Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 februari 2022, 11:58   #1
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard De truckers WINNEN

De Canadese truckers laten zien hoe het moet.

De Canadese provincie Alberta neemt initiatief om ALLE maatregelen te beëindigen.

https://www.thestar.com/news/canada/...-children.html

Dixit Jason Kenney; “Now is the time to begin learning to live with COVID,” said Kenney. “These restrictions have led to terrible division."

“We cannot remain at a heightened state of emergency forever. We have to begin to heal.”

HHHAAAALLLLLOOOOO België...................

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 9 februari 2022 om 11:58.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2022, 15:03   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Beetje lachwekkend om de versoepelingen van de maatregelen niet toe te schrijven aan de cijfers van hospitalisaties, ic bedden en besmettingen,
maar wel aan een paar camioneurs.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2022, 15:06   #3
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Beetje lachwekkend om de versoepelingen van de maatregelen niet toe te schrijven aan de cijfers van hospitalisaties, ic bedden en besmettingen,
Anders wel raar dat men het nu pas doet, terwijl de "cijfers" al een tijdje OK zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2022, 15:12   #4
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De nieuw ontstane wappie-cultuur is in sneltreinvaart aan het evolueren tot een nieuw 'geloof'. Eigen goeroe's, predikanten en visionaire orakels, eigen versie van wetenschap en een patent op het groot gelijk.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2022, 15:15   #5
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De nieuw ontstane wappie-cultuur is in sneltreinvaart aan het evolueren tot een nieuw 'geloof'. Eigen goeroe's, predikanten en visionaire orakels, eigen versie van wetenschap en een patent op het groot gelijk.
Ach ja, kijk, met de TV kwakzalvers en hun cultus is dat ook zo gegaan he. Je begrijpt toch dat je daar exact beschrijft wat er met het corona maatregelen geloof en het prik geloof aan de hand was, niewaar. Eigen goeroe's, predikanten en visionaire orakels, eigen versie van wetenschap en een patent op het groot gelijk

Het enige verschil is dat uiteindelijk echte wetenschappelijke studies en cijfers gebruikt worden door de enen, en enkel maar het holle gezagsargument zonder onderbouw, door de anderen, en dat al 2 jaar lang, zoals je perfect omschrijft.

- lockdown
- maskers
- druppeltjes en 1.5 m
- geen aerosol
- handen wassen
- aan het raampje zitten
- niet op bankjes zitten
- schoolkinderen
- groepsimmuniteit met vaccins
- groepsimmuniteit met boosters
- groepsimmuniteit met 4de prikje
- ...

in de wetenschappelijk totaal zinloze strijd tegen 'besmettingen in het algemeen'.

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 februari 2022 om 15:19.
Oud 9 februari 2022, 15:15   #6
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij slechte verliezer
Oud 9 februari 2022, 16:11   #7
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb hier al veel interessante links en wetenschappelijke literatuur als argumentatie gekregen van die wappies hier. En dan hebben we het niet over de echte wappies als een mambo he.

Jij bent net 1 van die mensen die als een zeloot holle mantra's blijft herhalen zonder ook maar 1 echt argument aan te brengen.
Oud 9 februari 2022, 16:23   #8
Sneaky
Minister-President

Standaard

1 provincie die capituleert is wel wat vroeg victorie kraaien lijkt me wel. Ik zie die Trudeau nog niet rap capituleren vanuit zijn ivoren toren zenne.
Oud 9 februari 2022, 16:44   #9
gunter5148

Standaard

Citaat:
't is leuk dat U in de spiegel durft te kijken.
Oud 9 februari 2022, 16:46   #10
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
1 provincie die capituleert is wel wat vroeg victorie kraaien lijkt me wel. Ik zie die Trudeau nog niet rap capituleren vanuit zijn ivoren toren zenne.
Het is als sneeuw die smelt op een berg. Dat gebeurt nooit overal tegelijk, nooit overal even snel, maar als je even niet kijkt, is plots alle sneeuw weg.

Texas, Florida, Afrika, Denemarken, Finland, Zweden, UK, Ierland, en nu in het waarachtige woke-hol van de leeuw, Canada.

De sneeuw smelt onstopbaar voort.
Oud 9 februari 2022, 16:50   #11
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
't is leuk dat U in de spiegel durft te kijken.
Het is een beetje een terugkerend fenomeen bij panda. Over VBers vind hij ook dat hij ze mag uitsluiten op basis van hun overtuigingen (hij gaat ze zelfs vergassen). Maar hij kan maar niet zien dat hij zelf doet wat hij ze verwijt.

Nadenken zit er niet meer in bij hem vrees ik. Liever iedereen wappies noemen dan eens te moeten stilstaan bij wat de manifesteerders eisen.
Oud 9 februari 2022, 16:52   #12
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het is als sneeuw die smelt op een berg. Dat gebeurt nooit overal tegelijk, nooit overal even snel, maar als je even niet kijkt, is plots alle sneeuw weg.

Texas, Florida, Afrika, Denemarken, Finland, Zweden, UK, Ierland, en nu in het waarachtige woke-hol van de leeuw, Canada.

De sneeuw smelt onstopbaar voort.
Ik hoop het samen met u. Maar Vivaldi heft iets nodig als bliksemafleider van het feit dat ze mekaar niet lusten. Dus gaan wij bij de laatsten zijn vrees ik.
Oud 9 februari 2022, 17:02   #13
gunter5148

Standaard

Citaat:
Het is een beetje een terugkerend fenomeen bij panda. Over VBers vind hij ook dat hij ze mag uitsluiten op basis van hun overtuigingen (hij gaat ze zelfs vergassen). Maar hij kan maar niet zien dat hij zelf doet wat hij ze verwijt.

Nadenken zit er niet meer in bij hem vrees ik. Liever iedereen wappies noemen dan eens te moeten stilstaan bij wat de manifesteerders eisen.
Ik leer het meeste van mensen die verkeerd handelen.
Oud 9 februari 2022, 17:06   #14
gunter5148

Standaard

Citaat:
Ik hoop het samen met u. Maar Vivaldi heft iets nodig als bliksemafleider van het feit dat ze mekaar niet lusten. Dus gaan wij bij de laatsten zijn vrees ik.
Laat ons hopen dat de de weerbots van "bij de laatsten" te zijn, des te harder is voor diegenen die ons zo lang hebben gegijzeld.
Alleen, op het democratisch proces reken ik niet meer. Op wie moet ik nu in godsnaam stemmen. Ze hebben ALLEMAAL boter op het hoofd, buiten hier en daar een fluisterende stem die wat oppositie biedt.
Oud 9 februari 2022, 17:14   #15
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is geen voetbalmatch en winnen is een groot woord. Die truckers gaan misschien genieten van lossere maatregels in hun provincie Alberta maar voor de andere provincies veranderd er nog steeds niets dus éénmaal buiten hun provincie gelden er andere maatregelen.

Bovendien was één van hun grootste grieven de miserie om de grens met de US over te steken dat gaat nu nog verstrengen in hun geval.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2022, 17:28   #16
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Het is geen voetbalmatch en winnen is een groot woord. Die truckers gaan misschien genieten van lossere maatregels in hun provincie Alberta maar voor de andere provincies veranderd er nog steeds niets dus éénmaal buiten hun provincie gelden er andere maatregelen.

Bovendien was één van hun grootste grieven de miserie om de grens met de US over te steken dat gaat nu nog verstrengen in hun geval.
Je hebt toch door dat dit op dit ogenblik volledig het waanzinnige voorbij is he. Men gaat mensen lastig vallen omdat ze hun spuitje niet genomen hebben tegen een ziekte van een paar jaar geleden die niet meer bestaat, en waarvan de verre nazaat ondertussen het gros van de bevolking heeft besmet en verder geen enkel probleem vormt.

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 februari 2022 om 17:28.
Oud 9 februari 2022, 17:37   #17
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je hebt toch door dat dit op dit ogenblik volledig het waanzinnige voorbij is he. Men gaat mensen lastig vallen omdat ze hun spuitje niet genomen hebben tegen een ziekte van een paar jaar geleden die niet meer bestaat, en waarvan de verre nazaat ondertussen het gros van de bevolking heeft besmet en verder geen enkel probleem vormt.
Ik ben vragende partij maar niet naïef. Wat ben ik er mee als men pakweg in België alle teugels loslaat? Nog moeilijker als men naar buitenland gaat, laat staan naar Azië?
Oud 9 februari 2022, 17:39   #18
gunter5148

Standaard

Citaat:

Het is oorlog en inderdaad dus voetbal, en jij en de uwen zijn aan't verliezen.

Ik voelde het al een paar maanden aan. Oorlog is "all about momentum" en dat is gekeerd. De "vaccin-blitzkrieg" raasde als een bezetene over de gehele wereld, en ons middelmatig tot ondermaats bestuur (zoals we dat hier al sinds het bestaan van dit land kennen) was hopeloos, stuurloos en reddeloos verloren, tegen die tsunami van angst.
Dus, helaas moesten we wéér terugvallen op de grote geesten van deze wereld, die zich, door de atomisering van de samenleving (internet, iemand?) allemaal op verspreide plaatsen bevonden.
Maar de grote geesten kwamen samen, en beginnen dezelfde woorden te gebruiken, en dezelfde boodschap te verkondigen.

En die boodschap luidt "VRIJHEID OF DE DOOD."

Die boodschap gaat NOOIT meer weg. Al duurt de oorlog nog zo lang.
Oud 9 februari 2022, 17:59   #19
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is oorlog en inderdaad dus voetbal, en jij en de uwen zijn aan't verliezen.

Ik voelde het al een paar maanden aan. Oorlog is "all about momentum" en dat is gekeerd. De "vaccin-blitzkrieg" raasde als een bezetene over de gehele wereld, en ons middelmatig tot ondermaats bestuur (zoals we dat hier al sinds het bestaan van dit land kennen) was hopeloos, stuurloos en reddeloos verloren, tegen die tsunami van angst.
Dus, helaas moesten we wéér terugvallen op de grote geesten van deze wereld, die zich, door de atomisering van de samenleving (internet, iemand?) allemaal op verspreide plaatsen bevonden.
Maar de grote geesten kwamen samen, en beginnen dezelfde woorden te gebruiken, en dezelfde boodschap te verkondigen.

En die boodschap luidt "VRIJHEID OF DE DOOD."

Die boodschap gaat NOOIT meer weg. Al duurt de oorlog nog zo lang.
Welke zever is dat, zoals ik zonet zei ben ik vragende partij maar dan moet de ganse wereld meewillen. Wat kan mij het schelen dat ik gemakkelijker op café kan gaan, ik ga nooit op café zoals ik nooit naar massa evenementen ga etc.
Tot nader order is een app op vliegtuig en in de meeste landen wel verplicht dat interesseert me als ze het daar afschaffen. Dat ik terug the real thing kan doen en geen surrogaat moet zoeken in weekeindjes Praag of Barcelona etc.

Welke extra vrijheid hebben die camioneurs in Alberta? Nog meer shit als ze naar andere provincies gaan of naar de US moeten rijden.
Oud 9 februari 2022, 18:05   #20
gunter5148

Standaard

Citaat:
Welke zever is dat, zoals ik zonet zei ben ik vragende partij maar dan moet de ganse wereld meewillen. Wat kan mij het schelen dat ik gemakkelijker op café kan gaan, ik ga nooit op café zoals ik nooit naar massa evenementen ga etc.
Tot nader order is een app op vliegtuig en in de meeste landen wel verplicht dat interesseert me als ze het daar afschaffen. Dat ik terug the real thing kan doen en geen surrogaat moet zoeken in weekeindjes Praag of Barcelona etc.

Welke extra vrijheid hebben die camioneurs in Alberta? Nog meer shit als ze naar andere provincies gaan of naar de US moeten rijden.
Als ge VOOR objectieve vrijheid bent dan zijde ne goeie. Ik ben evenmin een café-loper, maar op café gaan dient géén privilege "wegens goed gedrag" te zijn.
Evenmin voor ALLE andere privileges.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be