![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231129_94761385
Uiteraard een beetje aangekleed in de krant voor wat sensatie, clicks en het feit dat wij aan de kant van de NAVO staan. Komt erop neer dat Rusland zich niet laat intimideren door Washington. Aan het artikel zie je dat hij zich zich zorgen maakt om een breuk omdat de relatie onder hoogspanning staat. Ik denk dat Amerika dat ook wel beseft. Hoog tijd dus om zowel aan Russische als Amerikaanse zijde het hoofd te laten afkoelen en opnieuw aan tafel te gaan zitten als volwassen mensen en niet als kleuters. (ijdele hoop?)
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hysterisch gedoe, het rusland dat onder Khuylo Poetin terug zijn 'grandeur' van de vroegere sovjet-unie wil militair veroveren en afdwingen, en die daarin magistraal mislukt. En dan in de klassieke kramp zich vastklampt aan de macht, en terug schakelt naar recepten van de vroegere sovjet-unie : 1/3 van het totale BBP gaat voor budgetjaar 2024 naar de militairen, ten koste van onderwijs, medische zorgen, pensioenen e.d. Dit is niet meer gezien sinds de val van de sovjet-unie... Europa moet dit klaar zien, en niet gaan flip-floppen : de Nato unie is de garant van onze veiligheid, anders gaan we binnen dit en 10 jaar meerdere invasies van europese landen zien door de russische vijand. Elk teken van zwakheid is een uitnodiging voor Khuylo om zijn leger daar naartoe te sturen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iets wat we misschien ook gaan zien bij het Westblok.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, je kan niet al een jaar lang beweren dat je tegen de NATO aan het vechten bent, en nu zeggen dat ze bij de NATO moeten oppassen, want dat je klaar bent om ertegen te vechten. Het begint ernaar uit te zien dat Oekraine zijn doel heeft gediend voor ons, dat het elan weg is uit de Blitzkrieg, dat beide partijen het beginnen beu te worden, de vleesmolen hard genoeg heeft gedraaid. Ons niet gelaten om dat nog laten te duren natuurlijk, maar het mag ook stoppen, ik denk dat de Russen voldoende Pyrrhus hebben binnengedaan. Het is wel een duidelijk signaal dat wij onze bewapening flink moeten opkrikken, want de atoomparaplu is eigenlijk nutteloos ten aanzien van conventionele oorlogsvoering. Er zijn ook enorm veel lessen te trekken uit het Oekrainse gebeuren, en waarschijnlijk moeten we naar een veel hogere vorm van "kleine automatische wapens" in plaats van dure vliegtuigen en tanks met volk in. Eerder drones en kleinere robots en zo in grote aantallen, die met lokale intelligentie zelf hun plan kunnen trekken om hun missie te volbrengen. Beter 100 of 1000 kleinere drones dan 1 gevechtsvliegtuig. Beter 100 gewapende terrein robots dan een dure tank. Laatst gewijzigd door patrickve : 30 november 2023 om 06:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een bende klein kleuters zijn het. Beseffen die niet dat er tienduizenden mensen sterven door hun gezeik? Maar da's allemaal de schuld van de andere zeker. ![]()
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Heeft Rusland met alle beschikbare diplomatieke middelen zijn grieven geuit voor de invasie? Neen. Het is gewoon stiekem (eerst met militairen zonder kentekens) een veroveringsoorlog begonnen, dat moet je stoppen. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() gelukkig zijn er nog verstandige mensen
https://cepa.org/article/give-the-kr...alf-of-europe/ Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien zijn wat overblijvende oude Russische mannetjes "klaar" voor een conflict met de NAVO?
Ik weet begot ook niet hoe dergelijk GELUL nog te plaatsen....en de NATO ook niet zo te zien.... ![]() Bij Avdiivka toont "Rusland" al ,meer dan een maand lang,dat het niet eens "klaar" is voor een conflict met een paar Oekrainse Brigades (en niet eens de besten maar veel 30- en 40+ ers van de territorialen)en wat drones en artillerie ,waar ze nochtans een overmacht van 40k manschappen (tegenwoordig al wat minder) en een zee van artillerie en gevechtsvoertuigen tegenover inzetten.... We see what we see....
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vrees dat we binnen redlijk korte tijd de hete adem van Poetin in de nek gan voelen. Europa geeft zijn wapens en munitie weg aan Oekraïne en heeft er nu zelf tekort. Poetin weet dat ook en ik vermoed dat hij , als hij de tijd rijp acht, een poging gaat doen om terug te staan waar hij in 1944 stond en verder. WIE EN MET WAT GAAN WE HEM TEGENHOUDEN,,,,Tenslote krijgt hij massaal wapens van China en van Noord-Korea en van Iran en vermoed ik dat hij een vrije corridor gaat krijgen van Orban en nog anderen.. Verder beschikt hij over 3 miljoen (al of niet gemotiveerde) soldaten . De afstand Brussel Moskou is een 2.600 km. en kan dus in minder dan drie dagen overbrugd worden.Hou het in de gaten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 3 december 2023 om 22:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() Brother Paul, je onderschat volgens mij de wapenleveringen van N-Korea. Kim zijn wapenindustrie draait volgens mij voorlopig uitsluitend voor Rusland. Kim heeft veel geld nodig en dat krijgt hij vlotjes van Poetin die het toch , door toedoen van Wagner, maar af te pakken heeft van de Afrikaantjes
Allé, we zien wel hoe het uitdraait. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het probleem is dat de weerstand in Oekraine steviger is dan bij ons he. Eens door die harde schil, gaat het als een mes door warme boter snijden. De Oekrainers zijn gemakkelijk opofferbaar en gemotiveerd. De rest bij ons stukken minder.
|
![]() |
![]() |