![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Werner Rommers HBVL 12-02-2022 De politie van Antwerpen controleert vaker op chauffeurs die moedwillig door het oranje verkeerslicht rijden, wat wel degelijk een forse boete oplevert. “Omdat het gevaarlijk is en omdat dergelijke bestuurders vaak voor geblokkeerde kruispunten zorgen.” Werner Rommers In het centrum van Antwerpen werden vorige week tijdens een controleactie negen chauffeurs beboet omdat ze door een oranje stoplicht reden, “terwijl ze nog voldoende tijd hadden om te stoppen”. Ook voorbije woensdag liepen in het Antwerpse district Deurne een boel automobilisten tegen de lamp “die versnelden bij oranje”. En bij een eerdere verkeerscontrole eind januari belandden ook al eens tien chauffeurs op de bon, die ondanks de mogelijkheid om te stoppen toch nog door het oranje reden. Dat is zeer goed. Als ik kan stoppen, stop ik steevast. Ik kijk wel altijd eerst in de spiegel om te kijken of degene die achter mij rijdt, er ook zo over denkt. Laatst gewijzigd door reservespeler : 12 februari 2022 om 12:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb er ook al eens een boete voor gekregen.
Ik vond dat niet terecht. Als oranje ook rood is waarom heb je dan oranje?
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @quercus , goeike , en de waarheid !!
Sommige scheuren gewoon door alsof er niets aan de hand is !! ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Echte kamikaze toestanden!
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een echte geluksvogel , gewoon doortrappen !!
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu weet ik het weer , voorrang van rechts !!
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelf gezocht.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 13 februari 2022 om 11:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 100%
Do you believe in miracles ?? Ik denk dat de heer genadig was , en zijn volgeling gered heeft !! ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben benieuwd hoe ze dat eigenlijk gaan controleren. Orangelichtcamera's?
Of moet je al pech hebben dat een agent denkt dat u gas bijgaf...
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oef nog net door oranjerood afgeslagen, heb me dan maar in de rij gezet op de baan die groen kreeg:
https://twitter.com/jeremyjudkins_/s...44337289060353 |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Normaal gezien flits hij nu 3 seconden na rood licht.
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() En als je remt voor oranje en je staat midden op het kruispunt stil?
Dat mag ook niet. Wat gaat de politieagent die dit vaststelt dan zeggen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(90 km/uur is 25 meter per seconde, na 3 seconden is het voertuig 75 meter verder, of geeft men rechttijdig nog gas bij of 120 kmh dan is men na 3 seconden 100 meter verder) De "flits gaat" vanaf 1 seconde na het rood licht af, al altijd geweest. Lees onderaan. (dan heb je ook een mooie foto van de nummerplaat van de roodlichtrijder) Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 20 februari 2022 om 14:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uit de openingspost In het centrum van Antwerpen werden vorige week tijdens een controleactie negen chauffeurs beboet omdat ze door een oranje stoplicht reden, “terwijl ze nog voldoende tijd hadden om te stoppen”. Laatst gewijzigd door reservespeler : 20 februari 2022 om 14:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Eéntje tussen het groen en oranje om te waarschuwen dat het licht op oranje gaat springen. Mogelijk gaan ze dan binnen een tiental jaren ook een boete opleggen aan mensen die door die kleur rijden. Ik zou er dan nog een kleur aan toe voegen ... eentje om te waarschuwen dat het licht op ??? gaat springen.
![]() |