![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helft van de Vlamingen wil Russische gaskraan dicht, ook als dat meer kost.
Dit is het meest opvallende in De Stemming. Bijna de helft van de Vlamingen is gewonnen voor een boycot van olie en gas uit Rusland, als maatregel tegen de Russische invasie in Oekraïne. Een derde steunt het idee om Belgische grondtroepen naar Oekraïne te sturen. Dat blijkt uit de eerste resultaten van "De Stemming", een bevraging bij meer dan 2.000 Vlamingen in opdracht van VRT NWS en De Standaard. Daarbij:
Zie verder : VRT NWS Ik vind dit verontrustend. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat ze dan op je factuur een kruisje zetten naast de prijs die je wil betalen en waar het gas vandaan komt. Dan gaan we zien wie meer wil betalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() De vrt nws, regime pers tot en met. wie geloofd dat nog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die stoken waarschijnlijk mazout of elektrisch. Mijn kan dat ook geen zak schelen dat de gaskraan dicht gaat. Ik gebruik geen gas.
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vlamingen zijn doorzetters als het aankomt op zelfopoffering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Straks gaat u nog zelf aan een kruis hangen. Jezus achterna. Wat een klucht. "Zelfopoffering", laten we ernstig blijven.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 5 mei 2022 om 23:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Pater Damiaan blijft de grootste Belg volgens dat programma (Vlaamse editie). Weinigen van zijn kaliber wellicht. Een strijdersvolk zijn we niet en we letten op onze centen. De grootste Vlaamse zwakte is dat we onszelf weinig serieus nemen en dat we qua identiteit hopeloos verdeeld zijn.
Laatst gewijzigd door Weyland : 5 mei 2022 om 23:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben er zeker van dat die helft van de vlamingen nooit iets gevraagd was.
Net zoals de andere helft.
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Voor mij mag die kraan dicht, want ik gebruik geen gas. En collectieve verarming kan mij ook niet veel schelen, de mensen hun verdiende loon na corona.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Velen hebben geen andere keuze dan stoken met wat de verhuurder heeft geïnstalleerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bovendien is stoken ook nog altijd een keuze. Er zijn hier toch geen echte winters meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zijn ook "wij" niet hé Rudy die de sancties tegen de Russen in voege hebben gebracht. Als er geen gas is en het vriest in uw kot, tegen de regering(en) en politiekers blaffen aub.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 6 mei 2022 om 11:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van RT, het zal niet makkelijk zijn om te stoppen met Russisch gas
—- Europe can’t replace Russian gas – Shell CEO A shift to other suppliers is not enough, Ben van Beurden says European countries will not be able to replace Russian natural gas without an energy transition, according to Shell CEO Ben van Beurden. Increasing gas supplies from Africa and Scandinavia as well as boosting purchases of liquefied natural gas (LNG) cannot help in replacing Russian energy on the European markets, van Beurden said on Thursday. “Bringing more LNG to the market, increasing liquefaction and regasification capacity, and raising pipeline supplies from North Africa and Norway are reasonable things,” he said adding that “it is also inevitable to have an energy transition in the medium term.” “There is no way to simply buy more pipeline gas and LNG to completely replace all the Russian gas that we currently consume. This is not feasible,” van Beurden said. READ MORE: Russian oil ban details revealed Russia is currently the largest European gas provider, delivering about 40% of natural gas consumed by the region. Russian gas is transferred by several routes, including Nord Stream, running directly to Germany via the Baltic Sea, Ukraine’s gas transmission system, the Yamal-Europe pipeline, and the Turkish Stream pipeline through the Black Sea. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() die gesubsidieerde gutmenschen toch he
![]() |
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Verder heeft hij gelijk LNG kan pas binnen 10 jaar in gastoevoer voorzien en het zal evenveel tijd vergen om de installaties en de schepen te bouwen. Noch de VS, noch het Midden-Oosten, noch Europa zelf kunnen voldoende gas leveren. Om de eenzijdige gas-afhankelijkheid van het Midden-Oosten en Noord-Afrika is men gas gaan kopen in Rusland & Co. Dient men nu economische zelfmoord te gaan plegen omdat twee mafia-staten onderling oorlogen en waarvan er ene is, die instaat voor 40 % van de Europese gasbehoefte? Ik krijg meer en meer de indruk dat onze landen geleid worden door mensen met een zeer beperkt begrip qua strategie en economie.
![]() |
![]() |
#20 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Wel, hij bedoelt hetzelfde modewoord dat alle "oil & gas majors" moeten gebruiken om niet aan de ecologisten-schandpaal genageld te worden. En wat showcase groene projecten die nog geen 1% uitmaken van hun huidige energie omzet. En ondertussen lachen ze zich een breuk met de mega winsten die momenteel met de klassieke (& fossiele) energie worden gemaakt.
Die begrijpen perfect de strategie & economie om zichzelf structureel en op lange termijn te verrijken. Meer moet dat niet zijn, toch? |
![]() |
![]() |