![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rusland laat burgers naar buiten via corridors maar enkele van die corridors leiden naar Rusland en Wit-Rusland waardoor wij onze felbeheerde vluchtelingen zien verloren gaan. Zo hebben ze altijd wel iets om over te zagen.
Felle kritiek nu blijkt dat humanitaire corridors Oekraïners naar Rusland leiden: “Compleet immoreel” https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220307_92252294 Het Russische leger kondigde aan een corridor te openen tussen de hoofdstad Kiev en de Wit-Russische stad Homel, niet ver van de Oekraïense grens. Daarnaast vertrekken twee corridors uit Marioepol naar ofwel het Russische Rostov aan de Don, ofwel naar het westen tot aan de Oekraïense stad Zaporizja. Vanuit Charkov leidt een andere corridor tot de Russische stad Belgorod. De burgers van Soemi kunnen ofwel naar Belgorod, ofwel naar het Oekraïense Poltava. Op die beslissing van Rusland is al felle kritiek gekomen. “Compleet immoreel”, noemt de woordvoerder van de Oekraïense president Zelenski het dat de humanitaire corridors die ingesteld zijn de Oekraïners leiden naar Wit-Rusland en Rusland. “Die mensen moeten weg kunnen naar veilige oorden op Oekraïens grondgebied”, zei hij. “Dit is compleet immoreel van Rusland. Dit zijn Oekraïense burgers en zij hebben alle recht om binnen hun eigen land geëvacueerd te worden.” De corridors kwamen er wel na een persoonlijk verzoek van de Franse president Macron. Maar, zo zegt het Elysée bij BFM TV, helemaal tevreden is hij daar niet mee. Want enkele van die corridors leiden de vluchtende bewoners naar Rusland en Wit-Rusland. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gek hé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik vraag mij af hoeveel Oekraïeners uberhaupt naar Rusland willen, degene waar ik mee spreek sturen mij oa doodsprentjes op van Putin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() dat Hitler daar niet aan gedacht heeft, vluchtroutes naar nazi duitsland voor joden ofzo tijdens de blitzkrieg
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Misschien iets minder gek dan te evacueren naar een deel van Ukraine waar later gaat gevochten worden?
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik hoor dat er massa's in russische steden opgevangen worden, de meeste zijn blij om niet langer door nazi troepen bezet te worden. In moskou worden zowat alle beschikbare vastgoed opgekocht door rijke oekraieners.
Laatst gewijzigd door Dade : 7 maart 2022 om 10:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mogen mensen verhinderd worden om naar Polen te gaan, en mogen ze "afgeleid" worden naar een land waar ze helemaal niet naar toe willen gaan? Ik ben daar benieuwd naar. (ik moet ook nog denken, ivm Wit-Rusland, aan dat oppositielid dat in een vliegtuig zat van 'k weet niet meer waar naar een van de Baltische Staten, maar dat heel per ongeluk moest landen wegens een vliegtuigkaping zonder daders .... en waardoor dat oppositielid toch wel heel toevallig gearresteerd kon worden .... leuk land hé, om naar te vluchten tegen je goesting)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() 90% Van de vluchtelingen gaat nochtans naar Europa. Terwijl Rusland en Wit-Rusland veel langere grenzen heeft met Oekraïne. Die cijfers zullen in Rusland ook dan weer omgedraaid worden zeker?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() ik heb gehoord dat het morgen 33°c wordt in Ukkel
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tijdens de aanval van Oekraïne op Donbas was dat in ieder geval zo.
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zot zijn doet duidelijk geen pijn.
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#19 |
Schepen
|
![]() Ook vreemd dat er miljoenen naar het westen vluchten, weg van hun broedervolk dat hen komt bevrijden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |