![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() Veel mensen zullen eind dit jaar een klop van hamer krijgen.
Nu houden zij enkel hun voorschotten in het oog, niet hun reëel verbruik. Meeste verbruiken liggen op 25 a 40 euro per dag vanaf 1 november als eindfactuur eli +aardgas. Heb wat cijferwerk gekregen van vrienden en zij verschoten een bult. Dus zal bij de meeste mensen ook zo zijn. Zal wat geven op het einde van het jaar!! Overheid beseft dit zelf niet dat er voor veel mensen zwarte sneeuw komt, zij kunnen nadien ook bijna niets consumeren. Effect zal zich door trekken naar horeca en besparing op dagelijks eten. Maar voorlopig ligt er niemand wakker van bij Overheid en denk bij veel mensen ook niet. Laatst gewijzigd door Deo : 5 april 2022 om 11:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Staatssecretaris
|
![]() Vanaf mei tot begin oktober zal aardgas verbruik wel zeer miniem zijn.
Maar 6000 a 7000 euro zullen de maatstaf worden. Erg, zeer erg. En dat zijn dan woningen vanaf 1975, sommige gerenoveerd met één uitschieter die met 10000 euro niet zal toekomen. Laatst gewijzigd door Deo : 5 april 2022 om 12:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan zet ik mijn chaufage gewoon af, dan mogen ze hun gas hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan moeten we blij zijn of wat bedoel je?
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar ja, sommige mensen klagen als de leverancier hun voorschot verdubbelt, dat vinden ze niet goed. Doen ze dat niet en er volgt een hoge eindfactuur, is het ook weer niet goed. Tot slot is huizen isoleren toch allemaal niet nodig, dat is enkel iets voor groen mannen toch? Ondertussen staan de mensen in rijen elkaar te vertrappelen om op vakantie te gaan...
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom op het einde van het jaar?
Waarom niet ergens midden in het jaar of het voorjaar of de zomer, maar dan wel zo ergens kort na de meteropname? En zijn er nu nog mensen die nog niet doorhebben dat het centen gaat kosten? Zouden de verhogingen van de maandelijkse bijdragen, voor hen die een variabel contract hebben, niet genoeg verhoogd zijn? Mijn vast contract van 1 jaartje verloopt op 1 augustus. Dan, en dan pas ga ik van de lat krijgen. In die andere draad daarover, ga ik het laten weten, en mijn tranen laten vloeien.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 5 april 2022 om 15:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb mijn chauffage sedert vorige zomer nog niet gebruikt.
Mijn verwarming kost me nu circa 5€ per dag.
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb mijn grasmaaier sinds november ook niet gebruikt. En nu kost me mijn grasmaaier nog altijd niets. ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 5 april 2022 om 18:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Staatssecretaris
|
![]() Dat er geen enkele politieke partij of overheid iets kan aan doen.
Heel de inflatie door.... Komt er nu echt een klasse scheiding tussen mensen. Volgend jaar helemaal met energie afbetalingen. Geen kat die dat waarneemt en onze overheid steekt NU kop in zand. Laatst gewijzigd door Deo : 5 april 2022 om 18:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik heb dag en nacht verwarming. Zonder chauffage te gebruiken.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 5 april 2022 om 19:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een afrekening gebeurt jaarlijks, tenzij je van leverancier verandert. Pleit misschien voor een maandelijkse afrekening. Zolang je niet over een digitale teller beschikt is dit technisch niet mogelijk tenzij je maandelijks je meterstanden wit doorgeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja ge denkt verbruik x prijs + btw = factuur.
Peut! Niet zo! Er zitten nog kosten bij die pas later bij de eindafrekening verrekend wordt. Ik verbruik nu véél minder dus die factuur moet volgend jaar omlaag? Of gaan ze weer opslagen? En dan nog een stijgende maandelijkse afrekening he. Efkes een verdienmodel opstellen op kap van de arme arme zeer arme burger.
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Ha nee ? Nog steeds worden duurzame investeringen bestraft, ik heb zelf 2 panden verbouwd, voor de tweede verbouwing kon ik fluiten achter subsidies .. dat is waar de politiek voor staat, mensen die willen investeren de das omdoen, met dank aan Homans.
![]() |
#19 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geen subsidies blijven de prijzen normaal, met subsidies verdubbelen de prijzen. Mooi voorbeeld waren zonnepanelen. Geen subsidies meer en ze werden spotgoedkoop, neen de prijs werd normaal. Nu wil regering dat wij in de kou gaan zitten en koken met microgolf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij rijgt de one night stands aan mekaar.
![]()
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |