Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 7 maart 2022, 10:02   #1
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard Rusland steelt onze vluchtelingen, het Westen is boos

Rusland laat burgers naar buiten via corridors maar enkele van die corridors leiden naar Rusland en Wit-Rusland waardoor wij onze felbeheerde vluchtelingen zien verloren gaan. Zo hebben ze altijd wel iets om over te zagen.

Felle kritiek nu blijkt dat humanitaire corridors Oekraïners naar Rusland leiden: “Compleet immoreel”
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220307_92252294

Het Russische leger kondigde aan een corridor te openen tussen de hoofdstad Kiev en de Wit-Russische stad Homel, niet ver van de Oekraïense grens. Daarnaast vertrekken twee corridors uit Marioepol naar ofwel het Russische Rostov aan de Don, ofwel naar het westen tot aan de Oekraïense stad Zaporizja. Vanuit Charkov leidt een andere corridor tot de Russische stad Belgorod. De burgers van Soemi kunnen ofwel naar Belgorod, ofwel naar het Oekraïense Poltava.

Op die beslissing van Rusland is al felle kritiek gekomen. “Compleet immoreel”, noemt de woordvoerder van de Oekraïense president Zelenski het dat de humanitaire corridors die ingesteld zijn de Oekraïners leiden naar Wit-Rusland en Rusland. “Die mensen moeten weg kunnen naar veilige oorden op Oekraïens grondgebied”, zei hij. “Dit is compleet immoreel van Rusland. Dit zijn Oekraïense burgers en zij hebben alle recht om binnen hun eigen land geëvacueerd te worden.”

De corridors kwamen er wel na een persoonlijk verzoek van de Franse president Macron. Maar, zo zegt het Elysée bij BFM TV, helemaal tevreden is hij daar niet mee. Want enkele van die corridors leiden de vluchtende bewoners naar Rusland en Wit-Rusland.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2022, 10:03   #2
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Gek hé.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2022, 10:06   #3
Glennos1
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ik vraag mij af hoeveel Oekraïeners uberhaupt naar Rusland willen, degene waar ik mee spreek sturen mij oa doodsprentjes op van Putin.
Glennos1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2022, 10:07   #4
edwinp
Banneling

Standaard

dat Hitler daar niet aan gedacht heeft, vluchtroutes naar nazi duitsland voor joden ofzo tijdens de blitzkrieg
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2022, 10:21   #5
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Gek hé.
Misschien iets minder gek dan te evacueren naar een deel van Ukraine waar later gaat gevochten worden?
Oud 7 maart 2022, 10:22   #6
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
dat Hitler daar niet aan gedacht heeft, vluchtroutes naar nazi duitsland voor joden ofzo tijdens de blitzkrieg
Inderdaad.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2022, 10:24   #7
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glennos1 Bekijk bericht
Ik vraag mij af hoeveel Oekraïeners uberhaupt naar Rusland willen, degene waar ik mee spreek sturen mij oa doodsprentjes op van Putin.
Ik hoor dat er massa's in russische steden opgevangen worden, de meeste zijn blij om niet langer door nazi troepen bezet te worden. In moskou worden zowat alle beschikbare vastgoed opgekocht door rijke oekraieners.

Laatst gewijzigd door Dade : 7 maart 2022 om 10:28.
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2022, 10:28   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Rusland laat burgers naar buiten via corridors maar enkele van die corridors leiden naar Rusland en Wit-Rusland waardoor wij onze felbeheerde vluchtelingen zien verloren gaan. Zo hebben ze altijd wel iets om over te zagen.

Felle kritiek nu blijkt dat humanitaire corridors Oekraïners naar Rusland leiden: “Compleet immoreel”
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220307_92252294

Het Russische leger kondigde aan een corridor te openen tussen de hoofdstad Kiev en de Wit-Russische stad Homel, niet ver van de Oekraïense grens. Daarnaast vertrekken twee corridors uit Marioepol naar ofwel het Russische Rostov aan de Don, ofwel naar het westen tot aan de Oekraïense stad Zaporizja. Vanuit Charkov leidt een andere corridor tot de Russische stad Belgorod. De burgers van Soemi kunnen ofwel naar Belgorod, ofwel naar het Oekraïense Poltava.

Op die beslissing van Rusland is al felle kritiek gekomen. “Compleet immoreel”, noemt de woordvoerder van de Oekraïense president Zelenski het dat de humanitaire corridors die ingesteld zijn de Oekraïners leiden naar Wit-Rusland en Rusland. “Die mensen moeten weg kunnen naar veilige oorden op Oekraïens grondgebied”, zei hij. “Dit is compleet immoreel van Rusland. Dit zijn Oekraïense burgers en zij hebben alle recht om binnen hun eigen land geëvacueerd te worden.”

De corridors kwamen er wel na een persoonlijk verzoek van de Franse president Macron. Maar, zo zegt het Elysée bij BFM TV, helemaal tevreden is hij daar niet mee. Want enkele van die corridors leiden de vluchtende bewoners naar Rusland en Wit-Rusland.
Wat is nu eigenlijk jouw mening over mensen en hun vrijheid om ergens naar toe te gaan waar ze dit legaal mogen?
Mogen mensen verhinderd worden om naar Polen te gaan, en mogen ze "afgeleid" worden naar een land waar ze helemaal niet naar toe willen gaan?

Ik ben daar benieuwd naar.

(ik moet ook nog denken, ivm Wit-Rusland, aan dat oppositielid dat in een vliegtuig zat van 'k weet niet meer waar naar een van de Baltische Staten, maar dat heel per ongeluk moest landen wegens een vliegtuigkaping zonder daders .... en waardoor dat oppositielid toch wel heel toevallig gearresteerd kon worden .... leuk land hé, om naar te vluchten tegen je goesting)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2022, 10:29   #9
Glennos1
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
Ik hoor dat er massa's in russische steden opgevangen worden, de meeste zijn blij om niet langer door nazi troepen bezet te worden. In moskou worden zowat alle beschikbare vastgoed opgekocht door rijke oekraieners.
90% Van de vluchtelingen gaat nochtans naar Europa. Terwijl Rusland en Wit-Rusland veel langere grenzen heeft met Oekraïne. Die cijfers zullen in Rusland ook dan weer omgedraaid worden zeker?
Glennos1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2022, 10:30   #10
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar geloof ik geen jota van.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2022, 10:32   #11
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Gek hé.
Evacueren naar onze streken is zinloos. Binnen enkele maanden staat Poetin aan onze kust. Ik durf zelfs wedden dat hij hier een heel pak supporters heeft die hem de weg gaan wijzen..
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2022, 10:36   #12
edwinp
Banneling

Standaard nieuws van een onafhankelijke bron

ik heb gehoord dat het morgen 33°c wordt in Ukkel

Citaat:
Rode Kruis: "Mijnen op evacuatieroute vanuit Marioepol"
Op de route die het Russische leger zondag openstelde voor burgers van Marioepol om de belegerde stad te ontvluchten lagen mijnen. Medewerkers van het Rode Kruis die probeerden de zuidelijke havenstad te verlaten ontdekten dat al snel, zegt Dominik Stillhart, directeur operaties van het Internationaal Comité van het Rode Kruis (ICRC) tegen de BBC.
De eerste waarheid uit de bek van die botoxsmoel moet ik nog horen
Oud 7 maart 2022, 10:37   #13
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Evacueren naar onze streken is zinloos. Binnen enkele maanden staat Poetin aan onze kust. Ik durf zelfs wedden dat hij hier een heel pak supporters heeft die hem de weg gaan wijzen..
Partij Van De Aanvallers ?
Oud 7 maart 2022, 11:28   #14
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Daar geloof ik geen jota van.
Tijdens de aanval van Oekraïne op Donbas was dat in ieder geval zo.
Oud 7 maart 2022, 12:34   #15
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat is nu eigenlijk jouw mening over mensen en hun vrijheid om ergens naar toe te gaan waar ze dit legaal mogen?
Mogen mensen verhinderd worden om naar Polen te gaan, en mogen ze "afgeleid" worden naar een land waar ze helemaal niet naar toe willen gaan?

Ik ben daar benieuwd naar.

(ik moet ook nog denken, ivm Wit-Rusland, aan dat oppositielid dat in een vliegtuig zat van 'k weet niet meer waar naar een van de Baltische Staten, maar dat heel per ongeluk moest landen wegens een vliegtuigkaping zonder daders .... en waardoor dat oppositielid toch wel heel toevallig gearresteerd kon worden .... leuk land hé, om naar te vluchten tegen je goesting)
Het is niet dat ze daar gevangen zitten, voor de sancties mochten de Russen gewoon het land in en uit. In de B&B hier zaten regelmatig Russen. Ik zie het probleem niet.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2022, 12:40   #16
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zot zijn doet duidelijk geen pijn.
Oud 7 maart 2022, 12:42   #17
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Hopelijk ziet Macron in dat hij zich door Poetin met zijn voeten laat spelen.
Oud 7 maart 2022, 12:43   #18
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Hopelijk ziet Macron in dat hij zich door Poetin met zijn voeten laat spelen.
Brigitte speelt wel met zijn kloten.
Oud 7 maart 2022, 12:45   #19
Yolanda
Schepen

Standaard

Citaat:
90% Van de vluchtelingen gaat nochtans naar Europa. Terwijl Rusland en Wit-Rusland veel langere grenzen heeft met Oekraïne. Die cijfers zullen in Rusland ook dan weer omgedraaid worden zeker?
Ook vreemd dat er miljoenen naar het westen vluchten, weg van hun broedervolk dat hen komt bevrijden.
Yolanda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2022, 12:57   #20
De Rode Willem

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Ukrainians_in_Russia
Citaat:
Ukrainians in Russia make up the largest single diaspora group of the Ukrainian people. The 2010 Russian census identified 1.9 million Ukrainians living in Russia, representing over 1.4% of the total population of the Russian Federation and comprising the third-largest ethnic group after ethnic Russians and Tatars. An estimated 340,000 people born in Ukraine, mostly young people, permanently settle legally in Russia each year.[4]
https://www.bbc.com/news/world-60555472
Citaat:
How many refugees have fled Ukraine and where are they going?Russia 53,300

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be