Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 januari 2022, 12:57   #1
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard willen we immigratie?

Opvallende grafiek van Gallop, het is wel voor de VS, maar toch wel erg opvallend.

Blijkbaar is de populaire opinie over migratie nu meer pro migratie dan vroeger. (?!)
Ik had er echt geld op verwed dat het andersom zou zijn, maar blijkbaar niet. Benieuwd of het voor Belgie ok zo is.

Het lijkt altijd alsof anti-migratie steeds toeneemt, maar dat is dus blijkbaar niet zo.

Full details: https://news.gallup.com/poll/1660/immigration.aspx
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg FJDfm_kXEAMQB-w.jpg‎ (43,8 KB, 86x gelezen)

Laatst gewijzigd door Voltian : 14 januari 2022 om 12:58.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2022, 13:25   #2
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Op zich niks tegen (streng gecontroleerde) migratie, op voorwaarde dat de eigen samenleving niet compleet overhoop wordt gehaald, zoals nu wel het geval is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2022, 13:54   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Er zijn veel aspecten die mee kunnen spelen.
Voldoende ruimte hebben, bijvoorbeeld. Vlaanderen zit toch vol.

Bij wijze van spreken: als 1 Vlaming emigreert, kan 1 buitenlander naar hier komen.

De verworvenheden van de sociale zekerheid: ik heb niet zo lang zo straf en zoveel bijgedragen, om dan maar bijna-hele-huizen zo maar uit te delen aan gelukzoekers.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2022, 14:41   #4
ridderke
Schepen

ridderke's schermafbeelding

Standaard

Het libertarisch principe: Open grenzen maar enkel "Belgen" krijgen sociale zekerheid. Wie dus wil werken is welkom, wie wil profiteren blijft liever in eigen land.
Oud 17 januari 2022, 01:36   #5
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ridderke Bekijk bericht
Het libertarisch principe: Open grenzen maar enkel "Belgen" krijgen sociale zekerheid. Wie dus wil werken is welkom, wie wil profiteren blijft liever in eigen land.
Ja Ridderke,
ik ben ook meer Libertarisch, Anarchistisch, en Hindoe Fundamentalistisch, en Aliens hebben mij toch ontvoerd en omgebouwd denk ik.

Als Aliens echt al miljarden zonne jaren bestaan in ons 3D universum dan zijn wij door Aliens ontworpen, en Aliens bepalen dan alles op aarde, vanuit een onzichtbare Cloaked 4D of zelfs 9D Universum, ja in theorie, puur mathematisch kan je dit logisch beredeneren en bewijzen.

op zich geef ik jou gelijk, Strikte Apartheid/ KASTEN/ harde segregatie / doch zonder gaskamers, geen KKK clubjes, Technisch en economisch haalbaar ok, en dit idee kan verder geperfectioneerd worden, Ja ik had eea al eerder onderzocht en moet het rekenmodel perfectioneren tot een echte econometische modellering per KASTE clubje.

in manuscript wart0141 uit jaar 2008, is dit al verder uitgewerkt en het Codewoord is de hele GMK filosofie.

ik moet dit oude manuscript nog officieel publiceren POD dan, uitgeverijen leveren toch te weinig rendement, moet dit plan snel opstarten.

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2022, 07:53   #6
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Dat hangt er maar vanaf. Islamieten mogen wat mij betreft uitgesloten worden om naar hier te komen. Verder is een beperking in aantal aan te raden. We hoeven hier bv ook geen paar honderdduizend of miljoenen Afrikanen op te vangen.
Oud 17 januari 2022, 07:59   #7
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Er zijn veel aspecten die mee kunnen spelen.
Voldoende ruimte hebben, bijvoorbeeld. Vlaanderen zit toch vol.

Bij wijze van spreken: als 1 Vlaming emigreert, kan 1 buitenlander naar hier komen.

De verworvenheden van de sociale zekerheid: ik heb niet zo lang zo straf en zoveel bijgedragen, om dan maar bijna-hele-huizen zo maar uit te delen aan gelukzoekers.

Correctie:
Als tien Vlamingen emigreren, kan één buitenlander naar hier komen.
Geen gezinshereniging en geen bruid gaan halen in het land van herkomst.

Alleen zo kunnen we het hier terug leefbaar maken.
We zijn nu veel te dicht bevolkt, dit gaat ten kostte van onze gezondheid, de mentale en de fysieke!

Laatst gewijzigd door reservespeler : 17 januari 2022 om 08:00.
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2022, 08:01   #8
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ridderke Bekijk bericht
In Canada moet je bewijzen dat je genoeg geld bij je hebt om de eerste tijd op je eigen middelen te leven.
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2022, 10:52   #9
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

België is het land van melk en honing voor de immigranten/vluchtelingen die naar hier komen.

Gratis onderwijs, een fantastisch sociaal vangnet en wat zakgeld op de koop toe. Dat krijgen ze te horen in hun thuisland.
Hoe zou jezelf zijn als je niks hebt?
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2022, 08:46   #10
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Hangt van de immigrant af.
Een rechtstreekse collega van mij is nu een paar jaar in België, spreekt aardig Nederlands, werkt goed, en durft nogal eens afgeven op gelovigen en moslims, is onderlegd en geintresseerd in wetenschap en filosofie.
Van mij mogen die hier gerust komen.
Straffe is dat hij in Brussel woont, en zich daar onder zijn ex-landgenoten gedwongen voelt om zijn muil te houden over zijn overtuigingen, omdat dat meestal niet in dank wordt afgenomen.
Die mogen ze van mijn part dan weer terugvliegen naar ginder.
Oud 18 januari 2022, 10:03   #11
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Opvallende grafiek van Gallop, het is wel voor de VS, maar toch wel erg opvallend.

Blijkbaar is de populaire opinie over migratie nu meer pro migratie dan vroeger. (?!)
Ik had er echt geld op verwed dat het andersom zou zijn, maar blijkbaar niet. Benieuwd of het voor Belgie ok zo is.

Het lijkt altijd alsof anti-migratie steeds toeneemt, maar dat is dus blijkbaar niet zo.

Probleem is dat vele mensen - zoals zo vaak - totaal onwetend zijn over de gevolgen. Ze denken dat migranten samen met hen hier liedjes komen zingen, dus waarom zou je daartegen zijn toch?
Oud 18 januari 2022, 10:04   #12
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Hangt van de immigrant af.
Een rechtstreekse collega van mij is nu een paar jaar in België, spreekt aardig Nederlands, werkt goed, en durft nogal eens afgeven op gelovigen en moslims, is onderlegd en geintresseerd in wetenschap en filosofie.
Van mij mogen die hier gerust komen.
Straffe is dat hij in Brussel woont, en zich daar onder zijn ex-landgenoten gedwongen voelt om zijn muil te houden over zijn overtuigingen, omdat dat meestal niet in dank wordt afgenomen.
Die mogen ze van mijn part dan weer terugvliegen naar ginder.
Idem hier. Een Irakese collega die hier een zestal jaar geleden is gearriveerd spreekt al vloeiend Nederlands, is hyperambitieus en intelligent en zie je zo groeien en denk je dat er van al de mensen rondom hem ook maar ene achter zijn gat ook maar iets negatiefs verteld omwille van zijn achtergrond of zijn ambitie ? Neen, en dat is wel anders als het gaat om al die anderen die zoveel mogelijk hun eigen taal spreken, zich afzonderen, lijn trekken, ... . Er is geen spat racisme in het DNA van de zeer grote meerderheid Vlamingen, of ze nu rechts of links zijn. Er zijn wel zeer veel problemen met het overgrote deel van de nieuwkomers die zich weigeren aan te passen en hun achterlijke strontculturen achter zich aan sleuren waardoor onze samenleving helemaal in het verval geraakt.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2022, 12:23   #13
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

De enigen die open staan voor massamigratie naar 'ons' land en de EU toe zijn diegenen die er geld met verdienen.

Een ander mens heeft er totaal géén boodschap aan dat 'ons' land en de EU blijft overspoelen met 'migranten'.

Laatst gewijzigd door Universalia : 20 januari 2022 om 12:33.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2022, 08:33   #14
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hoe zwaar weegt de stem van de autochtone Indianen in deze grafiek ?

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2022, 12:45   #15
LadyM
Burger

LadyM's schermafbeelding

Standaard

Interessant. Er is altijd wel wat immigratie m.i. maar die naar het huidige Westen komt vooral door aanwezigheid van extra geld. En ja, je kan moeilijk andere continenten koloniseren en bestelen - dit "hard werken" noemen - en verwachten dat enkel jij de gebakken taart gaat nuttigen uiteindelijk.
Bv. Frankrijk pakt nog steeds uit met francafrique & het belang daarvan
Oud 22 januari 2022, 15:09   #16
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Hoe zwaar weegt de stem van de autochtone Indianen in deze grafiek ?
euuuh, ik vermoed zéééééér beperkt
Oud 23 januari 2022, 13:01   #17
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
euuuh, ik vermoed zéééééér beperkt
Mijn excuses, ik wou maar aantonen dat men met zulke ‘bevragingen’ alles kan bewijzen.
Bovendien was mijn vraag ook meteen de link naar hoe men NIET moet reageren op migratie. Want die Indianen zijn kompleet zat, gaan zitten zaniken over eigenheid, volksaard….en gingen ten onder.

Of men migratie nu graag heeft of niet, in Belgie is het een feit. En de mensen, migranten zowel als autochtonen, die hiermee op een positief construktieve manier zullen omgaan, zullen het uiteindelijk maken in deze maatschappij

De anderen zullen uiteindelijk in de zwaar gesubsidieerde home Avondland in Steenstrate, of in vzw de halalkomkommer wat zitten emmeren over eigenheid en volksaard. De ene allicht dronken, de andete slapeloos van de theïne.

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 23 januari 2022 om 13:02.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2022, 13:13   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Correctie:
Als tien Vlamingen emigreren, kan één buitenlander naar hier komen.
Geen gezinshereniging en geen bruid gaan halen in het land van herkomst.

Alleen zo kunnen we het hier terug leefbaar maken.
We zijn nu veel te dicht bevolkt, dit gaat ten kostte van onze gezondheid, de mentale en de fysieke!
Ik zei: 1 Vlaming emigreert, dan kan 1 vreemdeling naar hier immigreren.
Jij stelt : voor 10 Vl die emigreren, kan 1 vreemde binnenkomen.

Dat is wel erg streng.

Ik geef maximaal toe: voor 2 Vl die emigreren, 1 buitenlander naar hier toelaten.

Ik ben eens benieuwd naar de andere(n) hun cijfers.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 23 januari 2022, 13:25   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik zoek nog naar de juiste woorden.
Ik ben 0,0 racistisch en heb 0,0 aanleg om anderen te discrimineren,
behalve asocialen, ambetanteriken, agressieve, opvliegende, criminele ... klootzakken.

Ik wil de toestroom van mensen vanuit andere landen naar het onze beperken omdat we hier al vol zitten, en
omdat ik geen goesting heb om ocmw van gans de wereld te spelen, en dan nog discriminerend te zijn tegenover die behoeftige vreemdelingen die in eigen land blijven, en sinterklaas te spelen tegenover vreemdelingen die wel tot hier geraakten.

Tegelijk weet ik heel goed wat voor iemand het was, die slim genoeg was om een product als het Pfizer-covid-vaccin te kunnen ontwikkelen, mede dank zij de Westerse omgeving waarin hij mocht werken en onderzoek doen.

Oud 25 januari 2022, 23:06   #20
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Idem hier. Een Irakese collega die hier een zestal jaar geleden is gearriveerd spreekt al vloeiend Nederlands, is hyperambitieus en intelligent en zie je zo groeien en denk je dat er van al de mensen rondom hem ook maar ene achter zijn gat ook maar iets negatiefs verteld omwille van zijn achtergrond of zijn ambitie ? Neen, en dat is wel anders als het gaat om al die anderen die zoveel mogelijk hun eigen taal spreken, zich afzonderen, lijn trekken, ... . Er is geen spat racisme in het DNA van de zeer grote meerderheid Vlamingen, of ze nu rechts of links zijn. Er zijn wel zeer veel problemen met het overgrote deel van de nieuwkomers die zich weigeren aan te passen en hun achterlijke strontculturen achter zich aan sleuren waardoor onze samenleving helemaal in het verval geraakt.

haha joh
VOL=VOL
nu moet ik het nieuwe boek hierover toch ontwikkelen, en geloof mij Vlad,
nu pas kan ik het hele plaatje begrijpen.

Waarom is Nederland VOL???
Waarom is Belgie LEEG???

in welke dimensie leef jij, welke dimensie denk jij??
Is dus Relatief he.

Harde Feiten liegen niet
immigratie kostte nederland 400 miljard euro, en de netto baten waren dus extreem NEGATIEf.

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be