![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben jij.
Egotripper en narcist. Eigen waan en solipsist. Hoogmoedswaan en egocentrisch. Maar ben ik ook ijdel en egoïstisch? Dat is Jezus en dat ben ik. Het enige licht in de oneindige duisternis. Maar dat is ook jij. Door Mij. Als ik dood ben.
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Grijs weer.
Er zijn van die dagen. Dat het regent van tranen. Dat het grijs op grijs. Het lijden. Hoog in de bergen. Hoor ik een timmerman zagen.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blij
In de rij Ik ben blij zij aan zij Ik ben ik en Gij zijt Gij.
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dromen.
Geen dromen, geen bomen. Ik ben Moeder aarde. Leeg en kaal.
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Herfst.
De bladeren vallen. Het is herfst. Ik val ook. Het staat in mijn hart gekerfd: Wie niet valt, die sterft.
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoete Jezus.
Ik ben Jezus, filosoof en artiest. Maar Harrie ben ik niet. Ik laat mij begraven. Ik laat mij cremeren. Ik laat mij composteren. Maar mijn ziel is rijp voor de eeuwige hellebrand. Het vuur van de zon en de oneindig vele sterren tot verlichting van het gehele heelal en de nodige warmte. Aldus zal ik er in alle eeuwigheid zijn om de zonden van de goden, de mens en mij te verteren en de Heilige Geest te leren in zijn eindeloze ontwikkeling.
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stenen.
Er vallen stenen uit de lucht. Ik sla op de vlucht. De wind zucht. Het is Gods stem. Ken ik hem?
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoog in de bomen
zaten weer demonen te spelen met condomen en toen kwam de heer eraan / er aan en toen was't spelleke helemaal gedaan ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De dood.
De poëzie begint bij de angst voor de dood al reeds bij het leven engelengezangen te mogen horen als troost het lijden te verzachten.
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De krant.
De dood is als het ruizen van de bladeren der bomen in de wind. Het is daar waar God zijn oorsprong vindt. De dood is daar waar de mens niet wil zijn. Het voelt zo wee en het doet zo'n pijn. Alles te verliezen waar een nieuw leven wacht Hij kan niet kiezen Het is boven zijn macht Het moet gebeuren door een andere hand zijn hart zal scheuren alles uit zijn verband Rood zal de hemel zal kleuren Het komt nog in de krant.
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1 - Het lied van Pythagoras.
De schepping. Hoe kan ik ooit verklanken hoe uit het Apeiron als het zuivere Niets en bron het Zijn en daarmede ook Iets als Eén zijn bestaan weet te verdanken en daarmee alle dingen wezenlijk getallen tot ons zingen in golven en kringen ons bevallen dus in klank, toon, tweeklank en akkoord maar ook in beeld en gevoel en in het woord altoos aanwezig dat is wat ik bedoel aldus daaraan hebbende deel aan die eenheid in een eindeloze veelheid onvoorstelbaar veels te veel uit het Niets zich plantende heen want 0 is 1 en dat maakt 2 aldus 3 bijeen maakt 4 tot 5 en 5 tot 6 en zeven en zo door om te leven vraagt een lied een koor steeds één meer door de eenheid van 0 en 1 in tweeheid dus wegens blijvende tegenstrijdigheid tot in de oneindigheid en aldus creërende de tijd uit het eeuwige Niets als Nu tot in den eeuwigheid eidoch ook zichzelf onderscheidende en daardoor verschijnende uit de tijd de ruimte des heelal wat veel later de oerknal wezen zal uit het innerlijke de uiterlijk' maakt de Idee tot Gods Rijk komt eerst het Niets als leeg en het Eén als Nu daaruit als punt dus tijdstip en ruimtelijk punt in ene het zij vergund in beweging tot een lijn vervolgens tot vlak en ruim en door des Goden luim met leeg en volheid versierd aldus herhalende Niets en Zijn vormt het geheel tot Schijn als de kosmos in ding en orde bestierd in een wonderbaarlijke mystiek klopt in de rytmiek als hymne tot de Goden zowel als grond zowel als doel in formule en relativiteit zichzelve cyclisch verkeert en in schoonheid is gebenedijd voor wie begrijpt de macht der wetenschappelijke woorden en zichzelve zo in een andere innerlijke wereld gespiegeld ziet waar het aardse in het goddelijke tegenwicht geniet en toch heel vrouwelijk ook als liefdesmuziek voor de oren zich vormend in golven en trillingen zich openbarend is geboren terwijl het toch al eeuwig zo was en helemaal niet van node zich te bekeren eidoch telkens weer om het genot en het liefdesspel zich eindeloos herhaalt omdat de eeuwigheid door alle eindloos' heen duizenden til- en aljoenen en maar door inwendig en uitwendig achter zowel voor wie zal daar ooit het eind van vinden? zichzelf toch bereikend zich moet verzoenen boven alle verstand in het zuivere begrip alleen Niets blijkt te zijn op zichzelf en begin en eind 0 en eeuwigheid elkaar raken en zich zeer weten te vermaken elke keer oftewel: achter zijne eigene grenzen slechts ijle ruimte vindt die tot de lege tijd vervlucht en krachtens de wil der tegendelen weer opnieuw begint door zich vanuit de ware melodie der toonladderige soort weer naar binnen te zuigen in des middelpunts heelal door Euterpe's fluitespel en Erato's accoord de woning van Vader Zeus gestalte te geven en van daaruit in hevige volle warme golven zich ditmaal uitstrekkend als des vrouwen buik en borsten in hemelse sferen 10 in getal waarin 11 het middelpunt wezen zal Krachtig is daarin het Vuur dat ik aanschouw met des geestes oog...
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rot van binnen , blinkend van buiten
van binnen stinkend naar plas , naar buiten spugen ze vuil gas stampen ze tegen uw schenen , en daarna nemen ze de benen de lafaards , vuile bastaards stam ze van onze bol , dan leven we weer met lol !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Straatpredikanten:
de straatbruller verdomt u naar de hel met zijn onnozel leeg gezwel mensen moeten ervoor buigen & zuigen aanvaard of het wordt voor hen het zwaard en hun hoofd verdwijnt in de eeuwige open haard
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 27 november 2024 om 14:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() edele heer
uw rijk zal komen de armen zullen vergaan En toen moesten ze zingen langs de baan is dat niet knap gedaan ??
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De kikker kwaakt in de sloot:
"Hij is dood, hij is dood!" Maar wat zegt de banaan? "Hij is opgestaan!"
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Herfst.
Vandaag nog even lekker in de zon. Als dat in de herfst nog kon. Wandelen in het park. Als een oude hark. En nog even wat "hard" gelopen. Dertig huppeltjes, ik tel mijn knopen. Ook al staat het wel bezopen. Dan op mijn bankje. Hoe lekker. Zet ik de wekker.
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gordijn gaat open , het gordijn gaat dicht
men doet dan uit het licht Ik ging naar de winkel , en zag een boerenkinkel hij droeg een kruis , of was't nu een buis , en hij woonde in sluis , en had daar een huis en een muis zijn vrouw gilde per abuis , en sloeg de muis met een buis en toen riep de heer , dank u zeer , geniet nog van de dag met een vrolijke glimlach ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben gezwicht voor dit gedicht ,
het is dus mijn plicht en let op daarom mijn gewicht de bijbel , en ik spijbel zonder pardon won ik toen een ballon en ademde in de lucht zonder 1 zucht en steeg toen op naar de hemelse top ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn ziel.
Mijn ziel is de liefde. Mijn ziel is de haat. Mijn ziel is de zwerver: eenzaam op straat.