![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Wil jij in een land leven waar je er niet op kan rekenen dat rechterlijke uitspraken gerespecteerd worden door de overheid? Dat behoort immers tot de kern van de rechtsstaat: de wetgevende macht legt de regels vast. De uitvoerende macht verfijnt deze regels en voert ze uit. De rechterlijke macht ziet erop toe dat de rechtsregels gerespecteerd worden. Ook door de overheid zelf.
Wil jij in een land leven waar de regering beslissingen van rechters negeert? Stel: de wet kent jou een recht toe, maar de overheid weigert je het te geven. Je hebt bijvoorbeeld recht op een pensioen of op een invaliditeitsuitkering, maar de overheid laat weten dat er te veel aanvragen zijn ingediend. Gevolg: jouw pensioen of uitkering wordt niet uitbetaald. Je stapt naar de rechter en die geeft jou gelijk: hij zegt dat de overheid zijn verplichting moet nakomen. Wat als de overheid weigert dit te doen? https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/06...ngen-van-rech/ Eigenlijk moet je de vraag omdraaien: wil jij in een land leven waar de rechters de wetten niet toepassen? Volgens N-Vb leven we in een corrupte "rechtstaat" waar zelfs de autochtone burgers geen garantie hebben op een eerlijk proces. N-Vb pleit voor controle op de rechterlijke macht door een Burgerlijk Hof |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Grapjurk. Al eens gekeken wat er op't straat rondkwijlt? Daar een selectie uit maken om belangrijke dingen te laten beslissen.....
En dan nog eens het opiniestuk dat de VRT errond maakte... Omdat er nog niet ont-geïllegaliseerden niet perfect verzorgd worden naar linkiewinkiewokveganhalalisten, en de overheidsambtenaren toch kwasie ongenaakbaar zijn komt U pleiten om soortgelijke figuren nog meer macht over iedereen te geven....
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 19 juni 2022 om 17:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
ik pleit ervoor dat iedereen een eerlijk proces krijgt en dat er controle komt op de rechterlijke macht, die volgens mij nu een zootje ongeregeld is |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je ziet dat de mensen van Voorpost gevangenisstraf kreeg van een rechtbank die zelf weet dat ze niet eens bevoegd is. Wat maakt het dan nog uit wie er in zo'n rechtbank zit? Het gerecht is gewoon een farce, het recht is subjectief en willekeurig in Belgie.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 19 juni 2022 om 17:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dat maakt de mensen van Voorpost minder veroordeeld ofzo?
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, het vonnis tegen die sujetten is daardoor komen te vervallen.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 19 juni 2022 om 18:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fuck migratierecht. Waar is ons mensenrecht om niet gekoloniseerd te worden ? En ja de overheid komt ook op veel beloften aan de autochtonen terug. Het geld is op, de put te diep. Dus pikt ze al het spaargeld van de werkenden en laat ze langer werken voor minder koopkracht, althans voor de mensen met lage lonen. De mensen met hoge lonen gaan er dankzij de index op Vooruit en hun spaargeld zit in activa. Ellen De Smet kaalgeschoren met pek en veren in de apenren.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo (besparingen op de knelpuntberoepers - itt tot de werkgevers- en rijkensubsidieregering Michel). We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Laatst gewijzigd door Vlad : 19 juni 2022 om 18:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar "spijtig genoeg", niet meer op papier. Wat bij voorbaat al bureaucratie en ambetantenarenbezigheidstherapie was.
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het wordt tijd dat we onze eigen rechters kunnen kiezen. Wat zeg ik, het is al te laat. Verkeerd idee. Want dan zitten we binnen enkele decennia met Shariarechters.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo (besparingen op de knelpuntberoepers - itt tot de werkgevers- en rijkensubsidieregering Michel). We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Decennia? U bent optimistisch.
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er komen ook veel niet-moslims ons land binnengevallen.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo (besparingen op de knelpuntberoepers - itt tot de werkgevers- en rijkensubsidieregering Michel). We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jamaar, voor hem is Voorpost een staatsgevaarlijke op militaire leest geschoeide militie.
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bierbuikweekendkeyboardwarriors bedoeld u?
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 19 juni 2022 om 18:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Landen waar geen rechtspraak is >>> kunnen ook onmogelijk democratische zijn, wat het sjoemel merk België - Particratie met het gemanipuleerde wetboek van dictator Napoleon Bonaparte dan ook nooit is geweest . De rechtspraak zit voor de "originele Belgen, bedrijven" met achter stand van 10 jaar en meer. Bijna alle grote zaken werden en worden geseponeerd of zijn verjaard...wie geld genoeg heeft kan zich zelfs vrij kopen!!!! ![]() Alleen als een vreemdeling die hier pas in dit land met een gesubsidieerde advocaat naar de rechtbank stapt gaat die zaak >>> alles en iedereen voor<<< en is de uitspraak....meestal politiek aangestuurd binnen de korstte keren beklonken. In het sjoemel merk België en zeker in het Brusselse is er geen plaats waar minder recht geschied dan in het gerecht!!!! De geblinddoekte vrouwe Justitia is hier het symbool van beschermde geïntrigeerde witte boord criminaliteit en maffia praktijk. Zaken die via de rechtbank niet kunnen gemanipuleerd worden wegens te veel bewijzen >>> worden dan maar in politieke commissies verwerkt om die ZO te begraven voor eeuwig............;;; Oooh, wat ben ik in deze ook >>> jaloers op Zwitserland
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 19 juni 2022 om 18:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() Oooh, wat ben ik in deze ook >>> jaloers op Zwitserland
Waar de burger medezeggenschap heeft via referendum keuze in de opbouw van wet, regels, normen en waarden. Waar de rechters en het gerecht niet werd bevolkt met politieke implantaten zoals in het sjoemel merk België. Zwitserland waar de rechters bijgevolg neutraal en zich uitsluitend richten en houdend aan de wetten, regels , normen, en waarden waar op echte democratische wijze consensus werd vastgelegd. Terwijl hier in het sjoemel merk België rechters er met hun klak naar slaan en via vrije interpretatie van de wet uitspaak doen, ons, de burger enz... voor voldongen feiten plaatsen waar de bevolking soms niet voor kiest of zelfs de maatschappij niet functioneel meer maakt.... al of niet de letter van de wet uitspraak doen om pers trollen en co te plezieren!!!. Wat dus niets met rechtspraak te maken heeft..........
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 19 juni 2022 om 19:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Zwitserland krijgt ook niet iedereen die een beetje doet alsof een Zwitsers paspoort bij een pak gezouten boter.
Dat lukt daar alleen als er genoeg pecunia mee gemoeid is.
![]() |
#20 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als Zwitserse rechtspraak niet haalbaar is, kan het gerecht vervangen worden door een loterij. In de helft van de gevallen zou de juiste winnen, en ik ken een (internationaal) gerecht dat het veel minder goed doet dan een loterij. Het kan natuurlijk ook beter: rechters door het lot laten aanwijzen, en advocaten vervangen door computerprogramma's, waarbij het functioneren daarvan deel moet uitmaken van de wetgeving.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 19 juni 2022 om 19:57. |
|
![]() |
![]() |