Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Bekijk resultaten enquête: Leef je liever tussen windmolens of tussen bomen ?
Windmolens. 3 42,86%
Bomen. 4 57,14%
Ander - ik verklaar. 0 0%
Aantal stemmers: 7. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 15 april 2022, 05:49   #1
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard Leef je liever tussen windmolens of tussen bomen ?

Volgens Tinne Van der Straeten is er nog veel ruimte voor windmolens op land. Als het aan haar ligt zou er blijkbaar overal waar er in de onmiddellijke omgeving geen bewoning is een windmolen kunnen verschijnen. Ik kan er mee leven dat op grote industrieterreinen een aantal windmolens staan, liefst in esthetische aantallen (bvb drie) en esthetisch geplaatst, maar zo overal waar geen slagschaduw op een huis valt windmolens neerkwakken ... zij zal daar in haar miljonairshuis in de stad, met haar druk ministerieel leven en haar interesse in Afrika geen last van hebben maar de gewone Vlaming dreigt in een groot windmolenpark terecht te komen. Laat ons alstublieft nog wat groen. Hernieuwbare energie is een deel van de oplossing maar niet de enige. Mijn vraag dus:

Wens je tussen windmolens te wonen, te leven, te ontspannen en je voort te bewegen of toch liever in een groene omgeving ? Zie je liever overal windmolens boven je hoofd of toch maar liever bomen ?

Laat ons nog een plaats waar we tot rust kunnen komen in de natuur, waar het uitzicht niet verbrod wordt door windmolens of hoogspanningslijnen, waar geen lawaai van het autoverkeer is, ... zonder dat we in de auto moeten stappen om ergens dat laatste plaatsje in ons landje te vinden.

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2022, 05:56   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

We kunnen overal windmolens plaatsen. En het zal nodig zijn.
Toch als we met zoveel zo rijkelijk willen blijven leven.

Maar ikzelf zou liever een werkplaats hebben die in esthetisch past in het natuurlijke landschap. Eigen energievoorziening met een watermolen bij voorkeur, maar een ouderwetse baksteen/houten windmolen kan ook nog.
Geen lelijke zonnepanelen of mottige windturbine om me te storen.
Oud 15 april 2022, 06:38   #3
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Volgens Tinne Van der Straeten is er nog veel ruimte voor windmolens op land. Als het aan haar ligt zou er blijkbaar overal waar er in de onmiddellijke omgeving geen bewoning is een windmolen kunnen verschijnen. Ik kan er mee leven dat op grote industrieterreinen een aantal windmolens staan, liefst in esthetische aantallen (bvb drie) en esthetisch geplaatst, maar zo overal waar geen slagschaduw op een huis valt windmolens neerkwakken ... zij zal daar in haar miljonairshuis in de stad, met haar druk ministerieel leven en haar interesse in Afrika geen last van hebben maar de gewone Vlaming dreigt in een groot windmolenpark terecht te komen. Laat ons alstublieft nog wat groen. Hernieuwbare energie is een deel van de oplossing maar niet de enige. Mijn vraag dus:

Wens je tussen windmolens te wonen, te leven, te ontspannen en je voort te bewegen of toch liever in een groene omgeving ? Zie je liever overal windmolens boven je hoofd of toch maar liever bomen ?

Laat ons nog een plaats waar we tot rust kunnen komen in de natuur, waar het uitzicht niet verbrod wordt door windmolens of hoogspanningslijnen, waar geen lawaai van het autoverkeer is, ... zonder dat we in de auto moeten stappen om ergens dat laatste plaatsje in ons landje te vinden.
Windmolens kunnen storend zijn.
Ook in industrieterreinen, want vergeet niet dat mensen soms buiten gaan zitten (shaft) als het mooi weer is.
Ook zijn er soms burelen in de omgeving van een werkhal.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2022, 11:29   #4
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Windmolens op zee, geen probleem.
Windmolens op land, ze mogen er mee stoppen. Arsie lelijk, en werkt storend.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2022, 11:44   #5
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Windmolens op zee, geen probleem.
Windmolens op land, ze mogen er mee stoppen. Arsie lelijk, en werkt storend.
Op zee geen probleem?
Meent u dat?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2022, 15:57   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Dat anti-windmolen-geleuter ben ik beu als koude pap.

Ze zorgen er wel voor dat er gene vlak bij de huizen staat en bla bla ...

't Zijn maar kortzichtige mensen die zich geen zorgen maken dat de buren zich warmen met gas, en dat door de schouw de gassen recht in hun lelijke bakkessen vliegen.

Sedert de oorlog in Oekraïne krijg ik een fictieve erectie telkens ik een windmolen zie. Elke molen is een foert tegen Putin. En een foert tegen het betalen van olie aan landen als die in de Arabische wereld. Een zegen voor kindjes met astma.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2022, 20:04   #7
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

't Zijn maar kortzichtige mensen die zich geen zorgen maken dat de buren zich warmen met gas, en dat door de schouw de gassen recht in hun lelijke bakkessen vliegen.

Sedert de oorlog in Oekraïne krijg ik een fictieve erectie telkens ik een windmolen zie. Elke molen is een foert tegen Putin. En een foert tegen het betalen van olie aan landen als die in de Arabische wereld. Een zegen voor kindjes met astma.
Maar, staat er een windturbine in uw tuin?
Oud 16 april 2022, 05:40   #8
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dit is geen 'anti-windmolengeleuter'. Net zoals ik er niet tegen ben dat mensen een dak boven het hoofd hebben ben ik niet tegen 'hernieuwbare energie'. Maar dat wil nog niet zeggen dat we geen rekening hoeven te houden met het esthetische, met ruimtelijke ordening, met de natuur, ... . We begonnen nu terug een beetje respect voor de natuur en omgeving te tonen (op het maar blijven bouwen van lelijke huizen in lintbebouwing en lelijke verkavelingen na), de TV-antennes verdwenen, rivierwater werd wat properder, bomen werden gezonder door het verdwijnen van zure regen, ... en nu wil groen dat allemaal verkloten door overal waar ze kunnen torenhoge molens te gaan zetten. Er zijn amper nog plaatsen waar je in de natuur bent en geen huizen ziet of auto's hoort, als het van Groen! en de schoofzak afhangt zijn er dra geen plaatsen meer waar je niet op een windmolen kijkt.

Laatst gewijzigd door Vlad : 16 april 2022 om 05:41.
Oud 16 april 2022, 15:23   #9
chris k
Staatssecretaris

chris k's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

https://www.milieucentraal.nl/klimaa...n/windenergie/

https://www.ad.nl/binnenland/alle-mo...bine~adc2ee30/

https://www.ad.nl/binnenland/brand-i...ogte~a41dd7cb/

De wieken zijn ook een probleem .

Windmolens zijn geen ideale oplossing .

Wie windmolens wil moet ze maar in zijn hof zetten .
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2022, 04:39   #10
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Ik had erover gelezen maar volgens Tinne Van der Straeten is Oman een ... democratie. Een absolute monarchie waar de sharia heerst een democratie noemen. We weten waar we aan toe zijn met Groen!

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be