![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij mij begon het echt in de jaren '70.
Toen kocht ik een DUAL draaitafel/versterker + 2 DUAL boxen. Daarna : - Tuner Technics - Versterker Luxman L80V - Tuner Luxman T88 - Luidsprekers IMF TLS50II (Transmissionline) - Bandopnemer Revox B77 - Draaitafel Luxman PD272 - Versterker Luxman A383 - Luidsprekers B&W 802 Matrix Series III - Versterkercombi Luxman C02 + M02 - Bandopnemer Technics RS1506US - Draaitafel Kenwood KD99 De minder belangrijke zaken weggelaten, en misschien ook dingen vergeten. Heden ten dagen denk ik: Zou ik niet beter de hele meuk buitengooien en een echt goede draadloze speaker kopen ? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb net een nieuwe installatie gekocht. Een Onkyo TX-NR696 ontvanger vesterker met 2 Bose 301 en 2 JBL control 1 Pro Hierop zijn aangesloten een platenspeler, een cd speler en de TV Versterker kan rechtstreeks Spotify afspelen Heb veel gaan luisteren naar dingen die veel meer budget vroegen maar bluetooth speakers vielen altijd als eerste af. Nu thuis perfect gelukkig met een fantastig geluid. Maar zit wel met de kabels natuurlijk
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 27 april 2022 om 08:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu is het enkel mijn gsm en een BT koptelefoon, het beste muziek-afspeelmachientje dat ik ooit heb gehad.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
Is wel een heel individuele manier van muziek / geluid luisteren natuurlijk.
![]() |
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de wagen valt het nog wel voor, ik speel daar een stickske af met alles van Motorhead, Black Sabbath, Slayer en BÖC. Oh, nog wat Megadeth, Accept, Thin Lizzy en Metal Church ook. Gewoonlijk op zulk volume dat de meeste mensen de wagen nakijken en enkele nog krasse oudje me gebaren dat ik gek ben.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik gebruik feitelijk gewoonweg de apparatuur die ik gebruik om films te zien. Dus een high end blu-ray speler (voor CD en SACD), degelijke AV-receiver en oudere surroundspeakers. Ik heb aan die receiver wel een oudere platenspeler hangen, maar iets deftig is het niet.
Nu ja, de meest platen in mijn collectie heb ik enkel voor de mooie coverart. Ik heb ondertussen meer plaats in huis, maar ik ken feitelijk niet genoeg van muziek om te weten of ik best ontdubbel naar een aparte HiFi-installatie. Ik ben opgegroeid met CD's, en eigenlijk zou ik liever een platenspeler in die aard hebben: ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe "oud" ben je zelf Xeno ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja.
De correcte vorm is, snottebel. En gij?
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In 1989 geërfd van een plots overleden oom : Voor- en eindversterker Phase Linear PL400 + PL2000, Revox B77, Thorens TD160 + SME-arm en Stanton 681EEE-element, Bowers & Wilkins DM6, inclusief 350 jazz LP's (vandaar mijn liefde voor jazz muziek) De platenspeler en tape-recorder heb ik nog steeds, versterkers en speakers zijn vervangen.
![]() ![]() ![]() ![]()
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 27 april 2022 om 12:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus, helaas.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Bon Scott jaren waren niet slecht, maar niets waar ik alle dagen naar kan luisteren.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 27 april 2022 om 18:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Behringer 16 kanaals mixer
Shit Audio - DAC Soundcraft Notepad 5 -DAC (mixer) Pioneer monitors Beyer Dynamic DT 770 Dat is voor het audio entertainment aan mijn computers. Voor in de Living is het een Cambridge versterker en Cambridge DAC, het streaming gedoe wordt geregeld door een pi met volumio op. Speakers Triangle BR 08 en die zijn prijs kwaliteit heel goed. Project pickup en voor aan mijne PC een Audio Technica een echte Technics is helaas schandalig duur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat heeft te maken met storingen van processors, versterkers en voedingen ,... ik ben ook geen expert hoor. Maar echte audiofielen met teveel geld, gaan zelf hun versterker opslpitsen in twee mono's die elk een eigen externe voeding hebben die op een apart circuit zit. Bij het ontwerp van een AV room bvb werd daar ook rekening mee gehouden. De rack waar alle video / audio / scaller / controllers etc in stak zat op een eigen voeding. |
|
![]() |
![]() |