![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Wat is de reden voor deze oorlog?
Ik heb al één en nader gelezen hier, maar het is misschien gemakkelijk om alle redenen (echte of vermeende) wat te bundelen. Hier (westen) is de mainstream versie ongeveer: P&co zijn agressor (veroveraars) en de oorzaak van de oorlog. In Rusland meen ik te begrijpen dat ongeveer deze versie geldt: Oekraine bedreigde en bedreigt onze (Russische) veiligheid en dus (was/is) een militaire actie noodzakelijk om onze veiligheid te waarborgen. Bovendien werd een deel van de Russische bevolking dat in Oekraine woonde geterroriseerd en vroegen deze hulp om aan deze terreur een halt toe te roepen. Corrigeer me als ik er te ver naast zit. Dit zijn denk ik de twee versies die het meest verspreid zijn en aangehangen worden. Maar mogelijk zijn beiden slechts een rookgordijn die de ware reden moeten maskeren. Graag jullie inbreng. Welke reden is volgens jou de ware reden (als je denkt dat het wat anders is dan de bovenvermelde)? Ik zou het waarderen mochten de discussies een weekje uitgesteld worden. Dus gedurende de eerste week liefst enkel een opgave van de reden die volgens jou het meest plausibel is (grofweg één post/persoon dus). Ik denk dat dit de leesbaarheid en het overzicht ten goede zal komen. Na die eerste week denk ik dat de meeste redenen wel zullen aangehaald zijn en kan er dus wel in discussie gegaan worden waarom de ene reden meer plausibel dan de ander zou zijn. Bij voorbaat bedankt!
http://forum.politics.be/showthread.php?t=175515 optimaal aantal mensen Laatst gewijzigd door satiper : 29 april 2022 om 17:30. |
![]() |
![]() |