Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2004, 11:27   #1
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard Kwart Vlaamse koppels ontbindt samenlevingscontract

Kwart Vlaamse koppels ontbindt samenlevingscontract
(red. de morgen - 29-12)

Zou het hier in sommige gevallen niet gaan om een vorm van belastingontduiking ?

Van de 32.401 Vlaamse koppels die de laatste vier jaar een samenlevingscontract hebben afgesloten, heeft een kwart dat contract reeds verbroken. Volgens federaal volksvertegenwoordiger Sabien Lahaye-Battheu (VLD) ligt het effectieve aantal nog hoger omdat de kosten om een dergelijk contract te verbreken hoog oplopen. Daarom pleit ze ervoor om de wetgeving rond contractueel samenwonen te versoepelen.

Sinds de wet op wettelijk samenwonen in 2000 is ingevoerd, hebben in ons land al 46.792 koppels een samenlevingscontract afgesloten. Driekwart daarvan of 32.401 koppels deden dat in Vlaanderen, een kwart in Wallonië en slechts vijf procent in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Dat antwoordde minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael (VLD) op een schriftelijke vraag van zijn partijgenote Sabien Lahaye-Battheu.
Koppels die een samenlevingcontract afsluiten hebben daar veel voordeel bij. Ze wordn bij overlijden beschouwd als echtgenoten waardoor hun partner meer aanspraak maakt op de erfenis. Ook kunnen partners officieel laten vastleggen welke goederen ze hebben ingebracht in de woonst, zodat bij een relatiebreuk geen discussie kan ontstaan over de inboedel. Dat kan wel eens handig zijn aangezien de voorbije vier jaar in totaal al 9.601 of een vijfde van de 46.792 samenlevingscontracten verbroken werden. In Vlaanderen gaat het om een kwart van de aangegane contracten en in Wallonië om tien procent.

De zo geroemde nieuwe samenlevingsvorm werkt ook niet. Weer een reden om te verzuren...en voor het vunzig Behang te stemmen. Net nu ze hun derde pijler, gezin en "waarden en normen" overboord hebben gegooid... 8)
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2004, 13:47   #2
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar

De zo geroemde nieuwe samenlevingsvorm werkt ook niet. Weer een reden om te verzuren...en voor het vunzig Behang te stemmen. Net nu ze hun derde pijler, gezin en "waarden en normen" overboord hebben gegooid... 8)
En waarom zou hij niet werken?
Hoe staan de verhoudingen tegenover scheidingen?
http://statbel.fgov.be/press/fl040_nl.asp

Voor iedere 40 huwelijken zijn er 30 echtscheidingen.
Dus die 1/5 van verbreking van samenlevingscontracten lijkt me zo erg nog niet.

Of was het de bedoeling om deze thread te starten, om weer eens anti-blok propagande te verspreiden.
Dat heeft meer ongewenste neveneffecten (ten voordele van...... ) dan je beoogde doel.
Oud 30 december 2004, 13:57   #3
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

BVL door wie worden de meeste samenlevingscontracten af gesloten.Is er daar geen probleem?

Laatst gewijzigd door EXTREEM : 30 december 2004 om 13:58.
EXTREEM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2004, 14:49   #4
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horus
En waarom zou hij niet werken?
Hoe staan de verhoudingen tegenover scheidingen?
http://statbel.fgov.be/press/fl040_nl.asp

Voor iedere 40 huwelijken zijn er 30 echtscheidingen.
Dus die 1/5 van verbreking van samenlevingscontracten lijkt me zo erg nog niet.

Of was het de bedoeling om deze thread te starten, om weer eens anti-blok propagande te verspreiden.
Dat heeft meer ongewenste neveneffecten (ten voordele van...... ) dan je beoogde doel.
Ongeveer 25 % en dit na amper 4 jaar ! Ik zou de cijfers eens willen zien na 20 jaar. En ik verwees naar het overboortd gooiennevan hun derde pijler (gezinswaarden en normen). Eén zaak moet ik toegeven: voor één keer is de partijtop consequent met hun eigen gedragsregels...
Oud 30 december 2004, 15:06   #5
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waar de staat zich eigenlijk nog mee zou willen bemoeien
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2004, 15:10   #6
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Zonder twijfel te verklaren door de verzuringspolitiek van Brugge Veilig en leefbaar.
Oud 30 december 2004, 16:06   #7
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ongeveer 25 % en dit na amper 4 jaar ! Ik zou de cijfers eens willen zien na 20 jaar. En ik verwees naar het overboortd gooiennevan hun derde pijler (gezinswaarden en normen). Eén zaak moet ik toegeven: voor één keer is de partijtop consequent met hun eigen gedragsregels...
25% na 4 jaar, en nu de vergelijking met pas gehuwden........... alsof dat verschil groot zou zijn.
Nuja, ik ken die 'pijlers' niet, ik zal me eens moeten gaan informeren blijkbaar.
Oud 30 december 2004, 21:09   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik zie niet in wat het verschil is tussen het verzuringseffect van a) een scheiding na een kerkelijk en burgerlijk huwelijk b) idem voor enkel een burgerlijk huwelijk c) idem voor een samenlevingskontrakt d) idem voor samenwonenden zonder enig kontrakt.

Brugge: tekst en uitleg a.u.b.

ps: ik zie wel verzuring in een relatie die 'niet mag gebroken worden' zelfs niet al loopt ze zwaar mank, met vb. geweld enz. ... zoals gepredikt wordt door de katholieken.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2004, 23:52   #9
Minister-President

Standaard

Tijd om eens na te denken , schoofzak.

Meer dan 50 jaar geleden was er echte armoede in veel gezinnen, en daar kom ik uit. Er waren hechte gezinnen met kinderen die het niet allemaal in de handen geworpen kregen. Maar er was het warme moedernest. De jaren '60 werden gekenmerkt door een enorme arbeids- en welvaartsboom. Toen al kwamen de eerste doemdenkers op de proppen. Alles kon nochtans, geen beperkingen. Maar de eerste schrik voor het inboeten van welstand was er toen al. De mei '68-ers vielen het kapitalistisch systeem aan dat hun generatie parten speelde. De jaren petrolperikelen van de jaren '70 zorgde voor een tweede lading doemdenkers. We overleefden het. Geleidelijk aan werd door de politici schuldenbergen opgebouwd om de bevolking te geven wat ze wensten en gelijk tred te houden met de wensen van Europa (en uit eigenbelang uiteraard). De vrouwen werden aan het werk gezet om te voldoen aan de drang naar weelde en luxe. De kinderen moesten zich maar redden. In de jaren '80 steeg de welvaart (maar ook de belastingsvoeten) verder, zij het in golven van tijdelijke opstoten van afdankingen en werkloosheid. Opnieuw waren er doemdenkers die zelfs oproer en een derde wereldbrand voorspelden. De jaren '90 was het zuchten onder de schuldenlast en de zware belastingen. Het einde van de tunnel kwam maar niet in zicht. Onze immense welstand en sociaal vangnet had de aandacht getrokken van de gehele wereld. Maar delen, d�*t nooit ! Een nieuwe generatie egoïstische doemdenkers was daar als de kippen bij om de bevolking te verzuren met dagelijkse onheilsboodschappen.
Feestelijk gespoeld met miljoenen flessen champieter werd de nieuwe eeuw ingezet. Verzuurd en verbitterd leven we nu verder naast elkaar, onze families worden/werden uiteengerukt door de weelde en welstand. Vertrouwen, vriendschap en liefde is zoek, in veel gezinnen kijken de kinderen niet meer om naar de ouders... Losse vriendschapsbanden vervangen de hechte relaties van vroeger, kinderen is echt geen must meer, eerder een last. Is dit vooruitgang ? We hebben er echt wel wat van gebakken ! Kijk naar de echte miserie zoals ze nu is o.a. in Zuid Azië, we moesten diep beschaamd zijn.
Prettige feesten allemaal, en liefst luchtig houden. Geen verplichtingen...
Oud 31 december 2004, 01:16   #10
big bad wolf
Parlementslid

big bad wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
*knip* wat heeft het Vlaams Belang nu te maken met echtscheidingen? *knip*

geen persoonlijke aanvallen aub.

Laatst gewijzigd door tronca : 1 januari 2005 om 05:51.
big bad wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2004, 02:47   #11
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Feestelijk gespoeld met miljoenen flessen champieter werd de nieuwe eeuw ingezet. Verzuurd en verbitterd leven we nu verder naast elkaar, onze families worden/werden uiteengerukt door de weelde en welstand. Vertrouwen, vriendschap en liefde is zoek, in veel gezinnen kijken de kinderen niet meer om naar de ouders... Losse vriendschapsbanden vervangen de hechte relaties van vroeger, kinderen is echt geen must meer, eerder een last. Is dit vooruitgang ? We hebben er echt wel wat van gebakken !
Is het de bedoeling dat ik me daarin herken?
Zo ja, dan moet ik dringend iets aan m'n "normen en waarden" gaan doen.
Oud 31 december 2004, 10:01   #12
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door big bad wolf
wat ben jij een zielig manneke! wat heeft het Vlaams Belang nu te maken met echtscheidingen? had jij het niet afgetrapt bij het Vlaams Blok, was te vanwege je achterlijk gezeik toch wel zelf buitengekegeld zeker??
Ach, hoog herkeningsgehalte ? *knip*

Laatst gewijzigd door tronca : 1 januari 2005 om 05:51.
Oud 31 december 2004, 10:04   #13
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Is het de bedoeling dat ik me daarin herken?
Zo ja, dan moet ik dringend iets aan m'n "normen en waarden" gaan doen.
Niet bepaald. Maar, de jaren louteren, beste vriend. Nooit te vroeg en te hoog van de toren blazen... Ik wens u een prettig en aangenaam 2005.
Oud 31 december 2004, 11:00   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Meer dan 50 jaar geleden was er echte armoede in veel gezinnen, en daar kom ik uit. Er waren hechte gezinnen met kinderen die het niet allemaal in de handen geworpen kregen. Maar er was het warme moedernest. De jaren '60 werden gekenmerkt door een enorme arbeids- en welvaartsboom. Toen al kwamen de eerste doemdenkers op de proppen. Alles kon nochtans, geen beperkingen. Maar de eerste schrik voor het inboeten van welstand was er toen al. De mei '68-ers vielen het kapitalistisch systeem aan dat hun generatie parten speelde. De jaren petrolperikelen van de jaren '70 zorgde voor een tweede lading doemdenkers. We overleefden het. Geleidelijk aan werd door de politici schuldenbergen opgebouwd om de bevolking te geven wat ze wensten en gelijk tred te houden met de wensen van Europa (en uit eigenbelang uiteraard). De vrouwen werden aan het werk gezet om te voldoen aan de drang naar weelde en luxe. De kinderen moesten zich maar redden. In de jaren '80 steeg de welvaart (maar ook de belastingsvoeten) verder, zij het in golven van tijdelijke opstoten van afdankingen en werkloosheid. Opnieuw waren er doemdenkers die zelfs oproer en een derde wereldbrand voorspelden. De jaren '90 was het zuchten onder de schuldenlast en de zware belastingen. Het einde van de tunnel kwam maar niet in zicht. Onze immense welstand en sociaal vangnet had de aandacht getrokken van de gehele wereld. Maar delen, d�*t nooit ! Een nieuwe generatie egoïstische doemdenkers was daar als de kippen bij om de bevolking te verzuren met dagelijkse onheilsboodschappen.
Feestelijk gespoeld met miljoenen flessen champieter werd de nieuwe eeuw ingezet. Verzuurd en verbitterd leven we nu verder naast elkaar, onze families worden/werden uiteengerukt door de weelde en welstand. Vertrouwen, vriendschap en liefde is zoek, in veel gezinnen kijken de kinderen niet meer om naar de ouders... Losse vriendschapsbanden vervangen de hechte relaties van vroeger, kinderen is echt geen must meer, eerder een last. Is dit vooruitgang ? We hebben er echt wel wat van gebakken ! Kijk naar de echte miserie zoals ze nu is o.a. in Zuid Azië, we moesten diep beschaamd zijn.
Hetgeen gij doet, Brugge, dat is niet nadenken, dat is mijmeren.

Ik kan dat ook:

Natuurlijk zijn de materiële omstandigheden er enorm op vooruitgegaan. En ze gaan bestendig vooruit, zelfs in periodes dat velen zitten te bleiren dat het krisis is en dat de belastingsdruk zo hoog is. Ge moet dan maar eens gaan kijken in Zaventem hoeveel charters met gepensionneerden vertrekken naar diverse zonnige bestemmingen, ge moet maar eens naar den Aldi of de Lidl gaan kijken met welke auto's de meesten toekomen. Of trachten te reserveren in eenderwelk restaurant, een uurtje op voorhand, op zaterdagavond.

Maar om van daar de link te leggen naar een diskussie over echtscheidingen, en dan maar blazen dat het vroeger beter was, ... ola ..., onder de zware sociale druk van pastoor en baron ... "scheiden is foei", geweld in het gezin en zelfs incest, pedofilie onder de mat vegen om diskreet te houden ....

En leg me nu geen woorden in de mond die ik niet uitgesproken heb: mensen die hun verantwoordelijkheid ontlopen, moeten door de maatschappij kordaat aangepakt worden. Voorbeeld: de achtergelaten moeder die haar kinderen alleen moet opvoeden, en waar vader nalaat zijn alimentatie te betalen.

Het is inderdaad zo dat ge bestendig moet werken aan een relatie om ze levendig te houden. Maar niets of niemand heeft het recht om te bepalen voor een ander dat hij of zij niet zou mogen kiezen voor iets anders dan die eeuwige relatie. Behalve de pastoor voor die parochianen die vrijwillig naar zijn preek komen luisteren.
Gezin (in de oer-klassieke betekenisis van mannetje-vrouwtje-vele kindertjes) de hoeksteen van onze maatschappij: zever van de katholieken; dat was wellicht zo in vroegere tijden wegens de materiële voordelen die dat bood, maar het is ondertussen wel 2004. Er zijn voldoende gescheiden koppels of alternatieve gezinnen die in goede verstandhouding, of zelfs in iets minder goede verstandhouding, hun kinderen toch nog fatsoenlijk opvoeden.

Neen, Brugge, als vijftiger vind ik je praat deze van een oude man die door zijn leeftijd er niet meer in lukt om objektief de zaken te bekijken en niet meer zo soepel kan nadenken. Wel mijmeren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 31 december 2004, 11:30   #15
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Hetgeen gij doet, Brugge, dat is niet nadenken, dat is mijmeren.

Ik kan dat ook:

Natuurlijk zijn de materiële omstandigheden er enorm op vooruitgegaan. En ze gaan bestendig vooruit, zelfs in periodes dat velen zitten te bleiren dat het krisis is en dat de belastingsdruk zo hoog is. Ge moet dan maar eens gaan kijken in Zaventem hoeveel charters met gepensionneerden vertrekken naar diverse zonnige bestemmingen, ge moet maar eens naar den Aldi of de Lidl gaan kijken met welke auto's de meesten toekomen. Of trachten te reserveren in eenderwelk restaurant, een uurtje op voorhand, op zaterdagavond.

Maar om van daar de link te leggen naar een diskussie over echtscheidingen, en dan maar blazen dat het vroeger beter was, ... ola ..., onder de zware sociale druk van pastoor en baron ... "scheiden is foei", geweld in het gezin en zelfs incest, pedofilie onder de mat vegen om diskreet te houden ....

En leg me nu geen woorden in de mond die ik niet uitgesproken heb: mensen die hun verantwoordelijkheid ontlopen, moeten door de maatschappij kordaat aangepakt worden. Voorbeeld: de achtergelaten moeder die haar kinderen alleen moet opvoeden, en waar vader nalaat zijn alimentatie te betalen.

Het is inderdaad zo dat ge bestendig moet werken aan een relatie om ze levendig te houden. Maar niets of niemand heeft het recht om te bepalen voor een ander dat hij of zij niet zou mogen kiezen voor iets anders dan die eeuwige relatie. Behalve de pastoor voor die parochianen die vrijwillig naar zijn preek komen luisteren.
Gezin (in de oer-klassieke betekenisis van mannetje-vrouwtje-vele kindertjes) de hoeksteen van onze maatschappij: zever van de katholieken; dat was wellicht zo in vroegere tijden wegens de materiële voordelen die dat bood, maar het is ondertussen wel 2004. Er zijn voldoende gescheiden koppels of alternatieve gezinnen die in goede verstandhouding, of zelfs in iets minder goede verstandhouding, hun kinderen toch nog fatsoenlijk opvoeden.

Neen, Brugge, als vijftiger vind ik je praat deze van een oude man die door zijn leeftijd er niet meer in lukt om objektief de zaken te bekijken en niet meer zo soepel kan nadenken. Wel mijmeren.
Niet noodzakelijk, schoofzak !

Waarom zou ik er geen andere mening mogen op na houden ? Mijn oudste dochter is 31, mijn jongste zoon 13. Er is ook een lesbische dochter van 25 jaar. Het gepuis van het Behang zal dit wel misbruiken, maar soit...
In hoofde van mijn onnozel gemeentemandaat kom ik in aanraking met veel huiselijk leed en armoede. Ik spreek dus uit ervaring. Geef eens een antwoord aan een moeder die haar enige zoon van amper 15 jaar oud aan een boom zag bengelen, maar zelf nooit tijd heeft gevonden om het kind een passende opvoeding te geven... Ik kon het niet.
Met ouder worden zult u ook meer "mijmeren" en zaken relativeren. Zeker weten.
Oud 31 december 2004, 13:00   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet noodzakelijk, schoofzak !

Waarom zou ik er geen andere mening mogen op na houden ? Mijn oudste dochter is 31, mijn jongste zoon 13. Er is ook een lesbische dochter van 25 jaar. Het gepuis van het Behang zal dit wel misbruiken, maar soit...
In hoofde van mijn onnozel gemeentemandaat kom ik in aanraking met veel huiselijk leed en armoede. Ik spreek dus uit ervaring. Geef eens een antwoord aan een moeder die haar enige zoon van amper 15 jaar oud aan een boom zag bengelen, maar zelf nooit tijd heeft gevonden om het kind een passende opvoeding te geven... Ik kon het niet.
Met ouder worden zult u ook meer "mijmeren" en zaken relativeren. Zeker weten.
't Is hier een draad die gaat over een kwart van de Vlaamse koppels die hun samenlevingskontrakt opzegt.
Als gij dan daarmee een brug slaagt naar verzuring en oplossingen suggereert met hechte gezinnen, dan vind ik dat mijmeren in plaats van "Schoofzak, het is tijd om eens na te denken."

Een zinspeling maken op een zelfmoord, vind ik problematisch. Ook in hechte gezinnen komen dergelijke zaken voor. Ik kom er alleszins tegen in mijn werk en in mijn privé-leven.

Ik begrijp ook niet waarom je je laatste post begint met "Waarom zou ik er geen andere mening over mogen op na houden". Dat zou pas erg zijn.
Ik geef tenslotte ook maar mijn gedacht.

Oud 31 december 2004, 13:14   #17
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet bepaald. Maar, de jaren louteren, beste vriend.
Ik ben je beste vriend niet .
Da's onmogelijk.

Citaat:
Nooit te vroeg en te hoog van de toren blazen...
Zal nie gebeuren. Ik heb hoogtevrees.

Citaat:
Ik wens u een prettig en aangenaam 2005.
Ik u ook! En nog een paar aangename jaren daarna ook natuurlijk.
Oud 31 december 2004, 13:50   #18
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
't Is hier een draad die gaat over een kwart van de Vlaamse koppels die hun samenlevingskontrakt opzegt.
Als gij dan daarmee een brug slaagt naar verzuring en oplossingen suggereert met hechte gezinnen, dan vind ik dat mijmeren in plaats van "Schoofzak, het is tijd om eens na te denken."

Een zinspeling maken op een zelfmoord, vind ik problematisch. Ook in hechte gezinnen komen dergelijke zaken voor. Ik kom er alleszins tegen in mijn werk en in mijn privé-leven.

Ik begrijp ook niet waarom je je laatste post begint met "Waarom zou ik er geen andere mening over mogen op na houden". Dat zou pas erg zijn.
Ik geef tenslotte ook maar mijn gedacht.
Viol�*, zo moet het zijn ! Zolang er nog van mening mag en kan worden gewisseld is het OK. Maar vergeet niet dat zelfs dit basisrecht niet zo vanzelfsprekend is. Er zijn andere tijden geweest.
Oud 1 januari 2005, 02:28   #19
big bad wolf
Parlementslid

big bad wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach, hoog herkeningsgehalte ? Ge moet al en halfbakken ezel zijn om een nicknaam gebruiken als "big bad wolf". En nu gaat ge op mijn bakkes kloppen zekers, nitwit ????
*knip*

Laatst gewijzigd door tronca : 1 januari 2005 om 05:52.
big bad wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2005, 03:14   #20
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

meermaals heb ik hier al threads gelezen die maatschappelijke problemen, vervaging van normen en waarden e.d. op de huidige generatie afschuiven, terwijl het niet zelden de klagers zijn die die generatie heeft opgevoed.

voor de rest ivm met deze problematiek sluit ik me aan bij de schoofzak.

btw:
ieder een gelukkig nieuwjaar gewenst, een goede gezondheid, een ideale dosis relativeringsvermogen en een overschot aan humor.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be