![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volodymyr Zelensky eiste zaterdag dat westerse landen Oekraïne voorzien van meer bruikbare militaire hardware en vroeg of ze bang waren voor Moskou. Verschillende landen hebben beloofd meer anti-pantser- en luchtafweerraketten en handvuurwapens te leveren, maar de Oekraïense president zei dat Kiev tanks, vliegtuigen en anti-scheepssystemen nodig had.
“Dat hebben onze partners, dat is wat daar staat te verstoffen. Dit is niet alleen voor de vrijheid van Oekraïne, maar ook voor de vrijheid van Europa’, zei hij in een videotoespraak ‘s avonds laat. Oekraïne heeft slechts 1 procent van NAVO- vliegtuigen en 1 procent van zijn tanks nodig en zou niet om meer vragen, zei hij. Welk land gaat zoiets doen? Zo'n vliegtuig kost veel geld, dat zo maar weggeven ... https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220327_92363218 Laatst gewijzigd door reservespeler : 27 maart 2022 om 09:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Polen met zijn oude Mig29s.
Misschien dat de Amerikanen wat korting kunnen geven op de F35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het past in een reeds een tijdje gaande vraag van Oekraine om offensieve wapens.
Wie een blik slaat op de kaart met de militaire status van Oekraine,en speciaal het Zuidelijk en Zuid-Oostelijk front,begrijpt wel waarom.. Maar geen zorgen,ik twijfel er niet meer aan dat tegemoet zal gekomen worden met de juiste spullen...... We moeten begrijpen dat wapens niet perse moeten dienen om een vijand te doen verdampen of zo ,maar iets dat een bepaalde toestand onhoudbaar maakt al voldoende kan zijn... Laatst gewijzigd door kelt : 27 maart 2022 om 11:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eentje staat in het luchtvaartmuseum op de legerbasis in Bevekom de andere dacht ik ergens in de Walen op een 'parking'. (ergens gelezen, niet zeker van)
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 27 maart 2022 om 16:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vrij zeker van dat de weinige Oekrainse vrachtvliegtuigen al een maand geen meter meer vliegen...... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Finnen hebben al 64 stuks F35 in bestelling.
Daar gaan wel een paar jaar over maar Polen zal ook niet achterblijven en ondertussen gaat de Nato met militaire wapens en personeel alle grenslanden of nabije landen met Rusland op grote schaal versterken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik geloof dat Polen F16's vroeg. Maar waarom in godsnaam is dit allemaal in het openbaar? Dit is werk voor de CIA etc. bij deze wapens, niet voor heel de natie....
|
![]() |
![]() |