Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 juni 2022, 12:40   #1
Patrick M
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 14 januari 2021
Berichten: 764
Standaard NMBS 90.000 compensatiedagen

https://www.hln.be/binnenland/bij-nm...haft~a2f54684/

Ik ben voordat ik in pensioen ging 4 maanden thuis gebleven met achterstallige dagen.(verlof, compensatiedagen, rusten)
Omdat er te weinig personeel was moesten wij meer werken dan 40 uren per week.
En dan zeggen ze dat spoormensen niet moeten werken.
Patrick M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2022, 13:22   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M Bekijk bericht
https://www.hln.be/binnenland/bij-nm...haft~a2f54684/

Ik ben voordat ik in pensioen ging 4 maanden thuis gebleven met achterstallige dagen.(verlof, compensatiedagen, rusten)
Omdat er te weinig personeel was moesten wij meer werken dan 40 uren per week.
En dan zeggen ze dat spoormensen niet moeten werken.
40 uren week? Is dat statutair niet 36 uren? Toch beter eerst alles vertellen:

Citaat:
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20191030_04692771

De NMBS en de netbeheerder Infrabel willen af van de 36 urenweek op het spoor. Nieuw aangeworven personeelsleden zouden vanaf 1 januari 38 uur per week moeten werken. Het voorstel maakt deel uit van het ontwerp van sociaal protocolakkoord voor de periode 2020-2022, dat momenteel op tafel ligt. Dat meldt De Tijd woensdag.

Woensdag 30 oktober 2019 om 06:28

Het spoorpersoneel moet vandaag volgens zijn statuut 36 uur per week werken, maar presteert in de praktijk 40 uur. Door dat overwerk hebben de spoorwerknemers elk jaar recht op 13 compensatiedagen én 13 kredietdagen.

Naar verluidt wilde de directie de 36 urenweek aanvankelijk voor het voltallige personeel afschaffen. Dat was zelfs de belangrijkste reden waarom de socialistische bond begin juli de onderhandelingstafel verliet. De 38 urenweek zou nu alleen op nieuwe werknemers van toepassing zijn.

De vraag is of de vakbonden dat voorstel goedkeuren. Als oude en nieuwe spoorwerknemers niet hetzelfde werkregime volgen, komt het zwaar verdedigde eenheidsstatuut van het personeel bij de NMBS, Infrabel en de personeelsdienst HR Rail onder druk te staan.

HR Rail wil niet reageren zolang er geen definitief akkoord is.
Citaat:
Ik ben voordat ik in pensioen ging 4 maanden thuis gebleven met achterstallige dagen.(verlof, compensatiedagen, rusten)
Dat waren dus de uren boven de statutaire 36 uren en niet boven de 40 uren die je graag opnam.

Citaat:
En dan zeggen ze dat spoormensen niet moeten werken.
Dat zal wel komen door die 36 uren werkweek, want elke voltijdse werknemer doet in de regel normaal 38 uren-werkweek gemiddeld op jaarbasis. Wat er bovenop komt is overuren. Dus die 2 uren minder bij de NMBS is....

Citaat:
Hoeveel uren mag een voltijdse medewerker werken?

Een voltijdse medewerker mag maximaal 8 uur per dag en 40 uur per week werken (gemiddeld 38 uur per week op jaarbasis). Een normale werkweek kent daarmee 38 uren. Kies je als werkgever voor een 40-urige werkweek, dan moet je dit compenseren met 12 extra inhaalrustdagen om op jaarbasis toch weer op 38 uren te komen.

In sommige sectoren mag er langer gewerkt worden. Meerderjarige medewerkers mogen dan maximaal 11 uren per dag en 50 uren per week werken. Minderjarige werknemers (minimum 15 jaar en niet meer onderworpen aan de voltijdse leerplicht) mogen in geen geval meer dan 10 uren per dag en 50 uren per week werken.

Je mag je medewerkers vragen de maximale arbeidsduur te overschrijden:

op juridische basis, in situaties van buitengewone vermeerdering van werk en onvoorziene noodzakelijkheid.
in het kader van het systeem van kleine flexibiliteit.
in het kader van de regeling omtrent vrijwillige overuren.
Wat als een werknemer meer dan de voorziene uren werkt?
Heeft je medewerker een aantal weken of maanden méér dan voltijds gewerkt? Bijvoorbeeld in het kader van het systeem van kleine flexibiliteit of overuren op juridische basis. In alle gevallen geldt dat de gemiddelde wekelijkse arbeidsduur 38 uur moet bedragen op basis van een referteperiode van één jaar.

Werkt een medewerker op bepaalde momenten meer, dan moet hij inhaalrust opnemen om aan het gemiddelde van 38 uren te komen. Een interne grens voor overuren voorkomt dat de medewerkers tijdens de referteperiode teveel extra uren presteren.

Kleine flexibiliteit

Bij heel wat werkgevers wisselen drukke en minder drukke periodes elkaar af. Het systeem van kleine flexibiliteit biedt je de mogelijkheid om hierop in te spelen door de medewerkers meer of minder dan 8 uur per dag en 40 uur per week te laten werken. In piekperiodes betaal je dan geen overloon. Dit mag zolang je via ‘dalroosters’ die drukke periodes compenseert en zo de gemiddelde arbeidsduur van 38 uur per week respecteert over een referteperiode van 12 maanden.

Binnen de regeling omtrent kleine flexibiliteit mag je over het algemeen medewerkers maximaal 2 uur boven of onder het standaard uurrooster laten werken. Hierbij geldt een maximum van 9 uur per dag. Voor sommige sectoren is dit bij cao beperkt tot 1 uur boven het standaard uurrooster. Werk je met een standaard weekrooster, dan mag je je medewerkers daar maximaal 5 uur boven of onder laten werken, met een maximum van 45 uur per week.
Behalve bij het leger en... vb standaard 38 uren + weekendwacht 24 uur = 62 uren-week...

Laatst gewijzigd door Micele : 8 juni 2022 om 13:46.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2022, 13:51   #3
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M Bekijk bericht
https://www.hln.be/binnenland/bij-nm...haft~a2f54684/

Ik ben voordat ik in pensioen ging 4 maanden thuis gebleven met achterstallige dagen.(verlof, compensatiedagen, rusten)
Omdat er te weinig personeel was moesten wij meer werken dan 40 uren per week.
En dan zeggen ze dat spoormensen niet moeten werken.
Weken en werken is twee.

In de privé doen ze met twee waarvoor er op het spoor drie mensen rondlopen.
En tijdens de stakingsdagen wordt er ook al geen verlof genomen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2022, 13:53   #4
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
40 uren week? Is dat statutair niet 36 uren? Toch beter eerst alles vertellen:




Dat waren dus de uren boven de statutaire 36 uren en niet boven de 40 uren die je graag opnam.


Dat zal wel komen door die 36 uren werkweek, want elke voltijdse werknemer doet in de regel normaal 38 uren-werkweek gemiddeld op jaarbasis. Wat er bovenop komt is overuren. Dus die 2 uren minder bij de NMBS is....



Behalve bij het leger en... vb standaard 38 uren + weekendwacht 24 uur = 62 uren-week...
Natuurlijk is dat geen 40 uur.
Voor de meer gepresteerde uren zijn er ADV dagen.
In een ploegenstelsel werken ze meestal 5 dagen van 8 uur / week.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2022, 13:55   #5
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Natuurlijk is dat geen 40 uur.
Voor de meer gepresteerde uren zijn er ADV dagen.
In een ploegenstelsel werken ze meestal 5 dagen van 8 uur / week.
Hier is de wetgeving:
https://werk.belgie.be/nl/themas/int...chering-naar-1
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2022, 14:04   #6
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Weken en werken is twee.

In de privé doen ze met twee waarvoor er op het spoor drie mensen rondlopen.
En tijdens de stakingsdagen wordt er ook al geen verlof genomen.
En ze staakten ook voor het behoud van de 36 uren-werkweek. Terwijl iedereen denkt dat ze daar ook 38 urenweek (bruto 40 uur) doen op jaarbasis.

De mening van een NVAer

Citaat:
https://www.wouterraskin.be/nieuws/g...-meer-bij-nmbs

Belastinggeld goed besteden

"Bij het spoor is er voor elke 25 medewerkers 1 hr-personeelslid. Bij andere bedrijven is dat gemiddeld 1 op de 100 medewerkers. Daarnaast kan de NMBS met een werkweek van 36 uur, meer dan 50 verlofdagen en een uitgebreid gamma aan vergoedingen en compensaties - allemaal een gevolg van het statuut - niet wedijveren met haar Europese concurrenten.

Het Belgische spoor kan zo nooit klaar zijn voor de vrijmaking van de Europese spoormarkt in 2026", aldus Raskin. “Als we tegen die Europese deadline een moderner en productiever spoor willen, moeten we nu echt wel een tandje bijsteken.”

Raskin betreurt dat de spoorbonden weigeren mee te gaan in die noodzakelijke hervorming. “De beste garantie dat het belastinggeld goed besteed is, zijn nochtans efficiënte spoorwegmaatschappijen”, besluit hij.

Laatst gewijzigd door Micele : 8 juni 2022 om 14:07.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2022, 14:07   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Niet moeilijk, met zoveel délégués die van alles doen behalve nmbs-werk, en met zoveel managers-directeurs met een pree van boven de 5.000 euro netto en ook geen poot uitsteken.
De werkethiek en organisatie van de nmbs zijn een doorslagje van een gemiddeld bedrijf in de sovjet-unie van destijds.

En als in een kleiner (doorgaans Waals) station het loket 10 u moet open zijn op een weekend-dag, dan mogen twee mensen elk 5 u komen werken, maar 'krijgen' wel een volle dagtaak toegerekend.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2022, 16:22   #8
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Weken en werken is twee.

In de privé doen ze met twee waarvoor er op het spoor drie mensen rondlopen.
En tijdens de stakingsdagen wordt er ook al geen verlof genomen.
Was bij GM Belgium voor Vectra 2 mensen ......in Duitsland zelfde job 3 mensen.

Automatische straat Antwerpen 10 stations ......Duitsland 12 stations ( = 8 robots meer om de taak te doen ) en dan produceerde Antwerpen nog meer stukken met minder mogelijkheden .
Peugeot heeft ingezien Duitse productie kost te hoog dus Fabrieken in Duitsland ....
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2022, 16:46   #9
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.435
Standaard "Werken"

Langs het kanaal in Beringen wil men een nieuwe chemiefabriek bouwen, investering ruim 130 miljoen euro.

Bijkomende directe jobs? Een twintigtal.

Wie? Chevron Phillips Chemical (US), die hebben al een site daar.

Moderne tijden hé.

Stond ook in de krant:
Citaat:
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220607_94264647

Zoals u vorige week al in Het Belang van Limburg kon lezen heeft Chevron Phillips Chemical (CPChem) voor zijn vestiging in Beringen zowel een verlenging als een uitbreiding aangevraagd van de omgevingsvergunning die afloopt op 24 mei 2026. CPChem produceert in Beringen zo’n 60.000 ton synthetische basisoliën of poly-alfa-olefinen en wil die productiecapaciteit verdubbelen tot ruim 120.000 ton per jaar.

Het bedrijf met hoofdzetel in de Amerikaanse staat Texas maakte dinsdag meer details bekend over de plannen. Met de nieuwe fabriek is een investering gemoeid van ruim 130 miljoen euro. Als de vergunningsaanvraag wordt goedgekeurd, wil CPChem in de tweede helft van het jaar al met de bouw van de fabriek beginnen. De opstart van de fabriek is gepland voor eind 2024.

Door de uitbreiding van de productiecapaciteit worden ook een twintigtal nieuwe jobs gecreëerd. “We zoeken geschoolde operatoren, techniekers en ingenieurs”, aldus Europees topman Antoine Janssens en sitemanager Patrick Wijnen. Bij de operatoren, die nu al worden aangeworven, gaat het met name over bachelors, gegradueerden en kandidaten die een zevende jaar procestechnologie hebben afgewerkt.

Investeringen in de chemie zijn altijd erg duur, onder meer door de technische complexiteit en hoge automatiseringsgraad, zonder dat daar per se veel nieuwe jobs tegenover staan. “Bij de bouw van de fabriek en onrechtstreeks worden er natuurlijk wel veel jobs gecreëerd”, vult Patrick Wijnen aan.

Laatst gewijzigd door Micele : 8 juni 2022 om 16:49.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2022, 16:48   #10
Boa
Burgemeester
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 506
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Was bij GM Belgium voor Vectra 2 mensen ......in Duitsland zelfde job 3 mensen.

Automatische straat Antwerpen 10 stations ......Duitsland 12 stations ( = 8 robots meer om de taak te doen ) en dan produceerde Antwerpen nog meer stukken met minder mogelijkheden .
Peugeot heeft ingezien Duitse productie kost te hoog dus Fabrieken in Duitsland ....
https://nl.wikipedia.org/wiki/Opel_Antwerpen
Opel Antwerpen was een autoassemblagefabriek van General Motors in Antwerpen. De productie van auto's startte in 1925 en in december 2010 werd de fabriek gesloten



Dan sta je daar in Antwerpen 50% harder te werken als in Duitsland, met stukken minder mogelijkheden. Wordt je toch nog buitengegooid en kan je gaan dopen.

Maar kom, je kan je als harde werker dan een extra schouderklopje geven van dat 50% harder werken als in Duitsland.

Laatst gewijzigd door Boa : 8 juni 2022 om 16:49.
Boa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2022, 18:30   #11
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boa Bekijk bericht
https://nl.wikipedia.org/wiki/Opel_Antwerpen
Opel Antwerpen was een autoassemblagefabriek van General Motors in Antwerpen. De productie van auto's startte in 1925 en in december 2010 werd de fabriek gesloten




Dan sta je daar in Antwerpen 50% harder te werken als in Duitsland, met stukken minder mogelijkheden. Wordt je toch nog buitengegooid en kan je gaan dopen.

Maar kom, je kan je als harde werker dan een extra schouderklopje geven van dat 50% harder werken als in Duitsland.
Er zijn collega's gebleven tot 2012 voor de demontage.

Ik ben er op brugpensioen gegaan einde 2008 ( van moeten ) en dan ben ik nog bij 14 j aan de slag geweest bij Aquafin .....stoppen op 51 was me wat vroeg .

Van mijn 45jarige loopbaan was Aquafin (bij pilootonderzoek) de beste van allemaal -> altijd nieuwe dingen .
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2022, 09:18   #12
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.380
Standaard

Ondertussen leren we vandaag ook dat de NMBS tussen 2001 en 2003 ook sale en leaseback constructies heeft opgezet met schimmige trusts in belastingsparadijzen. Dat kost dus nu uiteraard handenvol geld. Nog een leuke cadeautje van Verhofstadt en zijn cornuiten.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2022, 07:41   #13
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ondertussen leren we vandaag ook dat de NMBS tussen 2001 en 2003 ook sale en leaseback constructies heeft opgezet met schimmige trusts in belastingsparadijzen. Dat kost dus nu uiteraard handenvol geld. Nog een leuke cadeautje van Verhofstadt en zijn cornuiten.

Het was een coalitie tussen de VLD/PRL (23 en 18 zetels), de PS/SP (19 en 14 zetels) en Ecolo/Agalev (20 zetels). Deze regering was de eerste federale regering in de Belgische geschiedenis die een diepe schuld maakte .......denk dat Vivaldi nog veel meer schade maakt....tijd zal het uitwijzen.

Laatst gewijzigd door chris k : 10 juni 2022 om 07:41.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2022, 13:56   #14
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M Bekijk bericht
https://www.hln.be/binnenland/bij-nm...haft~a2f54684/

Ik ben voordat ik in pensioen ging 4 maanden thuis gebleven met achterstallige dagen.(verlof, compensatiedagen, rusten)
Omdat er te weinig personeel was moesten wij meer werken dan 40 uren per week.
En dan zeggen ze dat spoormensen niet moeten werken.
Aanwezig zijn he, ... dat is een groot verschil...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2022, 14:00   #15
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Mijn vader heeft altijd in shiften gewerkt van 8 uur bij de NMBS in een systeem 3x8 en dat 7/7

Bij ons is dat 37,... waar in realiteit elke week 39 uur wordt gedaan en dus gecompenseerd wordt.

Het is niet overal zo dat je na 7 en x minuten uw schup kunt afkuisen of ge in totaal 20 uur van 50 minuten moet doen om uw week vol te krijgen.

Waar ik vroeger werkte moesten we zelf 5 x 8 uur kunnen factureren, ...

De realiteit wijkt soms wat af van wat er in de boekskes staat.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2022, 14:03   #16
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Was bij GM Belgium voor Vectra 2 mensen ......in Duitsland zelfde job 3 mensen.

Automatische straat Antwerpen 10 stations ......Duitsland 12 stations ( = 8 robots meer om de taak te doen ) en dan produceerde Antwerpen nog meer stukken met minder mogelijkheden .
Peugeot heeft ingezien Duitse productie kost te hoog dus Fabrieken in Duitsland ....
Dat is een rechtstreeks gevolg van de vakbonden daar.

Als wij laat op de avond ene nodig hebben in Duitsland, wel , er is wel permanentie, maar als die gast zijn shift erop zit, zit ze erop. Wij gaan door tot het probleem is opgelost. Daar is dat shiftwissel is shiftwissel...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2022, 18:41   #17
Patrick M
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 14 januari 2021
Berichten: 764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Aanwezig zijn he, ... dat is een groot verschil...
Tuurlijk aanwezig zijn en werken.
Als je niet aanwezig bent dan kun je ook niet werken.
Patrick M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2022, 20:17   #18
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.071
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M Bekijk bericht
Tuurlijk aanwezig zijn en werken.
Als je niet aanwezig bent dan kun je ook niet werken.
Maar aanwezig zijn staat niet gelijk aan werken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2022, 12:47   #19
Patrick M
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 14 januari 2021
Berichten: 764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maar aanwezig zijn staat niet gelijk aan werken.
Iedere aanwezige spoorarbeider is aan het werken.
Je denkt toch niet dat ze een wedde krijgen om niets te doen.
En precies veel jaloerse mensen hier.
Jullie hadden ook bij de NMBS kunnen werken maar jullie hebben anders gedaan.
Patrick M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2022, 20:04   #20
Den beer van b
Partijlid
 
Geregistreerd: 17 februari 2020
Berichten: 228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M Bekijk bericht
https://www.hln.be/binnenland/bij-nm...haft~a2f54684/

Ik ben voordat ik in pensioen ging 4 maanden thuis gebleven met achterstallige dagen.(verlof, compensatiedagen, rusten)
Omdat er te weinig personeel was moesten wij meer werken dan 40 uren per week.
En dan zeggen ze dat spoormensen niet moeten werken.
Verlof, compensatiedagen en rusten. Gij hebt daar uw kloten nogal moeten afdraaien ?
Den beer van b is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be