Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 10 november 2021, 20:16   #1
N-Vb
Minister-President

N-Vb's schermafbeelding

Standaard Duchâtelet over bitcoin

https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/de-afsp...aak-d20211109/

vanaf minuut 26.26 '

Bitcoin is de grote fraude van de moment
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2021, 05:53   #2
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht

vanaf minuut 26.26 '

Ik moet mij aanmelden en bewijzen dat ik een belg ben om dat mogen te bekijken
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2021, 10:29   #3
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Of een VPN gebruiken naar een Belgische server, dat is ook goed.

Je CST gaat niet helpen in dit geval, wat een discriminatie, nietwaar?

Laatst gewijzigd door parcifal : 11 november 2021 om 10:30.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2021, 10:41   #4
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

vanaf minuut 26.26 '

Het zal de lont zijn in het kruitvat van de eerstvolgende beurscrash.
Oud 11 november 2021, 11:04   #5
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het zal de lont zijn in het kruitvat van de eerstvolgende beurscrash.
lol ja, en niet chinese conglomeraten die hun buitenlandse schulden niet meer betalen
Oud 11 november 2021, 11:50   #6
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Duchâtelet kan zelfs de naam Bitcoin niet correct uitspreken en die zal het dan eens even komen vertellen?

Blijf maar in fiat, 6% inflatie minimaal in de US. Doet me een beetje denken aan gepensioneerden die TV virologen aanbidden.

Laatst gewijzigd door Erra555 : 11 november 2021 om 11:59.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2021, 13:41   #7
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht
Duchâtelet kan zelfs de naam Bitcoin niet correct uitspreken en die zal het dan eens even komen vertellen?

Blijf maar in fiat, 6% inflatie minimaal in de US. Doet me een beetje denken aan gepensioneerden die TV virologen aanbidden.
Er is geen enkele reden om een cryptomunt meer “fiat” te geven dan aan de euro. het pond, de zwitserse frank of de dollar. Integendeel zelfs.

De aandelen-noteringen op de beurs zijn op dit moment inderdaad ook opgeblazen en overdreven. Maar achter aandelen zit een onderneming die elk jaar (en sommigen zelfs elk kwartaal) haar boekhoudkundige financiële staten publiceert. Die kun je analyseren en een oordeel vellen over winst, cash flow, schuldpositie, winstmarges, Return on Capital Employed, Return on Equity enz. Tenminste als je wat van accountancy kent. Met andere woorden je hebt een houvast om de rendabiliteit van de onderneming te beoordelen en er een intrinsieke waarde op te kleven die je kunt vergelijken met de beursnotering. Daarmee kun je tenminste besluiten of die beurskoers gejustifieerd is of niet.

Bij Bitcoin en consoorten heb je letterlijk niets. Het is louter speculatie die zich nu heeft opgeblazen tot een flinke zeepbel.
Oud 13 november 2021, 13:01   #8
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
?
Welke uitleg werd daarvoor gegeven?
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2021, 20:42   #9
N-Vb
Minister-President

N-Vb's schermafbeelding

Standaard

IMF waarschuwt: “Bitcoin invoeren als wettig betaalmiddel is een goede manier om je land potentieel in de financiële afgrond te storten”Alle scepsis van het IMF ten spijt, stoomt El Salvador juist flink door op bitcoingebied

Bitcoin invoeren als wettig betaalmiddel is een goede manier om je land potentieel in de financiële afgrond te storten. Dat krijgt El Salvador te horen, waar bitcoin sinds kort gebruikt kan worden om mee te betalen. “Bitcoin moet niet als wettig betaalmiddel gebruikt worden.” Daarvoor waarschuwt het Internationaal Monetair Fonds (IMF) vandaag, in niet mis te verstane bewoordingen.

El Salvador heeft sinds september bitcoin naast de Amerikaanse dollar als wettig betaalmiddel. Dat betekent dat je bij bedrijven moet kunnen betalen met de cryptomunt en er bijvoorbeeld ook je belastingen mee kunt afrekenen.

Daarmee is El Salvador voorlopig uniek in de wereld, maar het komt het centraal-Amerikaanse land bepaald niet alleen op lof te staan. Het IMF liet eerder al weten grote bedenkingen te hebben en zegt het nu onomwonden: “Bitcoin moet niet als wettig betaalmiddel gebruikt worden.”

Gevaar voor het land
In een analyse van de financiële stand van het land schrijft de organisatie dat de grote prijsschommelingen van de bitcoin een gevaar vormen voor consumenten en het financiële systeem, nu de munt een officieel betaalmiddel is.

Bovendien kan het gebruik ervan ook voor de staatskas grote gevolgen hebben. De vrees is dat als consumenten, bedrijven, banken en de staat een groot deel van hun geld in bitcoin aanhouden, dit van de ene op de andere dag veel minder waard kan zijn, met alle gevolgen van dien.

Het land zou daarom wat het IMF betreft in ieder geval direct strenge eisen moeten stellen aan de kapitaaleisen voor banken die crypto’s op de balans hebben staan, om ervoor te zorgen dat ze niet omvallen als de cryptomarkt weer inzakt.

Maakt het uit?
Het oordeel van het IMF kan voor El Salvador flinke gevolgen hebben. Landen die er financieel slecht voor staan kunnen namelijk geld lenen bij de organisatie, maar dan moeten ze wel aan een reeks voorwaarden voldoen. El Salvador is zo’n land. Het is al maanden met organisatie in overleg over een nieuwe lening uit Washington en kreeg vorig jaar ook al voor 389 miljoen dollar (345 miljoen euro) aan hulp.

Voordat het IMF steun geeft, wil het er zo zeker mogelijk van zijn dat het geld uiteindelijk weer terugkomt. Daarvoor worden vaak hervormingen geëist. Eerder liet de organisatie al weten dat het El Salvadors bitcoinplannen meeweegt in de onderhandelingen over een nieuwe lening.

Bitcoin City
Alle scepsis van het IMF ten spijt, stoomt El Salvador juist flink door op bitcoingebied. Gisteren nog kondigde de president van het land aan dat het een nieuwe ‘bitcoinstad’ uit de grond wil stampen. Die zou volledig energieneutraal moeten worden door gebruik te maken van aardwarmte van een vulkaan.

Het geld om de stad te bouwen moet worden opgehaald via een speciale lening. Als onderpand daarvoor gebruikt het land bitcoins die het al bezit. Het is de bedoeling om de helft van de lening in de bouw van de stad te steken en de andere helft wordt gebruikt om meer bitcoins aan te schaffen.

El Salvador: één van de armste en corruptste landen ter wereld
Oud 26 november 2021, 20:47   #10
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is geen enkele reden om een cryptomunt meer “fiat” te geven dan aan de euro. het pond, de zwitserse frank of de dollar. Integendeel zelfs.

De aandelen-noteringen op de beurs zijn op dit moment inderdaad ook opgeblazen en overdreven. Maar achter aandelen zit een onderneming die elk jaar (en sommigen zelfs elk kwartaal) haar boekhoudkundige financiële staten publiceert. Die kun je analyseren en een oordeel vellen over winst, cash flow, schuldpositie, winstmarges, Return on Capital Employed, Return on Equity enz. Tenminste als je wat van accountancy kent. Met andere woorden je hebt een houvast om de rendabiliteit van de onderneming te beoordelen en er een intrinsieke waarde op te kleven die je kunt vergelijken met de beursnotering. Daarmee kun je tenminste besluiten of die beurskoers gejustifieerd is of niet.
Het probleem is dat er teveel wiggle-room is voor bedrijven om de bottom line rooskleuriger voor te stellen dan het is.

Neem bv Free Cash Flow.
De ouderwetse manier van berekenen is de Operating Cash Flow min Investments.
Maar als je geen aanpassingen doet in de OCF cijfers voor bv stock based compensation, eenmalige cash inflows, en bij de investments rekening houdt met de leasing constructies, dan kan het reële cijfer van FCF enorm afwijken van het gerapporteerde. En dan nog niet eens met 5% of zo, maar met 50% of meer.

Citaat:
Bij Bitcoin en consoorten heb je letterlijk niets. Het is louter speculatie die zich nu heeft opgeblazen tot een flinke zeepbel.
True
Oud 26 november 2021, 22:22   #11
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

vanaf minuut 26.26 '

Duchâtelet denkt na over de dingen. Een mooie mens vind ik dat.
Oud 27 november 2021, 03:27   #12
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
IMF waarschuwt: “Bitcoin invoeren als wettig betaalmiddel is een goede manier om je land potentieel in de financiële afgrond te storten”Alle scepsis van het IMF ten spijt, stoomt El Salvador juist flink door op bitcoingebied

Bitcoin invoeren als wettig betaalmiddel is een goede manier om je land potentieel in de financiële afgrond te storten. Dat krijgt El Salvador te horen, waar bitcoin sinds kort gebruikt kan worden om mee te betalen. “Bitcoin moet niet als wettig betaalmiddel gebruikt worden.” Daarvoor waarschuwt het Internationaal Monetair Fonds (IMF) vandaag, in niet mis te verstane bewoordingen.

El Salvador heeft sinds september bitcoin naast de Amerikaanse dollar als wettig betaalmiddel. Dat betekent dat je bij bedrijven moet kunnen betalen met de cryptomunt en er bijvoorbeeld ook je belastingen mee kunt afrekenen.

Daarmee is El Salvador voorlopig uniek in de wereld, maar het komt het centraal-Amerikaanse land bepaald niet alleen op lof te staan. Het IMF liet eerder al weten grote bedenkingen te hebben en zegt het nu onomwonden: “Bitcoin moet niet als wettig betaalmiddel gebruikt worden.”

Gevaar voor het land
In een analyse van de financiële stand van het land schrijft de organisatie dat de grote prijsschommelingen van de bitcoin een gevaar vormen voor consumenten en het financiële systeem, nu de munt een officieel betaalmiddel is.

Bovendien kan het gebruik ervan ook voor de staatskas grote gevolgen hebben. De vrees is dat als consumenten, bedrijven, banken en de staat een groot deel van hun geld in bitcoin aanhouden, dit van de ene op de andere dag veel minder waard kan zijn, met alle gevolgen van dien.

Het land zou daarom wat het IMF betreft in ieder geval direct strenge eisen moeten stellen aan de kapitaaleisen voor banken die crypto’s op de balans hebben staan, om ervoor te zorgen dat ze niet omvallen als de cryptomarkt weer inzakt.

Maakt het uit?
Het oordeel van het IMF kan voor El Salvador flinke gevolgen hebben. Landen die er financieel slecht voor staan kunnen namelijk geld lenen bij de organisatie, maar dan moeten ze wel aan een reeks voorwaarden voldoen. El Salvador is zo’n land. Het is al maanden met organisatie in overleg over een nieuwe lening uit Washington en kreeg vorig jaar ook al voor 389 miljoen dollar (345 miljoen euro) aan hulp.

Voordat het IMF steun geeft, wil het er zo zeker mogelijk van zijn dat het geld uiteindelijk weer terugkomt. Daarvoor worden vaak hervormingen geëist. Eerder liet de organisatie al weten dat het El Salvadors bitcoinplannen meeweegt in de onderhandelingen over een nieuwe lening.

Bitcoin City
Alle scepsis van het IMF ten spijt, stoomt El Salvador juist flink door op bitcoingebied. Gisteren nog kondigde de president van het land aan dat het een nieuwe ‘bitcoinstad’ uit de grond wil stampen. Die zou volledig energieneutraal moeten worden door gebruik te maken van aardwarmte van een vulkaan.

Het geld om de stad te bouwen moet worden opgehaald via een speciale lening. Als onderpand daarvoor gebruikt het land bitcoins die het al bezit. Het is de bedoeling om de helft van de lening in de bouw van de stad te steken en de andere helft wordt gebruikt om meer bitcoins aan te schaffen.

El Salvador: één van de armste en corruptste landen ter wereld
Een heel aantal jaren geleden toen de bitcoin nog 200 euro kostte, hadden kameraden het over investeren. Ik twijfelde, maar weigerde omdat ik altijd dacht dat de top van de banksector betalingen in bitcoin strafbaar zou laten maken via hun vriendjes in de politiek. Dit op basis van een aantal flutexcuses zoals "criminelen betalen ermee" en "we moeten de stabiliteit van ons eigen monetaire stelsel weten te behouden".
Ik denk dat het verbod nog zal komen, maar wetend waar de bitcoin vandaag staat heb ik veel spijt van niet geïnvesteerd te hebben.

Het was natuurlijk te verwachten dat organisaties zoals het IMF de bitcoins zouden aanvallen. Banken kunnen er in de toekomst al hun macht door verliezen. Daar gaat dit écht over.
Oud 27 november 2021, 16:57   #13
N-Vb
Minister-President

N-Vb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Een heel aantal jaren geleden toen de bitcoin nog 200 euro kostte, hadden kameraden het over investeren. Ik twijfelde, maar weigerde omdat ik altijd dacht dat de top van de banksector betalingen in bitcoin strafbaar zou laten maken via hun vriendjes in de politiek. Dit op basis van een aantal flutexcuses zoals "criminelen betalen ermee" en "we moeten de stabiliteit van ons eigen monetaire stelsel weten te behouden".
Ik denk dat het verbod nog zal komen, maar wetend waar de bitcoin vandaag staat heb ik veel spijt van niet geïnvesteerd te hebben.

Het was natuurlijk te verwachten dat organisaties zoals het IMF de bitcoins zouden aanvallen. Banken kunnen er in de toekomst al hun macht door verliezen. Daar gaat dit écht over.

Het zou me niet verwonderen dat de banken het conspelletje gewoon meespelen, ze waarschuwen regelmatig zelf voor de speculatieve belegging.

Als de prijs van bitcon nu 66.000 dollar staat kunnen ze de kleine spaarders warm maken om te kopen als de con bv 6000 dollar staat,
met de slogan: "koop nu! binnenkort gaat de con weer naar 66.000 dollar"

en dan gaan ze die kleine spaarders zitten hebben

ik verwacht dit scenario tegen 2029, de herdenking van 1929-1930
de grote crash van Wallstreet
Oud 28 november 2021, 09:52   #14
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

"Crypto"-minen is afhankelijk van steeds grotere en snellere "rigs"....anders is het een verlieslatende hobby om het zelf te doen...

Beleggen er in is dan weer minstens 20 sterren waard op een 6-sterren beleggings-risico schaal....

EN ondertussen loopt het ganse "crypto-mining" gebeuren beetje bij beetje vast op het ECHTE zeldzame .....energie.....

Verleden jaar voerde de Volksrepubliek strakke reglementering in waardoor ,naar Kazachstan alleen al ,bijna 100000 crypto-miners vertrokken zijn ,zowel legaal als "grijs"....

https://www.theverge.com/2021/11/27/...ergy-shortages

Hun energieverbruik alleen al heeft het Kazachse energienet in de problemen gebracht.....(het is in Kazachstan in de winter tevens ook ERG frisjes...)

In de VS ondertussen is de staat Texas een magneet voor crypto-miners,omdat meer en meer andere staten steeds zwaardere taxen en beperkingen opleggen aan de sector omdat ze overal waar ze komen het electriciteitsnet omver trekken en de soms beperkte datainfrastruktuur volgooien.

We weten dat het energienet in Texas foutloos functioneert.....

In de EU zou een "professionele" cryptominer beter zelfs niet meer beginnen.....ik weet niet hoe U voldoende snel van die cryptos kunt winnen en toch uw electriciteits- en internetrekening betalen...

Neen,het past op geen enkele manier op onze planeet,het verbruik een steeds schaarser goed,energie,en het misbruikt de datanetwerken.......zelfs de markt van computerchips (speciaal grafische chips) hangt al enkele jaren scheef door dat bitcoin gedoe...

EN het is een zwaard van damocles boven het reeds zo fragiele "officiele" muntsysteem.....want alle gegenereerde cryto's kunnen niet terzelfdertijd omgewisseld worden tegen de beschikbare officiele munten of zelfs maar goudvoorraden.......

De Volksrepubliek heeft gelijk er kort en goed een einde aan gemaakt te hebben....De str*nt moet maar "bij de barbaren" blijven ....Ze mogen gerust alle touw om zichzelf aan op te hangen kopen in de Volkrepubliek overigens (de chips)

Dat ze nadien niet komen zagen van "Wir Haben es nicht gewusst!"

(Ja ,kelt is geevolueerd van "gedogen en wat tegemoetkomen" tot kompleet tegen!)

Laatst gewijzigd door kelt : 28 november 2021 om 09:59.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2021, 16:51   #15
N-Vb
Minister-President

N-Vb's schermafbeelding

Standaard

De vooraanstaande Wall Street-belegger Richard Bernstein, een van de 57 analisten in de Institutional Investor Hall of Fame, waarschuwt voor cryptovaluta. Crypto vormt volgens hem de grootste financiële zeepbel ooit. 'Het is een monsterbubbel.'

"We zien een tweedeling op de markten", zegt Bernstein in een interview met CNBC. "Aan de ene kant hebben we de bubbelassets, zoals ik ze noem, met tech, innovatie, disruptie en cryptocurrencies. Aan de andere kant zo ongeveer al het andere. Met het oog op 2022 en 2023 wil je aan die andere kant zitten. Daar is een tekort aan kapitaal en zijn dus de rendementen hoger."

Zie ook: Mark Mobius: crypto is een religie, geen belegging

Story-aandelen
Volgens Bernstein kunnen beleggers in die bubbelassets weer net zo onderuit gaan als rond het jaar 2000. "De waarderingen zijn bijzonder hoog. Onthoud dat waarderingen belangrijker zijn dan de story van een aandeel."

Hij erkent dat de stories die tijdens de techbubbel werden verteld uiteindelijk wel uitkwamen in het decennium dat volgde. Het kostte alleen wel jaren voor beleggers daarvan profiteerden. "Als je in de Nasdaq 100 investeerde kostte het 14 jaar om op break even te komen. Ik denk dat mensen vandaag de dag niet eens kijken naar de waarderingen, laat staan bedenken dat het weleens 14 jaar kan duren voordat je rendement maakt."

'Monsterbubbel'
Volgens de CEO van Richard Bernstein Advisors is crypto een groot probleem. "Het is de grootste zeepbel in de financiele geschiedenis - een monsterbubbel." Hij voorziet dat bitcoin wel 90% kan dalen, net als veel techaandelen gebeurde toen de dotcombubbel barstte.

N-Vb zegt dat toch al jaren
Oud 14 december 2021, 10:51   #16
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vooraanstaande Wall Street-belegger Richard Bernstein, een van de 57 analisten in de Institutional Investor Hall of Fame, waarschuwt voor cryptovaluta. Crypto vormt volgens hem de grootste financiële zeepbel ooit. 'Het is een monsterbubbel.'

"We zien een tweedeling op de markten", zegt Bernstein in een interview met CNBC. "Aan de ene kant hebben we de bubbelassets, zoals ik ze noem, met tech, innovatie, disruptie en cryptocurrencies. Aan de andere kant zo ongeveer al het andere. Met het oog op 2022 en 2023 wil je aan die andere kant zitten. Daar is een tekort aan kapitaal en zijn dus de rendementen hoger."
Crypto zou zogenaamd (volgens de crypto bulls) een bescherming tegen inflatie zijn, maar iedere keer als Powell zijn bek opentrekt over inflatie, duikt BTC naar beneden.

Een groot deel van de laatste spurt van de S&P500 is dankzij een handvol 'darling' bedrijven (AAPL, GOOG, MSFT, ...).

Bij elke grote reversal wordt de index gepompt via een aantal grote liquide stocks, terwijl de posities in de zwakkere broertjes wordt afgebouwd. En daarna rollen ook die over.
De bagholders zijn dan de kleine beleggers die doorgaans nog gretig bijkopen op de weg naar beneden ook.
Oud 17 december 2021, 13:32   #17
N-Vb
Minister-President

N-Vb's schermafbeelding

Standaard

De Bank of Russia wil crypto-investeringen in het land verbieden omdat het risico’s ziet voor de financiële stabiliteit. Dat schrijft het persagentschap Reuters op basis van twee bronnen.

De bank wil een “volledig verbod” op alle crypto’s en bereidt een adviesrapport over de kwestie voor. Als het verbod wordt goedgekeurd door de wetgevers, zou het kunnen gelden voor nieuwe aankopen van crypto’s. Investeringen in crypto die uit het verleden dateren zouden van het verbod gevrijwaard blijven.

Rusland heeft zich al vaker uitgesproken tegen cryptomunten. Wetgevers stellen dat de activa kunnen worden gebruikt voor het witwassen van geld of om terrorisme te financieren.

Cryptomunten, zoals Bitcoin (BTC), hebben zich in Rusland ontpopt tot een populair beleggingsinstrument. Volgens een recent onderzoek van de Russische Vereniging van Forex Dealers is 77 procent van de Russische beleggers ervan overtuigd dat de crypto’s de meest toekomstgerichte investeringen zijn. Slechts 8,8 procent van de respondenten gaf aan dat goud de beste investering is.

Investeringsfondsen mogen niet meer beleggen in digitale valuta’s
De centrale bank heeft nieuwe regels uitgevaardigd voor de beleggingsfondsen van het land in een richtlijn die maandag is gepubliceerd. Die houdt in dat fondsen niet mogen beleggen in digitale valuta’s of in “financiële instrumenten waarvan de waarde afhankelijk is van de koersen van digitale valuta’s”.

De Russische centrale bank werkt ook aan een door de roebel ondersteunde digitale munt (CBDC). De Russische toezichthouder was van plan om in december een CBDC-pilootprogramma te lanceren, maar de deadline is onlangs verschoven naar “begin 2022?. Dan zal de digitale roebel in een proefprogramma worden gelanceerd, alvorens wordt beslist of hij in productie moet worden genomen.
Oud 17 december 2021, 14:06   #18
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Het probleem is dat er teveel wiggle-room is voor bedrijven om de bottom line rooskleuriger voor te stellen dan het is.

Neem bv Free Cash Flow.
De ouderwetse manier van berekenen is de Operating Cash Flow min Investments.
Maar als je geen aanpassingen doet in de OCF cijfers voor bv stock based compensation, eenmalige cash inflows, en bij de investments rekening houdt met de leasing constructies, dan kan het reële cijfer van FCF enorm afwijken van het gerapporteerde. En dan nog niet eens met 5% of zo, maar met 50% of meer.
True
Een goede belegger die wat kent van analyse van jaarrekeningen houdt daar rekening mee.
Een paar degelijke werken daaromtrent:
Phil Oakley How to pick quality shares
Mulford & Comiskey The Financial Numbers Game

Laatst gewijzigd door quercus : 17 december 2021 om 14:07.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2021, 10:06   #19
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een goede belegger die wat kent van analyse van jaarrekeningen houdt daar rekening mee.
Een paar degelijke werken daaromtrent:
Phil Oakley How to pick quality shares
Mulford & Comiskey The Financial Numbers Game
Die laatste is inderdaad een aanrader.

"Creative cash flow reporting" is ook ok.
Oud 6 januari 2022, 14:37   #20
N-Vb
Minister-President

N-Vb's schermafbeelding

Standaard

Bitcoin op laagste niveau sinds maanden na publicatie Amerikaanse centrale bank

De bitcoin en de beurzen zijn donderdagochtend flink lager gegaan, na de publicatie van de notulen van de Amerikaanse centrale bank. Daaruit blijkt dat de Amerikaanse rente sneller dan verwacht zou kunnen worden verhoogd. En bij stijgende rentes nemen beleggers doorgaans minder risico.

Bitcoin op laagste niveau sinds maanden na publicatie Amerikaanse centrale bank
© Getty Images
De bitcoin zakte donderdag rond 9.30 uur tot zo'n 43.000 dollar (omgerekend 38.000 euro). Dat is het laagste niveau in maanden. Op 24 uur daalde de cryptomunt bijna 7 procent, berekende CoinMarketCap, dat de koersen van digitale munten bijhoudt. In november stond de bitcoin nog op een record van 69.000 dollar. Maar de nieuwe coronagolf, met de sterk oprukkende omikronvariant, tastte het vertrouwen van beleggers reeds aan. Ook andere cryptomunten zoals de ether (-10 procent) verloren donderdag fors terrein.

Verkoopgolf
Bij de jongste beleidsvergadering van de Fed in december werd al bekend dat de Amerikaanse centrale bank de coronasteun versneld zou afbouwen en dat ze tot wel drie renteverhogingen voorziet dit jaar. Uit de aantekeningen van die vergadering blijkt nu dat de rente al eerder in het jaar zou kunnen worden verhoogd als de inflatie hoog blijft en de economie blijft groeien.

Na de publicatie van de notulen werd ook op de beurzen een verkoopgolf ingezet. In Brussel houdt de Bel20 nog tamelijk stand, met een verlies van bijna 1 procent, maar in Amsterdam liep het verlies van de AEX op tot bijna 2 procent. Ook in Parijs (-1,18 procent), Frankfurt (-1,19 procent) en in Londen (-0,57 procent) gingen de beurzen in het rood
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be