Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Zou dit verkeersveiligheid verhogen ?
Ja, zoiets publiek maken is een goed idee 1 20,00%
Noway, dit is ziek! 2 40,00%
Geen mening 2 40,00%
Aantal stemmers: 5. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 20 januari 2005, 00:03   #1
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard Zou dit helpen bij verkeersveiligheid ?

Moet men aan bestuurders die dronken of onder invloed van drugs betrapt werden, zulke beelden verplicht laten zien ?

AANDACHT, SCHOKKENDE BEELDEN !! ENKEL OP EIGEN RISICO BEKIJKEN!

http://www.ogrish.com/archives/car_a...n_18_2005.html

click op de beelden voor grotere versie.
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2005, 01:58   #2
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
Moet men aan bestuurders die dronken of onder invloed van drugs betrapt werden, zulke beelden verplicht laten zien ?

AANDACHT, SCHOKKENDE BEELDEN !! ENKEL OP EIGEN RISICO BEKIJKEN!

http://www.ogrish.com/archives/car_a...n_18_2005.html

click op de beelden voor grotere versie.
Hoeft voor mijn part niet. Het blijkt ook dat de fotoos met aangetaste longen ed. op sigaretten niet werken.
Bovendien kunnen dergelijke beelden voor traumatische ervaringen zorgen bij bepaalde mensen. En dat kan niet de bedoeling zijn ook al hebben hun slachtoffers ook traumatische ervaringen opgelopen aan het door hen veroorzaakte ongeval. Oog om oog, tand om tand is hier vooralsnog niet de regel.
Ook is het niet zeker dat mensen die dergelijke beelden te zien krijgen automatisch de link met hun rijgedrag leggen.
Ik zou eerder pleiten voor een gemeenschapsdienst als bijkomende straf voor chauffeurs die onder invloed rijden. Maar dan gemeenschapsdienst bij en voor het slachtoffer. Boodschappen doen, gras afrijden, schoonmaken,... zodat er een persoonlijke band gecreëerd wordt tussen dader en slachtoffer. Dan zal de dader pas echt te weten komen wat hij veroorzaakt heeft en dat zal volgens mij een grotere impact hebben dan fotoos van 'ver-van-mijn-bed'-mensen. Het slachtoffer heeft er persoonlijk ook voordeel bij, wat niet het geval is als de dader fotootjes moet gaan kijken. Dit alles mits goedkeuring slachtoffer natuurlijk.
Technisch gezien ten slotte is het best mogelijk naar een foto te kijken zonder te zien wat er op die foto staat. Fixeer je oog onmiddellijk op een detail van de foto en concentreer je daar op. 't Vergt wel een beetje oefening maar 't werkt perfect. Als kind paste ik die techniek al toe als ik voor mijn vriendjes niet wou laten merken dat de gehuurde horror-film me toch iets te gruwelijk was.

Laatst gewijzigd door BigF : 20 januari 2005 om 01:59.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be