Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2022, 09:00   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard Logeren in de villa van Sihame El Kaouakibi (Sjoemelpoedel)

De villa van Sihame El Kaouakibi en haar vriendin staat gewoon te huur: wij gingen er logeren

Het is ruim een jaar geleden dat Sihame El Kaouakibi in een mediastorm belandde toen ze door bestuursleden van de vzw Let’s Go Urban werd beschuldigd van het doorsluizen van subsidies naar haar eigen bedrijfjes. De Vlaamse Beyoncé, zoals ze wel eens genoemd werd, stapte uit de Open Vld, kwam ziek thuis te zitten en trok zich terug uit de media. Maar haar villa in Edegem, een van de drie luxueuze panden die ze met haar vriendin kocht, is nog gewoon te huur. Wij gingen er logeren.

Een weekendje weg met vrienden in een villa waar al een huiszoeking plaatsvond door speurders van de Centrale Dienst voor Bestrijding van de Corruptie (CDBC) en de Computer Crime Unit van de federale politie: dat maakt het toch net iets spannender dan een gewoon vakantiehuis huren. Het voelt een beetje alsof we een huis huren uit een film of een televisieserie, zoals Loft of Twee Zomers, maar dan zonder het panoramische uitzicht over Antwerpen of het mediterrane landschap van de Côte d’Azur. Wij gaan het exotische Edegem verkennen, en vooral eens checken wat voor villa de ex-politica en haar vriendin in 2018 hebben gekocht als investering.

Hier slaat Het Belang van Limburg de bal toch compleet mis.

Een zekere Lucas regelt de reserveringen. Bij de advertentie van de villa in Edegem staat: ‘Stuur de conciërge minstens een uur voor aankomst een bericht, hij zal je alle informatie geven over het huis’. Dus ik ga er vanuit dat Lucas de conciërge is. De communicatie verloopt nogal zakelijk. “Gaat u akkoord met de voorwaarden”, vraagt Lucas als een vriendin vanuit Nederland reserveert. Ik wil voorkomen dat hij mijn aanvraag al bij voorbaat zou afwijzen, uit angst voor pottenkijkers.

De recensies van de villa zijn positief: mooie en ruime accommodatie, geweldige sfeer, goede locatie, mooie tuin. De enige minpuntjes die de gasten noemen zijn de ouderwetse badkamer en wat kleine gebreken. Alleen een zekere Habib is genadeloos: ‘Vies, slechte communicatie, maak foto’s want ze willen extra geld verdienen met boetes achteraf.’ Maar volgens Lucas heeft Habib zich respectloos gedragen, dus dat telt misschien niet mee. ‘Gastvrouw Erika ook aardig en behulpzaam’, schrijft een zekere Maarten in augustus 2021.

Ik snap niet dat hier geen beslag op gelegd is.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2022, 10:27   #2
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
...

Ik snap niet dat hier geen beslag op gelegd is.
Het is logisch dat er geen beslag wordt op gelegd, ze heeft dat gekocht met geld dat ze gekregen heeft van de vrienden. Vrienden die in zowat alle partijen zitten buiten het VB.

Als ze nu dat geld van FDW/het VB gekregen had, ja, dan pakten ze haar alles af.

Tot en met haar pensioensparen.
Oud 27 februari 2022, 12:16   #3
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het is logisch dat er geen beslag wordt op gelegd, ze heeft dat gekocht met geld dat ze gekregen heeft van de vrienden. Vrienden die in zowat alle partijen zitten buiten het VB.

Als ze nu dat geld van FDW/het VB gekregen had, ja, dan pakten ze haar alles af.

Tot en met haar pensioensparen.
Is dat zo?
Ik dacht dat er ondertussen wel beslag gelegd werd op een bepaalde inboedel. Een inboedel die ze kocht met geld van de "vrienden".

Ik weet niet of dit doorgegaan is.
Akkoord het is bewarend beslag.

https://www.hln.be/binnenland/stad-a...open~ae6edafa/

Stad Antwerpen laat beslag leggen op miljoenen van Sihame El Kaouakibi na meldingen dat ze haar vastgoed probeerde te verkopen
De stad Antwerpen vraagt de inbeslagname van het vermogen van Sihame El Kaouakibi, nadat VTM Nieuws meldingen kreeg dat ze haar vastgoed probeerde te verkopen. Het stadsbestuur heeft intussen al contact opgenomen met de curator met de vraag “om bewarende maatregelen te nemen naar het vermogen”. Zo willen ze voorkomen dat El Kaouakibi nog snel bankrekeningen leeghaalt of haar 2,46 miljoen euro aan vastgoed verkoopt.

Laatst gewijzigd door reservespeler : 27 februari 2022 om 12:17.
Oud 27 februari 2022, 12:36   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Als er beslag gelegd wordt op een onroerend goed, is het dan enkel zo dat dat spel niet kan verkocht worden?
Of is het ook zo dat huuropbrengsten niet meer geïnd kunnen of mogen worden?
Of gaan de huuropbrengsten toch ook in beslag gelegd worden?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2022, 12:48   #5
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dat zo?
Ik dacht dat er ondertussen wel beslag gelegd werd op een bepaalde inboedel. Een inboedel die ze kocht met geld van de "vrienden".

Stad Antwerpen laat beslag leggen op miljoenen van Sihame El Kaouakibi na meldingen dat ze haar vastgoed probeerde te verkopen
De stad Antwerpen vraagt de inbeslagname van het vermogen van Sihame El Kaouakibi, nadat VTM Nieuws meldingen kreeg dat ze haar vastgoed probeerde te verkopen. Het stadsbestuur heeft intussen al contact opgenomen met de curator met de vraag “om bewarende maatregelen te nemen naar het vermogen”. Zo willen ze voorkomen dat El Kaouakibi nog snel bankrekeningen leeghaalt of haar 2,46 miljoen euro aan vastgoed verkoopt.
Wacht, de curator krijgt zijn bevelen van het stadsbestuur?
Oud 27 februari 2022, 12:50   #6
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wacht, de curator krijgt zijn bevelen van het stadsbestuur?
Niet van het stadsbestuur in functie van stadsbestuur maar in functie van schuldeiser.
Oud 27 februari 2022, 17:55   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ne keer intikken: "taak van een curator bij een faling".

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2022, 18:22   #8
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet van het stadsbestuur in functie van stadsbestuur maar in functie van schuldeiser.
Hm...
Oud 1 maart 2022, 09:31   #9
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat zo?

ik had deze site genomen daar de andere te opdringerig was met cookies/trackers.

De villa van Sihame El Kaouakibi en haar vriendin staat gewoon te huur: wij gingen er logeren

Citaat:
Maar haar villa in Edegem, een van de drie luxueuze panden die ze met haar vriendin kocht, is nog gewoon te huur. Wij gingen er logeren.
Valt er nog wel iets te verdedigen?

Of er schot zit in die zaak dat lijkt mij wreed twijfelachtig want dan gaan er véél 'koppen' rollen.
Oud 1 maart 2022, 09:52   #10
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Sarcasme mode on
Oh, tesamen met Erica een paar dagen zou ik het wel zien zitten, zo lang die noord afrikaanse maar uit de buurt blijft.
Sarcasme mode off
die laat ik over aan deze chinese beer van het forum.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2022, 17:18   #11
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
ik had deze site genomen daar de andere te opdringerig was met cookies/trackers.

Valt er nog wel iets te verdedigen?

Of er schot zit in die zaak dat lijkt mij wreed twijfelachtig want dan gaan er véél 'koppen' rollen.

Als de politiek het laatste restje geloofwaardigheid wil behouden, moeten ze er toch snel werk van maken.
Oud 3 maart 2022, 01:39   #12
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de politiek het laatste restje geloofwaardigheid wil behouden, moeten ze er toch snel werk van maken.
Zo is dat inderdaad, maar juist dat 'er snel werk van maken' zou wel eens aardig wat 'koppen' kunnen gaan doen rollen.

Dus denk ik dat de radiostilte en de doofpot het nog wel een tijdje zullen winnen bij deze zaak of toch tot er iemand serieus genoeg van heeft en heel haar 'winkel' gaat uitvegen?

Laatst gewijzigd door Universalia : 3 maart 2022 om 01:43.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2022, 08:31   #13
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zo is dat inderdaad, maar juist dat 'er snel werk van maken' zou wel eens aardig wat 'koppen' kunnen gaan doen rollen.

Dus denk ik dat de radiostilte en de doofpot het nog wel een tijdje zullen winnen bij deze zaak of toch tot er iemand serieus genoeg van heeft en heel haar 'winkel' gaat uitvegen?
Officieel heet het het dat het gerecht haar werk moet doen.
Wat houdt de politiek echter tegen om het gerecht aan te manen er snel werrk van te maken?

Zich verschuilen achter "scheiding der machten", daar heeft het volk schijt aan.

Laatst gewijzigd door reservespeler : 3 maart 2022 om 08:31.
Oud 4 maart 2022, 08:58   #14
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Officieel heet het het dat het gerecht haar werk moet doen.
15 jaar later.
Oeps, er was een handtekening van magistraat Y ontbrekende, we moeten opnieuw beginnen.
Citaat:
Wat houdt de politiek echter tegen om het gerecht aan te manen er snel werk van te maken?
De lijken die Sjoemelpoedel in haar fotoalbum heeft?

Citaat:
Zich verschuilen achter "scheiding der machten", daar heeft het volk schijt aan.
De politici ook hoor.
Oud 6 maart 2022, 14:30   #15
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
15 jaar later.
Oeps, er was een handtekening van magistraat Y ontbrekende, we moeten opnieuw beginnen.

De lijken die Sjoemelpoedel in haar fotoalbum heeft?

De politici ook hoor.
Ik bedoelde het eigenlijk anders. Maar je hebt gelijk.
Politici vegen daar, als het hen uitkomt, hun gat aan.
Oud 21 april 2022, 16:25   #16
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/nat...2514608a1c8b0d

De Antwerpse ondernemingsrechtbank behandelt donderdag een zaak rond het failliete evenementenbedrijf Point Urbain waarbij Vlaams Parlementslid Sihame El Kaouakibi en haar partner Erika Nguyen worden geviseerd. De curator van Point Urbain wil verschillende schulden van de vennootschap verhalen op het koppel, niet gewoon omdat ze er bestuurder waren maar omdat ze persoonlijk fouten zouden hebben begaan.

Point Urbain was het bedrijf achter eventlocatie JJ House - het voormalige Jacob Jordaenshuis - in de Antwerpse binnenstad. Het was mee opgericht door El Kaouakibi, die er later uitstapte om haar politieke carrière te kunnen uitbouwen, en Nguyen was er zaakvoerder. In februari vorig jaar werd het faillissement uitgesproken, volgens een persbericht van het bedrijf wegens de coronacrisis.

De aangestelde curator meent echter dat El Kaouakibi en Nguyen boter op het hoofd hebben. Zo zou een lening van meer dan 700.000 euro verdwenen zijn en kreeg een koppel dat zijn huwelijk wilde vieren in JJ House zijn voorschot niet terug. De rechtbank zal moeten uitmaken of El Kaouakibi en Nguyen al dat geld, in totaal meer dan een miljoen euro, moeten terugbetalen.
Oud 21 april 2022, 16:40   #17
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/nat...2514608a1c8b0d

De Antwerpse ondernemingsrechtbank behandelt donderdag een zaak rond het failliete evenementenbedrijf Point Urbain waarbij Vlaams Parlementslid Sihame El Kaouakibi en haar partner Erika Nguyen worden geviseerd. De curator van Point Urbain wil verschillende schulden van de vennootschap verhalen op het koppel, niet gewoon omdat ze er bestuurder waren maar omdat ze persoonlijk fouten zouden hebben begaan.

Point Urbain was het bedrijf achter eventlocatie JJ House - het voormalige Jacob Jordaenshuis - in de Antwerpse binnenstad. Het was mee opgericht door El Kaouakibi, die er later uitstapte om haar politieke carrière te kunnen uitbouwen, en Nguyen was er zaakvoerder. In februari vorig jaar werd het faillissement uitgesproken, volgens een persbericht van het bedrijf wegens de coronacrisis.

De aangestelde curator meent echter dat El Kaouakibi en Nguyen boter op het hoofd hebben. Zo zou een lening van meer dan 700.000 euro verdwenen zijn en kreeg een koppel dat zijn huwelijk wilde vieren in JJ House zijn voorschot niet terug. De rechtbank zal moeten uitmaken of El Kaouakibi en Nguyen al dat geld, in totaal meer dan een miljoen euro, moeten terugbetalen.
Haar advocaat noemt de eis vd curator draconisch

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220421_95297456

https://www.hln.be/antwerpen/curator...aand~aa69b68e/

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 21 april 2022 om 16:44.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2022, 17:00   #18
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Tegen dat het geleased audiovisueel materiaal wordt gerecupereerd is het al waardeloos verouderd.

Ik vind het nogal straf dat er beslag kan gelegd worden op alles wat er in uitbatingszetels bevindt. Iemand die zijn gsm vergeet op het werk is deze kwijt als ze bedrijfsbeslag leggen.

Ik vraag me af of materiaal niet duidelijker gemarkeerd en geregistreerd kan worden.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2022, 17:03   #19
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Tegen dat het geleased audiovisueel materiaal wordt gerecupereerd is het al waardeloos verouderd.

Ik vind het nogal straf dat er beslag kan gelegd worden op alles wat er in uitbatingszetels bevindt. Iemand die zijn gsm vergeet op het werk is deze kwijt als ze bedrijfsbeslag leggen.

Ik vraag me af of materiaal niet duidelijker gemarkeerd en geregistreerd kan worden.
Dat is nu eenmaal zo, tenzij je kan bewijzen dat het van u is.
Oud 21 april 2022, 17:11   #20
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is nu eenmaal zo, tenzij je kan bewijzen dat het van u is.
In een proces tegen de eigenaar van de zaak waar men is binnengevallen bedoel je?

Als je die zaak wint dan kan hij met dat vonnis de procureur aanklagen om uw eigendom terug te krijgen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be