![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Oekraïne blijkt moeilijker als gedacht voor de Russen.
Oekraïne is een enorm groot land, groter als Duitsland en Frankrijk tesamen. Waar op dag 1 het verassingseffect nog daar was met hun blitzkrieg is die daar nu niet meer in die mate. Oekraïne telt ook 40 miljoen inwoners en zelfs in het Oosten zijn de Russen minder welkom dan ze dachten. In Afghanistan waar de Soviets met gezichtsverlies lang voor de Amerikanen moesten vertrekken waren er destijds maar 20 miljoen inwoners. Oekraïne werd ook onafhankelijk in 1991 nadat 90% hiervoor instemden in een referendum. Slechts 10% wou destijds bij Rusland behoren. In het westen van Oekraïne zijn er heel veel mensen verwant met Polen en Hongarije wegens werk en familie. Oekraïne wordt ook wel het Polen van Polen genoemd... Welke gevolgen zou een nederlaag betekenen voor Putin en Rusland? Het einde van Putin? Nieuwe afbrokkeling van Rusland (Tsjetsjenie)? Laatst gewijzigd door Glennos1 : 26 februari 2022 om 21:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als Rusland verliest zal dat door de westerse sancties zijn.
Dan kan je misschien stellen dat Oekraïne gewonnen heeft. Kwestie van hoe je het bekijkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Soit het gezichtsverlies moet enorm zijn voor Putin zijn ongeacht de manier waarop. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk is een westerse militaire interventie (confrontatie) zeer gevaarlijk wegens een escalatie van nooit geziene omvang. Daarom dat ik mij ook zorgen maak als er militaire steun wordt geboden aan Oekraïne. Ik heb daarjuist de eerste aflevering van een driedelige documentaire bekeken op VRT NU over Poetin. Poetin is een slechte verliezer, een machtswellustige psychopaat die nog liever de ganse wereld om zeep helpt dan z'n verlies te moeten toegeven. Een gevaarlijk mens, voor iedereen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verassing effect?
Ze stonden al 6 weken geparkeerd aan de grens.
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Poetin kan zich geen verlies permitteren, als dit gebeurt zal er 9/10 een staatsgreep gebeuren in Moskou. Er kan dan een gematigder figuur aan de macht komen, maar ook een radicaler.
Poetin zal echter alles op alles zetten om nederlaag te voorkomen, ook als hij daarvoor massavernietigingswapens zou moeten gebruiken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar daarmee tekent hij ook zijn eigen doodsvonnis en van zijn volledige kleptoclub. Dan wacht hem een einde als Mussolini, opgehangen ondersteboven aan een tankstation. Laatst gewijzigd door parcifal : 27 februari 2022 om 00:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar conventioneel kan je ook zwaar gaan natuurlijk. Ze hebben toch nog oorlogen beëindigd. Afghanistan bv.
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als zij dus schieten, schieten we terug en verdampen we alles van de Atlantische tot Stille oceaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Persoonlijk begrijp ik dat niet.
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gaat dat voldoende zijn voor MAD? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Ik niet, in de weken ervoor was ik wel verbaasd over de naïviteit van velen om toch maar de Russische leugens en de zelfbegoocheling te geloven.
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
De Russen hebben daar een soort wapen dat al de zuurstof uit de lucht kan zuigen in een gebouw, waardoor iedereen die erin zit, stikt. Ik denk dat het hierom ging: https://www.news.com.au/world/europe...9c06749809b4bc
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 27 februari 2022 om 01:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vreemd, toch?! De man die de Oekraïners als Slavisch broedervolk ziet waarmee men best in één grote Slavische staat zou moeten samenwonen. Ziet hij ze dan zo "graag" dat desnoods de grote middelen tegen het volk zelf zullen worden ingezet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het zit zelfs daar momenteel niet lekker. De tijd dringt stilaan voor hem. Er moet er maar één opstaan die die walgelijke smeerlap een kogel door zijn kop jaagt, één. Hij moet verdwijnen. Zijn toespraak waarin hij alludeerde op het gebruik van kernwapens is van een onmenselijk niveau. Weg ermee, simpel.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 27 februari 2022 om 03:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() eurosong 2022?
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
Ahneen, wacht, hij doet "oefeningen"...
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |