![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Heeft een debat zin tussen 2 partijen waar je niet echt kunt tussen kiezen? | |||
Ja, natuurlijk. |
![]() ![]() ![]() |
9 | 45,00% |
Neen, dit is oogverblinding. |
![]() ![]() ![]() |
11 | 55,00% |
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben dit aan het bekijken, maar ik moet zeggen dat dit mij veel minder kan boeien dan indertijd tussen Di Rupo en De Wever.
Ik vind het een schijndebat, omdat je in Vlaanderen niet kunt kiezen voor Magnette, en in Franstalig België niet voor De Wever. Ze zijn dus elkaars beste vijanden, en tenzij een van beiden grandioos afgaat voor eigen publiek, worden ze er beiden door versterkt zonder dat het hen enig risico oplevert. Wat ook anders is met het verleden is dat beide partijen niet meer de zwaargewichten zijn die ze ooit waren. MR en PS scoren in de peilingen gelijk in Wallonië met rond de 22%, terwijl indertijd PS met kop en schouders boven de andere Franstalige partijen uitstak. In Vlaanderen is N-VA niet meer de grootste in de peilingen, en scoren ze rond de 20%.
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik heb net geen 5 minuten gekeken, toen magnette zijn arrogante walenmuil opentrok ben ik weggezapt.
als dien oetlul nog het fatsoen niet heeft om op een Vlaamse zender een paar woorden nederlands te produceren, kan hij voor mijn part naar de kloten van schoof lopen. BDW zou hetzelfde eens op de RTBF moeten flikken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ah en de verkiezingspropaganda van de vrt voor groen mag ook eens gaan stoppen.
Die schertsfiguur van een De Vadder wist het te presteren om deze avond de CD en V mening 1 keer te verkondigen, Voorhuid 2 keer en Groen 3 keer de rest kon op zijn kin kloppen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
Magnette spreekt voornamelijk voor zijn eigen Franstalige kiezers, en De Wever vooral voor Vlaamse kiezers. Magnette heeft zich daarnet wel schandelijk misdragen. Een vrouw stelde een vraag over migratie. Beiden mochten hun visie geven. Daarna werd gevraagd wat mevrouw ervan dacht. Magnette liet de vrouw niet uitspreken, en probeerde heel de tijd het woord te blijven voeren. Pas na meerdere minuten liet hij de vrouw antwoorden. Zij vond het standpunt van De Wever overtuigender...
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 28 mei 2024 om 21:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Ik ben ook weggezapt. Waarom hier tijd in steken. Je kan toch niet voor of tegen Magnette stemmen. Een schijndebat voor een schijn-staat is dit.
Het debat over justitie op vrt1 met Bart Dewever was wel een stuk interessanter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nu ja, of het zin heeft of niet. Het heeft i.i.g. veel Amerikaanse allures hier. Het is goed om de Vlamingen te tonen wat de andere zijde van politici heeft en vice versa, daarom stemde ik 'ja'.
Laatst gewijzigd door Weyland : 28 mei 2024 om 22:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou voor de Walen een onvergeeflijke schande zijn zijn mocht Magnette zich onderdanig opstellen door Nederlands te praten.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 28 mei 2024 om 22:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aangename verrassing : een Luikse winkeluitbaatster die partij koos voor De Wever.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 28 mei 2024 om 22:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Wever die aansmeert dat de Walen alsof doen dat de Berlijnse muur nog niet is gevallen.
Ik weet niet of jullie Walen het al doorhebben maar de Berlijnse muur is gevallen. Er heerst hier liberalisme in West-Europa. ![]() Hilarisch. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga het morgen bekijken, maar het is nogal duidelijk waarover het gaat:
De Wever spreekt tegen de Nederlandstaligen en Magnette tegen de Franstaligen. Win-win. ![]()
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 28 mei 2024 om 22:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Ik ben een democraat." Wat bedoelt die dan hé. Na mij de zondvloed. ![]() En als die wordt aangevallen gaan alle Walen hun eer tot de dood verdedigen ofzo? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Overigens vind ik de vraagstelling wel typisch voor in eigen gat starende Vlaams-Nationalisten.
Die vinden dat al wat misgaat de schuld is van oa de Franstaligen. Maar ermee in discussie gaan? Daar zijn ze te stom voor. De Wever gelukkig niet.
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 28 mei 2024 om 23:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anders wordt het een spiraal die naar beneden gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die chaos Walen. "Fuck you, gast!"
Echt waar, Fuck you. Oei, oei... Lange tenen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die rol van kleinere broertje bevalt mij niet; kut Vlaam. Dat ze maar naar die Hollanders gaan. De kwispel komt wel terug.
Aah, nu zijn we er. Eerlijkheid! |
![]() |
![]() |