gebruikt, maar blijkbaar ook met seks te maken heeft.
Het gaat wel om volwassen vrouwen en als je geen 'nee' kunt zeggen ben je nog niet volwassen en moet men zich afvragen of ze dan wel wat in volwassen omgevingen te zoeken hebben en of ze wel goed zijn opgevoed. In de grote mensenwereld hebben de meeste mensen nou eenmaal vooral het beste met zichzelf voor hebben en niet per se met een ander.

Belangrijker is of nu niet die hulpeloosheid van sommige vrouwen, het niet nee kunnen zeggen, het verkracht zijn als je dingen gedaan hebt waar je spijt van hebt, al dan niet omdat het niet het gewenste carriere-effect heeft gehad, als norm gesteld gaat worden. Woorden doen ertoe, precieze betekenissen ook en in een mist van preutsheid, een moreel oordeel over de mannen, onprofessionaliteit en spijt dreigen vage normen gesteld te worden die erop neerkomen dat vrouwen niet voor zichzelf op kunnen en hoeven te komen en deze hulpeloze wezens door mannen beschermd moeten worden tegen hun eigen zwakheid.

Dat vind ik een gevaarlijk norm omdat die niet gaat werken, niet reeel is en uitgaat van een zwak vrouwbeeld. De norm tav de fysiek zwakke vrouw die beschermd moet worden tegen de fysiek sterkere man vloeit wel heel makkelijk over in eentje ten aanzien van mentale zwakte.
Nagel op de kop.
Mentale zwakte is waar die vrouwen aan lijden.
Maar dwnz dat het gedrag van Ali B in een nationaal programma als The Voice oké is; want dat is het absoluut niet. Een veroordeling voor zedenfeiten en bye bye showbizz carrière?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be