![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Schepen
|
![]() Ik vraag me af hoe jullie denken over de stelling dat de westerse cultuur uniek is en zal ze uniek blijven?
Voor mij is het meest uniek aan de westerse cultuur dat ze beschaving over heel de wereld gebracht heeft en dat ze in grote mate nog steeds wereldweid de leiddraad is! Graag jullie mening!
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uniek voor het Westen is het bestaan van de taalnazi: "wereldwijd".
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dé Westerse cultuur misschien niet nee.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Schepen
|
![]() De westerse BESCHAVING in ieder geval wel!
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denken dat ze beter zijn dan de rest van de wereld. En dat ook willen opdringen aan de rest.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 22 maart 2022 om 22:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moeilijke definitie daar het geen monolitisch blok is, noch is het homogeen over de tijden heen.
Maar als we naar de hoogtepunten willen kijken. Bevolkingsdruk zorgde voor oorlogen, en oorlogen zorgden voor technologische sprongen. Door die technologie kwamen er wel tijd en middelen beschikbaar om kunst en onderwijs te promoten, wat de technologie bestendigde. Het resultaat, een materiele levensrijkdom voor zovelen dat het in de geschiedenis nog nooit gezien is. En de hoeveelheid havenots dat lijf en leden in gevaar brengen, en dat van hun kinderen wil opofferen om daarvan te kunnen genieten geeft wel aan dat er iets voor te zeggen is. De 2 "andere" culturen die in de buurt komen, zijn de mensenmassa's van India en China. Waar technologie en mankracht inwisselbaar zijn, maar waar technologie nu ook de "critische" massa bereikt om de levensrijkdom van velen te bestendigen. Maar voor de rest. Religie kan voor een nucleus zorgen, maar dat is weerom gebonden aan de basispremisse van oorlog en technologie.
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Algemeen Beschaafd Nederlands" dan weer niet meer
![]()
![]() |
#10 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gelet op de hindoe-tradities van zijn land en het "respect" dat de Europese mogendheden daarvoor, in navolging van de mohammedaanse roversbenden, hebben opgebracht, geen misplaatste reactie.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moest de westerse cultuur of beschaving bestaan, dan zou men in de VS, in de UK, in Australie, in Japan, in Canada en in de Europa dezelfde cultuur en beschaving hebben.
Het probleem is natuurlijk dat men in Schotland een andere cultuur heeft dan in Engeland en beide nog een andere cultuur dan Ierland. Maar het is nog erger, want in Vlaanderen heeft men een andere cultuur dan in Wallonië. En terwijl Vlaanderen een beschaving heeft van werken en nog eens werken, heeft Wallonië een beschaving waarin van het leven genieten op de eerste plaats komt en werken slechts als een noodzakelijk kwaad word gezien. Terwijl men in de UK een beschaving en cultuur heeft waarbinnen militaire als helden worden gezien, heeft men in west Europa een beschaving en cultuur waarin militaire als uitschot worden gezien. Tot lang zelfs niet eens als een noodzakelijk kwaad, maar als een overbodig iets. Terwijl men binnen de Amerikaanse, Canadese en Australische beschaving net een beleid rond beperking van immigranten heeft, heeft men in Europa een opendeurbeleid. Zie je, binnen het westen heeft men veel raakpunten in de cultuur en de beschaving, maar DE WESTERSE CULTUUR EN DE WESTERSE BESCHAVING bestaan NIET. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben een aanhanger van een solidaristische volks politiek. En geloof mij, hoewel de mensen uit Hasselt, Kortrijk, Gent, Leuven en Antwerpen ook Vlamingen zijn, heb ik zeer weinig gemeen met hen. Zo weinig zelfs, dat als ik de taal van mijn vader zijn voorouders gebruik, zij mij niet eens verstaan en/of begrijpen. Als ik de taal van mijn moeder haar voorouders gebruik, dan kijken ze in 85% van Vlaanderen als geslagen honden die het in Keulen horen donderen. En eigenlijk moet ik de bepaling van werken en nog eens werken herleiden. Want dat zit voornamelijk in de Groot-Brabantse cultuur en beschaving. De reden waarom Antwerpen en Brussel geen studentensteden zijn, maar economische metropools. Dat Leuven, ondanks een studentenstad te zijn, toch een bloeiend bedrijfsleven heeft en Gent, ja, wil wil er nu nog een bedrijf opstarten in Gent, terwijl je steeds meer ruimte moet laten voor het uitgangsleven. En Hasselt, 't ja, daar doen ze er 5X langer over een zin uitspreken dan de rest van Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Welke definitie van de westerse cultuur gebruiken we in deze draad? Hebben we het over het geheel vanaf de late steentijd/bronstijd in het Midden Oosten (Babylonië, Assyriërs, Egypte, Hittieten, haha Bovenbuur zei tieten, dit is waarschijnlijk de netste en best af te bakenen definitie), of over alles vanaf de verschuiving van het culturele centrum richting de Middellandse Zee in de klassieke oudheid (oude Grieken, Romeinen, nog steeds Egypte, Carthago), of tellen we pas vanaf nadat de Atlantische kust belangrijker werd rond de vroeg moderne periode (Spanje, Frankrijk, Italië, maar ook de Nederlanden, Duitsland en naar gelang het vorderde steeds meer de Britten en dan de Verenigde Staten)?
Er zijn nog een aantal opties natuurlijk, je kan bijvoorbeeld ook tellen vanaf het rijk van de Franken, Karel de Grote enzo. Of je kan vanuit de pauselijke invloed redeneren. Maar wanneer, waar en om welke redenen je begint met tellen is extreem bepalend voor welke landen je vandaag de dag tot de Westerse beschaving zou rekenen en wat je als de invloed van de Westerse beschaving zou zien.
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onzen franken teut wat synoniem staat voor de vrijheid van meningsuiting. Maar de politiek heeft die al een flinke deuk gegeven.
Daarom: stem niet. Flikker ze allemaal onder de kiesdrempel.
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 23 maart 2022 om 11:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Sanctie vrije oorlogen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat in 'niet-westerse' culturen/beschavingen doorgaans slecht begrepen en bijgevolg afgewezen wordt, en daarom misschien wel 'uniek' is: het vrij ver doorgedreven 'individualisme' en de kansen die dat biedt, alsmede de 'miserie' die erdoor veroorzaakt wordt; haast ongebreidelde zelfontplooiing enerzijds, diepe eenzaamheid anderzijds.
En verder datgene wat forumgenoot "maddox" al signaleerde.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik reken tot de Westerse beschaving alle landen waar blanken de baas zijn of nu nog zijn, het is belangrijk te erkennen dat zonder de blanke Westerse beschaving we waarschijnlijk nog geen internet of dit forum hadden, ik ben geen supremacist, maar lees veel over politiek en geschiedenis en verbaas me steeds over de geringe niet blanke invloed op het wereldgebeuren op de Mongoolse dynastie na, maar daar blijft ook niets meer van over!
![]() |