Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 6 maart 2022, 00:22   #1
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Talking Yuan v Big China wint Monetaire WOIII / Rusland uit swift

Onderwerp:
Yuan v Big China wint Monetaire WOIII / Rusland uit swift

Betoog:

1) Allereerst, ik ben geen expert, slechts een mislukte, WC deskundige samen met Wieroe. Maar dit is slecht nieuws voor hele euro zone hier in Nederland en Belgie, omdat het erop neerkomt dat de dollar nu flink terrein verliest tov de Yuan en de Roepia en Asean blokken qua convertibiliteit als internationale Handels transactie Munteenheid.

2) Monetaire WOIII is harder, de verarming gaan wij als KLOOTJES volk direct in onze reet en maag voelen, graan zal duurder worden, mais voor veevoer ook, dus vlees zal duurder worden. Metalen duurder.

3) HEt is duidelijk Rusland wil snel vredes akkoord want ze hebben al 30 procent ingepikt v oekraine en daar zitten toch die olie en gasvoorraden?

4) Dus mijn verwachting dat deze oorlog binnen 8 weken voorbij zal zijn, lijkt nu uit te komen ok, zie mijn eerdere topic. Nu al minstens 10.000 doden geloof ik totaal beide kanten. Oekraine moet zonder pardon alle Russische krijgsgevangenen fusilleren denk ik, dat hele gebied is toch flink overbevolkt dus beetje uitdunnen is toch beste.

5) Totalitaire OORLOGen zijn natuurlijke processen denk ik en biologisch gezond voor een soort. MEt 7,6 miljard mensen nu op aarde zijn meer totalitaire oorlogen nodig geloof ik nu. MOEt wel uitkijken dat ik zelf niet weggezuiverd wordt als 100 procent, kleingeschapen, minderwaardig, in nederland gedumpt, vieskleurige, Kwatta koelie apen afval uit zwarte suri apen wereldje hahha haha

6) maar nu china dus lekker een graantje meepikt vd oekrainse lijken in massa graven is de wereld slechter geworden dan tien dagen geleden. China is Fascistisch, totalitair, geen mensen rechten, anti blanken, anti europa, maw wij zijn verdoemd. zie tekst onder ve expert Hudson. en ik denk dat hij gelijk heeft ok.

7) Iran omzeilt alle boycotten nu v USA door gewoon via via hun produkten te verkopen in heel azie, oa ook India. INdiase vriend van mij vertelde mij het. Dus boycotten en bannen v swift gaat Rusland weinig pijn doen, het land kan alles zelf produceren en minder, peperduur, hi tech rotzooi uit buitenland is juist beter.

----------------------------------

maw Yuan v China met hun eigen banktransfer systeem zal nu winnen
MOnetaire WOIII Is nu begonnen

------------------------------------

Volg het geld: Hoe Rusland de westerse economische oorlogsvoering omzeilt
Door
DissidentNL
-
2022-03-02
1304

Over de mogelijke invoering van een nieuw Russisch-Chinees betalingssysteem dat SWIFT omzeilt en het Russische SPFS (System for Transfer of Financial Messages) combineert met het Chinese CIPS (Cross-Border Interbank Payment System), heeft Hudson geen twijfels “het Russisch-Chinees systeem zal worden ingevoerd. Het Mondiale Zuiden zal proberen zich aan te sluiten en tegelijkertijd SWIFT te behouden – en hun reserves in het nieuwe systeem onder te brengen.”

Ik ga mezelf de-dollariseren

https://dissident.one/2022/03/02/28830/

------------------------------------

http://www.dewanand.com

Laatst gewijzigd door dewanand : 6 maart 2022 om 00:27. Reden: typfoutjes
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2022, 00:11   #2
dewanand
Minister-President

Talking 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

Ja ik zocht op china in dit subforum en vond deze topic van mij over China:

China speelt een VUIL Dubbelspel nu, en het is misselijkmakend.

Maar zwart Hindoe Apen India speelt ook vuil dubbelspel en onthield zich van stemmingen over rusland.

HOe denken jullie hierover?? Het is verraad, ik ben toch bang vaak voor mijn modellen, want Blankenhaat is dan natuurlijk en Blanken krijgen nu al van alles de schuld in de geschiedenis zonder enige nuancering of wetenschappelijke toetsing van harde feiten.

Harde Anarchistische wetenschap is mooi ok zonder gevoel en zonder ethiek en 100 % VRIJ van geloof.

China wil gewoon deze oorlog in Europa nu Monetair uitbuiten door hun Yuan sterker te maken en lijken te pikken ok. India idem dito, de roepia is nu ook gestegen tov de euro.

De MONETAIRE WOIII is nog bloediger dan een fysieke WOIII denk ik.
Zijn er hier economen die mij en mijn kat gelijk kunnen geven??

Oud 23 maart 2022, 00:22   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Had ik gepost bij de rubriek 'economie'

Oorlog-oekraine-uitkomst-scenario-poetin-beurs-aandelen-energieprijzen

Het is zoals het altijd al geweest is en ook altijd zal zijn: er zullen mensen zijn die familie en vrienden verliezen ten tijde van de oorlog en er zullen er zijn die er zich weten met te verrijken met de 'oorlogen'.
Oud 23 maart 2022, 00:40   #4
dewanand
Minister-President

Exclamation 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

In deze topic kan je het vuile dubbelspel van zwart Hindoe India apen natie ook bespreken ok. Ik vind het jammer dat zoveel zwarten uit INdia nu dus het blanke ras haten en verafschuwen, terwijl Engeland en USA de moderne beschavings wetten en mensen rechten naar het oude zwarte barbaarse India brachten en het HOOGontwikkelde Arische Angelsaksische Engels als Nationale taal waar INdia nu flink van profiteert.

dit is dus zorgwekkend: INdia steunt Rusland, ASmogendheden MODI /POETIN / china li?

----------------------------
https://www.economist.com/asia/why-w...putin/21808074

Why won’t India’s government condemn Vladimir Putin?
It thinks it has more to lose from alienating him than from annoying the West

INDIAN POLITICIANS love to remind people that their country is the world’s biggest democracy. They are also extremely prickly about its borders. Yet India has failed to condemn President Vladimir Putin’s attempt to wipe off the map another independent democracy, Ukraine. In the UN Security Council, the General Assembly and the Human Rights Council, India conspicuously abstained from resolutions deploring Russia’s invasion of its neighbour. That perplexes some observers in Western capitals. The government of Narendra Modi, the prime minister, has done much to improve ties with America and Europe in recent years. But when asked to choose sides, India sits on the fence. To some, it seems that Mr Modi favours Mr Putin.

Not so, say Indian policymakers, pointing to official statements that lament the violence, express support for sovereignty and territorial integrity, and call for diplomacy to be given a chance. Moreover, they say, the abstentions should be seen in the context of India’s long tradition of being beholden to no superpower. Yet many of the countries India once claimed to lead in a cold-war era “non-aligned movement” have joined in the condemnation of Mr Putin’s actions.

https://www.economist.com/asia/why-w...putin/21808074
---------------------------------

Oud 27 maart 2022, 23:28   #5
dewanand
Minister-President

Exclamation 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

zie dit he Maarten Verheyen heeft gelijk
maar wat betekent dit voor de waarde van de Euro op korte en lange termijn?? ??

Poetin gebruikt Energie machtsmonopolie nu,
eist of Harde Roebels of BAAR GOUD voor zijn olie, gas en sperma bommen. hahah haha
machts demonstratie he haha hha hij heeft wel gelijk ok.

toch slecht nieuws voor Euro en Dollar zones denk ik nu.

TWEEDeling monetaire wereld feit:

1) Westerse Swift/ IBAN deel
versus
2) Alle andere die anti blanke man zijn, incl afrika en zwart India.

Mijn gevoel zegt dat dit een letterlijke harde RASSENScheiding is nu op onze verkrachte planeet. Maar ok alle wetenschappers weten dat de hele natuur op soorten scheiding is gebaseerd en bittere discriminatie en geweld tussen soorten.
HEt leven is OORLOG tot DOOD

---------------------------------- Maarten Verheyen heeft gelijk:
https://preview.mailerlite.com/u5b2i...49302191/g2q1/

Ik moet deze nieuwsbrief beginnen met een aantal paragrafen uit mijn artikel ‘De slag om de Petrodollar’:

“Aangezien het verkopen van olie in ruil voor dollars net de petrodollar in stand houdt, verwacht ik niet dat Rusland er nog lang mee zal doorgaan.

Rusland is de grootste energieproducent van de wereld geworden en in een wereld die kampt met permanente en groeiende energietekorten, is die Russische productie broodnodig.

Zonder de Russische energie wordt de Europese economie in een depressie geduwd en daarmee heeft Poetin een gigantische troef in handen.

Niet de VS, maar hij zal kunnen bepalen in welke valuta Russische olie en gas afgerekend dienen te worden.

En in de huidige situatie is alles beter dan dollars.

Zo zou hij bijvoorbeeld kunnen eisen dat zijn energie met roebels betaald moet worden. Het zou de vraag naar roebels doen exploderen waardoor de Russische munt meteen een stuk sterker zal worden en de lokale inflatie zal verdwijnen.

Of waarom geen energie verkopen in ruil voor goud? Het zou de vraag naar goud verhogen waardoor de prijs stijgt en tegelijkertijd de waarde van de Russische goudreserves oppompen.”

We zijn nauwelijks drie weken verder en het is al zover. Rusland kondigde donderdag aan dat vijandige landen enkel nog Russisch gas kunnen betalen met roebels. Of goud. Of zelfs bitcoins.

De Russen willen iets ‘echt’ terug voor hun energie. De tijd dat het Westen energie kan kopen met papiertjes die we net geprint hebben, is hiermee voorbij.

Economen, politici en journalisten waren compleet verrast door deze beslissing van Poetin en hebben wat tijd nodig om de implicaties goed te begrijpen.

Ik hoorde Paul De Grauwe bijvoorbeeld zeggen dat het in feite niet uitmaakt of de olie in roebels of euro’s betaald zal worden.

Wel, professor De Grauwe het maakt wél uit. Het maakt véél uit.

Deze meesterzet van Poetin zal namelijk het financiële systeem compleet veranderen en gaat straks de geschiedenisboeken in als een belangrijk keerpunt.

Kijk, Europese landen hebben de voorbije weken de economische banden met Rusland doorgeknipt.

We willen niks meer met Rusland te maken hebben, sluiten er onze bedrijven en weigeren om nog langer te exporteren.

Eén uitzondering natuurlijk en dat is energie. We blijven wel op Rusland rekenen voor onze energiebevoorrading.

We leven momenteel nog met het waanidee dat we ons straks ook onafhankelijk zullen maken van Russische energie, maar ik kan je nu reeds vertellen dat dat nooit zal lukken.

Er is niet genoeg energie elders in de wereld om Europa te bevoorraden.

Onze politici hebben hun huiswerk niet goed gemaakt en zullen de komende weken tot de harde vaststelling komen dat we simpelweg niet zonder Russisch gas kunnen.

Poetin weet dat natuurlijk als geen ander en dit is dan ook de reden waarom hij nu de voorwaarden kan dicteren en eist dat zijn gas met roebels betaald zal worden.

Professor De Grauwe sta me toe om je nu even uit te leggen waarom het wel degelijk uitmaakt of je in roebels betaald of in euro’s.

Dit is echt basiseconomie.

We kunnen namelijk makkelijk aan euro’s geraken en als we een tekort zouden hebben, printen we er gewoon bij.

Maar met die euro’s kunnen we niet meer terecht in Rusland. We hebben roebels nodig om onze energie te kopen.

En aangezien onze bedrijven nog amper handel drijven met Rusland, beschikken we in Europa over zeer weinig roebels momenteel.

We zullen dus op z’n minst ergens gigantische hoeveelheden roebels moeten kopen, hetgeen de Russische munt sterker zal maken.

Sinds het absolute laagtepunt is de roebel al 29% in waarde gestegen waardoor het lijkt alsof de financiële markten al een stuk vooruitgelopen zijn op deze ontwikkelingen.

Als het al lukt om genoeg roebels te kopen trouwens, want de handel in de roebel is zo ongeveer tot stilstand gekomen en ik ben lang niet zeker of er nog wel partijen zijn die over voldoende valuta beschikken om onze energierekeningen te betalen.

“Gelukkig” voor ons biedt Poetin nog een uitweg.

De Russische centrale bank biedt namelijk aan om goud te kopen tegen 5.000 roebels per gram. Die prijs ligt een stuk onder de marktprijs die 6.000 roebels per gram bedraagt.

Wie gaat er nu zo onnozel zijn om goud te verkopen onder de marktprijs?

Wel, als dit straks je enige optie is om op een vlotte manier aan roebels te geraken, heb je misschien geen andere keuze meer?

Landen die niet aan genoeg roebels kunnen geraken, kunnen dus altijd hun goud naar de Russische centrale bank brengen in ruil voor 5.000 roebels per gram.

Door te eisen dat landen hun energie betalen in roebels en vervolgens de roebel te linken aan een vaste goudprijs, heeft Rusland in één beweging de roebel gelinkt aan energie én goud.

Aangezien Rusland steeds bereid is om goud te kopen tegen 5.000 roebel per gram, ontstaat er op deze manier ook een bodemprijs voor goud.

Je kan bovendien de redenering ook omdraaien. Misschien is niet de prijs die de Russische centrale bank wil betalen voor goud te laag, maar is de roebel te goedkoop?

De huidige goudprijs bedraagt namelijk $1950 per ounce. Een ounce bestaat uit 31,1 gram goud waardoor een gram $62,7 kost.

Rusland waardeert een gram van datzelfde goud op 5.000 roebel.

Dus dit impliceert een usd/rub-verhouding van 79,7. Dat is ruwweg het niveau van voor de invasie.

Hoe meer de roebel dus stijgt richting dit ankerpunt, hoe aantrekkelijker het wordt om goud te verkopen aan de Russische centrale bank.

Als heel Europa moet scharrelen voor roebels en de prijs van de Russische munt hoger duwt, zal hierdoor ook de goudprijs een reset krijgen.

Stel je bijvoorbeeld eens voor dat de usd/rub naar 50 gaat.

Als je dan een gram goud verkoopt aan de Russische centrale bank, krijg je 5.000 roebels terug die dan $100 waard zijn.

Teruggerekend naar Amerikaanse dollars ontvang je dan $3.110 voor een ounce goud.

Ik heb het in mijn boek en documentaire gehad over het financiële eindspel en de terugkeer van goud in het financiële systeem en het lijkt er momenteel op dat Poetin zonet op de reset-knop heeft geduwd.

Poetin duwt de Petrodollar omver en kan straks zelfs de goudprijs bepalen door het bodemniveau van 5.000 roebel voor een gram goud te verhogen naar pakweg 10.000 of voor mijn part 50.000 roebel per gram.

groeten,

Maarten Verheyen

Markt 9 bus 1, 3990 PEER

België

Je ontvangt deze e-mail omdat je je hebt aangemeld op onze website.
Afmelden

https://preview.mailerlite.com/u5b2i...49302191/g2q1/
-----------------------------------

Oud 8 april 2022, 21:03   #6
dewanand
Minister-President

Exclamation meewerken aan massa remigratie plan

dit vond ik he op facebook

poetin koppelt russiche roebel aan goud en heeft nu de USdollar zo aangevallen.

nu raakt USA in problemen en enige wat zij nog kunnen doen is Rusland aanvallen net zoals Gaddhafi deed die ook gouden standaard in wilde voeren

Derde Wereldoorlog is al begonnen zo te zien en kan bloediger worden

------------------------------

The origins of Southern African stone cities and totemic research
Njabulo Ndlovu · Beheerder
· Gistu8eSrepn808 o7shm m07:5d660 ·

Ifeanyi Sunday
61 apnril8m9s omm 1mmf7:l519 ·
It's official! Russian Central Bank announces that the ruble is tied to gold! 5000 rubles per gram.
The Central Bank of Russia has officially announced that the Russian ruble will be tied to gold as of March 28, 2022, The rate is 5,000 rubles per gram of gold ingots.
There are 28 grams in each ounce. 28 grams for 5,000 rubles per gram is 140,000 rubles.
Are you following me this far?
The conversion rate of rubles into US dollar is 100 rubles, 90 pounds, for each US dollar.
If the rubles are tied to gold at 5000 rubles per gram, and there are 28 grams per ounce, which means that an ounce of gold would cost 140,000 rubles, then the conversion into US dollars means that gold costs 1400 dollars per ounce when used the rubles, instead of 1,928 dollars by ounce using the dollars.
Russia just wiped out about 30 percent (30%) of the US dollar worldwide when it comes to gold ingots.
People all over the world are literally throwing their money on the ruble and throwing away dollars and euros to do it.
What Russia just did is the financial equivalent of detonating a nuclear bomb.
FYI, the last guy on this planet to try to support a currency with gold was Muammar Quadaffi of Libya.
NATO entered Libya, bombed it to death, until the Libyan people took Quadaffi on the street, beat him with blood and planted a bullet in their head.
As of now, 10:39 PM EDT, I suspect bankers around the world are on the phone between themselves and the heads of state, instructing them that what Russia has done will totally destroy both the US dollar and the euro, and those bankers of Frog to the heads of state that world war 3 must start immediately.
Let me explain why.
Today, the Central Bank of Russia anchored the ruble to gold.
Last week, Russia said it would sell only OIL and GAS in . . . . Ruble!
This means that Russian oil and gas are anchored in gold with rubles like gold proxy.
EFFECT: Europe (which needs Russian gas and oil) will now have to buy rubles from Putin using gold, or pay for oil and gas with gold itself.
Currently, the FOREX rate for Rubli to Dollari is around 100:1
BUT... with 5,000 Rubli now equivalent to a gram of Gold, and oil being priced directly into Gold, we will see a MASSIVE price disturbance in the FOREX markets, in terms of how much Gold a Dollar can still buy.
Foreign countries holding our dollar debt notes as a reserve will see an immediate and much less use for them and want to start downloading them in favor of something more stable; something that holds its value.
Basically, any currency anchored in gold will fit into the account. which means countries like that - like Japan - will start unloading their dollar debt as soon as possible - are not going to go down with the ship! They'll move to more stable values like... The Ruble.
This will have a DE-flationistic effect on the Rublo, making it more precious with time.
This also means that Putin can re-find the ruble whenever he wants, at 500, or 50, or 10. He just keeps getting more precious to him.
The immediate result is that all those foreign countries dumping their dollar reserves will make all those excess dollars start going home, triggering a worse hyper-inflation than we already have in the USA.
6 opmerkingen
Mmu Wadziwa
He looks white & Chinese at the same time

Beantwoorden
Delen
1 d

Kingsley Nnamdi
America in trouble
Beantwoorden
Delen
1 d

------------------------------

Oud 8 april 2022, 21:06   #7
dewanand
Minister-President

Talking meewerken aan massa remigratie plan

ik opende geen nieuwe topic hierover

koppeling roebel aan goud is oorlogsverklaring Poetin aan USA en EUSSR, USdollar valt hij nu aan en daarmee ook de harde euro.

inflatie eurozone zal toenemen en china zal nu de 1,3 biljoen USdollars dumpen en omruilen voor roebels, dat is de koppeling tussen de Yuan en de Roebel nu, complot tegen blanke dollar en euro SWIFT blokken.

Nu begrijpen Wij het, Waldo en Wieroe

ook katten brokjes worden nu duurder dus Wieroe maakt zich zorgen

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be