![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Onderwerp:
TABOE mannenmishandeling (meer zelfmoorden mannen) Betoog: 1) Dit thema is toch TABOE en mannen worden binnen relaties, huwelijken en gezinnen of werksfeer vaak toch ook flink mishandeld en geestelijk geterroriseerd, kapot gemaakt. En dan zijn dus veel hetero mannen toch doodsbang om hulp te zoeken, voordat de BOM zal barsten.......... met echte agressie en vuisten op tafel. Echte mannen praten niet, die laten hun vuisten en spieren zien. OF gewoon opeens klaarlichte dag van flat springen dood. 2) Heterofiele man zijn is keihard in de barbaarse NATUUR, onderzoek het zelf. Wijfjes zoeken de meest superieure en potentste mannetjes om verzekerd te zijn van zaad van de HOOGSTE Kwaliteit om de eigen soort gezond, vitaal en sterk te houden, en ok nu pas verkeeg ik het inzicht dat dit selectief gedrag van wijfjes toch het allerbeste is, ook voor de minderwaardige heterofiele mannetjes van de eigen soort en kudde. MOeder Natuur, Dharti Maata is heel WIJS en ahw hoger dan alle GODen. 3) Vertel je eigen ervaring, ben je ooit als heteroman mishandeld door een vrouw of anderszins?? Onderstaand netwerk helpt deze mishandelde mannen, en je moet het breed bekijken. Ook getrouwde mannen met latente behoefte aan een Tmeid of Bottom gay man worden vaak flink kapot gemaakt en leven met veel angsten. Absoluut maatschappelijk TABOE, overal ter wereld. -------------------------------------------- https://www.mannenmishandeling.nl/over/ TABOE mannenmishandeling oa in team zit Dr Anita Nanhoe, hindoestaanse vrouw die ook veel onderzoek deed naar hindoestanen, incest, LHBTIQ+, geweld en seks. Landelijk Netwerk Zes organisaties verdeeld over Nederland bieden hulp en opvang aan mannen die het slachtoffer zijn van huiselijk geweld en mishandeling. Afgelopen jaren hebben we al meer dan negenhonderd mannen opgevangen. Naast hulp en opvang zetten we ons ook in om meer bekendheid te geven aan dit belangrijke onderwerp. Door het taboe op mannenmishandeling is er veel onzichtbare ellende. Mannen vragen niet snel om hulp. En om geweld te stoppen is dat juist ontzettend belangrijk. Algemene Informatie Huiselijk geweld en mishandeling kan iedereen overkomen. Ook mannen. Door het taboe op mannenmishandeling is er veel onzichtbaar leed. De gevolgen van mishandeling zijn ontzettend groot. Schaamtegevoel, machteloosheid en de reactie van de buitenwereld maakt dat mannen vaak bang zijn om hulp te vragen. VORMEN VAN MISHANDELING Huiselijk geweld door de partner of kind. Seksuele intimidatie op het werk. Seksueel geweld. (meestal door andere mannen) Mishandeling op straat. (dit komt met name voor bij homoseksuele mannen) Gedwongen prostitutie. Eergerelateerd geweld. Mensenhandel Financiële uitbuiting Emotionele verwaarlozing Psychische mishandeling Ervarings Verhalen Niet alleen vrouwen, ook mannen hebben te maken met huiselijk geweld. Het vooroordeel dat mannen geen slachtoffer kunnen zijn, leidt tot veel onzichtbare ellende. Er heerst nog een taboe op het onderwerp en mannen vragen niet snel om hulp. Vaak wordt hun problematiek over het hoofd gezien of teniet gedaan. Seksuele geaardheid, huiselijk geweld, eerwraak, financiële uitbuiting en mensenhandel blijven op deze manier onbesproken. Om ons geweld te stoppen moest ik onderdak zoeken in de mannenopvang. Freek, 31 jaar “Bij ons thuis hing er altijd een grimmige sfeer. Elke moment van de dag konden mijn vrouw en ik om de kleinste dingen ruzie maken. Zij dreef mij soms tot het uiterste. Toen ik de relatie wilde verbreken ging zij mij stalken. Nergens kon ik komen of ik zag haar. Ik voelde mij onveilig, maar kon ook ontzettend boos worden. Soms sloeg ik terug. Trots ben ik daar niet op. Daarom zocht ik hulp. Om de mishandeling van haar, maar ook mijn eigen geweld te stoppen. Het is nu gelukt om van haar te scheiden. Gelukkig krijgen we nog steeds hulp, want anders wordt ons kind nog de dupe”. https://www.mannenmishandeling.nl/over/ -------------------------------------------- |
![]() |
![]() |