Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijfora > Vlaams Belang
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams Belang Enkel sympathisanten van Vlaams Belang, die bovendien lid zijn van de gebruikersgroep 'Vlaams Belang' kunnen in dit onderdeel reageren. Je kan jezelf als groepslid voordragen via je control panel.

Discussietools
Oud 18 oktober 2004, 21:33   #1
dUSK
Provinciaal Statenlid

dUSK's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar dUSK
Standaard Outing

Je mening geven op feestjes en café is redelijk gemakkelijk. Maar als je effectief gaat opkomen voor het VB zullen toch meerdere mensen in je vriendenkring en familie schrikken. Er bestaat ondanks de vele stemmen die het VB haalt, toch nog steeds een zeker taboe op de partij. Geburen, leden van de sportvereniging...vele relaties zullen een ander gedaante aannemen denk ik.
Kan iemand zijn ervaringen met mij delen hierover? Geroddel, scheldpartijen, zelfs vandalisme aan je woning en dergelijke, bestaat dat, en hoe kun je er jezelf tegen wapenen?
dUSK is offline  
Oud 19 oktober 2004, 09:27   #2
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dUSK
Je mening geven op feestjes en café is redelijk gemakkelijk. Maar als je effectief gaat opkomen voor het VB zullen toch meerdere mensen in je vriendenkring en familie schrikken. Er bestaat ondanks de vele stemmen die het VB haalt, toch nog steeds een zeker taboe op de partij. Geburen, leden van de sportvereniging...vele relaties zullen een ander gedaante aannemen denk ik.
Kan iemand zijn ervaringen met mij delen hierover? Geroddel, scheldpartijen, zelfs vandalisme aan je woning en dergelijke, bestaat dat, en hoe kun je er jezelf tegen wapenen?
Als je een publieke functie hebt of in een of andere bond zit, dan kan je zeker zo'n zaken verwachten.

Een dokter bijvoorbeeld die opkomt voor de SP-A krijgt geen problemen, maar als ie opkomt voor het Vlaams Blok, of zelfs openlijk steun betuigt, dan wordt die geschorst door de orde der geneesheren.

Een professor die opkomt voor het Vlaams Blok afzetten is natuurlijk moeilijker wegens vaste benoemingen. Toch zal het systeem alles in het gang zetten om z'n (proberen) lesuren (=inkomsten) af te nemen, en zijn er linkse druk-organisaties zoals LSP A.K.A Blokbuster die alles in het werk zullen zetten om z'n leven zuur te maken. (grafitti op z'n wagen, afsteken van de banden, allerlei slogans naar hem roepen, ...)

Besluit: Hou het voor uzelf, of zorg dat je onaanraakbaar bent zoals bv, met een vaste benoeming.
Oud 19 oktober 2004, 09:37   #3
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Ik hou mijn Vlaams Bloksympathie niet voor mij op enkele uitzonderingen na zoals bij collega's van mijn vrouw (op haar verzoek)! Een groot deel van mijn familie stemt nu al op het Blok! Ook op mijn werk kennen de meesten mijn ideeën en niemand heeft daar problemen mee, zelfs mijn 2 turkse collega's niet (die gasten vertellen zelf racistische moppen wat ik nooit zou doen)!
Wel krijg ik soms eens steken onder de gordel maar ik pak ze dan later op dezelfde manier terug! Ik verbaas me soms nog over bepaalde mensen die eens ze mijn sympahtieën kennen er zelf voor uitkomen dat ze op het blok stemmen!
Maar zoals raven al zei is het beter eerst uit te kijken met welke mensen je te doen hebt vooraleer je bloot te geven.
jan hyoens is offline  
Oud 20 oktober 2004, 14:46   #4
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

2 van mijn neven willen geen contact meer, en een paar andere familieleden beginnen soms te zagen, vooral nadat ze wat alcohol binnen hebben. Maar dat kan mij hoegenaamd niks schelen: They don't like us. We don't care! 8)
Koenraad Maesschalck is offline  
Oud 20 oktober 2004, 21:42   #5
N.J.S.V. Antwerpen
Burgemeester

N.J.S.V. Antwerpen's schermafbeelding

Standaard

Op het Vlaams Blok rust helemaal geen taboe in mijn kenissenkring. Praktisch 50% ervan zou zelf Vlaams Blok stemmen/stemt Vlaams Blok. De gefronsde wenkbrouwen en bespottingen beginnen pas wanneer je verder gaat, echt nationalistische redeneringen trekt; die worden nog wel aanzien als vreemd...

N.J.S.V. Antwerpen is offline  
Oud 21 oktober 2004, 07:01   #6
Betweter
Parlementslid

Betweter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
2 van mijn neven willen geen contact meer, en een paar andere familieleden beginnen soms te zagen, vooral nadat ze wat alcohol binnen hebben. Maar dat kan mij hoegenaamd niks schelen: They don't like us. We don't care! 8)
Hier het omgekeerde: mijn hele familie is lid

Dat komt er van als de pater familias een prominente VMO'er was 8)
Oud 29 oktober 2004, 07:27   #7
Isegrim
Lokaal Raadslid

Standaard

Het is zeer moeilijk om valabele mensen te recruteren voor locale mandaten. Velen vertrouwen je toe voor het Vlaams Blok te stemmen, maar houden dat liefst geheim. Zelfstandigen denken aan hun zaak, vrije beroepen evenzeer en werknemers hebben schrik voor sancties. De jarenlange indoctrinatie door de politiek correcte media heeft een taboe gecreëerd rond het Vl. Blok, dat sympathisanten op een afstand houdt. Zeker wat locale mandaten betreft, die uiteraard niet erg lucratief zijn, en enkel kunnen ingevuld worden mits een belangloze idealistische inzet : welke advocaat, leraar, garagehouder, kaderlid, zelfs student of dopper wil zich laten stigmatiseren als radicale nationalist ?
Misschien komt er na negen november een doorbraak ?
Isegrim is offline  
Oud 2 november 2004, 19:22   #8
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Je hebt een punt isegrim.
Het val dan ook op dat op plaatsen waar het blok dan wel kapabele mensen zet, ze als een komeet de lucht in gaan.
Oud 6 november 2004, 12:54   #9
Rock Against Communism
Gouverneur

Rock Against Communism's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat met de recentelijke aanpassing van de beginselverklaringen van het Blok, de partij goed op weg is om hun eigen taboesfeer te doorbreken bij het grote publiek. Moest het cordon nu nog doorbroken worden, zou het hek al helemaal van de dam zijn. Ik denk ook dat moest er, uit protest tegen deze lichte koerswijziging van het Blok, een nieuwe ultrarechtse formatie opgericht worden, het Blok zou geintegreerd geraken in het politieke systeem zoals de andere machtspartijen. Voor mij is dit ok, zolang ze hun grote lijnen behouden, namelijk directe Vlaamse onafhankelijkheid en een radicale aanpak van het vreemdelingenprobleem.
Oud 8 november 2004, 11:09   #10
Piet Hein
Minister

Standaard

ik wens het vlaams blok veel sterkte toe voor morgen.
Piet Hein is offline  
Oud 8 november 2004, 19:55   #11
Rock Against Communism
Gouverneur

Rock Against Communism's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
ik wens het vlaams blok veel sterkte toe voor morgen.
met een vleugje ironie, of niet?
Oud 31 december 2004, 00:07   #12
Revolutie
Parlementslid

Revolutie's schermafbeelding

Standaard

Heel mijn familie is Vlaams Belang gezind, dus handig meegenomen en ik ben blij dat ik een wijze familie heb.
Revolutie is offline  
Oud 31 december 2004, 10:06   #13
Betweter
Parlementslid

Betweter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Revolutie
Heel mijn familie is Vlaams Belang gezind, dus handig meegenomen en ik ben blij dat ik een wijze familie heb.
Altijd plezant, die familiefeesten
Oud 3 januari 2005, 23:30   #14
de mestkever
Partijlid

de mestkever's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dUSK
Ik heb zeker ervaringen daar ik mijn Vlaams Belang-sympathiën niet onder stoelen of onder banken steek en vooral omdat ik op school zit.
Ik waag me dus aan politiek op politiek 'correct' terrein.

Ik heb er meer respect door gekregen, maar ook wel vijanden, die ik vroeger helemaal niet had, zeg maar.
Het gaat dan ook om extreem linkse meisjes.
Mij negeren ze, of trachten dat zoveel mogelijk te doen, zitten hypocriet te zeggen dat ze mij omwille van mijn politieke overtuiging niet zullen discrimineren, terwijl ze dat wel doen.

Onlangs werd ik voor homofoob uitgescholden, omdat ik durfde beweren dat homoseksualiteit tegennatuurlijk is.
Toen ik dit zei waren er talrijke gefrustreerde reacties, werd ik overschreeuwd, en werd ik als een hoopje vuil beschouwd. Ik werd dan plots van homofoob, een homo, net "zoals al die Vlaams Belangers dat zijn".
Fluisterend riep ik halfverstaanbaar in de klas dat het tegenwoordig gewaagd is voor een mening uit te komen.

En dan heb ik nog niet gesproken over de discriminatie en de vooroordelen die zij tegenover mij uiten.
De situatie gaat nu als volgt: doe ik iets verkeerd, dan ben ik weer hèt voorbeeld van de gemiddelde Vlaams Belanger: een dommerik en een onhandelbare kluns.
En dit terwijl ik tegeniver hen vriendelijk ben.

Maar ze zijn niet allemaal mijn vijanden hoor. Ik heb ook veel vrienden. Ik heb drie zeer goede vrienden, waarvan twee niet echt dezelfde mening als de mijne hebben. Maar ze respecteren die wel. Ook anderen respecteren miujn mening. Het gaat om twee zeer vervelende individuen. In feite om één iemand, maar als zij begint, doen er enkelen met haar mee. In groep staan ze namelijk sterker.
Dat is trouwens ook het geval wanneer er discussies zijn, bijvoorbeeld een debat over de hoofddoek.
In een debat met vijf anderen was het vier tegen één, want die andere had wel dezelfde mening als de mijne, maar durfde haast geen woord te miszeggen.
Van een dictatuur gesproken zeg!

Ook is het niet nieuw dat velen vooroordelen van mij hebben, of dat die ene linkse negatieve dingen over mij vertelt. Zo zei ik eens dat ik helemaal niets tegen vreemdelingen had, en voor ik nog kon verdergaan waren er meteen al reacties van: "jaja, 't zal wel".
Voor mij kwam het aan als: "jaja, hypocriet" of "wie is er hier de racist van de klas".

Onlangs klampte een vrij rechts iemand mij aan.
Hij had het met mij over de politiek. Later zei hij mij dat hij dat deed of ik werkelijk een extreem geval was, dat niets zinnigs zei, zoals anderen hem dat hadden wijsgemaakt. Maar hij moest zijn mening over mij grondig herzien. Hij vond mij zeer verstandig, en wist er heel veel meer over dan zichzelf, en dan wat hij over mij dacht.

Dit alleen al op school.

Ook de familie weet dit.
Maar met mijn ouders of mijn zus heb ik geen enkel probleem. Zij hebben haast dezelfde mening als de mijne, hoewel ik de eerste was die ze is beginnen uiten.
Ik heb familieleden die zelfs op mij niet zouden stemmen als ik met het Vlaams Belang op een verkiezingslijst zou staan, maar ondanks dit zijn wij nog altijd even goede vrienden, welja, familieleden.
Frank Vanhecke zei mij eens dat zijn zus nogal vrij links getint is, maar ook zij komen zeer goed overeen.

Oja, iemand van mijn klas kende een hysterisch geval dat VB'ers rauw lust. Die klasgenoot gaf haar mijn e-mailadres en zij voegde mij toe op msn.
Gevolg: zware bedreigingen, met een dreigement tot geweldpleging op mijn persoon.
Die klasgenoot zei mij dat zij mensen uit het milieu kende (vreemdelingen uit het Brusselse) die dat wel zouden durven. Toen ik hem zei dat ik er de politie bij ging halen, werd hij bleek. En vanaf dan heb ik niets meer van diens nichtje vernomen.
Tenzij, hij had een gesprek met mij en hij voegde haar toe in het gesprek. Ik was er toen niet, maar later zag ik dat wel.

En overlaatst een klein internetrelletje met b.u.b.'ers, maar dat hadden jullie hier op politics.be al gelezen.

Tot hier zo mijn ervaringen.

Laatst gewijzigd door de mestkever : 3 januari 2005 om 23:30.
de mestkever is offline  
Oud 9 januari 2005, 17:31   #15
*M@g!C*
Burger

*M@g!C*'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar *M@g!C*
Standaard

Het leuke aan politieke discussies op feestjes, bij de sportvereniging,.. zijn de meningen van anderen die niet dezelfde mening als jou hebben.
Je moet zelf eens testen hoelang je naar hun meningen zult luisteren en er begrip voor kunt opbrengen en andersom natuurlijk. Na dergelijke discussies ken je mijn inziens pas je tolerantievermogen.

Persoonlijk probeer ik nooit iemand te overtuigen. Ook al komen onze meningen niet overeen dan botst 't maar. Na 10 min heb je meestal toch een andere gesprekspartner

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be